F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel ostro krytykuje Pirelli po kolejnej eksplozji opony

Niemiec dobitnie zasugerował, że włoski producent powinien poprawić jakość swego ogumienia.
Nataniel Piórkowski, 23 sierpnia 2015, wyświetlenia: 4077<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel w ostrych słowach wypowiedział się o jakości opon Pirelli, przyznając, że pęknięcie opony w jego bolidzie, do jakiego doszło pod koniec wyścigu o GP Belgii jest nie do zaakceptowania.

Kilka okrążeń przed metą, gdy Vettel bronił się przed atakami Romaina Grosjeana, w jego samochodzie doszło do pęknięcia prawej tylnej opony. Do incydentu doszło na początku prostej Kemmel, tuż za wyjazdem z zakrętu Eau Rouge. Niemiec nie zgodził się z sugestiami, jakoby Ferrari podjęło przesadne ryzyko decydując się na zastosowanie w jego przypadku strategii jednego postoju i zaznaczył, że sytuacje takie jak ta ściągają na kierowców olbrzymie niebezpieczeństwo.

„Jak wiele okrążeń brakowało mi do mety? Nie za dużo. Nie powinno dochodzić do takich rzeczy. Gdyby do pęknięcia opony doszło dwieście metrów wcześniej, to raczej bym tutaj nie stał. W Eau Rouge jedzie się 300 km/h. Nie wiem, co jeszcze musiałoby się zdarzyć. Oczywiście jestem rozczarowany tym, że straciłem szansę na dobry rezultat, w końcu to wyścigi i zasługiwaliśmy na miejsce na podium, ale zupełnie inną sprawą jest myślenie o tym, co by było, gdyby do przebicia opony doszło trochę wcześniej. Wiecie... Ten temat wciąż gdzieś krąży, nikt o nim nie wspomina, ale taka sytuacja jest nie do zaakceptowania” – powiedział Niemiec po zakończeniu wyścigu.

Po tym, jak w piątek Nico Rosberg stracił oponę przejeżdżając przez szybki łuk Blanchimont, Vettel oraz inni kierowcy poruszali temat bezpieczeństwa z dyrektorem wyścigu – Charliem Whitingiem. „Jaka była odpowiedź? Taka jak za każdym razem: «Tak, doszło do przebicia, może odłamki, może było coś nie tak z nadwoziem, może kierowca wyjechał zbyt szeroko poza tor». Jeśli Nico powiedział nam, że nie wyjechał poza tor, to nie wyjechał poza tor. Dlaczego miałby nas okłamywać? Podobnie było w moim przypadku. Nie znalazłem się poza torem. Opona eksplodowała znikąd”.

„Tak jak już powiedziałem, gdyby doszło do tego trochę wcześniej... Sądzę że powinniśmy o tym porozmawiać. Prawdopodobnie sytuacja nie jest tak zła, jak swego czasu na Silverstone, ale na pewno nie możemy jej akceptować” – podkreślił kierowca Ferrari podczas spotkania z mediami.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.12.2018  Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
10.12.2018  Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł
04.12.2018  Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie
03.12.2018  Ecclestone: Vettel nie otrzymał wystarczającego wsparcia od Ferrari
Tagi:
Vettel S.
Pirelli
Rosberg N.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Michal2_F1, 24.08.2015 15:47[!]
@bartoszcze
Pirelli jako dostawca opon jest odpowiedzialny, żeby opony nie wybuchały. To nie ma prawa się dziać. Z Twojej wypowiedzi wynika, że Pirelli nie potrafi zrobić lepszych opon. Pirelli wiedząc, że zespoły + FIA się na to nie zgodziły powinno się dostosować. Nie na odwrót. Pirelli nie stoi ponad FIA, tylko FIA nad Pirelli. I nikt nie prosił o wybuchające opony tylko o szybko degradujące się, a jak sezony 2011-2012 pokazały potrafią te dwie rzeczy odpowiednio zrobić.
iPrzemo, 24.08.2015 16:19[!]
płaczek fetel znowu zaczyna... szkoda mi chłopa hehe
bartoszcze, 24.08.2015 19:31[!]
Cytat Michal2_F1 :
Z Twojej wypowiedzi wynika, że Pirelli nie potrafi zrobić lepszych opon.


Bzdura.
Z mojej wypowiedzi wynika, że Pirelli zwraca uwagę na bezpieczeństwo, które zespoły lekceważą jeśli tylko wydaje im się, że szansa incydentu jest nieznaczna (a potem drą japy jak dochodzi do zawinionego przez zespół incydentu).
mich909090, 24.08.2015 21:50[!]
Nie jestem fanem Vettela ale zgadzam się z nim ze przy takich prędkościach nie ma żartów.Nie wnikam kto był winny. Szacun dla kierowców. Żeby jechać w Eau Rouge 300+ km/h trzeba mieć chyba ,, jaja ze stali''.Najlepszy efekt prędkości w tym zakręcie oddaje kamera z poziomu tarki.Najlepszy zakręt w F1 moim zdaniem.
dejacek, 24.08.2015 22:34[!]
IMHO ta akurat opona uległa przegrzaniu i dlatego się rozwarstwiła. Opony pracują w pewnym zakresie temperatur co widać na zdjęciach z kamery termicznej. W czasie obrony przed Grosjeanem Vettel mógł zbytnio obciążać akurat tą oponę nie trzymając linii optymalnej tylko obronną no i stało się. A poza tym jako człowiek nowoczesny jestem absolutnie stronniczy i nie żałuję szkopa.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca