F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ecclestone: Mercedes i Ferrari chronią swoją pozycję przed Red Bullem

Brytyjczyk zasugerował, że Dietrich Mateschitz wciąż waha się nad pozostaniem w F1.
Nataniel Piórkowski, 25 października 2015, wyświetlenia: 1743<< | lista | T- | T+ | >>

Supremo F1 – Bernie Ecclestone sądzi, że Ferrari i Mercedes odmówiły Red Bullowi dostaw bieżących specyfikacji silników, tylko dlatego, iż obawiają się utraty swej dominującej pozycji w stawce.

Szef FOM starał się pomóc Red Bullowi w zapewnieniu kontraktu na dostawy jednostek napędowych Hondy, jednak wyraźny sprzeciw wobec takiego obrotu spraw ma wykazywać dyrektor zarządzający McLaren Group – Ron Dennis. Ecclestone dał jednak wyraźnie do zrozumienia, że bardziej niż z weto Brytyjczyka, frustruje go obronna strategia, obrana przez dwóch największych graczy sportu.

„Moim zdaniem będą mieli problemy niezależnie od tego, z jaką jednostką przyjdzie się im ścigać – czas działa na ich niekorzyść. Jest jeden powód, dla którego Ferrari i Mercedes nie chcą dać Red Bullowi takiego samego silnika, z jakiego oni będą korzystać w sezonie 2016: obawiają się, że mogą zostać pokonani. To całkowicie niepoważne. Naprawdę powinno do tego dojść. Ludzie z Mercedesa i Ferrari powinni wrócić do swoich stołów kreślarskich. W DNA Formuły 1 zapisana jest rywalizacja, a nie ochrona kapitału!” – powiedział Brytyjczyk w rozmowie z oficjalną stroną internetową F1.

Ecclestone zasugerował, że właściciel stajni z Milton Keynes – Dietrich Mateschitz, w dalszym ciągu może podjąć decyzję o wycofaniu swych zespołów z Formuły 1. „Pan Mateschitz jest w o tyle dobrej sytuacji, że może wyciągnąć wtyczkę kiedy tylko zechce. Nie musi nikogo pytać o zdanie”.

„Przyzwyczaił się do wygrywania i nie chce znaleźć się w sytuacji, gdy będzie niesprawiedliwie ogrywany. Niesprawiedliwie! Gdy zdobywał mistrzostwa świata, rywalizował na takich samych warunkach jak wszyscy inni. Zapewne nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji” – zaznaczał 84-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.12.2018  Ecclestone: Vettel nie otrzymał wystarczającego wsparcia od Ferrari
25.11.2018  Ecclestone: Vettel nie jest prawdziwym liderem
28.10.2018  Ecclestone: Vettelowi zabrakło wsparcia Ferrari w sezonie 2018
21.10.2018  Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari
02.10.2018  Ecclestone: Ferrari znowu stało się zbyt włoskie
Tagi:
Ecclestone B.
Mercedes
Ferrari
Red Bull
Mateschitz D.
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
macieiii, 26.10.2015 01:01[!]
@DANI dokładnie tak. W jednym z wywiadów, Mercedes dosłownie opisał swój tok myślenia. "Nie damy silnika groźnym rywalom, na który pracowaliśmy długo, przy okazji pochłaniając 0.5 mld euro czy czegokolwiek." RBR, przyzwyczajone do szumu typu "Horner: Nic nam nie pasuje i marudzimy jak zawsze, rywale nie tacy, bo my nie tacy. Ładujemy bardzo dużo w ten biznes i jakimś dziwnym trafem nie jesteśmy z góry lepsi od innych "ładujących"".

Ferrari nam bardzo odżyło w tym sezonie, czego brakowało mi między 2010-2014 ostatnie lata wliczając najmocniej. To jest przykład, jak odnaleźć się i dojeżdżać przed ekipami klijenckimi Mercedesa. Dają radę, przy odrobinie szczęścia urwą jeszcze 0.5-0.8 i same kwalifikacje staną się większym widowiskiem z odwiecznym "kto zdobędzie Pole Position?" (nie licząc wyścigów deszczowych gdzie nie wiadomo kiedy przy zamulonej deszczem atmosferze nie wyskoczy nam RBR ze swoją sztuczną kawusią na taką pogodę).

Co chcę przede wszystkim powiedzieć (tytułem końca ;p) to dobrze że RBR w lawinie płaczu mocno dostaje po ogonie za podcinanie sobie skrzydeł w kwestii silnika, bez umowy z innym dostawcą. O ile pamiętam, wszystko zaczęło się od niewinnego płaczu 17-latka Verstappena, który w młodzieńczym zapędzie zapewne zdobycia tytułu średnim bolidem który za moment będzie najlepszy obsmarował Renault w wywiadzie gdzieś na początku sezonu.
Aeromis, 26.10.2015 13:15[!]
Nie chodzi przecież tylko o RBR, ale o bandę trzech tchórzy. Mercedes boi się dostarczać równie dobre jednostki napędowe swoim klientom zwłaszcza Williamsowi... itd. Nie można porównywać aero zrobione przez RBR z poprzednich do silnika którego nie robi konstruktor pracujący nad bolidem. Producenci silników stali się okupantami, oligarchami i (dla mnie) zwykłymi tchórzami w F1.
SirKamil, 27.10.2015 00:02[!]
No, dla Ciebie. Na tym koniec.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca