F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari otwarte na współpracę z Red Bullem

Marchione odniósł się także do krytyki włoskiej stajni za niedawno zgłoszone weto.
Nataniel Piórkowski, 9 listopada 2015, wyświetlenia: 1847<< | lista | T- | T+ | >>

Sergio Marchionne zasugerował, że Ferrari wyraża gotowość do współpracy z Red Bullem, zastrzegając przy tym jednak, iż ten nie może liczyć na dostawy silników w najnowszej specyfikacji.

Austriacki zespół w dalszym ciągu stara się wyjść z patowej sytuacji i zapewnić sobie dostawy jednostek napędowych na sezon 2016. Uważa się, że juniorska ekipa Dietricha Mateschitza – Toro Rosso, jest bliska zapewnienia sobie silników Ferrari w specyfikacji 2015. Pojawiały się również doniesienia o tym, iż w przyszłym roku, na podobnych warunkach, mogłaby odbywać się współpraca Scuderii z RBR.

Teraz w grę wchodzi kolejna koncepcja, zakładająca szerokie wsparcie techniczne przy rozwoju jednostki Red Bulla. „Ferrari jest w stanie oddelegować inżynierów i zapewnić usługi produkcyjne w osobnym projekcie dla Red Bulla. Możemy zobowiązać się do wykazania wszelkich starań w zakresie inżynierii, tak by dać szansę Red Bullowi i innym producentom” – powiedział Marchionne.

„Współpraca z Red Bullem nadal pozostaje jedną z opcji, ale nie w kontekście przekazywania im dokładnie tego samego silnika, jaki jest używany przez Ferrari. Jesteśmy gotowi, aby zapewnić wsparcie w charakterze projektu pobocznego, ale nie może to być silnik, jakiego Ferrari używa w wyścigach” – wyjaśniał dyrektor zarządzający Fiata podczas imprezy Ferrari Mondiali na torze Mugello.

Co ciekawe Włoch zasugerował, że ewentualne porozumienie Ferrari i Red Bulla byłoby "innym projektem", w jaki zaangażowany byłaby zarządzana przez Berniego Ecclestone'a FOM. „Bernie został powiadomiony i jesteśmy gotowi do wprowadzenia planu w życie, nie tylko w kwestii Red Bulla, ale również innych zespołów, z zastrzeżeniem, że nie będzie to jednostka używana przez Ferrari”.

Marchionne dał również do zrozumienia, że nie zgadza się z krytyką weta zgłoszonego przez jego zespół podczas debaty o wprowadzeniu maksymalnej ceny dostaw jednostek napędowych dla zespołów klienckich. „Podjęcie obowiązków i obciążeń budżetowych, po to, by wspierać finansowo inne ekipy, jest całkowicie obsceniczną koncepcją, wykraczającą poza jakiekolwiek przyjęte normy przemysłowe.”

„To zaskakujące, że Jean Todt, dysponujący przecież wieloletnim doświadczeniem w Formule 1, nie uświadamia sobie wpływu, jaki zarządzanie rozwojem silnika wywiera na koszty firmy. Mimo tego myślę, że Jean stara się znaleźć jakieś rozwiązanie” – powiedział Włoch donosząc się do osoby szefa FIA.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2019  Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari
16.01.2019  Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari
16.01.2019  Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego
15.01.2019  Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari
15.01.2019  Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?
Tagi:
Ferrari
Red Bull
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mr President, 09.11.2015 20:49[!]
Cytat :
Współpraca z Red Bullem nadal pozostaje jedną z opcji, ale nie w kontekście przekazywania im dokładnie tego samego silnika, jaki jest używany przez Ferrari. Jesteśmy gotowi, aby zapewnić wsparcie w charakterze projektu pobocznego, ale nie może to być silnik, jakiego Ferrari używa w wyścigach

Cóż, przepisy powinny wymagać od Ferrari sprzedawania takiego samego silnika, a jeśli panu Marchionne taki pomysł się nie podoba, może zamknąć projekt Ferrari F1. Jeśli Włosi nie chcą rywalizować na równych zasadach, to nie muszą wcale brać udziału w mistrzostwach. Zablokowanie możliwości walki z zespołami fabrycznymi w końcu doprowadzi do odejścia ekip, które nie produkują dla siebie silników. Albo do wprowadzenia bolidów klienckich, gdyż sens wydawania pieniędzy na rozwój własnego nadwozia zniknie, jeśli będzie decydowała wersja silnika od kapryśnego dostawcy. Równie dobrze, jeśli ktoś okaże się szybszy od głównej ekipy, taki producent dostarczy jednostkę napędową gorszej jakości, by w kolejnych GP danego sezonu gładko pokonywać swoich klientów. To żadna oferta współpracy, to próba permanentnego wyrzucenia Red Bulla z czołówki.
Gszegosz, 09.11.2015 21:51[!]
@Mr President Przypomnij sobie co RBR robił w okresie 2010-13 a potem pisz takie bzdury.
rno2, 09.11.2015 23:50[!]
@Gszegosz przypomnij nam co takiego robiło RBR.
Za czasów v8 nie było takich akcji. Było 4 dostawców, ich produkty były wyrównane (jedynie lekko Cosworth odstawał). Każdy zespół bez problemu miał dostawcę silników...
robekbielsko, 10.11.2015 11:03[!]
Panie Marchionne kompletnie obsceniczną koncepcją jest również rywalizacja na warunkach producentów silników.
dan193t, 10.11.2015 15:48[!]
Jak można mieć pretensje do Ferrari, że nie chce ułatwić życia rywalom? I tak robią ogromną łaskę oferując całkiem niezłe, tegoroczne silniki.
Mr President, 10.11.2015 17:56[!]
@Gszegosz
Red Bull wygrywał dzięki najlepszemu bolidowi i teoretycznie każdy mógł zbudować samochód z jeszcze wyższej półki. Teraz możliwość wygrywania jest blokowana tylko dla zespołów ze wsparciem fabryki, które korzystają z pierwszej wersji silnika. Red Bulla być może stać na zbudowanie własnej infrastruktury dla "silnikowni", ale po pierwsze taka inwestycja jest słabo opłacalna, gdyż w przeciwieństwie do tych należących do producentów samochodów służyłaby tylko dla projektu F1, a po drugie, przynajmniej tak mi się wydaje, problem byłby z know-how, Red Bull musiałby podkupić ludzi z koncernów samochodowych, a i ludzie z doświadczeniem w branży to za mało, by dorównać z miejsca reszcie (vide Honda). Silniki są dziś zbyt skomplikowane, aby wszystkie zespoły dostawały porównywalną jednostkę i dlatego przepisy powinny moim zdaniem wyrównywać szanse przez zmuszanie producentów do sprzedaży niemal identycznych jednostek wszystkim, którzy za to zapłacą.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca