F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Autosport: Red Bull zakończy współpracę z Renault po sezonie 2015

Źródła brytyjskiego serwisu sugerują, że austriacka ekipa negocjuje z Mercedesem i Ferrari.
Mateusz Szymkiewicz, 6 września 2015, wyświetlenia: 4350<< | lista | T- | T+ | >>

Jak podaje serwis Autosport, ekipa Red Bull Racing zakończy współpracę z Renault po sezonie 2015.

Stajnia z Milton Keynes posiada umowę na dostawy jednostek napędowych francuskiego producenta do końca 2016 roku, aczkolwiek pakiet przygotowywany przez koncern z Viry prezentuje bardzo wysoki poziom zawodności oraz słabe osiągi, co między innymi pokazuje sytuacja z Grand Prix Włoch, gdzie Daniel Ricciardo oraz Daniił Kwiat skorzystali już z siódmej puli podzespołów.

Napięte relacje na linii Red Bull-Renault powodowały w ostatnim czasie falę spekulacji, jakoby zarząd austriackiej ekipy prowadził rozmowy z Mercedesem oraz Ferrari, co na ten moment wydaje się być jedną realną opcją na nowy sezon. Jak podają źródła Autosportu, zerwanie umowy na dostawy jednostek będzie dotyczyło również juniorskiej ekipy – Toro Rosso, ponieważ koncern nie wyraża zainteresowania rolą samego dostawcy.

W takiej sytuacji Renault pozostanie bez klientów, aczkolwiek francuski koncern posiada dwie możliwości. Jedną z nich jest szeroko komentowane przejęcie zespołu Lotus, na bazie którego miałaby powstać fabryczna ekipa, natomiast drugą jest całkowite wycofanie się z Formuły 1, co jak sugerują źródła brytyjskiego serwisu, nadal jest brane pod uwagę.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu
10.12.2018  Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy
08.12.2018  Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1
06.12.2018  Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1
05.12.2018  Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla
Tagi:
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 06.09.2015 22:37[!]
Renault na kolanach....tego jeszcze 2 lata temu sie nikt nie spodziewal
macieiii, 06.09.2015 22:48[!]
zdaje się że RedBull z Ferrari się dogadał biorąc pod uwagę ostatnie doniesienia. Ferrari nie jest jednak tak pewne jak Mercedes, ale pewnie tutaj wchodzi w grę zbyt duża ilość bolidów z ich silnikami. Wg. mnie ciekawiej by było na silnikach Merca, choćby dla losów Ricciardo i nawet nawet Kwiata. Z Ferrari raczej byłoby ciężko wygrywać a że za rok ktoś zagrozi Mercowi też żadnych gwarancji nie ma. Także byłoby to automatyczne max p3 konstruktorów. Przez zmiany przepisów oni mogliby szybciej niż McLaren prawdopodobnie zacząć się z powrotem liczyć a takie zmiany to niestety sytuacja trochę bez wyjścia
Mr President, 06.09.2015 23:17[!]
W GP Włoch tylko Hamilton miał nową specyfikację silnika Mercedesa. Dopóki nie wyeliminuje się takich sytuacji, w których zespół fabryczny może zrobić lepszy silnik wyłącznie dla siebie, RBR nie będzie ponownie walczyć o tytuły. Teraz jeszcze Renault stanie się fabryczne i Red Bull będzie skazany na korzystanie z jednostek, które będą gorsze od tych posiadanych przez przynajmniej jeden zespół. Nic dziwnego, że kończą współpracę, Renault też w najlepszym wypadku może zaoferować status zespołu nr 2. Pewnie obie ekipy przejdą na Ferrari.
Masio, 06.09.2015 23:25[!]
Cóż, wszystko ma swój koniec. I tak długo współpracowali, bo od 2007. Każdy koniec, to początek czegoś nowego.
Zomo, 07.09.2015 00:04[!]
Mercedes strzelil by sobie w kolano dajac RedBullowi swoje silniki w fabrycznej specyfikacji. Nie sądze ze tą firma kierują az tacy idioci.
kabans, 07.09.2015 03:37[!]
"Red Bull zakończy współpracę z Renault po sezonie 2015" nie wiedzą co tracą
rno2, 07.09.2015 09:18[!]
@Mr President Dopóki rozwój silników nie zostanie zamrożony (a na to się nie zanosi w kilku najbliższych latach), to zawsze klient będzie otrzymywał nową specyfikację jednostek z opóźnieniem.
Myślę, że Red Bull z silnikiem Ferrari będzie w stanie nawiązać walkę z Mercedesami.
piwo, 07.09.2015 10:16[!]
czyli Renault za pare dni powie f1 papa. nie beda zostawac dla dwoch silnikow a nie sadze ze znajda chetnego na swe silniki. moze marusia po duzych upustach ale nie sadze. przykre
kabans, 07.09.2015 14:29[!]
dobrze brzmiałoby red bull honda
Kamikadze2000, 07.09.2015 16:42[!]
Po wycofaniu fabrycznego zespołu trafili w dziesiątkę z kontraktem z RBR. Milton Keynes wygrywał, a francuska marka przy okazji się promowała. Przyszła jednak rewolucja techniczna, która tak ponoć ich zadowalała... okazało się jednak, że stworzyli śmiecia nie nadającego się na walkę z konkurentami. W tym sezonie wiele z tego crapa nie wycisnęli... bo niestety cały projekt jest nic nie warty. Mam nadzieje, że RBR dostanie szansę korzystania z jednostki Merca lub Ferrari i wykorzysta RB12 w pełni. :))
ICEman, 07.09.2015 17:00[!]
Wierzę w uczciwość Ferrari bardziej niż w to że Mercedes dla RBR sprzeda identyczne silniki jak w swoich bolidach.

Renault i Pirelli to najbardziej schejtowane marki ostatnimi czasy w motorsporcie...
MartiniRacing, 07.09.2015 19:44[!]
Ja coś przeczuwam że to moze byc przejsciowe rozwiązanie. Czekają na VW.
macieiii, 07.09.2015 20:47[!]
jak Honda po dobrym silniku w końcu obrośnie w piórka to nie będą się ograniczać do Mclarena tylko sami zbudują bolid, bądź rozszerzą działalność. Wtedy Rbr ma drogę wolną w przypadku równych praw z Mcl.
kabans, 07.09.2015 22:41[!]
Cytat macieiii :
..
zanim to zrobią to wejdzie silnik V4 1,2 bi turbo. A renault dla red bulla nie było dostawcą silników ale takich jakby prywatnym producentem. Jeśli ferrari odda im swoje silniki w takiej samej konfiguracji to równie dobrze zrzeknie się bycia drugą siłą. Dlaczego mercowi albo ferrari powinno zależeć na na przejęciu red bulla? Bo będą mogli go kontrolować. Już prędzej red bull wygra z renault niż z tymi dwoma.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca