F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Baldisserri: Ferrari jest obecnie grupą przestraszonych osób

Były główny inżynier stajni z Maranello skrytykował obecny sposób zarządzania Sucderią.
Nataniel Piórkowski, 12 października 2016, wyświetlenia: 1465<< | lista | T- | T+ | >>


Ferrari nie jest już zespołem Formuły 1, a grupą przestraszonych osób – uważa były główny inżynier stajni z Maranello, Luca Baldisserri, który udzialił wywiadu Corriere dello Sport.

Po udanych mistrzostwach z 2015 roku i trzech zwycięstwach wywalczonych przez Sebastiana Vettela, które rozbudziły nadzieje fanów Ferrari na walkę o tytuły, tegoroczna kampania w wykonaniu Scuderii stanowi olbrzymie rozczarowanie, co skrzętnie odnotowują lokalne media.

Włoska stajnia nie tylko nie była w stanie nawiązać walki z Mercedesem, ale po kilku ostatnich Grand Prix spadła za Red Bulla, który znacząco poprawił konkurencyjność swego pakietu.

Dodatkowo Ferrari w dalszym ciągu przechodzi proces głębokiej restrukturyzacji – latem z funkcji dyrektora technicznego odszedł ceniony w padoku James Allison, a jego miejsce zajął Mattia Binotto.

„Niestety ani Marchionne ani Arrivabene nie mają doświadczenia w wyścigach. Scuderia straciła dziś tę kulturę. Nie jest już dłużej zespołem, ale grupą wystraszonych ludzi. Panuje poczucie strachu. Chłopcy nie chcą ryzykować, bo boją się, że stracą swe funkcje w cieniu kompromitacji” – skomentował Baldisserri.

Włoski inżynier podkreślił również, że nie popiera decyzji o zastosowaniu w Ferrari horyzontalnej struktury zarządzającej, w której do minimum zredukowane zostają funkcje szefów i dyrektorów poszczególnych departamentów. „To nic nie oznacza. Łańcuch zarządzania w Formule 1 musi być raczej wertykalny – musi być jak w wojsku. Muszą być liderzy, którzy wyznaczają kierunki, motywują ludzi, podejmują decyzje. Jeśli popełniasz błąd, nie powinieneś być zwalniany. Tak stało się w przypadku Allisona. To wielka strata”.

Co więcej Baladisserri nie sądzi, by Binotto był właściwą osobą do pełnienia funkcji przewodniej w dziale technicznym. „Mattia wie, jak motywować ludzi, ma olbrzymie doświadczenie, ale nie jest dyrektorem technicznym. Wie, że nie potrafi zaprojektować bolidu i nie ma głębokiej wiedzy na temat podwozia, aerodynamiki, aspektów mechanicznych bolidu. Byłby za to dobrym szefem zespołu”.

Według byłego inżyniera Scuderii, zespół powinien robić wszystko, by po kiepskim sezonie "odzyskać" Sebastiana Vettela. „Raikkonen radzi sobie dużo lepiej niż w sezonie 2015, Vettel dużo gorzej. Dla Ferrari ważne jest, by go odzyskać, by się go trzymać, przynajmniej w krótkoterminowej perspektywie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.12.2018  Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego
13.12.2018  Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
10.12.2018  Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł
10.12.2018  Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari
Tagi:
Ferrari
Baldisserri L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca