F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (13:00)

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Kimi Raikkonen testuje koncepcję "aureoli"

Fin został pierwszym kierowcą, który ocenia rozwiązanie proponowane na sezon 2017.
Nataniel Piórkowski, 3 marca 2016, wyświetlenia: 4126<< | lista | T- | T+ | >>
Kimi Raikkonen został w czwartek pierwszym kierowcą Formuły 1, który testuje w swoim samochodzie nowy system ochrony kokpitu – tak zwaną aureolę.

Pomalowany na czarno system został zainstalowany w bolidzie Ferrari SF16-H na samym początku zajęć, gdy Fin pokonywał okrążenie instalacyjne.

FIA od kilku lat prowadzi analizy związane z zapewnieniem poprawy bezpieczeństwa głów kierowców. Koncepcja aureoli, która w ostatnim czasie zyskała szerokie poparcie wśród zespołów, jest przygotowywana do wprowadzenia do Formuły 1 począwszy od sezonu 2017.

Opisując proces dążenia do zmian w zakresie ochrony kokpitów, prezes Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix – Alex Wurz powiedział: „Być może w dalekiej przyszłości pojawią się kokpity podobne do tych, jakie znamy z myśliwców, ale na tę chwilę rozwiązanie to jest zbyt ciężkie, zbyt drogie, a jego wprowadzeniu musielibyśmy poświęcić znacznie więcej czasu. Kierowcy i eksperci zgodzili się co do tego, że projekt aureoli powinien zostać wprowadzony w życie i liczymy, że w piątek, podczas głosowania dyrektorów technicznych, podjęcie takiej decyzji będzie wyłącznie formalnością”.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2019  Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1
19.02.2019  TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1
18.02.2019  Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1
16.02.2019  Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
16.02.2019  Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group
Tagi:
F1 ogólnie
Raikkonen K.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Satch, 03.03.2016 16:17[!]
Wygląda obrzydliwie, a wpływ takiego czegoś na bezpieczeństwo wcale nie jest duży. Już zamknięte kokpity bardziej pasują niż takie potworki...
Mr President, 03.03.2016 16:23[!]
To akurat ciekawe, że Raikkonen testuje jako pierwszy, skoro najpewniej w 2017 nie będzie już startował w F1. To rozwiązanie nie jest ani efektywne, ani efektowne, ale FIA musi pokazać, że coś w kwestii zwiększania bezpieczeństwa kierowców robi, stąd taka prowizoryczna ochrona. F1 powoli zmierza w kierunku zamkniętych kokpitów, tyle że drogą ewolucji, a nie rewolucji i skoro za rok przejdzie taka zmiana, to kiedyś również całkowite zamknięcie kokpitu.
enstone, 03.03.2016 17:48[!]
WTF.??!!
Phobos, 03.03.2016 18:38[!]
Jesli sami kierowcy tego chca, a nie FIA wbrew ich opinii, to ok. Bezpieczenstwa nigdy za wiele, zwlaszcza w sportach motorowych. Ale musze przyznac, ze oczy mi krwawia, gdy patrze na powyzsze zdjecie, bo wyglada to fatalnie. Pytanie za 10 pkt. jak ze skutecznoscia. W komentarzach pojawily sie przyklady Massy, Senny i Bianchiego. W przypadku ostatniego, śmiem wątpić, by to pomoglo. Niektorzy chyba zapomnieli, ze Jules zmarl nie w wyniku wejscia twardego w glab kasku, a z powodu przeciazenia przekraczajacego 200g, ktore zamienilo jego mozg w galarete. Co do przypadkow obu Brazylijczykow, wszystko zalezaloby od trajektorii elementow uderzajacych w kask. Za to mlody Surtees, w mojej opinii, dzieki temu patentowi mialby szanse przezyc. Co by nie mowic, f1 raczej zmierza w kierunku zamknietych lub niemalze zamknietych kokpitow, Do 95r. wlacznie, kierowcy nie mieli grama bocznego podparcia glowy. Od sezonu 96, zabudowa kokpitu wokol kierowcow zaczyna isc w gore. Do tego jest jeszcze hans. Jest bezpiecznie, jak nigdy wczesniej, co nie zmienia faktu, ze w takim sporcie nigdy nie jest wystarczajaco bezpiecznie. Pozostaje miec nadzieje, ze halo jest tylko etapem przejsciowym do czegos, co bedzie w mniejszym stopniu razilo poczucie estetyki. A jesli nie, przywykniemy, jak do wszystkich innych zmian, ktore wprowadzano przez lata.
Michal2_F1, 03.03.2016 18:48[!]
Hulk nie chce. Bardzo słusznie pisze, że pewien element ryzyka powinien pozostać.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca