F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mateschitz: Red Bull nie wytrzyma trzeciego sezonu w takim położeniu

Austriak otwarcie przyznał, że jedyną nadzieją na pozostanie RBR w F1 jest poprawa Renault.
Nataniel Piórkowski, 20 czerwca 2015, wyświetlenia: 2002<< | lista | T- | T+ | >>

Właściciel Red Bulla – Dietrich Mateschitz zasugerował, że znacząca poprawa osiągów jednostek Renault jest jedyną gwarancją tego, iż jego zespoły będą kontynuowały starty w Formule 1.

Na początku tego tygodnia Austriak oskarżył francuski koncern o zabicie jego radości z rywalizacji w królowej sportów motorowych. Biorąc pod uwagę wcześniejsze wypowiedzi Mateschitza, w których otwarcie mówił o możliwości wycofania się ze startów w serii Grand Prix, słowa jakie padły w wywiadzie dla Speedweek od razu zostały potraktowane jako zapowiedź możliwego odejścia z F1.

Po spotkaniu z szefem Formula One Management – Berniem Ecclestonem, do którego doszło w trakcie GP Austrii, Mateschitz powiedział: „Nie wytrzymamy trzeciego sezonu będąc w takim położeniu. W ubiegłym roku udało nam się przynajmniej zapewnić drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, odnosząc przy tym trzy zwycięstwa. W tym sezonie jesteśmy w szczerym polu” – stwierdził.

„Renault musi wykazać zaangażowanie, musi nam pokazać chęć odnotowania znaczącej poprawy; muszą to zrobić i muszą to sfinansować” – podkreślił austriacki biznesmen podczas spotkania z prasą.

Jednocześnie Mateschitz zdementował pogłoski o tym, jakoby Red Bull prowadził z Volkswagenem rozmowy na temat wspólnego projektu zespołu F1, wykluczając także inne alternatywy, jak na przykład zbudowanie własnego silnika lub dojście do porozumienia z Ferrari, Mercedesem bądź Hondą. „Nie jesteśmy producentem jednostek napędowych. Jeśli jesteś klientem, to już na starcie twój silnik jest słabszy o 30-40 koni mechanicznych i nie masz realnych szans na walkę o mistrzostwo”.

Odnosząc się do wątku związanego z przyszłością GP Austrii, które ma zapewnioną przyszłość w kalendarzu F1 co najmniej do sezonu 2020, Mateschitz zapewnił, że ewentualne wycofanie się ze startów jego dwóch zespołów nie wpłynie na dalszą organizację wyścigu na Red Bull Ringu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.07.2018  Mateschitz: Red Bull oraz Honda celują w sam szczyt
21.03.2018  Mateschitz: Nawet starta 0,5s umożliwi Red Bullowi walkę z Mercedesem
22.09.2017  Berger: Mateschitz nie jest zmęczony Formułą 1
28.08.2017  Marko: Red Bull nie jest całkowicie zadowolony z formy Toro Rosso
19.01.2017  Zespoły wykazują znikome zainteresowanie nabyciem udziałów F1
Tagi:
Mateschitz D.
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ambrozya, 20.06.2015 15:39[!]
Nikt płakać po puszkarzach nie będzie...
LH44fan, 20.06.2015 15:45[!]
Tak to jest jak ktoś przyzwyczajony do ciągłego wygrywania, teraz dostaje po tyłku. Nie dziwię, że chcą odejść, ale mieli już swój czas. ;)
Aeromis, 20.06.2015 15:46[!]
Tak to jest jak ktoś obrasta w piórka, sprowadzony na ziemię widzi rzeczywistość która staje się wówczas nie do zniesienia. Pewnie za jakiś czas podobnie będzie z Mercedesem.
christoff.w, 20.06.2015 16:30[!]
Zapomnial wol jak cieleciem byl. Kolejna zenada...
Simi, 20.06.2015 16:48[!]
@Ambrozya
Gdy w stawce zostanie 9 ekip (albo i mniej do tego czasu) to jednak chyba będzie za czym płakać..
Kamikadze2000, 20.06.2015 16:53[!]
Brutalnie sprowadzony na ziemię wprowadzeniem kosiarek. Tak mogliby walczyć o szósty podwójny tytuł...
Grzesiek1713, 20.06.2015 16:57[!]
Wasze komentarze są tak denne jak wypowiedzi naszych komentatorów i "ekspertów" w studio :)
mich909090, 20.06.2015 16:57[!]
@Kamikadze2000
Gdyby nie rewolucja w 2009 roku to pewnie nie zdobyli by żadnego ;) Byłby ciąg dalszy walki Ferrari vs McLaren. Ale to stare czasy.
SilverX, 20.06.2015 17:09[!]
@Kamikadze2000
Z każdą wypowiedzą trzymasz formę. Tak trzymaj! ;)
KamBar, 20.06.2015 17:10[!]


To jak nazwać komentarz do dennych komentarzy, dno dna ?


Do tego nie dojdzie z dnia na dzień, po zakończonym sezonie jest chwila czasu na przeorganizowanie wszystkiego. Wchodzi Haas np., jak dla mnie z punktu widzenia kibica wolę np. 3 samochody jednego producenta, niż stałe przedwyścigowe żale rozkapryszonej platformy marketingowej. Co znaczy kultura sportowa, pokazuje mak z hondą (chociaż nie wiem jak długo tak będzie). Wk....ją mnie te jawne szantaże z puszkolandii.
RdQ_, 20.06.2015 18:42[!]
Kamikadze2000 jeździ kilkuset konną kosiarką. Potwierdzone info.
rno2, 20.06.2015 18:51[!]
Zbiorowego hejtu na RBR ciąg dalszy. Dobrze, że są w stawce zespoły pokroju Saubera, w których można się pościgać za jedyne 25 baniek dolarów, w przeciwieństwie do wiecznie złego Red Bulla, który obsadza kokpity swoimi utalentowanymi juniorami, żądając od nich jedynie wykazania się talentem...
MairJ23, 20.06.2015 19:47[!]
@Grzesiek1713 wlasnei to samo pomyslalem - jak dzieci.

No coz... pomyslmy o co tu moze chodzic.
Moze o to ze jak do tej pory takiej sytuacji nie pamietam ze silnik mial az taki wplyw nie tylko na to jak sie jezdzi bolidem ale jak sie go calego projektuje - bo duzo elektroniki, baterii, i innych dodatkowych elementow ktorych dotad razem w tym samym samochodzie nie bylo.
Wiec Mateschitz wie doskonale o tym ze konstruowanei bolidu nawet z innym dostawca wiaze sie z tym ze beda zaczynac od zera(czyt. od samego dolu tabeli). To samo jak sami beda projektowac silniki czy z kimkolwiek innym kto zaczyna od zera... ich sytuacja byla by jeszcze gorsza - patrz McLaren.
Zasady powoduja ze nie moga sie wygrzebac z dolka - zasady nie pozwalaja pracowac nad silnikiem jak by sie chcialo i o to Dieterowi chodzi... zasady ktore ich w tym momencie i inne zespoly korzystajace z Renault udupily. Rozumiem frustracje Mateschitza... bo to nei dosc ze drugi sezon ale rowniez gorszy od poprzedniego a wynika to tylko z zle zaprojektowanej jednostki napedowej.
Coz, decyzja bedzie jego ale nie sadze aby sie przepisy rozluznily bo Renault i RBR tego pragna. Bylo by to nei fair w stosunku do Ferrari i Mercedesa. Jak widac rowniez Renault nei wyglada jakby sie mialo szybko wyciagnac z dna.
Wiec trudne, bardzo trudne decyzje czekaja na Mateschitza.
Aeromis, 20.06.2015 20:56[!]
@Grzesiek1713 @rno2 @MairJ23
Panowie nie zrozumieli. Dietrich wypowiedziami dla prasy nie zrobi NIC, bo jak nie udało się do di Montezemolo to tym bardziej nie uda się jemu. W tym kontekście ostatnie wypowiedzi Mateschitza stają się po prostu "żałosnym płaczem", zwłaszcza że tylko jedzie po Renault, co jest już nie do pojęcia - co mu to da? NIC. Szefa RBR interesuje to że wydaje pieniądze i nie ma z tego korzyści, on się czuje jak klient - "płacę to wymagam" a TAK NIE JEST. To normalne że w chudych latach gdy szans nie ma lepiej zaoszczędzić pieniądze, ale szef RBR tego nie chce, on chce kupić tytuł i już. McLaren czeka na tytuł konstruktorów od '98, a nie jest to biedna ekipa, w latach '99-'14 cztery ekipy zdobywały tytuł konstruktora z czego istnieją z nich obecnie tylko dwie - reszta ekip czekała, wycofywała się. Taka właśnie jest F1, a RBR chce to zmienić dla swoich korzyści i tylko po to.
Owszem, to nie znaczy że przepisy są mądre (bo nie są), ale Mateschitz były dumny jak paw i zadowolony jak Toto Wolf gdyby to Renault stworzyło najlepszy silnik. Gra w kości nie wyszła i stąd to oburzenie. To Dietrich Mateschitz po raz kolejny hejtuje Renault jak denny dzieciak, więc i na kpinę sobie pełną gębą zasłużył.
Tego właśnie Panowie nie zrozumieliście. Wiem, że Di Montezemolo nie mógł jechać po Ferrari jak po nie wiadomo kim, ale jednak jego strategia rozmowy z mediami była chłodna i uargumentowana a nie paniczna, emocjonalna i roszczeniowa.

Kpina z Mateschitza nie jest jednoznaczna z akceptowaniem stanu rzeczy.
MairJ23, 20.06.2015 21:08[!]
@Aeromis to oczywiscie o czym piszesz odroznia RBR od McLArena czy Ferrari czy tez Williamsa. Pasja i interesy.
Oczywiscie PAsji nei brakuje RBR ale to glownie interesy trzymaja ich w stawce. Oni chca zarabiac - jak kazdy ale kosztem wszystkiego innego. McLaren czy Ferrari widza ze na to wszystko (mistrzostwa i wygrane) potrzeba czasu. Wiedzieli to takze wlodarze RBR jeszcze przed pierwszym mistrzostwem ale nagle jak zaczeli spadac ze szczytu i zadne pieniadze nie pomagaja to czuja sie oszukani. To ze marudza... to jak najbardziej jakies nieporozumienie dla kogos kto obserwuje stawke przez ostatnie 25 lat.
Pracuj w ciszy i staraj sie jak najbardziej mozesz a rezultaty przyjda - w tym wypadku tak si enie dzieje i to stanowi o frustracji.

@Aeromis Dennis , Enzo czy sir Frank stworzyli swe zespoly z czystej pasji w czasach gdy ta pasja byla najwazniejsza. Dzisiaj licza si etakze wielkie pieniadze i RBR wszedl do F1 tylko po to. Tam nei ma miejsca na pasje jak w wydaniu dumnego McLArena czy jeszcze bardziej utwierdzonego w swej wielkiej Historii Ferrari czy tez Williamsa. To sa te roznice. I dokladnei tak jak piszesz... McLaren czy Ferrari beda si ewypowiadac jak dorosli ludzie a RBR jak dziecko bo przeciez nimi caly czas sa w stawce F1 mimo wszystkich tytulow.
Ja rozumiem Mateschitza - bo do F1 mozna wejsc z roznych powodow, dla pieniedzy takze - wiec placac mozna wymagac jak to bylo w ciagu calej kariery Mateschitza jako czlowika ktory zarzadza RedBullem.
Oczywiscie jego placz nei zmieni niczego... tak przynajmniej mysle. Wiec cel placzu - nieznany :)
RY2N, 20.06.2015 21:30[!]
Być możem celem płaczu jest zmuszenie Renault do zakupu RedBulla...
MairJ23, 20.06.2015 21:35[!]
@RY2N dokladnie... napewno nie sa to zmiany w przepisach bo to sie nie wydarzy...
Zomo, 21.06.2015 01:02[!]
"Nikt płakać po puszkarzach nie będzie..." - podpisuje sie rekami i nogami. Byly juz w F1 teamy produkujace ubrania i papierosy i sluch po nich zaginal. Zaginie i po red bullu...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca