F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Japonii: Rosberg najszybszy przed kwalifikacjami

Ostatnia sesja treningowa dała nieco czasu na przygotowania na suchej nawierzchni.
Łukasz Godula, 26 września 2015, wyświetlenia: 3616<< | lista | T- | T+ | >>
Wczorajsza deszczowa pogoda na Suzuce sprawiła, że zespoły po piątku były kompletnie nieprzygotowane do dalszych zmagań w ten weekend Grand Prix. To spowodowało, iż przed rozpoczęciem trzeciego treningu na końcu pit lane ustawiła się spora grupa kierowców chcących jak najwcześniej rozpocząć swoje programy.

Przygotowania bolidów musiały obejmować zarówno porównanie obu mieszanek, długie przejazdy wyścigowe, jak również szybkie kwalifikacyjne. To wszystko było praktycznie niewykonalne w jedną godzinę, więc nikt nie tracił czasu, a na torze od razu mieliśmy całą stawkę. Ponadto Romain Grosjean oraz Alexander Rossi pojawili się na trasie na pośrednie mieszance, w przeciwieństwie do reszty na twardych oponach.

Czasy w tabeli pojawiły się już po kilku minutach przy nazwiskach wszystkich kierowców poza ekipą Ferrari. Na czele mieliśmy Daniela Ricciardo z wynikiem 1:36,010.Australijczyk szybko złapał mocne tempo, po czym zmienił opony na pośrednie. Tak samo postąpił Raikkonen, jednak Fin notował zdecydowanie mniej konkurencyjne czasy. Jego partner, Vettel założył również pośrednią mieszankę, ale na torze pojawił się dopiero po 20 minutach sesji.

O dziwo ponownie Mercedesy nie prowadziły od samego początku sesji, jednak mogło to być spowodowane wykonywaniem zupełnie innych programów przez każdą z ekip. Pokazał to dobitnie czas Buttona, który wskoczył na czwarte miejsce ze stratą 1,4 sekundy do Ricciardo. Za Red Bulla wskoczyły Williamsy na pośredniej mieszance, jednak do tempa powrócił Mercedes, gdy już wszyscy zdecydowali się zmienić opony. Rosberg wykręcił czas 1:33,995. Hamilton pojechał niemal 0,3 sekundy wolniej, a Daniił Kwiat miał problem z pokonaniem czystego okrążenia.

Jako, że kierowcy mieli do dyspozycji dwa komplety pośredniej mieszanki, symulacje kwalifikacji przeprowadzano również w końcówce sesji. Na taki ruch zdecydował się między innymi Lewis Hamilton, jednak nie poprawił swojego czasu. Problemy z tempem miało tymczasem Ferrari, które traciło około sekundy do Mercedesa. W bolidzie Buttona doszło do awarii, aczkolwiek zespół nie podał dokładnych przyczyn uziemienia bolidu McLarena w garażu.

Mimo sporej aktywności na torze, trzeci trening nie przyniósł zbyt wielu odpowiedzi co do realnych szans na walkę poszczególnych ekip. Wszystko rozstrzygnie się dopiero w kwalifikacjach. Ponadto czarne chmury w dalszym ciągu krążyły wokół toru, więc pogoda przed dalszą częścią weekendu pozostaje niepewna. Kto w tych warunkach spisze się najlepiej? Zapraszamy do śledzenia GP Japonii z Wyprzedź Mnie!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:33,995--19
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:34,2920,2970,29720
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:34,4970,5020,20522
4.77Valtteri BottasWilliams FW371:34,7970,8020,30027
5.19Felipe MassaWilliams FW371:34,9340,9390,13725
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:35,0821,0870,14816
7.33Max VerstappenToro Rosso STR101:35,1601,1650,07826
8.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:35,2221,2270,06216
9.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:35,6021,6070,38020
10.55Carlos SainzToro Rosso STR101:35,9631,9680,36129
11.27Nico HulkenbergForce India VJM081:36,1102,1150,14719
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:36,1742,1790,06415
13.9Marcus EricssonSauber C341:36,1992,2040,02519
14.26Daniił KwiatRed Bull RB111:36,2942,2990,09523
15.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:36,3072,3120,01321
16.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:36,3602,3650,05318
17.11Sergio PerezForce India VJM081:36,4302,4350,07021
18.12Felipe NasrSauber C341:36,9192,9240,48924
19.28Will StevensMarussia MR03B1:39,6535,6582,73424
20.53Alexander RossiMarussia MR03B1:39,8195,8240,16622
107% najlepszego czasu: 1:40,575


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Suzuka
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 26.09.2015 07:06[!]
Wszystko wraca do normy, mimo mniejszych strat, wydaje mi się, że to już gdzieś widziałem. Zaskakująco szybkie są Williamsy. Słabo Ferrari, zwłaszcza po podwójnym podium w ostatnim wyścigu.

Button punkty na pożegnanie?
mich909090, 26.09.2015 07:12[!]
Singapur to była anomalia. Jak Williams jest szybki to znaczy, że Merc pokaże w ten weekend moc.
marios76, 26.09.2015 07:18[!]
@mich909090 Pamiętam, pisałeś że Mercedes ma najlepsze aero i Red Bull będzie miał dużą stratę w Singapurze. To jeszcze, tzn wyniki 3 treningu, nic nie przesądza. Warunki się zmieniły i jedni się w strzelili szybciej inni jeszczenie. Myślę, że może być ciekawa walka o PP.
mich909090, 26.09.2015 07:30[!]
@marios76
Myliłem się ale forma Merca w Singapurze to był jakiś wybryk natury. Zresztą nie uważam, że aero jest najważniejsze w Singapurze. Żeby sprawdzić kto ma najlepsze aero trzeba patrzeć na wyniki na torach z szybkimi lub średnio szybkimi zakrętami. Pokaż mi szybki zakręt w Singapurze. Tam są same wolne wyjścia.Mercedes miał problem z przełożeniem mocy na asfalt, a na tak długim torze jak w Singapurze ( z taką ilością wolnych zakrętów) to katastrofa. W Japonii są dwa wolne wyjścia. Po szykanie i nawrocie.
Kamikadze2000, 26.09.2015 09:14[!]
Nie można ot tak stracić kilka sekund - tu sie miało spokojnie sekunde na okrążeniu przewage, a potem odwrotnie. Mimo wszystko szkoda, że wszystko do normy wróciło. ;) Mogliby być przynajmniej bliżej. ;) Może w 2016 roku takich "anomalii" bedzie wiecej. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca