F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Baldisserri: Ferrari jest obecnie grupą przestraszonych osób

Były główny inżynier stajni z Maranello skrytykował obecny sposób zarządzania Sucderią.
Nataniel Piórkowski, 12 października 2016, wyświetlenia: 1494<< | lista | T- | T+ | >>


Ferrari nie jest już zespołem Formuły 1, a grupą przestraszonych osób – uważa były główny inżynier stajni z Maranello, Luca Baldisserri, który udzialił wywiadu Corriere dello Sport.

Po udanych mistrzostwach z 2015 roku i trzech zwycięstwach wywalczonych przez Sebastiana Vettela, które rozbudziły nadzieje fanów Ferrari na walkę o tytuły, tegoroczna kampania w wykonaniu Scuderii stanowi olbrzymie rozczarowanie, co skrzętnie odnotowują lokalne media.

Włoska stajnia nie tylko nie była w stanie nawiązać walki z Mercedesem, ale po kilku ostatnich Grand Prix spadła za Red Bulla, który znacząco poprawił konkurencyjność swego pakietu.

Dodatkowo Ferrari w dalszym ciągu przechodzi proces głębokiej restrukturyzacji – latem z funkcji dyrektora technicznego odszedł ceniony w padoku James Allison, a jego miejsce zajął Mattia Binotto.

„Niestety ani Marchionne ani Arrivabene nie mają doświadczenia w wyścigach. Scuderia straciła dziś tę kulturę. Nie jest już dłużej zespołem, ale grupą wystraszonych ludzi. Panuje poczucie strachu. Chłopcy nie chcą ryzykować, bo boją się, że stracą swe funkcje w cieniu kompromitacji” – skomentował Baldisserri.

Włoski inżynier podkreślił również, że nie popiera decyzji o zastosowaniu w Ferrari horyzontalnej struktury zarządzającej, w której do minimum zredukowane zostają funkcje szefów i dyrektorów poszczególnych departamentów. „To nic nie oznacza. Łańcuch zarządzania w Formule 1 musi być raczej wertykalny – musi być jak w wojsku. Muszą być liderzy, którzy wyznaczają kierunki, motywują ludzi, podejmują decyzje. Jeśli popełniasz błąd, nie powinieneś być zwalniany. Tak stało się w przypadku Allisona. To wielka strata”.

Co więcej Baladisserri nie sądzi, by Binotto był właściwą osobą do pełnienia funkcji przewodniej w dziale technicznym. „Mattia wie, jak motywować ludzi, ma olbrzymie doświadczenie, ale nie jest dyrektorem technicznym. Wie, że nie potrafi zaprojektować bolidu i nie ma głębokiej wiedzy na temat podwozia, aerodynamiki, aspektów mechanicznych bolidu. Byłby za to dobrym szefem zespołu”.

Według byłego inżyniera Scuderii, zespół powinien robić wszystko, by po kiepskim sezonie "odzyskać" Sebastiana Vettela. „Raikkonen radzi sobie dużo lepiej niż w sezonie 2015, Vettel dużo gorzej. Dla Ferrari ważne jest, by go odzyskać, by się go trzymać, przynajmniej w krótkoterminowej perspektywie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca
20.02.2019  Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s
19.02.2019  Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela
17.02.2019  Ferrari SF90 zadebiutowało na torze
16.02.2019  Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem
Tagi:
Ferrari
Baldisserri L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca