F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel zostanie cofnięty o trzy miejsca na starcie wyścigu w Japonii

Niemiec został w ten sposób ukarany za kolizję z Rosbergiem w GP Malezji.
Mateusz Szymkiewicz, 2 października 2016, wyświetlenia: 2134<< | lista | T- | T+ | >>


Sebastian Vettel otrzymał karę cofnięcia o trzy miejsca na starcie do przyszłotygodniowego Grand Prix Japonii.

Niemiec na pierwszym okrążeniu dzisiejszego wyścigu w Malezji doprowadził do kolizji z Nico Rosbergiem, w wyniku której zawodnik Mercedesa obrócił swój bolid, natomiast Czterokrotny Mistrz Świata musiał zakończyć dalszą jazdę przez uszkodzone zawieszenie lewego przedniego koła.

Sędziowie po wyścigu postanowili przeanalizować tą sytuację i doszli do wniosku, że całą winę ponosi Vettel, któremu oprócz cofnięcia o trzy pozycje na starcie w Japonii przyznano również dwa punkty karne. „Po przeanalizowaniu materiału video oraz rozmowach z kierowcami, sędziowie uznali, że wszystkie bolidy zaangażowane w ten incydent poruszały się z podobną prędkością, natomiast zawodnik prowadzący bolid oznaczony numerem #5 popełnił niewielki błąd na wejściu w pierwszy zakręt, doprowadzając do kontaktu” – brzmi stanowisko FIA.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
Vettel S.
Rosberg N.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MartiniRacing, 02.10.2016 14:05[!]
Odnosze wrażenie że FIA psuje ten sport.

Pamiętam jak wydali komunikat, że spuszczą nico z tonu jesli chodzi o incydenty.

Verstappen powinien dostać karę bo on pierwszy uderzył w Vettela, a potem wyprzedził Kimiego na VSC. Gdzie jest kara. Villeneuve miał racje FIA robi wszystko by był Max bez karny.

Po za tym dlaczego nie było powtórzenia okr. rozgrzewującego skoro Sainz miał problem?

Whiting powinien odejsc po wypadku Julesa. On jest odpowiedzialny za śmierc Julesa i wiele problemów na torze i z prawem F1. Bałagan w FIA.
rangiz, 02.10.2016 14:06[!]
A gdzie miał zjechać Vettel, jak została już tylko sama szykana? Parodia.
mcracer1993, 02.10.2016 14:22[!]
@MartiniRacing Gdzie ty masz oczy kolego!? Jak Verstappen wyprzedził Kimiego na VSC!? Po prostu Kimi zaspał w momencie jego zakończenia, a Max doskonale widział światła i to wykorzystał, a Chceco Perez jest po prostu donosicielem i sam na tym przegrał, bo ostatecznie wylądował szósty. Jak można oskarżać Maxa o to, że jest on bezkarny!? Otóż przypomnę, że po zakończeniu poprzedniego sezonu, a także po zakończeniu tegorocznego GP Hiszpanii najwięcej punktów karnych miał właśnie Max Verstappen - miał ich aż 8. To po pierwsze - po drugie Max jest jednym z najlepszych kierowców w stawce. Ja naprawdę z tym określeniem nie żartuje. Te wszystkie oskarżenia odnośnie jego agresywnego stylu jazdy są całkowicie bezpodstawne. No może mu nieco brakuje pokory w tym co robi ale spokojnie ona przyjdzie z czasem.
MartiniRacing, 02.10.2016 14:46[!]
Ty chyba nie masz ich wcale (oczu). Nie dostrzegasz zagrożen spowodowanych przez Maxa.
Jestes fanboyem Maxa i Josa. Max uderzył we Vettela, zniszczył wyscig na Spa mu, teraz w niego wjechał. Więc kończ wasć, wstydu oszczędź. Jeśli masz jakiś problem to zachowaj to do siebie.

Verstappen, kiedys bedzie sie wstydził swej jazdy.
bartoszcze, 02.10.2016 14:52[!]
Cytat mcracer1993 :
Te wszystkie oskarżenia odnośnie jego agresywnego stylu jazdy są całkowicie bezpodstawne

Max wciska się po poboczu w LaSource - "genialna jazda".
Vettel objeżdża Maxa po wewnętrznej w T1 w Malezji - "co za idiota!"
mcracer1993, 02.10.2016 15:04[!]
Cytat MartiniRacing :
Verstappen, kiedys bedzie sie wstydził swej jazdy.


Rosberg wcale nie jest w tym lepszy. On też powinien się wstydzić swojej jazdy. Tak puszcza te hamulce, że normalnie jego rywale obrywają. Jak nie Hamilton to Verstappen, jak nie Holender to Raikkonen, jak nie Fin to Alonso i tak dalej.
derwisz, 02.10.2016 15:18[!]
Lepiej późno niż wcale. Pan crash test wreszcie dostał to na co zasługiwał już od kilku GP.
rangiz, 02.10.2016 15:38[!]
Zakazać wszystkiego, niech nie będzie niczego, nawet wyprzedzania. Incydenty wyścigowe w których szuka się winnych? Bez komentarza...
derwisz, 02.10.2016 15:50[!]
Jakie incydenty? Czy to przypadek, że ostatnio Vettel ma "incydent" w praktycznie każdym wyścigu?
enstone, 02.10.2016 15:56[!]
Cytat :
natomiast zawodnik prowadzący bolid oznaczony numerem #5 popełnił niewielki błąd na wejściu w pierwszy zakręt, doprowadzając do kontaktu” – brzmi stanowisko FIA.


Po raz kolejny widzimy jak bardzo FIA jest żałosna i niesprawiedliwa jeśli chodzi o nakładanie kar na poszczególnych kierowców - incydent wyścigowy jak to podczas startu bywa, ale ktoś musiał zostać ukarany dla zasady.??

Co do Verstappena to już pisałem, ale napiszę jeszcze raz. Dzieciak ma parasol ochronny ze strony całej FIA i swojego zespołu i dlatego tak się zachowuje czy to na torze czy podczas wypowiedzi "zepsuli mi wyścig, ja nie będę im odpuszczał" - do Ferrari/Raikkonena po Belgii.
Nigdy nie nabierze pokory, dopóki wszyscy go będą głaskać po główce .....
rangiz, 02.10.2016 16:05[!]
@derwisz - czyli ukarać kogoś za to, że wcześniej go nie napomniano w związku z innymi wydarzeniami?
Kiedyś tam...
MartiniRacing, 02.10.2016 17:04[!]
enstone zgodze się w 100%. Vettel z Raikkonenem powinni to powiedzieć publicznie.
Obecnie wszyscy się boją FIA.
Mr President, 02.10.2016 17:06[!]
Ta kara to przesada. Vettel zaatakował agresywnie, jednak najwięcej stracił on sam. To prawda, że jeśli ktoś jest winny, to właśnie on, jednak nie był to błąd jak przestrzelenie hamowania czy wykonanie ruchu w kierunku rywala, a odważna próba wykorzystania sytuacji. Rosberg słabo wystartował i otworzył drzwi do pierwszego zakrętu, gdyby pojechał bezbłędnie, nie naraziłby się na szarżującego Vettela. Gdyby coś takiego wydarzyło się później, kara byłaby uzasadniona, ale to nie wyścig długodystansowy, więc kierowcy nie muszą jechać gęsiego bez podejmowania ryzyka.
harper, 02.10.2016 18:32[!]
Widzę że fanboje Vettela są w stanie nawet udowodniać że to Max wjechał w niego.
Polecam obejrzeć z Onboardu Riccardo :
https://www.youtu...Y9Ukn6uWGns&t=0s

Nie było żadnego kontaktu tylko dzięki refleksowi Maxa, Vettel pojechał na starcie tak że skasowałby 3 bolidy gdyby przed nim były w tym zakręcie, kara tylko -3 miejsca to jakiś żart.
silentsharky, 02.10.2016 18:43[!]
@harper Tylko że z tego nagrania widać, że Max musiał wykonać ten unik, bo inaczej wjechałby w Rosberga. A wjechałby w niego, bo nie miał gdzie zjechać, bo znajdował się tam Vettel. I w tym momencie sytuacja robi się podobna do tej ze Spa - gdyby nie było tam VET, to ROS i VES by spokojnie przejechali przez zakręt, a gdyby nie było tam ROS, to VET by po prostu wywiózł VES na zewnątrz zakrętu. Tylko dlaczego w Spa był to incydent wyścigowy, a tu jest kara? W Spa Max wjechał w lukę zbyt szybko, bo mu ją Kimi zostawił i tak samo wjechał Seb, bo Max ją zostawił.
Czy tak samo uważasz, że Max na Monzy powinien mieć karę min -5, czy -10 miejsc, skoro ta kara to żart?
rangiz, 02.10.2016 21:48[!]
Rosberg na zakręcie zahacza Vettela, który nie miał nawet gdzie uciec = ukaranie kierowcy Ferrari, przy szykanie w sytuacji bez wyjścia. Miał oddać start bez walki, albo dać komuś z tyłu w siebie wjechać, cisnąć jeszcze hamulec czy co?
Nie interesują mnie nazwiska, drażnią mnie regulaminowe szachy zamiast ścigania się.
macieiii, 02.10.2016 22:07[!]
vettel hamuje za późno, robi coś w podobie do Bottasa, który też za późno hamował w Bahrajnie i wjechał w Mercedesy, że niby był cień szansy że nikogo nie zahaczy. Tutaj widać Vettel mocno przestrzelił.
peritas, 03.10.2016 12:40[!]
sędziowanie to w ogóle parodia w tym sezonie.Jedni nie dostaja kar , a w kolejnym wyścigu za to samo w wykonaniu innych sędziowie dają kary.Co do Verstappena to może ktoś zauważył że podczas pierwszego VSC Holender zjechał do boksów mając chyba 8 sec straty do Hamiltona ,a po zakończeniu VSC 16 sec straty.Czyli cały zjazd +wymiana opon zajeło 8 sec.To chyba przez aleje serwisową zasuwał z 250km/h.Czemu nie dostał kary???
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca