F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Hamilton wygrywa pierwsze kwalifikacje sezonu

Mistrz świata potwierdza swoją szybkość w otwierającej sezon czasówce w Australii.
Łukasz Godula, 19 marca 2016, wyświetlenia: 6753<< | lista | T- | T+ | >>

Weekend w Australii może oznaczać tylko jedno – Formuła 1 wróciła do życia. Przyszedł więc czas na pierwsze w tym sezonie kwalifikacje. Po raz pierwszy od dawna mieliśmy do czynienia z nowym formatem, zakładającym odpadanie kolejnych zawodników co 90 sekund. Czy nowy pomysł się sprawdził? Oceńcie sami!

Na torze wielkich niespodzianek nie było. O ile walka w środku stawki była niesamowicie zacięta, to o czołowe lokaty Ferrari nie udało się sprostać niewiarygodnej prędkości Mercedesa. Bardzo dobrą formę zaprezentowało jednak Toro Rosso, które zameldowało się za Ferrari, a jedynie Massa wskoczył pomiędzy Verstappena i Sainza.

Q1

Zawodnicy postanowili nie czekać i od razu wyjechali na tor, prowadził ich Lewis Hamilton. Nikt nie zamierzał ryzykować w nowym formacie kwalifikacji. Już na pierwszym pomiarowym zakręcie pierwszy zakręt przestrzelił Nico Rosberg. Obyło się bez większych dramatów, ale czas można było uznać za stracony. Wszyscy kierowcy założyli na pierwszy przejazd super-miękkie opony, co dodatkowo pokazuje jak poważnie wszyscy podeszli do Q1. Pierwszym liderem został Hamilton z czasem 1:26,635. Drugi był Raikkonen, który stracił 0,2. Jednak Fin się nie poddał i udało mu się poprawić na kolejnym kółku, wyprzedzając Hamiltona o 0,056 sekundy. Bardzo to rozsierdziło Anglika, który na następnym kółku poprawił czas o... 1,2 sekundy.

Tymczasem pierwszym pechowcem, który odpadł był Wehrlein, który w tej chwili tracił ponad 4 sekundy do Hamiltona. Kolejny był Haryanto i Gutierrez, który zakończył swoje kółko ze zdecydowanie lepszym czasem, ale nie miało to już znaczenia, nowe zasady nie brały tego pod uwagę, sztywno po 90 sekund bmusiał odpaść kolejny zawodnik. Po Gutierrezie spod gilotyny nie uciekł Grosjean. Problemy dotknęły Daniiła Kwiata, który nawet nie próbował poprawiać czasu z powodu awarii bolidu i zakończył czasówkę na 18 miejscu.

Nowy format sprawił nie lada problemy również Sauberowi. Nasr nie zdążył rozpocząć kółka pomiarowego i był kolejnym przegranym w Q1. Tymczasem jako ostatni wykluczony z dalszej walki został Ericsson.

Q2

Po emocjonującym Q1 przyszedł czas na dalszą walkę, która od początku zapowiadała się bardzo ostro, ze względu na małe różnice w środku stawki. Tym razem czterech kierowców zdecydowało się na bezzwłoczny wyjazd z garażu. Pierwszy czas ustanowił Rosberg – 1:24,796, jednak szybko poprawił go Hamilton o 0,191 sekundy. Gdy licznik rozpoczął odliczanie pierwszych 90 sekund, na gorącej pozycji był Magnussen, który nie poprawił swojego czasu. Renault ogólnie po Q1 było w trudnej sytuacji, gdyż wykorzystali wtedy wszystkie trzy komplety super-miękkich opon. Dlatego też kolejnym pechowcem był Palmer.

Walkę o ucieczkę z 13 pozycji musiał stoczyć Button, Anglik jednak nie wyjechał na tor i zakończył swoje kwalifikacje. Walczył za to Sainz, by nie odpaść z 12 miejsca i zepchnął na nie Alonso, który również nie podjął walki. Jedenasty został sklasyfikowany Bottas, który nie poprawił swojego czasu. Ostatnie 2 minuty obnażyły słabość nowego formatu, gdyż nikt nie miał świeżego kompletu opon, co pozostawiło ciszę na torze. Ostatnią dwójką, która odpadła to Hulkenberg i Perez.

Q3

Walka o pole position rozpoczęła się równo z startem zegara odliczającego 14 minut. Mercedesy nie zwlekały i od razu wyjechały na tor, by z pełną prędkością pokazać wszystkim czego jest warty ich bolid W07. Rosberg nie zdołał tego udowodnić, jego czas był bardzo słaby, jednak Hamilton stanął na wysokości zadania i wykręcił niesamowity wynik – 1:24,133. Tymczasem odliczanie do pierwszego odpadnięcia rozpoczęło się zgodnie z regulaminem bardzo szybko i zbyt wolny w tym momencie był Ricciardo, kończąc czasówkę na 8 miejscu.

Kolejny był Sainz, jednak mimo wszystko siódma lokata dla Toro Rosso była czymś efektownym. Szósty na starcie w jutrzejszym wyścigu będzie Massa, a tuż przed nim ruszy Max Verstappen. STR naprawdę zbudowało mocną konstrukcję, która radzi sobie pomimo posiadania silnika z 2015 roku. Na drugi przejazd wyjechały jedynie Mercedesy, co może być sporym zawodem dla fanów spragnionych zaciętej walki o pole position. Na drugim przejeździe na drugą lokatę wskoczył Rosberg, a na otarcie łez po braku walki Hamilton przejechał niewiarygodne okrążenie – 1:23,837.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Albert Park
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rocque, 19.03.2016 08:21[!]
Już jak przeczytałem o tym pierwszego newsa, to czułem, że to jest zmienianie na siłę czegoś, co jest dobre. Dzisiejsze kwalifikacje na potwierdzenie przypuszczeń.
Mają swoje 'większe emocje'. Oby się popisali tak szybkim odkręcaniem zmian, jak ich wprowadzaniem.
SweetF1, 19.03.2016 08:23[!]
Ja nie mogę q3 to niezle jajca!
Proszę o powrót w 3q do starego formatu.
marios76, 19.03.2016 08:24[!]
Pierwsza i druga czasc kwalifikacji byla nieco ciekawsza. Q3 To totalna nuda, tu jednak czolowka powinna miec okrazenie ostatniej szansy, a tak emocje sie kończą. Nawet nie znam dokladnie regulaminu, ale zaryzykuje ze fajnie moze byc tylko jak np. pierwszy i drugi kierowca beda z innych teamow i wyjadą się poscigac na last lap...
Brawo Lewis, zaskakuje forma Toro Rosso, bo wyglądają na 3 siłę. Slabiej Williams niz sie spodziewalem i Force India.
akkim, 19.03.2016 08:32[!]
W zeszłym roku zdarzało mi się bronić F1, że choć sam wyścig owszem był nudny ale kwalifikacje wrzeszczały emocjami. No to wytrącili mi ostatni argument.
Robson22, 19.03.2016 08:39[!]
@mikonegatio coś ten duży airbox Mercedesa nie za bardzo przeszkodził Hamiltonowi zdobyć pp

Rosberg mistrzem świata F1 nigdy nie zostanie. Dziś to tylko potwierdził.
mich909090, 19.03.2016 08:42[!]
Spokojnie na Bahrajn może być już stary format. W F1 wszystko idzie zrobić.
Sasilton, 19.03.2016 08:48[!]
Rosberg cały weekend jakiś rozchwiany. rozbija się, wylatuje, a w Q nie był nawet blisko.
mich909090, 19.03.2016 09:03[!]
@Sasilton
Pewnie za dużo imprez. Powinien bardziej skupić się na jeździe bolidem ;)
piwo, 19.03.2016 09:18[!]
takie jeszcze cos mnie naszlo. palmer zaskakujaco dobrze na tle magnusena. myslalem ze ten go zmiazdzy a tu taka niespodzianka. raikonen jak zwykle bez polotu. masa dziwnie szybko na tle botasa. rosberg mnie jakos nie zaskoczyl swoja jazda. on jest tylko szybki gdy gra jest juz o nic czyli emocje zjadaja czlowieka. toro rosso bardzo ladnie. mclaren zaskakujaco szybko. widac ze poprawil sie bardzo duzo wzgledem zeszlego roku (mysle ze najwiecej z calej stawki). ferrari liczylo chyba na wiecej, ale sie przeliczylo. wiadomo sezon jest dlugi ale pierwsze wyscigi moga byc dosc nudne w czolowce by w srodku stawki bylo wrecz nad wyraz ciekawie. mlodziaki z toro rosso chyba niezle beda mieszac miedzy miejscami 4-8 i bedzie sporo akckji na torze. i jak porownac predkosci maksymalne to tez powoli stawka sie wyrownuje i juz tragedii takiej nie ma:
1 27 N. HULKENBERG 330.3 17:12:18
2 77 V. BOTTAS 329.8 17:26:52
3 19 F. MASSA 328.7 17:27:15
4 11 S. PEREZ 328.4 17:33:05
5 44 L. HAMILTON 328.1 17:48:05
6 5 S. VETTEL 325.9 17:31:55
7 94 P. WEHRLEIN 325.8 17:03:52
8 7 K. RAIKKONEN 325.8 17:47:58
9 6 N. ROSBERG 325.3 17:25:42
10 21 E. GUTIERREZ 325.3 17:08:55
11 88 R. HARYANTO 324.8 17:03:56
12 8 R. GROSJEAN 324.2 17:10:35
13 9 M. ERICSSON 322.7 17:14:23
14 12 F. NASR 322.1 17:07:28
15 20 K. MAGNUSSEN 321.4 17:15:55
16 55 C. SAINZ 320.9 17:26:30
17 3 D. RICCIARDO 320.8 17:26:11
18 30 J. PALMER 320.6 17:07:57
19 22 J. BUTTON 320.4 17:26:55
20 14 F. ALONSO 320.2 17:08:24
21 26 D. KVYAT 319.6 17:02:15
22 33 M. VERSTAPPEN 319.6 17:26:24

chodz honda i renault raczej z tylu. bardzo mnie ciekawi jakie bedzie jutro tempo wyscigowe i czy tylko kwalfikacje tak mocno przyspieszyly czy moze w wyscigu tez zobaczymy czasy o conajmniej 1s lepsze (jesli nie bedzie padac).
Kamikadze2000, 19.03.2016 09:54[!]
Q1 i Q2 mogą zostać, ale Q3 musi pozostać takie, jakie było. ;)
paymey852, 19.03.2016 10:01[!]
@Kamikadze2000
Dokładnie.
Czyli tak jak proponowały zespoły, ale po co ich pytać o zdanie /:
Marquss, 19.03.2016 10:56[!]
o 12 bede ogladal powtorke ale z tego co sie domyslalem przed sezonem i to co teraz czytam kierowcy czasem nie zdarza zrobic 2 kolka z czasem i odpadaja? glupota totalna.
michal2111, 19.03.2016 15:26[!]
O ile dwa pierwsze segmenty wyglądały w miarę, o tyle Q3 to była farsa. Eliminacja w Q3 jest niepotrzebna moim zdaniem. Mercedesy - niewiarygodne tempo. Ferrari - chciałbym napisać, że nie, ale chyba są w tym samym punkcie co w zeszłym sezonie. Obym się mylił.

Jeżeli miałbym wskazać jakieś pozytywy dzisiejszego dnia, to pochwalę Eleven Sports. Dobrze zorganizowana transmisja, świetny komentarz. Wydane pieniądze na player.pl nie poszły na marne. W ogóle nie tęsknię już za Polsatem Sport.
krzysiek000, 19.03.2016 15:55[!]
Brak reklam między sesjami <3
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca