F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Abiteboul: RBR będzie dysponował takimi samymi silnikami jak Renault

Francuz nie wykluczył także przedłużenia obecnej umowy na kolejne lata.
Nataniel Piórkowski, 4 lutego 2016, wyświetlenia: 1056<< | lista | T- | T+ | >>


Koncern Renault złożył obietnicę dostarczania Red Bullowi dokładnie takich samych jednostek napędowych, z jakich w bieżącym sezonie będzie korzystała jego fabryczna ekipa.

Po kłopotach z zapewnieniem nowej umowy silnikowej, stajnia z Milton Keynes została zmuszona do powrotu pod skrzydła francuskiego producenta i podpisania nowej, rocznej umowy, która zakłada wykorzystywanie jednostek Energy F1 pod nazwą TAG Heuer.

Podczas prezentacji programu Renault na sezon 2016, dyrektor zarządzający – Cyril Abiteboul podkreślił, że Red Bull będzie w tym roku mógł używać dokładnie takich samych silników jak te, które będą znajdowały się w bolidach Jolyona Palmera oraz Kevina Magnussena.

„Silniki będą dokładnie takie same. W rzeczywistości mamy regulaminowy obowiązek dostarczania dokładnie takiego samego wyposażenia. Z wiadomych względów nie będą pomiędzy nami występowały żadne marketingowe powiązania. Będziemy oglądać te same twarze co w ubiegłym roku, w garażu Red Bulla będą te same osoby, chociaż w innych strojach” – powiedział.

Dodatkowo Red Bull będzie korzystał z poprawek dokonywanych przez Renault. „Filozofia Renault oraz obowiązek wynikający z przepisów mówią o posiadaniu dokładnie jednej specyfikacji technicznej. Jeśli poprawki będą pojawiały się u nas, zagoszczą także w bolidach Red Bulla. Roboczym zespołem jest oczywiście Renault. Będziemy projektować silnik z myślą o teamie Renault, ale Red Bull będzie otrzymywał do dyspozycji dokładnie taką samą jednostkę”.

Abiteboul nie wykluczył także kontynuowania współpracy z teamem Dietricha Mateschitza także po 2016 roku. „Ogłosiliśmy roczną umowę, ale może zostać ona rozszerzona. Zawsze powtarzaliśmy, że możemy kontynuować dostarczanie silników Red Bullowi, lub też komukolwiek innemu, jeśli będzie leżało to w naszym strategicznym interesie. Naszym strategicznym interesem jest robienie tego w tym roku i jeśli będzie tak nadal w kolejnym sezonie, to czemu nie?”.

„Jeśli będziemy oferować dobrą technologię, to jestem przekonany o tym, że same zespoły będą zainteresowane tym, co możemy im udostępnić – sytuacja będzie podobna do tej, kiedy dysponowaliśmy bardzo udaną jednostką V8. Wtedy wszyscy pragnęli mieć u siebie silnik Renault, dziś jednak sytuacja bardzo się różni. Jeśli jednak uda nam się zredukować stratę do rywali, powrócimy do dawnego położenia. Jesteśmy niesamowicie lojalnymi partnerami pod względem modelu współpracy z zespołami klienckimi” – podkreślał Francuz podczas środowej konferencji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji
22.01.2019  Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa
20.01.2019  Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy
16.01.2019  Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
Tagi:
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mr President, 04.02.2016 22:02[!]
Jest to świetny marketingowy ruch, o ile Renault zdoła pokonać Red Bulla. A w 2016 jest to bardzo mało prawdopodobne. W świetle obniżenia cen za silniki Renault nie musi reklamować się dla zespołów klienckich, ale gdyby to nie przeszło ekipy pokroju Force India czy Saubera mogą rozważyć przejście na jednostki francuskiej marki, skoro nie stosuje nieuczciwej konkurencji, nie rozdzielając działalności zespołu i producenta silników jak Ferrari czy Mercedes.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca