F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Austrii: opony użyte w wyścigu

Najpopularniejsza wśród kierowców okazala się strategia dwóch postojów.
Nataniel Piórkowski, 3 lipca 2016, wyświetlenia: 840<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Start Postój 1 Postój 2 Postój 3 Suma 
1.Hamilton USu Sn (21) Su (54)  
2.Verstappen SSu Sn (15)   
3.Raikkonen SSu Su (22)   
4.Rosberg USu Sn (10) SSn (55)  
5.Ricciardo SSu Sn (14) USn (60)  
6.Button USu Sn (9) Sn (26)  
7.Grosjean SSn Su (26)   
8.Sainz SSn Sn (9) Sn (28)  
9.Bottas USu Su (9) SSn (51)  
10.Wehrlein USn USu (13) Sn (23)  
11.Gutierrez SSn SSn (21) Su (41)  
12.Palmer SSn Sn (12) SSn (50)  
13.Nasr Sn SSn (43)   
14.Magnussen SSn Sn (11) SSn (49)  
15.Ericsson SSn Su (12) SSu (50)  
16.Haryanto Sn SSn (27) SSu (50)  
17.Perez USn SSn (9) Sn (26)  
18.Alonso SSn Sn (8) Sn (26)  
19.Hulkenberg USu SSn (8) Sn (24) USu (50) 
20.Massa SSn Su (12) SSn (56)  
21.Vettel SSu    
22.Kwiat USn    
Legenda:

US = Ultramiękka mieszanka
SS = Supermiękka mieszanka
S = Miękka mieszanka

n = Nowy komplet
u = Używany komplet


INFORMACJA PIRELLI

Spielberg, 3 lipca 2016 – Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał Grand Prix Austrii po starcie z pole position, realizując strategię dwóch pit stopów w pełnym akcji wyścigu, zakończonym rozstrzygniętym na ostatnim okrążeniu pojedynkiem między nim i zespołowym partnerem Nico Rosbergiem.

Początkowo Rosberg wykorzystał wcześniejszy pit stop do zyskania pozycji na torze, podcinając strategię kilku kierowców, w tym swojego zespołowego kolegi. Wyszedł na prowadzenie, ale Hamilton dogonił go w pasjonującym finale i ostatecznie po kontakcie na ostatnim okrążeniu Rosberg zajął czwarte miejsce.

W porównaniu z poprzednimi sesjami w Austrii, temperatury powietrza i nawierzchni były wyraźnie niższe: odpowiednio na poziomie 16 i 24 stopni Celsjusza przed startem wyścigu. Miało to wpływ na ograniczenie zużycia oraz degradacji, chociaż znaczenie dla strategii miała także neutralizacja – umożliwiająca zespołom wykonanie „darmowego” pit stopu, bez wyraźnej straty pozycji na torze.

Zespoły Ferrari i Red Bull zastosowały inną strategię w porównaniu z resztą czołówki, rozpoczynając wyścig na supermiękkich oponach, a nie na szybszych o około pół sekundy ultramiękkich – jak pozostali kierowcy z pierwszej dziesiątki. Jednak podczas długiego pierwszego przejazdu Sebastian Vettel z Ferrari miał problem z oponą. Dokładne okoliczności są badane wspólnie z Ferrari, ale incydent wygląda na odosobniony, bo żaden inny kierowca nie doświadczył podobnego problemu.

Po ostatniej rundzie zjazdów do alei serwisowej walka o prowadzenie toczyła się z udziałem trzech kierowców: duetu Mercedesa oraz Maksa Verstappena z Red Bulla, który wykonał o jeden pit stop mniej niż Rosberg i Hamilton. Zawodników Mercedesa aż do ostatniego okrążenia dzieliła mniej niż sekunda, w jednym z najbardziej pamiętnych i zaciętych finiszy w tym sezonie.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Wspólnie z Ferrari przeprowadzamy dokładną analizę incydentu w samochodzie Sebastiana Vettela, poszukując ostatecznej przyczyny. Strategia związana z oponami okazała się kluczem podczas Grand Prix Austrii, z trwającą do ostatniego okrążenia wyrównaną walką oraz różnymi strategiami w stawce. Zespoły dysponowały ograniczoną ilością informacji na temat ogumienia po stojących pod znakiem zmiennych warunków treningach i kwalifikacjach, dlatego przy doborze strategii trzeba było reagować na bieżąco i do maksimum wykorzystywać zmieniające się w wyścigu okoliczności”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY

Zapowiadaliśmy strategię dwóch pit stopów, według schematu ultramiękkie/miękkie/miękkie. Jednak neutralizacja po incydencie z Vettelem oraz znacznie chłodniejsze warunki niż w poprzednie dni wpłynęły na strategię. Hamilton zatrzymywał się dwa razy, na 21. i 54. okrążeniu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marvin, 04.07.2016 09:31[!]
Nie prościej oznaczać kolorami? Te skróty są na tyle tajemnicze, że trzeba tabelki z legendą, a myślę, że każdy kto regularnie ogląda F1 jest w stanie rozróżnić mieszanki po kolorze bez problemu.
nate, 04.07.2016 09:48[!]
@marvin W tych newsach używamy oznaczeń Pirelli. Kolorami przejazdy i użyte mieszanki oznaczane są w sekcji "Analiza na wykresach" -> "Przejazdy i użyte opony". EDIT: Wykresy z Austrii można znaleźć tutaj http://www.f1wm.p...=2016&nr=9&dzial=29 :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca