F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA zatwierdziła nowy format kwalifikacji F1

WMSC zaakceptowała pierwotną propozycję wypracowaną przez Grupę Strategiczną i Komisję F1.
Nataniel Piórkowski, 4 marca 2016, wyświetlenia: 4330<< | lista | T- | T+ | >>


Światowa Rada Sportu Motorowego FIA zatwierdziła propozycję wprowadzenia zmian w formacie kwalifikacji, które według planów mają wejść w życie już od Grand Prix Australii.

Zgodnie z pierwotną propozycją czasówka w dalszym ciągu będzie podzielona na trzy bloki, przy czym stopniowo eliminowani będą z niej kierowcy z najgorszymi czasami okrążeń. Q1 potrwa 16 minut, a najwolniejszy kierowca zostanie wyeliminowany po siedmiu minutach.

Prawo awansu do trwającej piętnaście minut Q2 otrzyma piętnastu zawodników, przy czym eliminacja najwolniejszych rozpocznie się po sześciu minutach.

Ostatnia, finałowa część rozgrywki o pole position będzie trwałą 14 minut i weźmie w niej udział osiem bolidów. Najwolniejszy kierowca odpadnie z rywalizacji po pięciu minutach, a ostatnia dwójka z najlepszymi czasami stoczy ze sobą walkę o pole position. Ka każdym etapie kwalifikacji eliminacja kolejnych zawodników będzie dokonywana co 90 sekund.

Krótko po przedstawieniu idei zatwierdzonej w ubiegłym tygodniu przez Grupę Strategiczną i Komisję F1, Bernie Ecclestone stwierdził, iż z uwagi na potrzebę napisania przez Formula One Management zupełnie nowego oprogramowania do pomiaru czasów, wprowadzenie nowego formatu czasówki będzie mogło nastąpić najwcześniej podczas majowego Grand Prix Hiszpanii. Okazuje się jednak, że FOM poinformowało już Brytyjczyka, że jest w stanie z powodzeniem przeprowadzić odpowiednie prace związane z przygotowaniem systemu na czas pierwszego wyścigowego weekendu sezonu.

Światowa Rada Sportu Motorowego FIA nie zdecydowała się także na uwzględnienie planów omawianych we wtorek pomiędzy zespołami, dotyczących przeprowadzania Q1 i Q2 na zasadzie eliminacji, a Q3 według dotychczas obowiązujących przepisów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
iceneon, 04.03.2016 15:55[!]
@bartoszcze
Proszę bardzo. Po zakończeniu czasu nie będzie czekania aż wszyscy ukończą okrążenie, tylko będzie walka o każdy ułamek sekundy i strach przed upływem kolejnych 90-ciu sekund, a taki zawalidroga Haryanto im szybciej zniknie z toru tym lepiej. W każdej części czasówki odpada aż siedmiu zawodników, żadnych kalkulacji jakie były nie tak dawno - jedziemy jedno kółko w Q1, a i tak odpadną HRT, Marussia i Caterham. Już w Q1 będzie bardzo ciekawie.
S_B, 04.03.2016 16:25[!]
Cytat zefu :
No dobra, poprawcie mnie, jeśli źle kombinuję, ale:
Niech zdarzy się tak, że mamy tor z kółkiem powyżej 90s i najszybszy zawodnik spada na pozycję, która go eliminuje w ciągu tych 90s, a jest na kółku, które daje mu PP (Q3). Zanim je dokończy odpada z kwalifikacji? Nie wypacza to rywalizacji?

Poruszyłeś ciekawą kwestię, o której wcześniej się nie zastanawiałem. Faktycznie, co w sytuacji w której okrążenie toru trwa ponad 90s? Będzie dochodziło do sytuacji, że odpadać będzie dwóch kierowców bo jednej miał najgorszy czas w momencie eliminatora, a kierowca bezpośrednio nad nim już nie będzie miał czasu na wykonanie okrążenia. A przecież torów gdzie pętla trwa powyżej 90s. nie brakuje. ;)

Zabrali się za poprawę rzeczy, na którą nikt nie narzekał. ;)
rocque, 04.03.2016 16:35[!]
Podobało mi się dorzucenie kompletu kierowcom, którzy dostali się do Q3. Taka wisienka na torcie, drobna zmiana, a bardzo udana.
Kwalifikacje są tak ciekawe, jak ciasna jest stawka i jak nieprzewidywalne są warunki. To jest tylko szukanie sensacji na siłę, bo stary format był w porządku.
bartoszcze, 04.03.2016 16:56[!]
@iceneon
Bzdura.
Cytat :
jedziemy jedno kółko w Q1, a i tak odpadną HRT, Marussia i Caterham.

Gdyby HRT, Cat i Marussia byli w stawce, to czołówka wyjeżdżałaby na jedno kółko, a midfield wracałby na tor w ostatnich pięciu minutach Q1.
Cytat :
Już w Q1 będzie bardzo ciekawie

Jak oglądałeś tylko ostatnie trzy minuty Q3, to mogłeś nie zauważyć, że Q1 było od dawna ciekawe, kiedy zespoły rozgrywały się, kto później założy option. W tym sezonie zespoły mogą zakładać trzy mieszanki, a stawka zdaje się wyrównana jak nie pamiętam kiedy, czyli byłoby bardzo ciekawie po prostu.
You failed.

@rocque
Tak naprawdę to dorzucili wszystkim - reszta może użyć tych opon w wyścigu...
iceneon, 04.03.2016 17:53[!]
Cytat bartoszcze :
a midfield wracałby na tor

Cytat bartoszcze :
kto później założy option

Popraw swój angielski panie ekspert, bo wychodzisz na błazna.
Cytat bartoszcze :
Q1 było od dawna ciekawe, kiedy zespoły rozgrywały się

Z językiem ojczystym też nie najlepiej sobie radzisz.

Znam takiego jednego, który uważa, że on jedyny na świecie jest mądry, a reszta to idioci.
Uważam, że kwalifikacje będą teraz ciekawsze. Mogę tak myśleć?
Wyraziłem swoją opinię, a Ty przyczepiłeś się jak mucha.
Sio!
bartoszcze, 04.03.2016 17:58[!]
@iceneon
Ziew.
Cytat :
Wyraziłem swoją opinię

Gdybyś zapomniał, to kazałeś się "ogarnąć", bo będą "emocje". Oczywiście masz prawo wierzyć, że będą dopiero teraz.
Możesz się odczepić.
macieiii, 05.03.2016 01:00[!]
90s czy ile, po prostu najsłabsze zespoły będą miały nie q1 do dyspozycji tylko praktycznie jedno dwa okrążenia, by w ogóle ustanowić konkurencyjny czas. Kwalifikacje nie wymagały specjalnej poprawy, ale to nie musi być zmiana na gorsze, na pewno te dziwne balasty czasowe nie były warte zainteresowania.
szajse, 10.03.2016 15:56[!]
W Australii się okaże jak to wygląda w praktyce. Może od tego sezonu warto będzie oglądać Q1 a nie włączać się w połowie Q2 a nierzadko już podczas Q3. Pomijam deszczowe weekendy bo wtedy zawsze jest gwarancja nieprzewidywalności zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu. Dotąd Q1 to były nuuuuudy nie do wytrzymania: prawdziwa gratka dla masochistów. Czy to się zmieni zobaczymy.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca