F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Nico Rosberg wygrywa kwalifikacje na torze w Baku

Lewis Hamilton zaliczy bardzo słabą czasówkę, ostatecznie uszkadzając bolid.
Łukasz Godula, 18 czerwca 2016, wyświetlenia: 5420<< | lista | T- | T+ | >>

Po treningach wszystko wskazywało na to, iż kwalifikacje nie przyniosą zbyt wielu emocji. Na czele miał być spokojnie Mercedes i jedyna niewiadoma miała dotyczyć tego, który z dwójki Srebrnych Strzał będzie na pole position. Ostatecznie faktycznie zwyciężył Rosberg, ale czasówka dzięki Hamiltonowi zapewniła ogromne emocje. Dodatkowo układ na starcie z pewnością stworzy jutro świetne widowisko.

Q1

Początek kwalifikacji dał nam odpowiedź na jedno pytanie. Mechanicy Force India wykonali fantastyczną pracę i Sergio Perez będzie w stanie wziąć udział czasówce, choć z karą przesunięcia o 5 miejsc. Cała stawka tymczasem zdecydowała się na założenie super-miękkich opon. Pierwszy czas wykręcił Sainz, jednak nie był to rewelacyjny rezultat. Oczywiście o niebo lepiej pojechały Mercedesy, gdzie Nico Rosberg wykręcił wynik 1:44:136, a za nim z niewielką stratą plasował się Lewis Hamilton.

Bardzo duże problemy tor sprawiał Grosjeanowi, który na kolejnych dwóch mierzonych kółkach dwa razy wyjechał głęboko w pobocze. Nie był on jednak osamotniony, gdyż również Hamilton musiał ratować się wyjazdem poza tor. Tymczasem po pierwszych przejazdach za Mercedesami mieliśmy Ricciardo, a dalej obu kierowców Force India. Średnią formę póki co prezentowało Ferrari, Vettel tracił 1,3 sekundy do Rosberga, który w międzyczasie poprawił wynik do 1:43,685.

O przejście do kolejnej sesji standardowo walczył Manor, Sauber i Renault, ale nie najlepiej szło również Buttonowi, który ze stratą ponad dwóch sekund musiał się znacznie poprawić w końcówce, by spokojnie myśleć o Q2. Niestety Anglikowi się ta sztuka nie udała i musiał zapłacić wysoką cenę za błąd z poprzednich okrążeń. Ostatecznie z dalszej walki odpadli: Haryanto, Button, Wehrlein, Ericsson. Magnussen i Palmer.

Q2

W drugiej części czasówki już nikt nie czekał dłużej z wyjazdem i oczywiście ponownie w użyciu były super-miękkie opony. Podczas pierwszych przejazdów widowiskowy obrót zaliczył Nico Hulkenberg, którego mechanicy odetchnęli z ulgą, że nie skończyło się to na bandzie. Oczywiście najszybszy był Rosberg, który ustanowił imponujący wynik 1:42,520. Na pierwszym przejeździe nie odnalazł się Hamilton, gdyż tracił ponad 2 sekundy do zespołowego partnera. Dla Anglika oznaczało to stratę jednego z kompletów super-miękkiej mieszanki.

Na drugim wyjeździe Hamilton popełnił kolejny błąd i w siódmym zakręcie zblokował oba koła, wypadając na pobocze. Nałożyło to ogromną presję na mistrza świata, który w tym momencie był dziesiąty. O ile strata do Rosberga śród reszty stawki była ogromna, to środek stawki był bardzo zbity i wszyscy dawali z siebie wszystko, by wejść do Q3, jednak kolejny błąd popełnił Gutierrez co spowodowało żółtą flagę, zdecydowanie niepomocną przy kręceniu szybkich kółek.

Ostatecznie Hamilton stracił sekundę do Rosberga i wszedł do Q3. Zamieszanie wkradło się również w poczynanie Hulkeneberga, który zdziwiony brakiem czasu na kolejne kółko odpadł z dalszej walki. Oprócz niego wypadli: Grosjean, Sainz, Alonso, Gutierrez i Nasr. Alonso przy okazji bardzo narzekał na pracę sędziów.

Q3

Walka od pole position zaczęła się dla każdego zawodnika w Q3 na świeżych oponach, poza Kwiatem i Raikkonenem. Tymczasem Lewis Hamilton ponownie postanowił sobie utrudnić zadanie i wypadł dokładnie w tym samym miejscu. Dzięki takiemu obrotowi sprawy to Perez prowadził, gdyż Rosberg również nie uzyskał szybkiego czasu ze względu na żółtą flagę po wycieczce Hamiltona.

Rosbergowi udało się na kolejnych kółkach wykręcić czas 1:42,758, co dało mu prowadzenie, a Hamilton dokonał czegoś, czego nie spodziewał się nikt. Uderzył w 12 zakręcie w bandę i złamał zawieszenie w prawym przednim kole. Takim sposobem szybko okazało się, iż jutrzejszy wyścig jednak będzie pasjonujący, gdyż Lewis będzie ruszał z dziewiątego miejsca. Kraksa spowodowała wywieszenie czerwonej flagi.

Sesję wznowiono na ostatnie dwie minuty co spowodowało sprint by osiągnąć jak najlepszy czas. Najbardziej zyskał na tym Ricciardo, gdyż uplasował się tuż za Perezem (z takim samym czasem jak Vettel) i po karze dla Meksykanina ruszy z pierwszego rzędu! Dalej mieliśmy Ferreri, Felipe Massę, Kwiata, Bottasa i Verstapppena i oczywiście Hamiltona.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 5,7 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Baku
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mcracer1993, 18.06.2016 18:50[!]
@MairJ23 Jeżeli Rosberg zepsuje start to myślę, że aż tak źle nie będzie, bo dojazd do pierwszego zakrętu jest bardzo krótki - jakby ten dojazd do T1 był podobny do tego jaki jest w Barcelonie to wtedy byłoby nieciekawie.
MairJ23, 18.06.2016 18:53[!]
@mcracer1993 no ale juz bedzie mial problem w tym zakrecie bo bedzie juz w srodku czuba a nie na jego poczatku.... z tym ze gdybac sobie mozemy, zobaczymy jutro ale.... uwazam ze tak jak w Monaco - tutaj na spoznialskich na starcie czekaja niezle przeboje :)

@mcracer1993 trzymam za Nico kciuki - zeby mu wyszedl start i pociagnal wyscig do samego konca na P1 ale to nowy tor i wszystko sie moze na tych ciasnych ulicach zdarzyc.... czy ma tam padac jutro ?
Offenhauser, 18.06.2016 19:05[!]
@MairJ23
Masz rację - zgadzam się - proste bardzo długie, mimo tego co zapowiadał Jenson - tor jak na razie bezpieczny, są miejsca na ucieczki. Jednak w wyścigu myślę, że będzie się działo więcej. I racja, tu są miejsc do wyprzedzania.
paymey852, 18.06.2016 22:46[!]
Cytat MairJ23 :
Nico wystarczy ze spaprze start i juz najprowdopodobniej nie dojedzie na P1

Albo nie doceniasz dominacji Mercedesa na 2.2 km prostej albo Rosberga.
Hamilton spokojnie będzie wymijał aż do P2 z pomocą samochodu bezpieczeństwa może powalczy o P1.
To nie bajki takie wyścigi już nie raz były.

Mam nadzieje że wypadków nie będzie ale te pobocza są krótkie zwłaszcza jak ktoś straci koło albo hamulce to może być nie ciekawie.
MairJ23, 19.06.2016 03:01[!]
@paymey852 powiem ci szczerze ze wierze w Nico ale z drugiej strony mnie tyle razy zawodzil. Wiec wole byc mile zaskoczony niz zawiedxiony.
marios76, 19.06.2016 06:36[!]
Tak z usmiechem: Co byście powiedzieli na ten tor jechali w druga strone;) prawie 2 kilometry od startu do pierwszego zakrętu, albo zmiana linii startu mety tak choć o ... kilometr?
Nie ma co gdybac o starcie, proste są tak długie, że powinno dać się w wyprzedzać bez DRSu . Możebbyćbardzo fajna walka już na końcówce pierwszego okrazenia.
MairJ23, 19.06.2016 12:18[!]
@marios76 ja bym zaplacil za taki start....masakra by byla czekajac na ten pierwszy zakret ;)
mcracer1993, 19.06.2016 14:29[!]
@marios76 Sam jestem ciekawy jak wszystkie tory F1 miały odwrócony kierunek. W pewnej grze wyścigowo-symulacyjnej jest taka możliwość i powiem szczerze, że dziwnie to wygląda. Co do wyprzedzania bez DRS-u to jeżeli oglądałeś dzisiejszy wyścig GP2 to tam jest zawarte to co powiedziałeś. :)
bartoszcze, 20.06.2016 12:31[!]
@mcracer1993
W GP2 jest DRS.

@marios76
Gdyby jechać w odwrotną stronę, to te delikatne łuki tylko wykluczyłyby walkę przed zakrętem pod górę (T16), a sam T16... nie wiem jak wyglądałyby strefy bezpieczeństwa przy jeździe w tę stronę.
No i ten zjazd koło zamku...
mcracer1993, 22.06.2016 15:13[!]
@bartoszcze Zgoda - jest to udogodnienie ale jak oglądałeś ostatni wyścig GP2 to zwycięzca wyścigu miał awarię DRSu i dlatego wyprzedził Gasly'ego bez tego systemu.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca