F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Obecny format kwalifikacji pozostanie podczas Grand Prix Bahrajnu

Grupa Strategiczna uznała, iż system eliminacji potrzebuje jeszcze czasu.
Mateusz Szymkiewicz, 24 marca 2016, wyświetlenia: 3241<< | lista | T- | T+ | >>


Grupa Strategiczna F1 zadecydowała, iż obecny format kwalifikacji pozostanie podczas Grand Prix Bahrajnu.

Grupa, która składa się z 26 przedstawicieli zespołów, FIA, FOM, promotorów, sponsorów oraz partnerów technicznych, spotkała się dzisiaj w celu przedyskutowania zasad obowiązujących podczas czasówki. System eliminacji, który został wprowadzony przed startem mistrzostw, miał zostać zastąpiony formatem z lat 2006-2015, lecz ostatecznie wycofano się z deklaracji złożonych w ostatnią niedzielę.

Jak podaje Autosport, decyzja o przywróceniu poprzednich zasad była zbyt odruchowa i system eliminacji zawodników w 90-sekundowych odstępach otrzyma kolejną szansę podczas najbliższego Grand Prix Bahrajnu. Po rundzie na obiekcie Sakhir nowy system zostanie poddany szczegółowej analizie, by wyeliminować jego potencjalne wady.

„Zdecydowali się zrobić to co zaproponowałem, czyli pozostawienie obecnych zasad na najbliższy wyścig” – powiedział Bernie Ecclestone, szef Formuły 1. „Po tym wszystkim będziemy mieli dobry punkt widzenia i zadecydujemy, co należy zrobić właściwie, co jest złe, co wymaga modyfikacji, a co należy usunąć. To był pomysł FIA, więc powiedzieliśmy im, że poprzemy każdą ich propozycję, jeżeli uważają ją za słuszną. Nikt nie wiedział co jest właściwe, więc powiedzieliśmy, że pozostaniemy przy tym co jest teraz i zobaczymy po wyścigu. Po dwóch rundach zobaczymy, co w tym prototypie było dobre, a co złe. Zespoły nie wiedziały co robią, a to kompletnie nie pomogło”.

Pod uwagę brany jest również pomysł pozostawienia systemu eliminacji w Q1 oraz Q2, natomiast finałowy segment miałby być rozegrany tak jak w ostatnich dziesięciu latach. Mimo to by doszło do takiej zmiany, finał kwalifikacji w Bahrajnie musi okazać się równie mało widowiskowy co w Australii. Spekuluje się również, że jakiekolwiek zmiany mogą być wprowadzone dopiero od 2017 roku.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.12.2018  Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
05.12.2018  Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018
05.12.2018  Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony
01.12.2018  F1 rozwija nowe elementy pakietu graficznego relacji TV
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bartoszcze, 25.03.2016 10:49[!]
Cytat paymey852 :
Dla czego teraz Q3 jest porażką a wcześniej nie?

Bo zamiast rywalizacji o PP w ostatnich sekundach mamy rywalizację w kolejce do wagi, a wyniki Q można było podać na dwie minuty przed końcem?
Dla jasności: sytuacja jak w Hiszpanii 2012 (jeśli dobrze pamiętam), kiedy tor był pusty na początku sesji, a z trybun rozlegały się gwizdy, nie była dobra. Ale w Australii w tym roku kibice wychodzili widząc pusty tor na koniec sesji.
macieiii, 25.03.2016 11:11[!]
Koniec kwalifikacji w Australii wyglądał jak spotkanie z mediami. Celebryci mieli kaski i nie odpowiadali na pytania. Nie uśmiechali się, poza Ricciardo.

W sumie mogli dać drugi komplet opon na q3, jeśli już muszą stopniowo odchodzić od nietrafionego pomysłu. A nóż by wystarczyło. Wtedy mamy eliminację przez kilka minut a i chętnych by drugi raz wyjechać na sam koniec by nie zabrakło. To tylko 10 min.
paymey852, 25.03.2016 11:25[!]
@bartoszcze Czyli krócej się nudzili
bartoszcze, 25.03.2016 11:33[!]
@paymey852
Jeśli w ostatnich latach nudziłeś się w Q3...
Sgt Pepper, 25.03.2016 11:59[!]
Cyrku ciąg dalszy...
szajse, 25.03.2016 12:39[!]
Te 90 sekund to za mało na reakcję dla "zagrożonych" kierowców. W dodatku dochodzi chęć oszczędzenia jednego kompletu opon na wyścig. Jak dodamy do tego pragmatyczne podejście szefów teamów do szans na pokonanie - szczególnie w Q3 - aktualnie wyżej notowanych zespołów (szanse williamsa na pokonanie ferrari czy ferrari na pokonanie merca w typowych warunkach kwalifikacji to ~10%) to jest jak jest. Rozwiązanie: 2 minuty = dłuższe kwalifikacje. Dodatkowo 1-2 komplety opon. Wtedy będzie po co wyjeżdżać na tor. Nie może być tak, że przez ostatnie 3-4 minuty Q3 gdy tor jest najbardziej nagumowany a kierowcy teoretycznie "w gazie" tor świeci pustkami. To da się zrobić w mig, bez cudowania. Jak i to nie wypali to powrót do starego. Czyli w sumie i tak nudy i (prawie) wszystko wiadome przed Q.
paymey852, 25.03.2016 13:36[!]
@bartoszcze
Ostatnie ciekawe Q było Ferrari vs McLaren
poprzedni sezon oglądałem tylko ostatnie 3-5 minut Q3 albo w cale.
Te ostatnie 3 min było ciekawe na zasadzie ciekawe czy Hamilton jeszcze poprawi czas
macieiii, 25.03.2016 13:41[!]
wiecie, poprzednie kwalifikacje były lepsze ale dużo się i tak nie działo, na starcie rówież. Teraz, z tymi ograniczeniami radiowymi, utrudnieniami co do ustawienia sprzęgła na starcie jest zdecydowanie ciekawiej. Zepsuli jak dotąd sobotnie widowisko, niedzielne dzięki Ferrari zapowiada się bardzo ciekawie. Na dobrą sprawę teraz jest +-2 pozycje na starcie. Już w Bahrajnie Mercedes pewnie w swoim stylu zdobędzie ten sam dublet z lepszymi statystykami w wielu obszarach, jednak na start zdecydowanie teraz można liczyć. Nie przewaga technologii, a człowiek.
Tym samym po raz pierwszy od dawna mam nadzieję że Massa coś pokarze. Mówi się że ostatni sezon dobry, że jeszcze coś z niego będzie. On jest znany z dobrych startów, podobnie jak Alonso, teraz także Vettel. Massa ten sezon powinien jak Rosberg traktować jako być może ostatni w konkurencyjnym bolidzie. Williams kilka lat temu miał Brazylijczyka który powoził najgorszy od lat samochód tej ekipy i mimo braku osiągów chciał wciąż okupować fotel. Już lepsza jest coroczna rotacja mimo że gdy odchodzą starzy wyjadacze to zostaje po nich pustka w wyścigu.

@szajse 90s to za mało, myślę że masz rację. Mimo to 90s to jest czas po tych 7 minutach. Taki nowy system, kto ma przejść dalej to i tak przejdzie. Kto ma pecha, musi wykazać się w wyścigu. System przecież oparty na poprzednim. W zasadzie to ważenie podczas sesji i brak emocji przy jednym komplecie w q3 jest zupełnie nie trafione.
bartoszcze, 25.03.2016 14:45[!]
@paymey852
To masz strasznie długą przerwę w oglądaniu F1...
paymey852, 25.03.2016 16:20[!]
@bartoszcze
Nie rozumiem.
Wyścigi oglądam wszystkie.
Jak były jakieś ciekawe Q3 to przypomnij, nadrobię.
4 lata Vettela, 1 Buttona i 2 Hamiltona były nudne i żaden rodzaj Q czy eliminacji tego nie zmieni.

Do wszystkich marudzących mam pytanko.
Vettel w Q3 szybko się przebrał a przecież miał jeszcze jeden nowy komplet opon.
Nowy system eliminacji mu w czymś przeszkodził?
TommyYse, 25.03.2016 21:59[!]
Nawet jakby pojechał to i tak 3 minuty przed końcem by odpadł i mógłby udzielać wywiadów przed zakończeniem sesji.
mariok77, 26.03.2016 00:48[!]
@paymey852
Każda dominacja powoduje spadek atrakcyjności widowiska. Różnice na poziomie 0,5 sekundy między zespołami, to przepaść której nie zniweluje żaden kierowca. Dotyczy to szczególnie sobotniej czasówki i oczywiście masz rację, że żaden format kwalifikacji czy eliminacji tego nie zmieni. Nie zmieni tego także wprowadzenie opon przeznaczonych tylko na tę część zawodów, bo niby w jaki sposób?
Michal2_F1, 26.03.2016 01:06[!]
@paymey852
No tak, te potwornie nudne czasówki z 2009 roku. Cud, że nie zasnąłem.
bartoszcze, 26.03.2016 09:06[!]
@paymey852
Rok 2009: 8 zawodników na PP (Button, Hamilton, Vettel 4/17)
Rok 2010: 5 zawodników na PP (Vettel 10/19).
Rok 2012: 7 zawodników na PP (Hamilton 7/20)
Rok 2013: 4 zawodników na PP (Vettel 9/19)
Faktycznie straaaaszne nudy, dominacje itepe. Nie to co Ferrari vs McL:
Rok 2008: 6 zawodników na PP (Hamilton 7/18)
Rok 2007: 4 zawodników na PP (Hamilton, Massa 6/17)

Cytat :
Te ostatnie 3 min było ciekawe na zasadzie ciekawe czy Hamilton jeszcze poprawi czas

Bo w końcu w 2014 to Hamilton przecież zdominował kwale, prawda.
paymey852, 26.03.2016 09:19[!]
@Michal2_F1
Masz rację z 2009 mnie poniosło im dalej w sezon tym ciekawiej było.

Nowy system Q sprawia że są bardziej elitarne, trudniejsze.
Każde kółko to być albo nie być. To jest super.
Wyjątkiem jest mercedes taki Rosberg popełnił błąd a i tak dostał się do "Q4" i spróbował jeszcze raz.
W teorii pod koniec miało walczyć 2 najlepszych a jest tak że szanse mają 4-5 a potem brakuje opon.

Jeśli ktoś będzie oceniał nowy s. eliminacji i głównym kryterium będzie że ten pan z flagą nie ma komu machać no to trudno, widocznie to jest najważniejsze w tym sporcie.
Ps
@bartoszcze
w Bahrain 2014 okazało się że Mercedes ma 1s przewagi nad resztą stawki więc jak można się pasjonować resztą sezonu z Vettelem było troszkę podobnie.
Jak jest jeden zespół dominujący to odbiór Q jest już inny bo wiesz że w wyścigu a tym bardziej przy erze DRS wszystko jest ustalone.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca