F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Rosberg wygrywa dramatyczne kwalifikacje w Szanghaju

Sesja odbywała się na wilgotnej nawierzchni.
Łukasz Godula, 16 kwietnia 2016, wyświetlenia: 4730<< | lista | T- | T+ | >>
Prognozy pogody już od kilku dni zwiastowały wiele emocji właśnie w sobotę tego weekendu Grand Prix. Aura nie zawiodła, nocne i poranne opady wprawdzie ograniczyły przejazdy w treningu, jednak czasówka na wilgotnej nawierzchni była niezwykle emocjonująca. Już na początku mieliśmy ofiarę kałuży, a jedynie Q3 nie było przerywane czerwoną flagą.

Q1

Tor podczas rozpoczęcia kwalifikacji był jeszcze wilgotny, jednak opady ustały już niemal godzinę temu. Większość kierowców zdecydowała się na pierwszy wyjazd na przejściowych oponach, jednak kilku śmiałków od razu założyła gładkie gumy Pirelli. Jak potwierdził przez radio Hamilton, tor był suchy i to oni mieli rację z wyborem. Nie były to jednak łatwe warunki, Pascal Wehrlein popełnił błąd i poważnie uszkodził swojego Manora, zatrzymując się chwilę później na przeciw alei serwisowej, powodując tym samym czerwoną flagę. Jak się okazało, Niemiec padł ofiarą kałuży na prostej startowej.

Sprzątanie toru ponownie nie szło porządkowym zbyt skutecznie i dopiero o 9:25 wznowiono sesję, gdy tor był jeszcze bardziej suchy. W tym momencie praktycznie wszyscy wyjechali na oponach bez bieżnika. W powszechnym użyciu była super-miękka mieszanka. Pierwszym odważnym na torze po wywieszeniu zielonej flagi był Gutierrez i to on wykręcił pierwszy czas, szybko poprawiony przez innych zawodników.

Początkowo prowadzili kierowcy McLarena, reszta stawki traciła ponad sekundę, aczkolwiek najmocniejsi jeszcze czekali w garażach. Gdy wyjechały Mercedesy, ekipa z Woking szybko wróciła do swojego szeregu. Walka o przejście do Q2 była zacięta, a co ciekawe uczestniczył w niej Hamilton, tkóy po zepsutym kółku zjechał do garażu. Ku zdziwieniu wszystkich, nie wyjechał już na tor! Zgodnie z przepisami oraz po doliczeniu kary za wymianę skrzyni biegów, Anglik ruszy do wyścigu z ostatniej pozycji! Wszystkiemu winna była awaria systemu odzyskiwania energii.

Pozostali pechowcy, którzy odpadli po Q1 to: Magnussen, Gutierrez, Palmer, Haryanto oraz wcześniej rozbity Wehrlein

Q2

Kolejną część czasówki rozpoczął Felipe Nasr po 2 minutach od zapalenia zielonego światła. Brazylijczyk ruszył na używanym komplecie opon. Co ciekawe, Rosberg początkowo wyjechał na miękkiej mieszance. Niemiec wykręcił czas 1:36,240, a za nim plasowali się kierowcy Force India ze stratą jednej sekundy. Przedzielili ich obaj kierowcy Toro Rosso. Różnice wśród ekip środka stawki tradycyjnie były minimalne.

Za Rosberga wskoczyli kierowcy Red Bulla, a szybko okazało się, że zagranie Mercedesa to ciekawe rozwiązanie strategiczne, gdyż jutro dzięki temu będzie mógł wystartować na twardszej mieszance od konkurentów. Ferrari wprawdzie wyprzedziło go, jednak na super-miękkich oponach. Walka o ostatnie miejsca w Q3 miała rozgorzeć pod koniec sesji, ale przeszkodził w tym Nico Hulkenberg. Z jego bolidu odpadło niedokręcone koło, co z pewnością poskutkuje karą, ale reszta zawodników nie mogła już poprawić swoich czasów. Wywieszono czerwoną flagę, a do końca było zbyt mało czasu, by wznawiać sesję. Odpadli: Massa, Alonso, Buttton, Grosjean, Ericsson, Nasr.

Q3

Walka o pole position rozpoczęła się z jednej strony używanymi kompletami u Sainza i Pereza (miał 1 kółko z Q1) oraz świeżymi między innymi u Rosberga, który postanowił od razu rzucić na szalę pełne tempo. Niemiec po długiej prostej nieco przyblokował koło, dzięki czemu to Raikkonen był szybszy po pierwszym przejeździe. Fin pojechał szybciej o 0,139 sekundy. Vettel tymczasem postanowił przejechać tylko 1 kółko pomiarowe.

Na trzy minuty przed końcem sesji rozpoczęły się drugie, decydujące przejazdy. Z czołówki to Rosberg pierwszy przekroczył linię mety i ustanowił wynik aż o 0,5 sekundy lepszy od Raikkonena. Vettel tymczasem zepsuł zakręt po długiej prostej i nie miał szans na zdobycie pole position. Niemiec stracił aż 0,8 sekundy. Raikkonen się nie poprawił, dalej tracił pół sekundy i to Rosberg mógł świętować kolejny pole position. W międzyczasie o dziwo tuż za niego wskoczył Ricciardo, co jeszcze bardziej doda pikanterii w jutrzejszym wyścigu, na który już dziś zapraszamy. Za Ferrari mieliśmy Bottasa, dalej Kwiata, Perez, dwójkę Toro Rosso z Saizem na czele oraz Hulkenberga, który nie wyjechał po awarii w Q2.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 3,3m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Szanghaj
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca