F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Verstappen: Vettel i Raikkonen powinni się za siebie wstydzić

Holender uważa, że krytykowanie go jest niestosowne, jeżeli kierowcy Ferrari zderzają się ze sobą.
Mateusz Szymkiewicz, 30 sierpnia 2016, wyświetlenia: 2926<< | lista | T- | T+ | >>


Max Verstappen uważa, że Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen powinni się za siebie wstydzić po kolizji na pierwszym okrążeniu Grand Prix Belgii.

Po starcie na torze Spa w pierwszym zakręcie znaleźli się obok siebie Vettel, Raikkonen oraz Verstappen i między całą trójką doszło do kontaktu, w wyniku którego Niemiec obrócił swój bolid, natomiast Fin i Holender byli zmuszeni zjechać do alei serwisowej na wymianę uszkodzonych elementów.

W dalszej części zmagań kierowca Red Bulla spotkał się z krytyką Kimiego Raikkonena, wobec którego stosował defensywny i agresywny styl jazdy, gdy próbował go wyprzedzić na prostej Kemmel. Jak przyznał 18-latek, krytyczne komentarze w jego stronę są niestosowne, jeżeli dwaj doświadczeni kierowcy Ferrari doprowadzają do kolizji między sobą,

„Uważam, że powinno im być wstyd za samych siebie, ponieważ mając takie doświadczenie doprowadzili między sobą do kolizji, a potem skrytykowali mnie” – powiedział Max Verstappen. „Nie muszą dramatyzować na temat tego co stało się później. Muszą zrozumieć, że nie jestem zadowolony z tego, iż zniszczyli mój wyścig już na samym początku”.

Zwycięzca Grand Prix Hiszpanii jest przekonany, że winę za kolizję na pierwszym okrążeniu ponosi Sebastian Vettel, który jego zdaniem mógł zostawić dużo więcej miejsca. „Była tam przestrzeń dla trzech bolidów. Kiedy jechałem obok Kimiego, on zaczął nas spychać. Gdyby Vettel nie zaczął skręcać i zostawił metr więcej, to wszyscy pojechalibyśmy dalej. Na powtórkach dobrze widać, że Vettel wjechał w Raikkonena, a potem jego bolid został zepchnięty na mnie”.

Holender przyznał również, że zdecydował się obrać agresywny styl jazdy podczas walki z kierowcami Ferrari w dalszej części zmagań, ponieważ cały czas miał w pamięci wydarzenia ze startu. „Jeżeli oni popsuli mój wyścig, to nie zamierzam im niczego ułatwiać. Myślę, iż powinni to zrozumieć. Nie zamierzam im powiedzieć «dalej, jedźcie sobie». To wszystko było z powodu wydarzeń w pierwszym zakręcie. Gdyby nie doszło do tego, to nie byłbym tak agresywny i nie naciskałbym tak na Raikkonena”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
04.01.2019  Verstappen: Nie przejmuję się krytyką w mediach społecznościowych
02.01.2019  Verstappen: Nie będę tęsknił za Ricciardo w Red Bullu
21.12.2018  Gasly nie obawia się rywalizacji z Verstappenem w jednym zespole
Tagi:
Verstappen M.
Vettel S.
Raikkonen K.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mich909090, 30.08.2016 17:56[!]
Nie lubię Verstappena ale moim zdaniem zawinił Vettel. Za mocno ściął zakręt, a Kimi nie miał gdzie uciekać bo po wewnętrznej był Max. Ale Verstappen mógł tam być. Vettel mówił, że nie spodziewał się, że po wewnętrznej będzie Max. No cóż.... następnym razem powinien się spodziewać.
W sytuacji na starcie bronię Verstappena ale późniejsze wyczyny tego młokosa pokazują, że jeszcze musi dojrzeć bo jak nie to czekają go potężne dzwony z taką jazdą.
MairJ23, 30.08.2016 18:07[!]
Moze nawet jestem w stanie stwierdzic ze to , czyja tam byla wina nie jest takie dla mnie wazne jak to czemu Sebastian pojechal jak pojechal. Kazdy kierowca wie... ze przy jakimkolwiek kontakcie Twoj wyscig moze sie zakonczyc tu i teraz a jednak Sebastian zdecydowal sie pojechac tam bardzo ciasno i tego nie umiem zrozumiec u kierowcy z takim doswiadczeniem jak Vettel.... moze to dowod na to ze on caly czas sobie nie umie poradzic jak nie jest z przodu jak za czasow swietnosci RBR. Sam juz nie wiem.

@mich909090 widze ze masz podobne zdanie do mojego jezeli chodzi o T1. Naprawde wymagalbym wiecej od Vettela niz pchanie sie na sile tak ciasno w tym zakrecie tuz po starcie. Gdyby na tej samej pozycji byl Alonso to by wzial ten zakret inaczej.... Oczywiscie musze dodac ze jakims fanem Hiszpana nie jestem ale widzxialem go nei raz w podobnych sytuacjach i jakos on umie przewidziec szanse na niepowodzenie takiego brania zakretu i zostawia troche wiecej miejsca. Wynika to poprostu z wielu lat ogladania Fernando w F1.
bartoszcze, 30.08.2016 18:28[!]
Cytat MairJ23 :
gdyby Sebastian bardziej pesymistycznie wzial si edo tego zakretu to kazdy z nich w kolejnosci Seb, Rai, Ves by wyjechali z tego zakretu i nikomu nic by sie nie stalo.

Jest to oczywiście już nieweryfikowalne:) ale niezmiennie twierdzę, że VES powinien po rękach VET całować za zbyt ciasne pojechanie zakrętu. Gdyby VET zostawił RAI te pół metra więcej, to pojechałby po podium (i kto wie, może walczyłby o zwycięstwo? eee, pewnie nie), a VES i tak zahaczyłby o bok RAI, przy czym w takiej sytuacji mogłoby mu się nie upiec. No, chyba że w ostatniej chwili depnąłby jednak po hamulcach...
Pzdr

PS do analizy sprawy: gdyby VET przejechał w wystarczającej odległości, to zająłby linię od zewnętrznej, a RAI musiałby zająć ciaśniejszą przy wierzchołku (wskutek kolizji wyrzuciło go na zewnątrz) i dla trzeciego absolutnie nie byłoby już miejsca.
MairJ23, 30.08.2016 18:39[!]
@bartoszcze a tu sie z Toba nie mozna nie zgodzic.... Vettel sam sobie odebral podium... moze nawet Raikkonenowi tez.
Wtedy gdyby Verstappen walnal w bok Raikkonena to by byl ajego oczywista wina - i cala sytuacja wygladala by zgola inaczej.
A my tu mowimy o Vettelu - 4ro krotnym mistrzu swiata na milosc boska :) ten gosc powinien wiedziec lepiej przeciez.
Arya, 30.08.2016 19:34[!]
Jestem skłonna pobłażać, bo to młody kierowca, gorąca głowa, widać, że ma talent, ale jednak przesadza ostatnimi czasy. Sędziowie mu pobłażają, i wydaje mu się, że wszystko, co robi, jest super. Już pomijając całą sprawę z pierwszym zakrętem. Nie podoba mi się to nastawienie. "Oni" zepsuli mi wyścig, więc ja mam prawo jeździć nadto agresywnie, nie zważając na to,czyja dokładnie była wina itp.? Max na co dzień jeździ dość agresywnie, a teraz sam przyznał, że jeździł jeszcze bardziej agresywnie i wypychał Raikkonena, i uważa, że wszystko jest w porządku? No są dyskusje, na ile przyczynili się do sytuacji na starcie Vettel i Verstappen, ale wszyscy są chyba zgodni, że Raikkonen był niewinną ofiarą i sam stracił szansę na świetny wyścig na jego ulubionym torze. No a Verstappen jeszcze do tego utrudnia mu życie i ryzykuje kolizję w ramach jakiejś niesłusznej zemsty... I ZERO skruchy. W oryginalnym wywiadzie (http://www.motors...-themselves-811205/) jeszcze powiedział, że chyba działa na Kimiego jak płachta na byka, zawsze wchodzą sobie w drogę: chyba na odwrót.
I to jeszcze nie koniec...Tutaj: http://www.dutchn...er-belgian-gp-drama/ przeczytałam, że Max powiedział: "I'm not letting them get away with that, I'd rather run them off the road" czyli "Nie dam im ujść z tym na sucho, prędzej wypchnę ich z toru". No kurczę, chłopak jest dobry, ale takie nastawienie, i to po wyścigu, jak już powinien ochłonąć, nie jest okej...
marios76, 30.08.2016 20:31[!]
@Arya Premedytacja gowniarza... Poraża :/
To co robi i mówi jest złe. Wyrasta na torowego chama.
@MairJ23 tu nie chodzi o to, czy będę z toba, czy przeciwko. Moim zdaniem Max nie mial szans zmiescic sie w tym zakrecie z geometria i szybkoscia jakie dobral. Przeszarzowal i i tak by Kimiego trafił. Talent, talentem... a szacunek do nieg o tracę z wyscigu na wyscig.
Jakim prawem krytykuje kierowców innego teamu, kiedy sam bezpardonowo wywozi swojego partnera zespolowwgo??? Wrrr! Czy on moze naprawde wszystko, czy w koncu doczeka sie bana na wyscig i ochlonie. To co mowi zakrawa na kryminal.
FM WMR, 30.08.2016 21:07[!]
Dla mnie Seba jest kierowcą dnia ,gdyby nie on ten wyścig byłby nudny jak...,a tak mieliśmy wyprzedzania,roszady,zmiany strategii,no i akcje Maxa.Za 2,3 lata zatęsknimy za jego(Ves)manewrami i będziemy mówić kiedyś miał jaja.
MoNsTeR, 30.08.2016 21:34[!]
Ja nie rozumiem skąd ta cała nagonka na Maxa za T1. https://www.youtu.../watch?v=DuASR2piadE w 10 sekundzie widać jak na dłoni, że nie zawinił. Było miejsce, wjechał. Gdyby nie kontakt Ferrari, wyszedłby bez szwanku. Co do jego walk z Kimim, nie mam wątpliwości, że taka jazda może kiedyś skończyć się konkretnym wypadkiem.
bartoszcze, 30.08.2016 21:41[!]
Cytat MairJ23 :
Vettel sam sobie odebral podium

Jednakże można byłoby też analizować z miarką w ręce (mnie się nie chce), ile dokładnie miejsca Seb postanowił zostawić partnerowi - czy gdyby Kimi jechał dokładnie do wierzchołka, to czy do kontaktu by doszło, i na ile w konsekwencji kontakt był spowodowany zachowaniem przez Kimiego odrobiny odstępu od wpychającego się młodziaka. Generalnie to wszystko na centymetry.
paymey852, 30.08.2016 22:27[!]
@MoNsTeR
Ale ta powtórka od Ciebie idealnie pokazuje to o czym pisze @bartoszcze
Max przesadził, to że jest luka to jedno a to jak wyjedziesz z zakrętu to drugie.
Max dostał strzała od Kimiego a i tak wyniosło go tak że zostawił mu ledwo miejsca.
O czy to świadczy?
O tym że tak czy inaczej wypchnął by Kimiego a do tego nie miał prawa bo był z tyłu.

Vettel też się popisał bo w 9s filmiku widać jak Kimi ma na maksa skręconą kierownicę jedzie idealnie a i tak Niemiec doprowadza do kontaktu.
Vettel i Max powinni zostać ukarani za zniszczenie Kimiemu wyścigu ale sędziowie na Spa po prostu poszli na łatwiznę czyli Incydent wyścigowy.
Tylko co ma powiedzieć Raikkonen który jako jedyny pojechał normalnie ?
Aeromis, 31.08.2016 00:20[!]
Cieszy mnie że Max mówi szczerze jak myśli (nie pierwszy raz), bo dzięki temu nie muszę się zastanawiać czy zacznę mu kibicować.

@paymey852
Max na pewno nie widział VET i dlatego się tam pchał (*1), a VET na pewno nie wiedział nic o pozycji VES dlatego ostro ścinał (*2). Karanie kogokolwiek byłoby nielogiczne. Nie ulega tylko wątpliwości że absolutnym poszkodowanym był Raikkonen.

*1 i gdyby tam nie było VET to pewnie by się nie stuknęli.
*2 i gdyby tam nie było VES to pewnie by sie nie stuknęli
modlicha, 31.08.2016 00:42[!]
Aeromis bardzo dobrze napisane. Typowe RA.

Nadmienie, że podobny start miał miejsce w 2010. Też było 3-wide. Również był Vettel od zewnętrznej, potem Kubica i identycznie od wewnętrznej wpychał się Button (uważany skądinąd za bardzo rozważnego i roztropnego kierowce.)

https://youtu.be/2LSM9x4t6kk?t=258

Tylko w 2010 roku - gdy Vettel na pewno nie był jeszcze roztropnym kierowcą i nosił przydomek "crashkid" pojechał bardzo dobrze i zostawił 50 cm miejsca więcej. I wszyscy przejechali bez draśnięcia.

Więc myślę, że śmiało można dopisać:
*3 i gdyby VET zostawił tyle miejsca co w 2010 to by się nie stuknęli.
---, 31.08.2016 09:49[!]
@modlicha
No nie. Button, po pierwsze był o szerokość bolidu dalej od bandy niż Verstappen, po drugie był na równi z Kubicą, podczas gdy Verstappen wepchnął się na ostatnią chwilę opóźniając hamowanie, i ani przez chwilę nie był przed Raikkonenem, jak widać na onboardzie Icemana był cały czas w jego lusterkach.

Gdyby byli tam tylko VET i RAI, możliwe że Kimi by zdążył pojechać trochę mocniej po krawężniku, wtedy Vettel by wyszedł zwycięsko, ale wszystko by było zgodnie z przepisami.

Gdyby byli tam tylko RAI i VES, Kimi żeby uniknąć kontaktu z Maxem musiałby skręcić kilka metrów dalej, by dać miejsce dla Holendra, po drugie musiałby pojechać po poboczu na wyjściu, bo pomimo kontaktu, który odbił VESa jeszcze bardziej w prawo, ten miał jedynie trochę miejsca po zewnętrznej dla Raikkonena.

Więc nawet gdyby obaj kierowcy Ferrari pojechali zachowawczo, zostawiając pole wpychającymu się Veratappenowi - a wcale nie musieli tego robić, bo byli z przodu - to Max by ich wywiózł daleko na pobocze na wyjściu (drugie przewinienie Holendra) bo Spa to nie Monako i tutaj nie mają tak mocnego skrętu jak tam na nawrocie przy hotelu.
modlicha, 31.08.2016 11:16[!]
Zapominacie o jednym. W F1 kierowca od wewnętrznej jest uprawniony. Nie musi być na równi ani z przodu. Wystarczy, że przednie skrzydło jest na wysokości tylnych opon broniącego pozycji i broniący musi zostawić miejsce od wewnętrznej - co zresztą Raikonnen miał w zamiarze. Też nie spodziewał się że Vettel tak zetnie.

Co więcej gdyby Verstapen był na równi lub przed Raikonnenem to mógłby nawet wywieźć na wyjściu oba ferrari poza tor zgodnie z przepisami - co zresztą kierowcy nagminnie wykorzystują.

Dlatego w F1 tak bardzo pilnuje się wewnętrznej do zakrętu. Raikonnen nie przypilnował wewnętrznej, Verstapen wcisnął się i jego skrzydło było dalej niż tylne koła ferrari i zgodnie z przepisami NALEŻAŁO MU się tam miejsce.
enstone, 31.08.2016 11:40[!]
Cytat modlicha :
zgodnie z przepisami NALEŻAŁO MU się tam miejsce.

temu dzieciakowi nic się NIE NALEŻY to po pierwsze .....
bartoszcze, 31.08.2016 14:33[!]
Cytat modlicha :
Wystarczy, że przednie skrzydło jest na wysokości tylnych opon broniącego pozycji i broniący musi zostawić miejsce od wewnętrznej

Niestety zapomniałeś, że to dotyczy obrony na prostej, przed strefą hamowania (art.27.7) - a nie zakrętu.
MairJ23, 31.08.2016 15:18[!]
@bartoszcze wiec kola Verstappena - jeszcze przed zakretem znajdowaly sie w polowie - jak nie dalej bolidu Raikkonena wiec to co przytoczyles odnosi sie tez do tej sytuacji. Co doskonale widac na wideo ktore dostarczyl nam @MoNsTeR za co serdecznie mu wszyscy dziekujemy.
bartoszcze, 31.08.2016 15:48[!]
@MairJ23
Oczywiście.
Co oznacza, że Raikkonen nie mógł na prostej przed zakrętem zjechać sobie do krawężnika, skoro Max był "obok".
Ale nie ma żadnego znaczenia dla wejścia w zakręt.
modlicha, 31.08.2016 21:40[!]
@bartoszcze
zacytuj taki zapis który mówi, że nie ma to znaczenia. :)
bartoszcze, 31.08.2016 23:29[!]
@modlicha
Zacytuj taki z którego wynika że ma.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca