F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Kanady: opony użyte w wyścigu

Lewis Hamilton z powodzeniem zrealizował strategię jednego postoju.
Nataniel Piórkowski, 13 czerwca 2016, wyświetlenia: 1778<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Start Postój 1 Postój 2 Postój 3 Suma 
1.Hamilton USu Sn (24)   
2.Vettel USu SSn (11) Sn (37)  
3.Bottas USu Sn (23)   
4.Verstappen USu Sn (20) USu (46)  
5.Rosberg USu Sn (21) Su (51  
6.Raikkonen USu SSn (11) Sn (33)  
7.Ricciardo USu Sn (21) Sn (38)  
8.Hulkenberg USu Sn (21) Sn (51)  
9.Sainz USn Sn (13) USn (48)  
10.Perez Sn SSu (30) Su (46)  
11.Alonso USu Sn (17)   
12.Kwiat Usn Sn (17) USu (44)  
13.Gutierrez USn Sn (13) USu (41)  
14.Grosjean Usn Sn (17) USu (39) USu (46) 
15.Ericsson USn Sn (14) Su (39)  
16.Magnussen Sn USn (39)   
17.Wehrlein USn Sn (11) Sn (38)  
18.Nasr USn Sn (9) Su (35)  
19.Haryanto SSn Sn (15) Sn (44)  
20.Massa USu Sn (22)   
21.Palmer USn    
22.Button SSn    
Legenda:

US = Ultramiękka mieszanka
SS = Supermiękka mieszanka
S = Miękka mieszanka

n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Informacja Pirelli

Montreal, 12 czerwca 2016 – Grand Prix Kanady rozpoczęła się w najchłodniejszych warunkach od dłuższego czasu: temperatura nawierzchni wynosiła zaledwie 20 stopni Celsjusza, co nadawało dodatkowej wagi dogrzewaniu opon oraz zarządzaniu nimi. Kierowcy zastosowali szeroki wachlarz strategii jednego i dwóch pit stopów. Ruszający z pole position Lewis Hamilton z Mercedesa zjechał tylko raz i obronił się przed Sebastianem Vettelem z Ferrari, który zatrzymywał się dwa razy, ale na starcie pokonał Hamiltona i objął prowadzenie przed pierwszym zakrętem.

Hamilton wykonał swój jedyny pit stop na 24. okrążeniu i wrócił na tor na drugiej pozycji, za Vettelem. Po drugim zjeździe Vettela kierowca Ferrari miał sześć sekund straty do nadrobienia – na dystansie 33 okrążeń, mając do dyspozycji opony o 13 okrążeń świeższe niż te w Mercedesie.

Mimo chłodnych warunków, Nico Rosberg wykręcił najlepszy czas okrążenia wyścigu na miękkich oponach, 10 okrążeń przed metą. Swoim Mercedesem uzyskał rezultat szybszy o 1,4 sekundy niż najszybsze okrążenie sprzed roku, przejechane na supermiękkich oponach.

Valtteri Bottas z Williamsa wywalczył pierwsze w tym sezonie podium, stosując strategię podobną do Hamiltona. Pozostali kierowcy z pierwszej dziesiątki zjeżdżali po dwa razy, po starcie na ultramiękkiej mieszance – najszybszej w gamie, z przewagą około 0,6 sekundy na okrążeniu.

Alternatywną strategię zastosował Sergio Perez z Force India, który wystartował na miękkich oponach, po długim przejeździe (31 okrążeń) założył supermiękkie ogumienie, a następnie ponownie miękkie. Najwięcej pozycji zyskał Carlos Sainz z Toro Rosso, który wykorzystał strategię dwóch pit stopów (z finiszem na najszybszej, ultramiękkiej mieszance) w drodze po dziewiąte miejsce, po starcie z 21. pola.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Dzięki zróżnicowanym strategiom walka o pozycje toczyła się do samego końca. Zjeżdżający dwa razy Vettel zbliżał się do jadącego na jeden pit stop Hamiltona. Niska temperatura nawierzchni sprawiła, że zarządzanie oponami było absolutnie kluczowe. Niektóre zespoły zmieniały swoje strategie w trakcie wyścigu, poszukując szybszego rozwiązania. Większość kierowców zjeżdżała po dwa razy, podczas gdy przed rokiem wyścig w Kanadzie przebiegał pod znakiem pojedynczych postojów. Kluczem do strategii jednego pit stopu było odpowiednie zarządzanie ogumieniem: Hamilton i Bottas znakomicie wywiązali się z tego zadania”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Zapowiadaliśmy strategię jednego pit stopu jako najszybszą opcję na rozgrywany w normalnych warunkach wyścig: start na mieszance ultramiękkiej i zmiana na miękką na 25. okrążeniu. Hamilton niemal idealnie zrealizował taką strategię, zatrzymując się na 24. okrążeniu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca