F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Symonds: F1 zmierza w złym kierunku zezwalając Haasowi na obecne podejście

62-latek uważa, że poziom współpracy z Ferrari kwestionuje status konstruktora ekipy.
Mateusz Szymkiewicz, 23 marca 2016, wyświetlenia: 2040<< | lista | T- | T+ | >>


Pat Symonds uważa, że Formuła 1 zmierza w złym kierunku pozwalając ekipie Haas na tak szeroką współpracę z Ferrari.

Amerykańska ekipa zawarła porozumienie ze stajnią z Maranello, na mocy którego otrzymuje jej jednostki napędowe, przekładnie, zawieszenie czy elektronikę. Dzięki temu debiut Haasa w Formule 1 był dużo łatwiejszy i już podczas pierwszego startu udało mu się zdobyć osiem punktów za szóste miejsce Romaina Grosjeana.

Dyrektor techniczny Williamsa – Pat Symonds, uważa jednak, że pozwolenie na takie postępowanie jest złe dla Formuły 1, ponieważ kwestionuje to status konstruktora. „Myślę, że status bycia konstruktorem uległ erozji i niektórzy bardzo tego chcieli. Uważam, iż to co zrobił Haas jest dobre dla niego, ale nie wiem czy to droga, jaką powinna podążać F1. To całkowicie legalne, ale czy F1 naprawdę tego chce? Nie jestem pewien”.

„Myślę, że oryginalna lista części dostępnych do kupienia była dosyć pragmatyczna. Zezwalała ona na sprzedaż kilku ważnych elementów jak przekładnie, które są naprawdę wysokiej jakości i mają niewielki wpływ na osiągi. Ale później nieco zboczono z kursu i pewne osoby poszły o krok dalej. Wolę F1, która kładzie większy nacisk na konstruktorów” – powiedział Brytyjczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2018  Symonds: Największym problemem Mercedesa jest zarządzanie oponami
12.01.2018  Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie
02.09.2017  Pat Symonds dołączył do grupy odpowiadającej za nowe przepisy F1
20.03.2017  Symonds: Sukcesy Verstappena doprowadziły do zmian w przepisach F1
03.03.2017  Pat Symonds dołączy do Sky Sports F1
Tagi:
Symonds P.
Haas

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marion6660, 23.03.2016 18:53[!]
Zazdrość du.e ściska. Macie silnik Merca i jesteście cieniutcy. Boli że Haas jest lepszy od Was. Wole Haas-a z pomocą Ferrari walczącego o punkty niż kolejnego Manora który w F1 jest chyba przez pomyłkę.
Mahilda111, 23.03.2016 19:03[!]
@marion6660
Haas lepszy od Williamsa? Ciekawe :)
oxiplegatz, 23.03.2016 19:38[!]
Symonds zapomniał już jak zła dla Formuły 1 była afera crash-gate z wypadkiem Piqueta jr w Singapurze. Niech lepiej zajmie się swoją pracą w Williamsie.
AleQ, 23.03.2016 20:17[!]
Widać po powyższych komentarzach wielką wiedzę kibiców, chociaż to jest złe określenie. Zamiast argumentować to jad ;) F1 to nie piłka nożna, żeby robić żenującą nagonkę na zespół/kierowcę.

Trudno się nie zgodzić z mr Symondsem. Nawet bym się spierał czy zatrudnienie Gutierreza to był "warunek" czerwonych. 3/4 bolidu F15-T pomalowane w inne barwy mnie nie jara.
Wrzatek, 23.03.2016 20:54[!]
A czy to pierwszy raz? a Toro Rosso, a Super Aguri?
peritas, 23.03.2016 21:02[!]
Jestem za ideą samochodów klienckich ale tylko w pierwszym sezonie startów.Tylko wolałbym żeby nowe zespoły kupowały bolidy od prywaciarzy np.Sauber ,Williams czy Force India.Byłby to zastrzyk gotówki dla nich a nowi nie jechaliby 5 sec wolniej od reszty stawki i po 15 okrążeniach dubel
enstone, 23.03.2016 22:54[!]
Haas zrobił coś wbrew przepisom ? NIE. Wykorzystali bardzo dokładnie cały regulamin i zdobyli duże punkty w debiucie, ale odnoszę wrażenie, że Symonds ma z tego powodu ból d@py, że Haas tak ściśle współpracuje z Ferrari i zapewne czuje jakieś zagrożenie, zresztą ostatnie jego wypowiedzi są po prostu śmieszne, nie zapomnę jak sprzeciwiał się przywróceniu tankowania podczas wyścigu tylko dlatego, że musieliby zatrudnić nowego pracownika do obsługi maszyny tankującej i oczywiście mu zapłacić pensję co w dzisiejszych czasach jest nie do pomyślenia - przecież to nie jest ograniczanie kosztów !!
exxxile, 23.03.2016 23:14[!]
Ludzie, przecież Symonds podkreśla, że Haas działa zgodnie z regulaminem - tyle, ze niekoniecznie jest to dobra droga i jest to temat do dyskusji. Warto się nad tym zastanowić, a nie wypisywać jakieś argumenty z dupy typu crashgate sprzed prawie dekady.
macieiii, 23.03.2016 23:52[!]
przecież wynik Haasa nie jest miarodajny. Zdobyli wysokie miejsce. Kwiat, Raikkonen, Perez, Hulkenberg, Botttas, Verstappen, Sainz. Wystarczy o nich wspomnieć. Jest blisko dziesiątki McLaren, a Haas pojechał na jeden stop i jego tempo było na tyle dobre że dał radę się utrzymać. Jestem bardzo zadowolony z wyniku, jednak tak samo jak Vettel mógł wykorzystać pierwszy wyścig na wygraną, tak Haas zrobił wszystko co mógł.
Mają bardzo mocny start, ale wg. mnie powtarzając Sennę, o jedynej istotnej pozycji na mecie nawet powód sukcesu Haasa, czyli Ferrari nie ma w tej dyscyplinie żadnego wiekszego znaczenia. Mówię o tym dlatego, że zarówno STR, RBR, FI, Williams McLaren jak i Haas, nie odgrywają tak naprawdę istotnej roli. Wyścigi o pietruszkę są od dawna i mimo że zadowalamy się nimi, walka o zwycięstwo, sławę, najwyższe ryzyko, trud, to są rzeczy których od jakiegoś czasu nie ma.

Tym samym pozwolę się nie zgodzić z Symondsem, którego uwagi nawet w jakimś stopniu podzielam, jednak uważam że odbieranie Haasowi tego co osiągnęli mimo wszystko legalnie w jego słowach jest niesprawiedliwe. Bardzo dobrze, że nie tylko głos środka stawki czy upadających Sauberów "grzebie palcem" w podziałach finansowych, wyścigu silników i wielkich marek ale też nowy
świeży
zdeterminowany zespół Haas, dzięki któremu jest dodatkowy głos w sprawie dość słabej formy F1, urozmaiceń które wprowadza, w jakimś stopniu niekontrolowanego haosu.
Podsumuję to tylko powtórzeniem, że w Bahrajnie Haas raczej nie odegra większej roli, na pewno przysłużył się wynikiem z inauguracji do zmian.
Yurek, 24.03.2016 00:58[!]
Gdyby Haas okazał się wolniejszy od Manora, Symonds nie odezwałby się ani słowem. Pewnie Williamsowi bardziej pasował debiut Lotusa, Virgin i HRT, bo oni nie stanowili żadnej konkurencji. Oj przepraszam, byli "pełnoprawnymi konstruktorami" (szczególnie HRT). A tak Haas w debiucie jedzie o niebo lepiej niż w 2002 Toyota (z jej budżetem i testująca cały rok TF101). I dojeżdża przed Bottasem. Boli.
bartoszcze, 24.03.2016 07:42[!]
@Yurek
Zwróć jednak uwagę, że wypowiedź Symondsa jest reakcją na wychwalanie "nowego podejścia" przez Steinera.
Sorry: Ty to przecież wiesz (przecież się wypowiadasz pod tekstem o wypowiedzi Steinera).
Paorro, 24.03.2016 17:28[!]
I tak właśnie powinno być - debiutancki zespół decyduje się na współpracę dzięki czemu zdobywa punkty. Zdobywa punkty to ma trochę kasy. Jak ma kasę to może też rozwijać coś swojego. Przynajmniej są konkurencyjni - na tym to wszystko właśnie powinno polegać. Zamiast tym zespołom jakoś pomóc i jakoś ten sport uatrakcyjnić to chcą z tego zrobić sport dla wybranych, gdzie różnice na mecie wynoszą po minutę albo 2 okrążenia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca