F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vettel: Nie było żadnych sygnałów ostrzegwaczych przed eksplozją opony

Zawodnik Ferrari przyznał, że jest zaskoczony tak niską wytrzymałością supermiękkiej mieszanki.
Mateusz Szymkiewicz, 3 lipca 2016, wyświetlenia: 1593<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel przyznał, że nie było żadnych sygnałów ostrzegawczych przed eksplozją opony w jego Ferrari podczas Grand Prix Austrii.

Na 27 okrążeniu wyścigu na Red Bull Ringu na prostej startowej doszło do rozerwania opony w bolidzie Sebastiana Vettela, w wyniku czego Niemiec obrócił się i uderzył w betonową barierę okalającą tor. Ogumienie na którym jechał 29-latek było założone przed startem i jak przyznał Niemiec, jest zaskoczony tak niską wytrzymałością supermiękkiej mieszanki, a także brakiem znaków ostrzegawczych, iż może dojść do wybuchu.

„Jest ogromny znak zapytania dlaczego opona nie wytrzymała. To była nasza decyzja, ponieważ było jasne, iż każdy dysponuje większą żywotnością opon niż zakładano przed wyścigiem. Dla tej mieszanki 27 okrążeń to nie jest jakiś wielki przebieg. Kimi przejechał ponad 20 kółek na ultramiękkich oponach, a byli też tacy, którzy zdołali wykonać większą liczbę okrążeń niż ja na supermiękkich. Bez żadnego ostrzeżenia opona wybuchła. Nie było jakichkolwiek sygnałów, zdaniem chłopaków na pitwall wszystko było w porządku, a moje tempo nie uległo zmianie względem wcześniejszego okrążenia. Pomysł był taki, by jechać tak długo jak jest to możliwe, szczególnie, że każdy mógł jechać dłużej niż się tego spodziewał. Nikt nie zdecydował się na postój przed dziesiątym okrążeniem” – powiedział Sebastian Vettel.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.01.2019  Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna
11.01.2019  Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca
07.01.2019  Vettel: Symulator jest ważnym narzędziem w procesie rozwoju bolidu
20.12.2018  Brawn: Leclerc nie będzie tak uprzejmy wobec Vettela jak Raikkonen
19.12.2018  Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy
Tagi:
Vettel S.
Ferrari
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mcracer1993, 03.07.2016 17:55[!]
Ok mogłeś nie dostać ostrzeżenia ale mnie się wydaje, że nie wyciągnąłeś wniosków z GP Belgii 2015. Takie jest moje zdanie.
Arya, 03.07.2016 18:48[!]
@mcracer1993
A jakie miał Vettel wyciągnąć wnioski?

Belgia '15: Vettel jedzie 2/3 wyścigu na TWARDSZEJ oponie, czasy spadają łagodnie, opona rozpada się bez ostrzeżenia - głupie Ferrari, jak oni w ogóle mogli pomyśleć, że ta opona tyle wytrzyma, wszyscy inni jechali na 2 pit stopy
Monako '16: Hamilton jedzie 2/3 wyścigu na NAJBARDZIEJ MIĘKKIEJ oponie, wygrywa wyścig, wszyscy inni jadą na 2 pit stopy, Ferrari robi 2 pit stopy, bo nie sądzą, że opona tyle wytrzyma - głupie Ferrari, w Monako grunt to nie tracić pozycji, niepotrzebny pit stop.
Austria '16: Vettel jedzie 1/3 wyścigu na supermiękkiej, czyli jakby POŚREDNIEJ tutaj mieszance, czasy spadają łagodnie, opona rozpada się na środku prostej bez ostrzeżenia: głupie Ferrari, nie wyciągnęli wniosków z Belgii '15.

Jak to mogła być Vettela wina, to nie wiem, nie pokazali, żeby popełniał błąd, wyjeżdżał za tor czy coś. Może na jakiś drobiazg najechał, ale to też nie jego ani Ferrari wina wtedy. Ferrari kompletnie tych opon nie ogarnia, to fakt. Fajnie, że Mercedes za to idealnie rozumie te opony i wie, kiedy mogą jechać sobie prawie 45 kółek na us, a kiedy 30 na ss to za dużo, ale Ferrari powinno być ukarane wyraźnym spowolnieniem a nie rozpadnięciem się opony.
enstone, 03.07.2016 18:52[!]
Chciał dostać wcześniej sms'a ??
Opona pęka i tyle...
mcracer1993, 03.07.2016 19:00[!]
Fakt zbytnio przesadziłem z Vettelem. Co nie zmienia faktu, że jeżeli chodzi o strategię, to Ferrari popełnia szkolne błędy od 6 lat i na tym polu nic się nie zmieniło. Ok zdarzyło się kilka wyścigów w których niekonwencjonalna strategia Ferrari zdała egzamin - tyle tylko, że można to policzyć na palcach jednej albo dwóch rąk.
MartiniRacing, 03.07.2016 19:00[!]
Typowe wytlumaczenie Pirelli. Przecioł opone przedziurawił. Ja chce Micheliny
bartoszcze, 03.07.2016 19:15[!]
@MartiniRacing
To im powiedz, żeby się nauczyli robić opony, a nie tylko sprzedawać te które już mają na składzie.
ENDR, 03.07.2016 19:35[!]
@enstone Jeśli pęka od ZUŻYCIA, to sygnałem ostrzegawczym jest sporo mniejsza przyczepność.
Jeśli pęka bez żadnych zapowiedzi ani bez jakiegoś mechanicznego uszkodzenia to znak, że coś z nią jest nie tak...
MartiniRacing, 03.07.2016 19:35[!]
Ciekawe czy cywilne opony tez tak pękają.
kuba22, 03.07.2016 22:42[!]
Na powtórce widać Vettel najezdza na żółty krawężnik bodajrze na przedostatnim zakręcie. Możliwe że to wina tego krawężnika?
marios76, 04.07.2016 08:09[!]
@MartiniRacing Cywilne Pirelli są ok, dobrze się sprawdzają... wadą w moim przypadku okazywało się szybkie zużycie. Vettela aż mi szkoda.
@kuba22 jeżeli na coś najechał, to możliwe.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca