F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Japonii: Kwiat z najlepszym czasem w drugim treningu

Po raz kolejny kierowcy musieli mierzyć się z deszczowymi warunkami.
Nataniel Piórkowski, 25 września 2015, wyświetlenia: 4944<< | lista | T- | T+ | >>

Daniił Kwiat uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiego treningu przed Grand Prix Japonii, który podobnie jak poranne zajęcia odbył się na mokrym torze. W czołowej piątce klasyfikacji sesji znaleźli się jeszcze Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo oraz Sebastian Vettel.

Ze względu na utrzymującą się nad Suzuką deszczową aurę, podobnie jak miało to miejsce o poranku, wielu kierowców nie spieszyło się z opuszczeniem swych garaży. Dopiero pięć minut po zgaśnięciu czerwonego światła, aleję serwisową opuścił Kwiat, do którego następnie dołączyli Rosberg i Hulkenberg. W międzyczasie pochodzący z Ufy kierowca Red Bulla ustanowił czas 1:49,374s.

W powszechnym użyciu od samego początku były opony przejściowe – jedynym wyjątkiem był Rosberg, który na okrążeniu wyjazdowym skorzystał z deszczówek. Nawierzchnia toru przesychała w szybkim tempie, o czym mogły świadczyć coraz lepsze czasu i głosy kierowców o tym, iż tracą przyczepność przedniego ogumienia. Po piętnastu minutach liderem tabeli był już wspomniany wcześniej Rosberg, któremu udało się pokonać okrążenie japońskiego obiektu w czasie 1:48,300s.

Niedługo później na drugie miejsce awansował Hamilton. Z kolei Sainz donosił swojemu inżynierowi o podejrzanym odgłosie płynącym z tyłu bolidu. Z uwagi na wymagające warunki, wielu kierowców popełniało niegroźne błędy (jak na przykład Vettel, który musiał ratować się szerokim wyjazdem w pierwszym zakręcie). Faktem było jednak, że z minuty na minutę na asfalcie pojawiała się coraz lepiej widoczna sucha nitka. Blisko końca pierwszych trzydziestu minut jazd, Verstappen został jednak poinformowany o tym, iż kolejne opady deszczu powinny nadejść w ciągu 10 minut.

Na torze przebywało w tym czasie wielu kierowców starających się pokonać jak najwięcej cennych okrążeń, szczególnie, iż prognozy pogody przewidują suche kwalifikacje i wyścig. Po czterdziestu minutach czasów okrążeń nie ustanowili jedynie Alonso oraz Bottas. Kwiat nie tracił za to tempa i powrócił na pierwsze miejsce ustanawiając wynik 1:48,227s. Wtedy też na obiektywach kamer pokładowych zaczęły pojawiać się pierwsze krople spodziewanego przez zespoły deszczu.

W miarę narastania intensywności opadów, kierowcy byli ostrzegani przez swych inżynierów o tym, by nie podejmowali zbędnego ryzyka. Dopiero po 50 minutach od startu treningu, na okrążeniu instalacyjnym pojawił się Alonso. Po około godzinie przebywający na torze Nasr zaliczył widowiskowy uślizg w zakręcie Dunlopa. „Było blisko” – skomentował Brazylijczyk przez radio zespołowe.

Nad torem zapanowała cisza, którą po paru minutach przerwał wyjazd na tor Marcusa Ericssona. Szwed zakomunikował jednak swemu inżynierowi iż deszcz pada coraz mocniej, po czym powrócił do alei serwisowej. Trzy minuty po godzinie piętnastej czasu lokalnego, Alonso wyjechał na tor już na oponach deszczowych, ustanawiając rezultat na poziomie minuty pięćdziesięciu siedmiu sekund.

Na dwadzieścia minut przed końcem zajęć, na torze pracował wyłącznie Alonso. Po zjeździe Hiszpana, garaż Mercedesa opuścił Rosberg, ostrzeżony o zalegającej na asfalcie wodzie. W ślad za wiceliderem klasyfikacji generalnej poszli wkrótce Vettel i Hamilton. Niemiec szybko poinformował boks Ferrari o sporym aquaplaningu. W podobnym tonie wypowiadał się także powracający na krótko do jazdy Button. Tymczasem kierowcy Mercedesa koncentrowali się na wykonywaniu próbnych postojów oraz startów.

Końcowych pięć minut nie wpłynęło w żaden sposób na akcję na torze. Sesja spokojnie dobiegła do końca, a czasy osiągane w deszczu nie mogły wpłynąć na ustawienie w tabeli wyników.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.26Daniił KwiatRed Bull RB111:48,277--6
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:48,3000,0230,0238
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:48,8530,5760,5538
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:49,0970,8200,24410
5.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:50,2681,9911,17119
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:50,3192,0420,05116
7.55Carlos SainzToro Rosso STR101:50,4182,1410,0996
8.33Max VerstappenToro Rosso STR101:50,5422,2650,1245
9.12Felipe NasrSauber C341:50,9682,6910,42610
10.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:51,5573,2800,5897
11.27Nico HulkenbergForce India VJM081:51,6743,3970,11711
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:51,8613,5840,1879
13.9Marcus EricssonSauber C341:51,9343,6570,07312
14.11Sergio PerezForce India VJM081:52,0703,7930,1368
15.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:52,5344,2570,4646
16.19Felipe MassaWilliams FW371:52,7654,4880,2316
17.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:55,2396,9622,47410
18.28Will StevensMarussia MR03B1:58,0599,7822,8206
19.53Alexander RossiMarussia MR03B1:59,41911,1421,3607
20.77Valtteri BottasWilliams FW37----
107% najlepszego czasu: 1:55,856


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 94%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Kwiat D.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca