F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari przedstawiło bolid SF16-H

Włoska stajnia celuje w przerwanie dominacji Mercedesa.
Nataniel Piórkowski, 19 lutego 2016, wyświetlenia: 8077<< | lista | T- | T+ | >>

Ferrari zaprezentowało swój tegoroczny bolid – SF16-H. Dzięki nowej konstrukcji włoska ekipa zamierza przerwać dominację Mercedesa i włączyć się do walki o tytuły mistrzowskie.

Po gruntownych zmianach organizacyjnych, dokonanych pomiędzy 2014 i 2015 rokiem, ubiegły sezon przyniósł odrodzenie formy Scuderii: Sebastian Vettel odniósł zwycięstwa w trzech wyścigach, kończąc kampanię na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej kierowców.

Zgodnie z oczekiwaniami Ferrari przedstawiło zmodyfikowane malowanie, inspirowane barwami, z jakich korzystało w sezonie 1975, z elementami bieli w okolicach pokrywy silnika i boków pojazdu. Na płaszczyźnie konstrukcyjnej można odnotować powrót do zawieszenia typu push-rod, zwężenie tylnych sekcji oraz zastosowanie krótkiego nosa, znanego już z bolidów konkurencyjnych stajni.

Sporym modyfikacjom konstrukcyjnym miała także ulec sama jednostka napędowa, która ma pracować w bardziej efektywny sposób, umożliwiając Vettelowi i Raikkonenowi rywalizację z kierowcami Mercedesa.

W wywiadzie udzielonym przed kilkoma dniami La Gazetta dello Sport, prezes Fiat Chrysler Automobiles – Sergio Marchionne, dał jasno do zrozumienia, że oczekuje szybkiego powrotu swego zespołu do regularnej walki o zwycięstwa i mistrzowskie korony – głównie ze względu na wizerunek marki.

„Gdyby udało nam się odnieść serię zwycięstw w Formule 1 to dobrze wpłynęłoby to na naszą markę. Rozmawiałem ostatnio z jednym z naszych dealerów i zgodziliśmy się co do tego, że wyniki z sezonu 2015 pomogły odbudować wiarygodność naszej marki. Jeśli dojdzie do sytuacji, w której przez dziesięć lat nie zdobędziemy tytułu, to będzie to tragedia” – powiedział Włoch.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2019  Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari
16.01.2019  Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari
16.01.2019  Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego
15.01.2019  Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari
15.01.2019  Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
piwo, 21.02.2016 10:41[!]
pawel maja szerszy profil bo napedzane kola szybciej sie grzeja wiec musza byc szersze by odprowadzac temeprature. jakby to byl fwd z przodu by byly szersze opony bo to przod glownie by sie grzal. a tak jest jak jest. a masa zbudowana na srodku auta zawsze pomaga w srodku luku (kiedy nie przyspieszamy) i wtedy predkosci sa najwieksze pokonywania zakretu.
pawel92setter, 23.02.2016 10:22[!]
@piwo Pomaga w środku łuku tylko jeśli ma się takie same osoby z przodu i z tyłu. Chodzi o to, aby stosunek siły pionowej na kołach do siły poprzecznej generowanej przez opony był taki sam dla obu osi. Współczynnik siła poprzeczna/siła normalna maleje wraz ze wzrostem nacisku. Dlatego przy większym nacisku na tyle, przy sztywniejszych oponach tylnich można uzyskać ten sam wirtualny współczynnik tarcia na obu osiach.
Proszę mi zaufać, wiem o czym mówię. :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca