|
|
|
|
|


|
Bottas na czele tabeli drugiego dnia drugiej tury testów |
Kolejne poważne problemy techniczne dotknęły ekipę Gene Haasa. |
|
•Nataniel Piórkowski, 2 marca 2016, wyświetlenia: 3698 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Valtteri Bottas zakończył z najlepszym rezultatem drugi dzień drugiej tury przedsezonowych testów testów, jakie odbywają się na Circuit de Catalunya w Montmelo.
Kierowca Williamsa uzyskał rekordowy rezultat (1:23,261s) podczas przedostatniej godziny popołudniowej części zajęć, korzystając z supermiękkiej mieszanki ogumienia.
Wcześniej najlepszym wynikiem mógł pochwalić się Lewis Hamilon, który przed przerwą na lunch osiągnął czas 1:23,622, mając w swoim bolidzie miękkie opony PZero.
W czołowej trójce znalazło się także miejsce dla Kevina Magnussena. Po kilku dniach prac nad niezawodnością bolidu RS16, Renault zaczęło koncentrować się na tempie kwalifikacyjnym i krótszych przejazdach. Duńczyk osiągnął swój wynik na supermiękkich oponach, przejeżdżając w sumie pokaźną liczbę 126 okrążeń. Po wtorkowych problemach ze skrzynią biegów, sporo kilometrów udało się także pokonać Ferrari i Sebastianowi Vettelowi. Czołową piątkę klasyfikacji sesji uzupełnił Jenson Button (1:25,183s), testujący wraz z McLarenem nowy pakiet aerodynamiczny bolidu MP4-31.
Do wysokiej aktywności na torze powrócił także Red Bull – Daniel Ricciardo, za którym uplasował się najbardziej pracowity dziś na torze Carlos Sainz. Hiszpan pokonał aż 166 okrążeń, a w tabeli rezultatów znalazł się przed Sergio Perezem oraz Nico Rosbergiem, którzy popołudnie wykorzystali na przeprowadzenie symulacji wyścigu. Dalej w tabeli znaleźli się Pascal Wehrlein z Manora oraz Marcus Ericsson w Sauberze. Szwed stracił niemal całą przedpołudniową część zajęć ze względu na usterkę techniczną, a po południu doprowadził do przerwania sesji, zatrzymując bolid w czwartym zakręcie.
Środa była kolejnym fatalnym dniem dla teamu Gene Haasa – Esteban Gutrierrez pojwił się na torze tylko raz, wykonując jedno okrążenie instalacyjne. Mechanicy amerykańskiego zespołu starali się wyeliminować skomplikowaną usterkę turbosprężarki w silniku Ferrari, ale ostatecznie około 16:40 dziennikarzom przekazano informację o tym, iż Meksykanin nie pojawi się już na torze.
•Testy grupowe w Montmelo, dzień 2/4 - 02.03.2016, Catalunya - 4,655 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
 |
1. | Valtteri Bottas |  | Williams Mercedes FW38 |  | 1:23,261 | - | - | 108 | 502,740 |
2. | Lewis Hamilton |  | Mercedes W07 |  | 1:23,622 | 0,361 | 0,361 | 73 | 339,815 |
3. | Kevin Magnussen |  | Renault RS16 |  | 1:23,933 | 0,672 | 0,311 | 126 | 586,530 |
4. | Sebastian Vettel |  | Ferrari SF16-H |  | 1:24,611 | 1,350 | 0,678 | 151 | 702,905 |
5. | Jenson Button |  | McLaren Honda MP4-31 |  | 1:25,183 | 1,922 | 0,572 | 121 | 563,255 |
6. | Daniel Ricciardo |  | Red Bull TAG-Heuer RB12 |  | 1:25,235 | 1,974 | 0,052 | 135 | 628,425 |
7. | Carlos Sainz Jr |  | Toro Rosso Ferrari STR11 |  | 1:25,300 | 2,039 | 0,065 | 166 | 772,730 |
8. | Sergio Perez |  | Force India Mercedes VJM09 |  | 1:25,593 | 2,332 | 0,293 | 128 | 595,840 |
9. | Nico Rosberg |  | Mercedes W07 |  | 1:26,298 | 3,037 | 0,705 | 91 | 423,605 |
10. | Pascal Wehrlein |  | Manor Mercedes MRT05 |  | 1:27,064 | 3,803 | 0,766 | 79 | 367,745 |
11. | Marcus Ericsson |  | Sauber Ferrari C35 |  | 1:27,487 | 4,226 | 0,423 | 55 | 256,025 |
12. | Esteban Gutierrez |  | Haas Ferrari VF-16 |  | - | - | - | 1 | 4,655 |
| |
|

|


| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
 | • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|