F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kimi Raikkonen testuje koncepcję "aureoli"

Fin został pierwszym kierowcą, który ocenia rozwiązanie proponowane na sezon 2017.
Nataniel Piórkowski, 3 marca 2016, wyświetlenia: 4110<< | lista | T- | T+ | >>
Kimi Raikkonen został w czwartek pierwszym kierowcą Formuły 1, który testuje w swoim samochodzie nowy system ochrony kokpitu – tak zwaną aureolę.

Pomalowany na czarno system został zainstalowany w bolidzie Ferrari SF16-H na samym początku zajęć, gdy Fin pokonywał okrążenie instalacyjne.

FIA od kilku lat prowadzi analizy związane z zapewnieniem poprawy bezpieczeństwa głów kierowców. Koncepcja aureoli, która w ostatnim czasie zyskała szerokie poparcie wśród zespołów, jest przygotowywana do wprowadzenia do Formuły 1 począwszy od sezonu 2017.

Opisując proces dążenia do zmian w zakresie ochrony kokpitów, prezes Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix – Alex Wurz powiedział: „Być może w dalekiej przyszłości pojawią się kokpity podobne do tych, jakie znamy z myśliwców, ale na tę chwilę rozwiązanie to jest zbyt ciężkie, zbyt drogie, a jego wprowadzeniu musielibyśmy poświęcić znacznie więcej czasu. Kierowcy i eksperci zgodzili się co do tego, że projekt aureoli powinien zostać wprowadzony w życie i liczymy, że w piątek, podczas głosowania dyrektorów technicznych, podjęcie takiej decyzji będzie wyłącznie formalnością”.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.12.2018  Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
05.12.2018  Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018
05.12.2018  Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony
01.12.2018  F1 rozwija nowe elementy pakietu graficznego relacji TV
Tagi:
F1 ogólnie
Raikkonen K.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Satch, 03.03.2016 16:17[!]
Wygląda obrzydliwie, a wpływ takiego czegoś na bezpieczeństwo wcale nie jest duży. Już zamknięte kokpity bardziej pasują niż takie potworki...
Mr President, 03.03.2016 16:23[!]
To akurat ciekawe, że Raikkonen testuje jako pierwszy, skoro najpewniej w 2017 nie będzie już startował w F1. To rozwiązanie nie jest ani efektywne, ani efektowne, ale FIA musi pokazać, że coś w kwestii zwiększania bezpieczeństwa kierowców robi, stąd taka prowizoryczna ochrona. F1 powoli zmierza w kierunku zamkniętych kokpitów, tyle że drogą ewolucji, a nie rewolucji i skoro za rok przejdzie taka zmiana, to kiedyś również całkowite zamknięcie kokpitu.
enstone, 03.03.2016 17:48[!]
WTF.??!!
Phobos, 03.03.2016 18:38[!]
Jesli sami kierowcy tego chca, a nie FIA wbrew ich opinii, to ok. Bezpieczenstwa nigdy za wiele, zwlaszcza w sportach motorowych. Ale musze przyznac, ze oczy mi krwawia, gdy patrze na powyzsze zdjecie, bo wyglada to fatalnie. Pytanie za 10 pkt. jak ze skutecznoscia. W komentarzach pojawily sie przyklady Massy, Senny i Bianchiego. W przypadku ostatniego, śmiem wątpić, by to pomoglo. Niektorzy chyba zapomnieli, ze Jules zmarl nie w wyniku wejscia twardego w glab kasku, a z powodu przeciazenia przekraczajacego 200g, ktore zamienilo jego mozg w galarete. Co do przypadkow obu Brazylijczykow, wszystko zalezaloby od trajektorii elementow uderzajacych w kask. Za to mlody Surtees, w mojej opinii, dzieki temu patentowi mialby szanse przezyc. Co by nie mowic, f1 raczej zmierza w kierunku zamknietych lub niemalze zamknietych kokpitow, Do 95r. wlacznie, kierowcy nie mieli grama bocznego podparcia glowy. Od sezonu 96, zabudowa kokpitu wokol kierowcow zaczyna isc w gore. Do tego jest jeszcze hans. Jest bezpiecznie, jak nigdy wczesniej, co nie zmienia faktu, ze w takim sporcie nigdy nie jest wystarczajaco bezpiecznie. Pozostaje miec nadzieje, ze halo jest tylko etapem przejsciowym do czegos, co bedzie w mniejszym stopniu razilo poczucie estetyki. A jesli nie, przywykniemy, jak do wszystkich innych zmian, ktore wprowadzano przez lata.
Michal2_F1, 03.03.2016 18:48[!]
Hulk nie chce. Bardzo słusznie pisze, że pewien element ryzyka powinien pozostać.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca