F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Bahrajnu: Rosberg osiągnął najlepszy czas w 2. treningu

Prezentujemy opis i wyniki wieczornej sesji na torze Sakhir.
Nataniel Piórkowski, 1 kwietnia 2016, wyświetlenia: 6602<< | lista | T- | T+ | >>

Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas wieczornego treningu przed wyścigiem o GP Bahrajnu. W TOP5 znalazły się jeszcze nazwiska Hamiltona, Buttona, Verstappena i Raikkonena.

Wieczorem jako pierwszy na torze pojawił się Rio Haryanto. W ślad za Indonezyjczykiem okrążenia instalacyjne pokonało wkrótce wielu innych kierowców, a już po czterech minutach Romain Grosjean ukończył pomiarowe kółko osiągając rezultat 1:35,485s. Francuz narzekał, że przy ciemnym otoczeniu ekran LCD na jego kierownicy jest rozświetlony w zbyt dużym stopniu.

Nieco później na pozycję lidera przesunął się Raikkonen (pośrednie Pirelli), a po chwili z czasem 1:32,173 prowadzenie w tabeli objął korzystający z miękkiej mieszanki opon Nico Rosberg. Przed Fina udało się także wcisnąć Gutierrezowi – zawodnik Haasa podobnie jak syn byłego mistrza świata F1 miał w swoim bolidzie założone ogumienie oznaczone żółtym kolorem.

Czasem na poziomie 1min34s na miękkiej mieszance popisał się Vandoorne, który wskoczył na trzecie miejsce – chwilę później zastępca Fernando Alonso spadł za Hamiltona (drugie miejsce i strara kilku dziesiętnych części sekundy do Rosberga) oraz Kwiata. Po kilku minutach spędzonych w garażu, do jazdy powrócił Vettel. Niemiec szybko zaczął osiągać konkurencyjne międzyczasy i już po chwili jego nazwisko pojawiło się na trzecim miejscu, ze stratą 0,5s do lidera tabeli.

Po dwudziestu minutach jedynym kierowcą, jaki nie pojawił się na torze był Marcus Ericsson z Saubera. Tymczasem Felipe Massa – już na supermiękkich oponach – zaliczył progres i wspiął się na czwarte miejsce. Drugi z kierowców Williamsa, także na najbardziej miękkim dostępnym na torze Sakhir ogumieniu, uzyskał dwie minuty później nieco lepszy rezultat i przesunął się na trzecie miejsce. Chwilę później obaj kierowcy zepsuli swoje kolejne okrążenia: Fin przez potężne zblokowanie kół na dohamowaniu do T10, a Massa ze względu na szeroki wyjazd poza tor.

Zawodnicy Williamsa dali jednak reszcie stawki impuls do przerzucenia koncentracji na ocenę pracy supermiękkiej mieszanki – swoje wyniki poprawili między innymi Ricciardo i Hulkenberg. Tradycyjnie już najwięcej uwagi poświęcano tempu Mercedesów – podczas gdy Rosberg zszedł do poziomu 1:31,001, czas Hamiltona nie pozwolił mu na awans przed zespołowego partnera. Brytyjczyk pozostał na drugiej lokacie, tracąc 0,241s do przewodzącego klasyfikacji Niemca.

Najpoważniejszy rywal kierowców Srebrnych Strzał w walce o czołowe wyniki – Vettel, zaprzepaścił szansę na osiągnięcie konkurencyjnego wyniku blokując koła na dojeździe do ósmego zakrętu, a następnie wyjeżdżając poza obręb toru w dwóch ostatnich wirażach. Na porównywalnym poziomie jak w Melbourne plasowali się Kevin Magnussen i Jolyon Palmer z Renault, zajmujący odpowiednio jedenaste i trzynaste miejsce. Wkrótce za duetem Mercedesa znalazł się Button. Doświadczony zawodnik McLarena tracił jednak do lidera ponad jedną sekundę. Niedługo później Vandoorne awansował na P10.

Dziesięć minut przed godziną dziewiętnastą czasu lokalnego, Raikkonen zaliczył krótki przejazd na supermiękkich oponach, który dał mu piąte miejsce – tuż przed nosem Vettela, który w tym samym czasie wykonywał próbny postój przed powrotem do dalszej jazdy.

Ze względu na porę o jakiej odbywały się zajęcia (dokładnie w tym samym czasie zostanie bowiem rozegrane kwalifikacje i sam wyścig o GP Bahrajnu), zespoły aktywnie wykorzystywały ostatnie pół godziny na dłuższe przejazdy oraz zbieranie informacji o pracy dostępnego na ten weekend ogumienia Pirelli. Wielu zawodników wymieniło więc supermiękką mieszankę na miękką bądź pośrednią.

Piętnaście minut przed zakończeniem zajęć, Vettel zgłosił problem i zjechał na pobocze, zatrzymując swoje Ferrari w okolicach posterunku obsługi toru zlokalizowanego przy ósmym zakręcie. Na czas zepchnięcia uszkodzonego bolidu w bezpieczne miejsce, dyrekcja sesji wprowadziła wirtualną neutralizację. Kilka chwil później po raz kolejny na torze "pojawił się" wirtualny samochód bezpieczeństwa – tym razem po tym, jak z bolidu Romaina Grosjeana oderwał się element przedniego skrzydła.

Po usunięciu odłamków z toru, kierowcy mogli powrócić do jazdy optymalnym tempem. Przed udaniem się skuterem na padok, Vettel zdążył jeszcze poinformować swój zespół, że lewe tylne koło w jego bolidzie nie było odpowiednio dokręcone. Po wymianie skrzydła do realizacji programu Haasa powrócił Grosjean. Kilka ostatnich minut sesji było już całkowicie wolnych od problemów na torze, a zespoły w spokoju prowadziły przygotowania do kwalifikacji i wyścigu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:31,001--38
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:31,2420,2410,24132
3.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:32,2811,2801,03932
4.33Max VerstappenToro Rosso STR111:32,4061,4050,12531
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:32,4521,4510,04638
6.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:32,6501,6490,19826
7.26Daniił KwiatRed Bull RB121:32,7031,7020,05334
8.77Valtteri BottasWilliams FW381:32,7921,7910,08939
9.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:32,8701,8690,07823
10.19Felipe MassaWilliams FW381:32,8731,8720,00336
11.47Stoffel VandoorneMcLaren MP4-311:32,9991,9980,12630
12.21Esteban GutierrezHaas VF-161:33,1292,1280,13031
13.55Carlos SainzToro Rosso STR111:33,1772,1760,04836
14.8Romain GrosjeanHaas VF-161:33,3842,3830,20723
15.11Sergio PerezForce India VJM091:33,4062,4050,02235
16.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:33,4472,4460,04134
17.27Nico HulkenbergForce India VJM091:33,5702,5690,12337
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:33,6402,6390,07035
19.94Pascal WehrleinManor MRT051:33,9532,9520,31321
20.9Marcus EricssonSauber C351:34,2243,2230,27131
21.12Felipe NasrSauber C351:34,4773,4760,25334
22.88Rio HaryantoManor MRT051:34,5623,5610,08533
107% najlepszego czasu: 1:37,371


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,6m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Rosberg N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pablonzo, 01.04.2016 18:53[!]
Lepszy czas i to na PP miał tych Schumacher w 2004 roku (1:30,139) zapowiada się pobicie rekordu okrążenia na tym torze.
piwo, 01.04.2016 18:56[!]
sie zastanwaim czy padnie rekord toru?
(Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005).
jeszcze zostal trening 3 i kwalfikacje a w sumie tylko troche ponad jednej sekundy brakuje.
kto obstawia ze po wprowadzeniu przepisow na przyszly rok majacych spowodowac przyspieszenie bolidow o 2 s na okrazeniu juz w 2017 beda rozwazac przepisy na 2018rok by zwolnic bolidy o 2 s bo jest za szybko?
wkurza mnie ta niestablinosc przepisow i ciagle zonglowanie tylko po to by teoretycznie uatrakcyjnic widowisko a jest wrecz przeciwnie.
bartoszcze, 01.04.2016 19:02[!]
Webber w 2005 w czwartym treningu miał 1:29.527.
Indy, 01.04.2016 19:08[!]
@piwo mnie wkurzają wieczne żale malkontentów ;)
MairJ23, 01.04.2016 19:31[!]
@bartoszcze Webber ? Czym on jezdzil w 2005 RBR juz bo nie pamietam i latwiej sie zapytac niz spraqdzic , przyznaje sie bez bicia ;)
bartoszcze, 01.04.2016 19:34[!]
@MairJ23
Williamsem.
dxx91, 01.04.2016 19:50[!]
Zbuduj najlepszy silnik i lej wszystkich po 1,5 sekundy w kwalach. Startuj z 10 miejsca za karę, że jesteś najlepszy... Bernie, odejdź...
Michal2_F1, 01.04.2016 20:04[!]
Tylko nikt nie ma realnej przewagi 1,5s przy pustym baku. Tak tylko dodam :)
dxx91, 01.04.2016 20:12[!]
Ten komentarz miałem wkleić pod innym artykułem, no ale spoko, moja nieuwaga. @Michal2_F1 nawet niech to będzie 0,5s, to balasty czasowe (o ten artykuł mi chodziło) to w ogóle kosmos.
peritas, 01.04.2016 20:44[!]
zabawię się w jasnowidza :kwalifikacje wygraja Mercedesy ,a drugą linię zdobędzie Ferrari.Po co w ogóle rozgrywać kwalifikacje?Chyba po to by pozostałe teamy zużyły opony na wyścig w kwalifikacjach
Aeromis, 01.04.2016 22:04[!]
Biorąc pod uwagę fakt że to drugie GP a w pierwszym za wiele nie pojeździli podczas treningów, to uzyskiwane czasy być może lepiej oddają realne możliwości zespołów niż zwykle po t1 i t2, bowiem zespoły są spragnione danych. Niskie różnice pomiędzy zespołami tylko to potwierdza. To by stawiało w bardzo dobrej pozycji McLarena, acz czasy długich przejazdów już oszałamiające nie były. Jeśli jednak tak jest i zespoły faktycznie zbliżyły się dziś do swoich możliwości bardziej niż zwykle w t2 to i mniejsze będzie pole do poprawiania wyników, a co za tym idzie rekordów toru.
Niewiarygodny skok Manora! Niecałe 1,7 straty do p3 to brzmi jak opowieści dziwnej treści a jednak no i Wehrlein przed dwoma Sauberami, co nie wydaje mi się przepadkiem (choć powątpiewam że dadzą radę w wyścigu, ale czemu by nie w kwalifikacjach).
Już w poprzednim GP duże wrażenie (niestety) na mnie zrobił występ STR, pomimo iż nieudany. Zarówno najlepszy czas Verstappena jak i czasy i jego i Sainza z dłuższych przejazdów wyglądają na mocne.
Renault kontynuuje swoją niemrawość.
macieiii, 02.04.2016 01:43[!]
ciekawe gdzie widać te "agresywne" budowanie bolid u Saubera. Trening oczywiście nie ma nic do rzeczy jak i wiarygodność połowy czasów ale Sauber wyraźnie schodzi do poziomu Manora.
mikonegatio, 02.04.2016 02:21[!]
Wehrerlin bardzo ładnie. Pokazuje, że zasługuje na lepszy zespół niż ten wypierdek Marussi....
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca