F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Renault potwierdza przywrócenie fabrycznej ekipy od sezonu 2016

Zespół powstanie na bazie Lotusa, jednakże wszelkie szczegóły zostaną podane w styczniu.
Mateusz Szymkiewicz, 3 grudnia 2015, wyświetlenia: 4224<< | lista | T- | T+ | >>

Carlos Ghosn pełniący funkcję dyrektora wykonawczego Renault, oficjalnie potwierdził przywrócenie do Formuły 1 fabrycznej ekipy, która przystąpi do zmagań już od sezonu 2016.

Francuski producent sondował swoją dalszą przyszłość w Formule 1 niemal od samego początku roku, ze względu na mocno napięte relacje z Red Bullem, którego ekipy jako jedyne korzystały z jednostek napędowych Energy i bardzo głośno krytykowały ich poziom osiągów oraz zawodności.

Z tego powodu Renault zaczęło rozważać przywrócenie fabrycznego zespołu i początkowo mówiło się o przejęciu Toro Rosso czy Force India, aczkolwiek najpoważniej był brany pod uwagę scenariusz odkupienia Lotusa od Gerarda Lopeza, który w latach 2002-2009 był własnością koncernu z Viry. W tym celu osoby zaangażowane w Renault Sport F1 prowadziły rozmowy niemal od pół roku, by zapoznać się z warunkami zakupu ekipy oraz jej funkcjonowania pod względem komercyjnym, w sprawie czego udało się osiągnąć ostateczne porozumienia podczas Grand Prix Abu Zabi.

Teraz jak potwierdził Carlos Ghosn, Renault powróci ze swoim fabrycznym zespołem w sezonie 2016, tworząc go na bazie Lotusa. Według doniesień Autosportu, pierwsze umowy z osobami reprezentującymi stajnię z Enstone zostały podpisane w czwartek, natomiast cała transakcja ma być warta 100 milionów euro. Wszelkie szczegóły dotyczące funkcjonowania ekipy mają zostać podane na początku stycznia.

„Renault miało dwie możliwości: zaangażować się w stu procentach lub wycofać. Po bardzo dokładnej analizie podjęliśmy decyzję, że Renault pozostanie w Formule 1, zaczynając od początku w 2016 roku. Ostateczne szczegóły przedstawione przez głównych udziałowców Formuły 1 dały nam pewność co do podjęcia się tego wyzwania. Nasze ambicje to wygrywanie, nawet jeżeli ma nam to zająć trochę czasu” – powiedział Carlos Ghosn.

Dla Renault będzie to już trzecie podejście z fabrycznym zespołem. Po raz pierwszy francuski producent miał własną ekipę w latach 1977-1985, natomiast na powrót zdecydował się dopiero w 2002 roku, który poskutkował wywalczeniem mistrzowskich tytułów w obu klasyfikacjach wraz z Fernando Alonso w latach 2005-2006. Z kolei decyzja o ponownym wycofaniu się została podjęta po sezonie 2009, w którym światło dzienne ujrzała afera Crashagte, jednakże koncern postanowił pozostać do dnia dzisiejszego jako dostawca silników.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali
09.01.2019  Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
07.01.2019  Hulkenberg: Muszę wykonać dobrą pracę, aby stawić czoło Ricciardo
04.01.2019  Hulkenberg: Informacje Ricciardo z Red Bulla mogą pomóc Renault
Tagi:
Renault
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
piwo, 04.12.2015 10:33[!]
tak bylo dzieki silnikowi merca. po powrocie do swojego silnika wszystko wroci do poziomu 2014 czyli:
http://f1wm.pl/ph...rok=2014&dzial=3
czyli 10 punktow przez caly sezon.
obym sie mylil
Kamikadze2000, 04.12.2015 10:39[!]
To dobra wiadomość dla ekipy z Enstone. Oby złapali "drugi oddech" i było już tylko lepiej. :)
exxxile, 04.12.2015 12:04[!]
Oczywiście, na silniku stracą, ale ostatnia konstrukcja nie była zła. A tak tragicznie jak w 2014 raczej na pewno nie będzie, tamten samochód ledwo co jeździł.
Mr President, 04.12.2015 13:09[!]
Sporo czasu zajęło Renault podjęcie tej decyzji, jednak za dużo wydali na silnik na 2014 rok, żeby po tak krótkim czasie zamknąć program. Celem powinna być walka z Mercedesem i Ferrari, oby już w 2017. Szefowie koncernu chyba zdają sobie sprawę, że powrót fabryki do F1 ma sens tylko wtedy, kiedy budżet będzie na najwyższym poziomie, gdyby chcieli promować się samą obecnością, naklejka dostawcy byłaby zupełnie wystarczająca.
Kojag, 06.12.2015 12:32[!]
A jeszcze niedawno były dwa "Lotusy"...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca