F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Horner: Fanom należą się przeprosiny za nowy format kwalifikacji

Brytyjczyk sugeruje, aby sport szybko powrócił do poprzedniego systemu czasówki.
Nataniel Piórkowski, 19 marca 2016, wyświetlenia: 2682<< | lista | T- | T+ | >>


Christian Horner przeprosił fanów Formuły 1 za wprowadzenie nowego formatu kwalifikacji, podkreślając, że sport powinien zdecydować się na jego poważną korektę jeszcze przed GP Bahrajnu.

Pomimo tego, iż w trakcie Q1 oraz Q2 kierowcy aktywnie rywalizowali ze sobą o utrzymacie się w dalszej walce o pozycje, finałowy segment przyniósł olbrzymie rozczarowanie.

Okazało się, że kwestia pole position i większości lokat czołowej ósemki rozstrzygnęła się podczas pierwszych przejazdów, a w połowie sesji niektórzy zawodnicy brali już udział w kontroli wagi przeprowadzanej przez delegatów Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

„Trzeba przeprosić fanów, ponieważ nie zapewniliśmy im odpowiedniego widowiska. Powinniśmy zaakceptować fakt, że staraliśmy się, ale nie wyszło. Naprawdę sądzę, że fanom należą się przeprosiny. Mamy kierowców takich jak Sebastian czy Kimi, korzystających z szybkich bolidów, a czasówka kończy się pięć minut przed czasem” – powiedział rozczarowany Horner w rozmowie z telewizją BBC.

„W kwalifikacjach powinno chodzić o budowanie napięcia. Powinniśmy wyciągnąć z tego wnioski. Najważniejsze jest teraz, aby nie chować głowy w piasek i wprowadzić zmiany. Myślę że trzeba dokonać ich jeszcze przed GP Bahrajnu. Preferowałbym powrót do poprzedniego formatu, ale to wyłącznie moja osobista opinia. Tamten format po prostu lepiej się spisywał” – dodał Brytyjczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
FIA
Grand Prix F1
FOM/FOA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 19.03.2016 08:54[!]
W sumie, dzisiejsza farsa ma jeden wielki plus. Wrócą bardzo szybko do starego systemu (przynajmniej te Q3 zmienią).
Szkoda tylko, bo głosów które znakomicie przewidziały co się wydarzy było od groma, ale nikt ich nie posłuchał. W padoku ponoć teraz jest atmosfera typu "a nie mówiłem?!" :D
badyl, 19.03.2016 08:54[!]
Pomijając pełną zgodę z Christianem "budowanie napięcia" to moim zdaniem klucz, powinno zaczynać się od trzęsienia ziemi (o ile to możliwe), a potem stopniowo napięcie powinno narastać, dzisiaj było dokładnie odwrotnie, im dalej tym gorzej, w połowie już praktycznie nie oglądałem kwala dzisiaj, bo nie było co oglądać.
Wycofać się z tego odpadania co ileś sekund i wrócić do sprawdzonego, ostatnio używanego formatu.
lordfryta, 19.03.2016 09:03[!]
Q1 i Q2 jeszcze bylo ok ale Q3 bylo na prawde rozczarowujace ;-[
mich909090, 19.03.2016 09:04[!]
Zespoły miały racje. Q1 i Q2 tak jak jest teraz, a Q3 po staremu. No ale leśne dziadki wiedzą lepiej.
bolekse, 19.03.2016 09:20[!]
Rozwiązania są dwa - najlepsze tak jak było w drugiej propozycji, Q1 i Q2 eliminacyjne ale Q3 po staremu. Drugie - dodatkowe komplety opon na Q2 i Q3 albo choć Q3. To może jednak i tak nic nie dać jeśli przewaga Merca będzie tak widoczna na każdym torze.

Nie krytykowałbym tego formatu tak z góry na dół, walka Saubera z Renault w Q1 była bardzo interesująca i presja nałożona na kierowców pozwala zobaczyć ich możliwości gdy są na krawędzi - Erickson popełnił błąd i odpadł. Końcówki Q2 mogą wyglądać podobnie jeśli by im dali dodatkowy komplet opon.
Kamikadze2000, 19.03.2016 09:47[!]
Zostawić to na Q1 i Q2, by nie wolniejsi nie blokowali. Ale Q3 w poprzednim systemie. :)
peritas, 19.03.2016 10:06[!]
Kwalifikacje podzielić na 2 części;pierwsza wstępna 40 min cała stawka jeździ ,najlepsza 8-10 kierowców przechodzi do finałowej częsci;druga finałowa jedno okrążenie ,pusty tor dla kierowców ,ultramiękkie opony
+AS+, 19.03.2016 11:21[!]
@peritas
Świetna propozycja, można by stworzyć takie final 8, gdzie każdy ma tylko jedną szansę, z tym że by to musiało mieć miejsce w jednym czasie, bo w czasie deszczu stworzyłyby się zbyt duże różnice.
RY2N, 19.03.2016 11:33[!]
generalnie wyszło tak jak ze wszystkimi (prawie) poprzednimi zmianami; czyli niby chcieli uatrakcyjnić a popsuli wszystko to co było dobre nie dając nic w zamian;
(najbardziej żal oczywiście silników wielocylindrowych, ale też i możliwości rozwoju w trakcie sezonu);

Tak się jeszcze zastanawiam i sądzę, że następujące czynniki warunkują ciekawe kwalifikacje:
1. nieprzewidywalność (ale wymaga to zmniejszenia różnic między bolidami i dołożenia czynnika zewnętrznego - np. zmienna pogoda albo czas tzn. jedno indywidualne okrążenie dla każdego jak b yło kiedyś)
2. wpływ na los wyścigu (teraz wpływ kwalifikacji jest żaden albo wręcz negatywny tzn. im więcej się walczy w qualu tym mniej ma się opon na wyścig; kiedyś pozycja startowa była b. ważna bo praktycznie nie można było wyprzedzać i kierowcy dawali z siebie wszystko, żeby być jak najwyżej)
3. punktowanie (teraz od wyniku w kwalifikacjach nie ma punktów więc po co walczyć, w wyścigu szybszy bolid i tak wyprzedzi słabszy)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca