F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vettel ostro krytykuje Pirelli po kolejnej eksplozji opony

Niemiec dobitnie zasugerował, że włoski producent powinien poprawić jakość swego ogumienia.
Nataniel Piórkowski, 23 sierpnia 2015, wyświetlenia: 4094<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel w ostrych słowach wypowiedział się o jakości opon Pirelli, przyznając, że pęknięcie opony w jego bolidzie, do jakiego doszło pod koniec wyścigu o GP Belgii jest nie do zaakceptowania.

Kilka okrążeń przed metą, gdy Vettel bronił się przed atakami Romaina Grosjeana, w jego samochodzie doszło do pęknięcia prawej tylnej opony. Do incydentu doszło na początku prostej Kemmel, tuż za wyjazdem z zakrętu Eau Rouge. Niemiec nie zgodził się z sugestiami, jakoby Ferrari podjęło przesadne ryzyko decydując się na zastosowanie w jego przypadku strategii jednego postoju i zaznaczył, że sytuacje takie jak ta ściągają na kierowców olbrzymie niebezpieczeństwo.

„Jak wiele okrążeń brakowało mi do mety? Nie za dużo. Nie powinno dochodzić do takich rzeczy. Gdyby do pęknięcia opony doszło dwieście metrów wcześniej, to raczej bym tutaj nie stał. W Eau Rouge jedzie się 300 km/h. Nie wiem, co jeszcze musiałoby się zdarzyć. Oczywiście jestem rozczarowany tym, że straciłem szansę na dobry rezultat, w końcu to wyścigi i zasługiwaliśmy na miejsce na podium, ale zupełnie inną sprawą jest myślenie o tym, co by było, gdyby do przebicia opony doszło trochę wcześniej. Wiecie... Ten temat wciąż gdzieś krąży, nikt o nim nie wspomina, ale taka sytuacja jest nie do zaakceptowania” – powiedział Niemiec po zakończeniu wyścigu.

Po tym, jak w piątek Nico Rosberg stracił oponę przejeżdżając przez szybki łuk Blanchimont, Vettel oraz inni kierowcy poruszali temat bezpieczeństwa z dyrektorem wyścigu – Charliem Whitingiem. „Jaka była odpowiedź? Taka jak za każdym razem: «Tak, doszło do przebicia, może odłamki, może było coś nie tak z nadwoziem, może kierowca wyjechał zbyt szeroko poza tor». Jeśli Nico powiedział nam, że nie wyjechał poza tor, to nie wyjechał poza tor. Dlaczego miałby nas okłamywać? Podobnie było w moim przypadku. Nie znalazłem się poza torem. Opona eksplodowała znikąd”.

„Tak jak już powiedziałem, gdyby doszło do tego trochę wcześniej... Sądzę że powinniśmy o tym porozmawiać. Prawdopodobnie sytuacja nie jest tak zła, jak swego czasu na Silverstone, ale na pewno nie możemy jej akceptować” – podkreślił kierowca Ferrari podczas spotkania z mediami.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.02.2019  Ferrari SF90 zadebiutowało na torze
16.02.2019  Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem
15.02.2019  Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów
05.02.2019  Webber: Red Bull potrzebował zmiany partnera silnikowego
04.02.2019  Alonso: Największą radość dałby mi trzeci tytuł mistrza świata F1
Tagi:
Vettel S.
Pirelli
Rosberg N.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Michal2_F1, 24.08.2015 15:47[!]
@bartoszcze
Pirelli jako dostawca opon jest odpowiedzialny, żeby opony nie wybuchały. To nie ma prawa się dziać. Z Twojej wypowiedzi wynika, że Pirelli nie potrafi zrobić lepszych opon. Pirelli wiedząc, że zespoły + FIA się na to nie zgodziły powinno się dostosować. Nie na odwrót. Pirelli nie stoi ponad FIA, tylko FIA nad Pirelli. I nikt nie prosił o wybuchające opony tylko o szybko degradujące się, a jak sezony 2011-2012 pokazały potrafią te dwie rzeczy odpowiednio zrobić.
iPrzemo, 24.08.2015 16:19[!]
płaczek fetel znowu zaczyna... szkoda mi chłopa hehe
bartoszcze, 24.08.2015 19:31[!]
Cytat Michal2_F1 :
Z Twojej wypowiedzi wynika, że Pirelli nie potrafi zrobić lepszych opon.


Bzdura.
Z mojej wypowiedzi wynika, że Pirelli zwraca uwagę na bezpieczeństwo, które zespoły lekceważą jeśli tylko wydaje im się, że szansa incydentu jest nieznaczna (a potem drą japy jak dochodzi do zawinionego przez zespół incydentu).
mich909090, 24.08.2015 21:50[!]
Nie jestem fanem Vettela ale zgadzam się z nim ze przy takich prędkościach nie ma żartów.Nie wnikam kto był winny. Szacun dla kierowców. Żeby jechać w Eau Rouge 300+ km/h trzeba mieć chyba ,, jaja ze stali''.Najlepszy efekt prędkości w tym zakręcie oddaje kamera z poziomu tarki.Najlepszy zakręt w F1 moim zdaniem.
dejacek, 24.08.2015 22:34[!]
IMHO ta akurat opona uległa przegrzaniu i dlatego się rozwarstwiła. Opony pracują w pewnym zakresie temperatur co widać na zdjęciach z kamery termicznej. W czasie obrony przed Grosjeanem Vettel mógł zbytnio obciążać akurat tą oponę nie trzymając linii optymalnej tylko obronną no i stało się. A poza tym jako człowiek nowoczesny jestem absolutnie stronniczy i nie żałuję szkopa.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca