F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Singapuru: Vettel dyktuje tempo przed czasówką

Prezentujemy opis i wyniki trzeciej sesji treningowej na torze Marina Bay.
Nataniel Piórkowski, 19 września 2015, wyświetlenia: 4084<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Singapuru. Czołową trójkę klasyfikacji uzupełniły nazwiska Raikkonena i Kwiata.

Zajęcia rozpoczęły się o godzinie 18:00 czasu lokalnego, gdy nad torem zapadał już zmierzch. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Pastor Maldonado, ale inaugurujący rezultat treningu uzyskał Alex Rossi, starający się jak najlepiej przygotować do decydujących sesji wyścigowego weekendu po piątkowej kraksie do jakiej doszło w osiemnastym zakręcie. Amerykanin uzyskał czas 1:53,239s.

Po około siedmiu minutach na pierwsze miejsce tabeli wyników przesunął się Daniił Kwiat (1:48,716s chwilę później poprawione na 1:47,968s)). Od samego początku wielu kierowców wyjeżdżało poza tor: na początku Nasr przestrzelił dohamowanie do pierwszego zakrętu, nieco później niegroźna przygoda przytrafiła się Maxowi Verstappenowi w siódmym zakręcie. Już od pierwszych minut sesji w użyciu była zarówno opcjonalna jak i podstawowa mieszanka ogumienia.

Po stosunkowo długim czasie spędzonym w alei serwisowej, na torze pojawili się kierowcy Mercedesa – w tym samym czasie reprezentujący Williamsa Veltteri Bottas oraz Felipe Massa uzyskiwali rezultaty zbliżone do zawodników Force Inida, dające im miejsca w połowie czołowej dziesiątki. Pierwsze pomiarowe okrążenie Rosberga dało mu awans na trzecie miejsce, podczas gdy Hamilton awansował na drugą lokatę tracąc trzy dziesiętne części sekundy do Kwiata.

Pięć minut przed półmetkiem, najlepszym czasem popisał się Sebastian Vettel – Niemiec uzyskał 1:46,728s, zyskując tym samym w tabeli komfortową przewagę nad Hamiltonem. Niemal w tym samym czasie dwukrotny mistrz świata zbyt mocno opóźnił hamowanie do zakrętu numer siedem, musząc ratować się ucieczką w kierunku strefy wyjazdowej. Konkurencyjny poziom osiągów Ferrari potwierdzała jazda Kimiego Raikkonena, który na 30 minut przed końcem sesji wskoczył na drugie miejsce. Pomimo dobrego rezultatu Fin przyznawał, że jego bolid zachowuje się dość zabawnie.

Niedługo po tym tempo podkręcił Kwiat – Rosjanin awansował co prawda na drugie miejsce, ale jego strata do Vettela wynosiła ponad pół sekundy. Rosberg i Hamilton zajmowali w tym czasie piąte i szóste miejsce, blisko sekundę za kierowcą Ferrari. Daniel Ricciardo narzekał tymczasem na utratę przyczepności tylnej osi. W podobnym tonie, w drugiej połowie sesji, opisywał prowadzenie swojego samochodu Kwiat, który informował o problemach podczas pokonywania siódmego zakrętu.

Piętnaście minut przed końcem sesji na torze znajdowały się wyłącznie dwa Manory, jednak już moment później symulację kwalifikacji rozpoczął Ricciardo. Australijczyk już po swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu awansował na pozycję lidera z czasem 1:46,359s.

Po raz kolejny dominujące tempo zaprezentowali jednak kierowcy Ferrari – Vettel zakończył sesję z rezultatem 1:45,682s, dysponując mikroskopijną przewagą nad Raikkonenem, za którym znaleźli się kierowcy Red Bulla: Kwiat przed Ricciardo. Dopiero piąta i szósta lokata przypadła Srebrnym Strzałom Hamiltona i Rosberga. Warto zaznaczyć, że na wysokim siódmym miejscu wieczorną sesję zakończył Fernando Alonso. Jenson Button, po problemach technicznych z początku treningu, został ostatecznie sklasyfikowany na trzynastej pozycji, za Hulkenbergiem Bottasem i Ericssonem.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:45,682--12
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:46,1320,4500,45012
3.26Daniił KwiatRed Bull RB111:46,1670,4850,03519
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:46,3590,6770,19214
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:46,8021,1200,44315
6.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:47,2231,5410,42116
7.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:47,2371,5550,01414
8.55Carlos SainzToro Rosso STR101:47,3011,6190,06418
9.33Max VerstappenToro Rosso STR101:47,4641,7820,16317
10.9Marcus EricssonSauber C341:47,5681,8860,10420
11.77Valtteri BottasWilliams FW371:47,5871,9050,01920
12.27Nico HulkenbergForce India VJM081:47,6401,9580,05316
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:47,7152,0330,07514
14.19Felipe MassaWilliams FW371:47,7332,0510,01821
15.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:47,8172,1350,08416
16.11Sergio PerezForce India VJM081:48,0022,3200,18515
17.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:48,1162,4340,11415
18.12Felipe NasrSauber C341:48,9323,2500,81620
19.53Alexander RossiMarussia MR03B1:52,5886,9063,65626
20.28Will StevensMarussia MR03B1:55,2939,6112,70522
107% najlepszego czasu: 1:53,080

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Michal2_F1, 19.09.2015 13:18[!]
Co prawda nie będzie wyścigów serii GP2 i GP3 lecz mamy zespół na poziomie GP2 (Manor) z kierowcą na poziomie GP3 (Stevens). Przynajmniej Merhiego nie ma. I bardzo dobrze.
zefu, 19.09.2015 13:26[!]
jeśli można coś wnioskować po ilości okrążeń, to Scuderia czuje się pewnie jeśli chodzi o ustawienia lub po prostu oszczędzają pakiet
Adam2iak, 19.09.2015 13:27[!]
Cytat :
Przynajmniej Merhiego nie ma. I bardzo dobrze.

Jak dla mnie wielka szkoda.
Michal2_F1, 19.09.2015 13:29[!]
@Adam2iak
Z pewnością Frijns, Da Costa i Kobayashi podzielają Twój pogląd.
ENDR, 19.09.2015 13:45[!]
Niee no, 0,45 sekundy to nie taka mikroskopijna przewaga, zwłaszcza w porównaniu z 0,035s między Raikkonenem a Kwiatem albo 0,018s między Massą a Maldonado.

@marios76 To, kogo ci jest żal, jest doprawdy fascynujące. Mów więcej, chętnie przeczytamy...
macieiii, 19.09.2015 13:48[!]
Alonso z czasem Rosberga. Mercedesy się kryją. To raczej pewne, ale w żadnym z tegorocznych wyścigów nie życzyłem im zdecydowanej wygranej jak teraz, gdy rekordy Senny wiszą w powietrzu.
Jeśli im się to nie uda to czeka nas ekscytujący wyścig i liczę na Ferrari również, ale na podium dla RBR, kto wie czy nie ostatnie. Ricciardo - wiesz co masz robić.
marek84, 19.09.2015 13:51[!]
Zwracam uwagę na Alonso na 7 miejscu, w FP2 był 8. TO chyba jasno pokazuje, że problemem McLarena nie jest auto tylko silnik, a auto całkiem znośne. Im bardziej silnikowy tor, tym bardziej tracą. Tutaj nawet ze słabym silnikiem ALO daje radę.
MairJ23, 19.09.2015 14:29[!]
@marek84 sluszna uwaga..
Adam2iak, 19.09.2015 15:28[!]
@Michal2_F1
Akurat Kobayashi może pozazdrościć Merhi'emu dorobku w seriach juniorskich a da Costa przegrał z Hiszpanem w ich wspólnym sezonie w F3.
marios76, 19.09.2015 20:43[!]
@ENDR Po co prowokujesz? Nie lubię ludzkiej zawiści, to podłe. Resztę, dość dokładnie napisałem, miałeś okazję przeczytać, więc mam tłumaczyć?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca