F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Autosport: Red Bull zakończy współpracę z Renault po sezonie 2015

Źródła brytyjskiego serwisu sugerują, że austriacka ekipa negocjuje z Mercedesem i Ferrari.
Mateusz Szymkiewicz, 6 września 2015, wyświetlenia: 4365<< | lista | T- | T+ | >>

Jak podaje serwis Autosport, ekipa Red Bull Racing zakończy współpracę z Renault po sezonie 2015.

Stajnia z Milton Keynes posiada umowę na dostawy jednostek napędowych francuskiego producenta do końca 2016 roku, aczkolwiek pakiet przygotowywany przez koncern z Viry prezentuje bardzo wysoki poziom zawodności oraz słabe osiągi, co między innymi pokazuje sytuacja z Grand Prix Włoch, gdzie Daniel Ricciardo oraz Daniił Kwiat skorzystali już z siódmej puli podzespołów.

Napięte relacje na linii Red Bull-Renault powodowały w ostatnim czasie falę spekulacji, jakoby zarząd austriackiej ekipy prowadził rozmowy z Mercedesem oraz Ferrari, co na ten moment wydaje się być jedną realną opcją na nowy sezon. Jak podają źródła Autosportu, zerwanie umowy na dostawy jednostek będzie dotyczyło również juniorskiej ekipy – Toro Rosso, ponieważ koncern nie wyraża zainteresowania rolą samego dostawcy.

W takiej sytuacji Renault pozostanie bez klientów, aczkolwiek francuski koncern posiada dwie możliwości. Jedną z nich jest szeroko komentowane przejęcie zespołu Lotus, na bazie którego miałaby powstać fabryczna ekipa, natomiast drugą jest całkowite wycofanie się z Formuły 1, co jak sugerują źródła brytyjskiego serwisu, nadal jest brane pod uwagę.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.02.2019  McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya
21.02.2019  Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań
20.02.2019  Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy
19.02.2019  Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi
18.02.2019  Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy
Tagi:
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 06.09.2015 22:37[!]
Renault na kolanach....tego jeszcze 2 lata temu sie nikt nie spodziewal
macieiii, 06.09.2015 22:48[!]
zdaje się że RedBull z Ferrari się dogadał biorąc pod uwagę ostatnie doniesienia. Ferrari nie jest jednak tak pewne jak Mercedes, ale pewnie tutaj wchodzi w grę zbyt duża ilość bolidów z ich silnikami. Wg. mnie ciekawiej by było na silnikach Merca, choćby dla losów Ricciardo i nawet nawet Kwiata. Z Ferrari raczej byłoby ciężko wygrywać a że za rok ktoś zagrozi Mercowi też żadnych gwarancji nie ma. Także byłoby to automatyczne max p3 konstruktorów. Przez zmiany przepisów oni mogliby szybciej niż McLaren prawdopodobnie zacząć się z powrotem liczyć a takie zmiany to niestety sytuacja trochę bez wyjścia
Mr President, 06.09.2015 23:17[!]
W GP Włoch tylko Hamilton miał nową specyfikację silnika Mercedesa. Dopóki nie wyeliminuje się takich sytuacji, w których zespół fabryczny może zrobić lepszy silnik wyłącznie dla siebie, RBR nie będzie ponownie walczyć o tytuły. Teraz jeszcze Renault stanie się fabryczne i Red Bull będzie skazany na korzystanie z jednostek, które będą gorsze od tych posiadanych przez przynajmniej jeden zespół. Nic dziwnego, że kończą współpracę, Renault też w najlepszym wypadku może zaoferować status zespołu nr 2. Pewnie obie ekipy przejdą na Ferrari.
Masio, 06.09.2015 23:25[!]
Cóż, wszystko ma swój koniec. I tak długo współpracowali, bo od 2007. Każdy koniec, to początek czegoś nowego.
Zomo, 07.09.2015 00:04[!]
Mercedes strzelil by sobie w kolano dajac RedBullowi swoje silniki w fabrycznej specyfikacji. Nie sądze ze tą firma kierują az tacy idioci.
kabans, 07.09.2015 03:37[!]
"Red Bull zakończy współpracę z Renault po sezonie 2015" nie wiedzą co tracą
rno2, 07.09.2015 09:18[!]
@Mr President Dopóki rozwój silników nie zostanie zamrożony (a na to się nie zanosi w kilku najbliższych latach), to zawsze klient będzie otrzymywał nową specyfikację jednostek z opóźnieniem.
Myślę, że Red Bull z silnikiem Ferrari będzie w stanie nawiązać walkę z Mercedesami.
piwo, 07.09.2015 10:16[!]
czyli Renault za pare dni powie f1 papa. nie beda zostawac dla dwoch silnikow a nie sadze ze znajda chetnego na swe silniki. moze marusia po duzych upustach ale nie sadze. przykre
kabans, 07.09.2015 14:29[!]
dobrze brzmiałoby red bull honda
Kamikadze2000, 07.09.2015 16:42[!]
Po wycofaniu fabrycznego zespołu trafili w dziesiątkę z kontraktem z RBR. Milton Keynes wygrywał, a francuska marka przy okazji się promowała. Przyszła jednak rewolucja techniczna, która tak ponoć ich zadowalała... okazało się jednak, że stworzyli śmiecia nie nadającego się na walkę z konkurentami. W tym sezonie wiele z tego crapa nie wycisnęli... bo niestety cały projekt jest nic nie warty. Mam nadzieje, że RBR dostanie szansę korzystania z jednostki Merca lub Ferrari i wykorzysta RB12 w pełni. :))
ICEman, 07.09.2015 17:00[!]
Wierzę w uczciwość Ferrari bardziej niż w to że Mercedes dla RBR sprzeda identyczne silniki jak w swoich bolidach.

Renault i Pirelli to najbardziej schejtowane marki ostatnimi czasy w motorsporcie...
MartiniRacing, 07.09.2015 19:44[!]
Ja coś przeczuwam że to moze byc przejsciowe rozwiązanie. Czekają na VW.
macieiii, 07.09.2015 20:47[!]
jak Honda po dobrym silniku w końcu obrośnie w piórka to nie będą się ograniczać do Mclarena tylko sami zbudują bolid, bądź rozszerzą działalność. Wtedy Rbr ma drogę wolną w przypadku równych praw z Mcl.
kabans, 07.09.2015 22:41[!]
Cytat macieiii :
..
zanim to zrobią to wejdzie silnik V4 1,2 bi turbo. A renault dla red bulla nie było dostawcą silników ale takich jakby prywatnym producentem. Jeśli ferrari odda im swoje silniki w takiej samej konfiguracji to równie dobrze zrzeknie się bycia drugą siłą. Dlaczego mercowi albo ferrari powinno zależeć na na przejęciu red bulla? Bo będą mogli go kontrolować. Już prędzej red bull wygra z renault niż z tymi dwoma.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca