F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Kierowcy McLarena ukarani za wymianę części składowych silników

Alonso otrzymał karę cofnięcia o 30, a Button o 25 pól startowych.
Nataniel Piórkowski, 21 sierpnia 2015, wyświetlenia: 1682<< | lista | T- | T+ | >>

Jenson Button oraz Fernando Alonso otrzymali kary za wymianę części składowych ich jednostek napędowych i niezależnie od wyników kwalifikacji rozpoczną wyścig o GP Belgii z końca stawki.

Brytyjczyk zostanie cofnięty o 25 pól startowych za wymianę turbosprężarki, silnika-generatora energii termicznej, silnika spalinowego oraz silnika-generatora energii kinetycznej.

Na Alonso nałożona została z kolei kara cofnięcia o 30 pozycji na starcie, po tym jak McLaren wraz z Hondą zdecydowali się na wymianę silnika spalinowego, turbosprężarki, silnika-generatora energii kinetycznej, silnika-generatora energii termicznej oraz elektroniki kontrolującej pracę jednostki.

Przed startem niedzielnego wyścigu o GP Belgii na kierowców angielskiej ekipy nałożone zostaną prawdopodobnie kolejne kary: wiele wskazuje na to, że przed trzecim treningiem japoński producent zainstaluje w obu samochodach kolejne, już ósme w tym sezonie jednostki napędowe.

McLaren wykorzysta tym samym złagodzony po GP Wielkiej Brytanii zapis dotyczący wymiany części składowych silnika, według którego najwyższą nałożoną karą może być cofnięcie bolidu na koniec stawki. Ruch ten pozwoli Hondzie na analizę działania wykorzystanych dziś, zmodyfikowanych podzespołów, które w przyszłości będą mogły ponownie znaleźć się w bolidach – co ważne: bez dodatkowych kar.

Niewykluczone, że w przyszłości Międzynarodowa Federacja Samochodowa podejmie działania mające na celu uniemożliwienie zespołom korzystania z powstałej luki w przepisach.

Przyznane dziś kary są wynikiem poprawek, jakie Honda wprowadziła do swych jednostek napędowych w trakcie letniej przerwy, wykorzystując przy tym trzy tokeny.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
McLaren
FIA
Button J.
Alonso F.
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 21.08.2015 16:38[!]
już się przestraszyłem że dzisiejszy silnik był tym nowym
badyl, 21.08.2015 17:11[!]
Bo był, przeczytaj ze zrozumieniem. Jutro założą kolejny nowy i dzięki temu na kolejną część sezonu będą mieli po dwa silniki na kierowcę do korzystania.
majkeljot, 21.08.2015 17:12[!]
Ja zrozumiałem że był nowy a jeszcze raz wstawią kolejny nowy żeby już bez kar mieć dwa nowe silniki do działania.
Lukas, 21.08.2015 17:40[!]
Taki sam numer odstawią na Monzy i do końca sezonu może to jakoś przetrwają :D
Karol24, 21.08.2015 17:41[!]
@Lukas Powinni tak zrobić.
badyl, 21.08.2015 18:04[!]
Nie ma sensu, bo Honda na pewno przygotuje jeszcze kolejne specyfikacje zanim sezon dobiegnie końca, więc po co im obecna wersja w zbyt dużym zapasie, jak w październiku pewnie będą testować kolejną. Na dwóch jednostkach jakoś się do następnej wersji dotoczą ;-)

A jak już przy silniku to na moje wyraźnie było widać, że McL bardzo nerwowo zachowywał się przy wyjściach z zakrętów, gdy kierowcy starali się przyśpieszyć, wręcz bywał trudny do opanowania. Interpretuję to tak, że chyba faktycznie trochę więcej mocy się tam pojawiło, ale jest na koła oddawana nerwowo. Sporo roboty przed programistami z robieniem poprawek w mapach silnika.
piwo, 21.08.2015 19:46[!]
genialne zagranie. wlasnie o tym mowilem. i tak sa skazani na ostatnie miejsca wiec niech wyklrozystaja wyscigi tego sezonu na testowanie czesci. dziwie sie ze renault na to nie wpadlo.
Mr President, 21.08.2015 22:17[!]
Teraz mamy lukę w przepisach, zespół spodziewający się słabego weekendu będzie mógł skorzystać z dodatkowego silnika tylko po to, by mieć go w zapasie. Tym sposobem bogatsze zespoły mogą próbować zwiększyć osiągi kosztem wytrzymałości, bo i tak będą mogły użyć większej ilości silników bez poważnych kar. Samo przesunięcie na koniec stawki to zbyt łagodna kara jak na użycie dwóch dodatkowych silników, kary z doliczaniem czasu, przejazdem czy startem z pitlane powinny zostać, by zapobiec napoczynaniu jednostek, których w danym momencie kierowca nie potrzebuje.
Zomo, 22.08.2015 00:17[!]
@Mr President - niby dlaczego dobre zespoly mialy by pakowac sie na wlasne zyczenie na koniec stawki? McLaren i Honda z pewnoscia woleli by miec silnik dajacy im miejsce w pierwszej dziesiatce niz kozystac z przywileju najslabszych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca