F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lewis Hamilton wygrywa dramatyczne Grand Prix Brazylii

Wyścig był kilkukrotnie przerywany z powodu trudnych warunków.
Łukasz Godula, 13 listopada 2016, wyświetlenia: 6299<< | lista | T- | T+ | >>


Dobra aura opuściła Interlagos, to wiedzieliśmy już dziś rano. Jednak pogoda stwierdziła, że zgotuje dziś prawdziwy dramat w przedostatniej rundzie tego sezonu Formuły 1. Zdecydowanie warto było czekać zarówno na opóźniony start, jak i przedłużające się okresy czerwonej flagi.

Opóźniony start

Wszystko zaczęło się od opóźnionego o 10 minut startu. Już na początku warunki były naprawdę trudne i początek wyścigu musiał odbyć się za samochodem bezpieczeństwa. Po siedmiu okrążeniach dyrekcja wyścigu stwierdziła, że warunki są wystarczająco dobre, by rozpocząć walkę. Raikkonen przyspał nieco podczas Restartu i dał się wyprzedzić w pierwszym zakręcie Maksowi Verstappenowi. Magnussen od razu zjechał po przejściowe opony, tak samo jak Button, ale prognozy nie były optymistyczne i ten ruch nie zagrał tak jak liczyli na to stratedzy.

Chwilę później błąd na wyjściu z ostatniego zakrętu popełnił Vettel, co zepchnęło go na koniec stawki. Co dziwne, mechanicy od razu założyli mu przejściowe opony, co również nie okazało się zbyt trafne. Na 13 okrążeniu swój bolid przed zjazdem do pitlane rozbił Ericsson, co spowodowało wyjazd samochodu bezpieczństwa. W tym czasie wjazd do pitlane został zamknięty, jednak mimo to pit stop zaliczył Ricciardo za co dostał później karę doliczenia 5 sekund.

Pierwszy powrót po czerwonej fladze

Po 19 kółku samochód bezpiczeństwa zjechał, ale niemal natychmiastowo rozbił się na prostej startowej Raikkonen. Wypadek był na tyle poważny, że zdecydowano się na wywieszenie czerwonej flagi. Zawody wznowiono po około 30 minutach i wszyscy byli zmuszeni do jazdy na deszczowych oponach. W tym czasie oba Manory jechały w czołowej dziesiątce, ale problemem dla tej ekipy było to, że jeszcze wyżej jechał Nasr w Sauberze.

Chwilę później ponownie wywieszono czerwoną flagę, gdyż warunki nie uległy poprawie. Zmusiło to wszystkich do kolejnego oczekiwania, ale jak się później okazało – było warto. Wznowienie zawodów za samochodem bezpieczeństwa nieco się przeciągąło, ale w końcu na 31 okrążeniu Mercedes GT zjechał do pitlane. Max Verstappen w pięknym manewrze wyprzedził Nico Rosberga, jednak wtedy Red Bull postanowił po kilku kółkach zmienić opony na przejściowe. Jak się okazało, ponownie nie był to optymalny wybór gdyż deszcz wzmógł się w kolejnych minutach.

Świetna walka i geniusz Verstappena

Pod koniec czołowej dziesiątki przebijał się Vettel i wyścig trwał w najlepsze gdy doszło do kolejnej kolizji. Tym razem na dojeździe pod goórę w ostatnim sektorze rozbił się Felipe Massa. Brazylijczyk stracił panowanie nad bolidem, co spowodowało wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Podczas neutralizacji doszło do prawdziwie emocjonalnych chwil, gdyż Massa żegnał się z fanami, a gdy udał się do pitlane, wszyscy mechanicy utworzyli szpaler, gratulując mu kariery, która już niedługo dobiegnie końća.

Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa opady zwiększyły swą intensywność, co zmusiło Red Bulla do powrotu na deszczowe opony. zepchnęło to Verstappena poza czołową dziesiątkę, ale wtedy Holender rozpoczął niewiarygodną szarżę i zaczał wyprzedzać rywala po rywalu. Pierwszy uległ Ricciardo, później Kwiat, Ocon, Kwiat, Nasr. Kolejnym rywalem był Vettel, ale również Niemiec musiał uznać wyższość młodego kolegi. Przed Maksem został już tylko Perez, by powrócić na podium. Udało się to, dzięki czemu kierowca Red Bulla ponownie udowodnił swoje nieprzeciętne umiejętności.

Tak też dobiegło do końca niesamowite Grand Prix Brazylii. Walka o tytuł została odroczona do Abu Zabi, ale to Rosberg kontroluje sytuację. Do innego rozstrzygnięcia doszło pod koniec top10. To tam Nasr zameldował się na 9 pozycji, zdobywając dwa punkty i na dzień dzisiejszy gwarantując dziesiątki milionów dolarów dla Saubera, gdyż wyprzedzili Manora w klasyfikacji generalnej. Zapraszamy do wspólnego śledzenia ostatniej rundy sezonu już za dwa tygodnie w Abu Zabi!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 98%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Interlagos
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mcracer1993, 13.11.2016 21:32[!]
Wracając do Maxa to on dzisiaj pobił kolejny rekord - jest najmłodszym kierowcą z najszybszym okrążeniem w wyścigu. Także zostały mu jeszcze dwa rekordy do pobicia w kategorii "najmłodszy" - najmłodszy zdobywca PP oraz najmłodszy mistrz świata. Oba te rekordy należą (jeszcze) do Vettela. W tym sezonie już nie da rady ale w przyszłym - kto wie.
Yurek, 13.11.2016 21:34[!]
Strasznie szkoda Manora.
rno2, 13.11.2016 21:34[!]
W Abu Dhabi Rosberg musiałby dojechać max na P4, żeby Hamilton został mistrzem. Chyba jedyna szansa na ten tytuł to awaria w bolidzie Nico...
rocque, 13.11.2016 21:42[!]
Cytat Aeromis :
Wielkie, przeogromne podziękowania dla Maxa za wyprzedzenie Pereza, który dzięki temu nie zdobył swojego kolejnego w pełni fuksiarskiego podium, aż mi ulżyło.

Jak do niego nic nie mam, tak też się cieszę, bo przynajmniej nie przeczytamy kolejny raz tej sterty bzdur o Nico...

Śledziłem cały wyścig na LT i kiedy nie blokowały go inne bolidy, jechał od Pereza szybciej (najmniej ile widziałem to 0,3s, a częściej były wartości większe - pod koniec nawet było kółko szybsze ponad 1s). 10 sekund różnicy między HUL-PER do wypadku Ericssona, potem już się Sergio pozbierał.
Kamikadze2000, 13.11.2016 21:45[!]
@Zomo - tylko czy On miał czym te zwycięstwo odnieść? Dopiero w 2012 roku dostał bolid, który na to pozwolił. Nie jest kierowcą kalibru Hamiltona - ba, nie jest moim zdaniem nawet w szóstce najlepszych w stawce. Ale na swoje sukcesy zasłużył i jeżeli zostanie mistrzem, to nie piszmy głupot w stylu "najsłabszy mistrz". Słabszym mistrzem był Hamilton w 2008 roku (choć dla mnie Massa nim jest). Karma wraca... :P
bartoszcze, 13.11.2016 21:51[!]
@Yurek
To jest generalnie błędna informacja.
Dziś Manor stracił potencjalnie kilkanaście, a nie kilkadziesiąt milionów na 2017 - te, które akurat były przyjemnym bonusem a nie istotą biznesplanu.
Yurek, 13.11.2016 22:02[!]
@bartoszcze - ale stracili. Przede wszystkim wszakże miło było patrzeć na postępy, które zrobili, owocujące punktem (trochę szczęśliwym, ale jednak) i dziesiątym miejscem w klasyfikacji. Po 2014 roku oni nie mieli prawa istnieć.
Z innej beczki, to jest pierwszy sezon po wprowadzeniu nowego systemu punktacji, w którym punktują wszyscy konstruktorzy.
enstone, 13.11.2016 22:19[!]
Cytat Aeromis :
Wszystko przez RAI który jako jedyny nie poradził sobie na prostej a po jego kraksie niepotrzebnie przerwano wyścig, co było chore. Cóż, Max go zestresował i się Kimas zbłaźnił.

Po twojej wypowiedzi idzie wywnioskować, że jeszcze "szczytujesz" z powodu dzieciaka - ok zaraz ci przejdzie.... Szkoda tylko, że padło Ci na głowę z tego powodu, bo wypisujesz takie bzdury, że ziemniaki w piwnicy gniją - rozwalony bolid na prostej startowej + odłamki + fatalna widoczność = przerwany wyścig.
Gerard, 13.11.2016 22:25[!]
@rvs
Ewidentnie poprawki do bolidów Mercedesa wprowadzane po przerwie wakacyjnej nie odpowiadają Rosbergowi, dlatego nie jeździ on na swoim standardowym poziomie. Hamilton za to czuje się jak ryba w wodzie, co zresztą na każdym kroku podkreśla. Na torach lubianych przez Rosberga (Suzuka, Interlagos) jeszcze może on powalczyć z Lewisem, ale za to na torach Lewisa jest mocno w tyle. Torem Lewisa wydaje się też być tor w Abu Zabi, ale zobaczymy co będzie. O tym ile znaczy dla kierowcy komfortowe prowadzenie auta można się przekonać na przykładzie Ferrari, gdzie robot jakim był rok temu Vettel teraz może przegrać bezpośredni pojedynek kwalifikacyjny z Raikkonenem (jest 10 - 10 po Brazylii).
Aeromis, 13.11.2016 22:32[!]
@enstone
Pomyliłem się, miało być "przez niego', a nie "po jego". Ale skoro "zaszczytowałem" to przynajmniej masz karmę, smacznego. :)
Peter78, 13.11.2016 23:01[!]
@enstone
Jeśli kilka słów krytyki, pod adresem lubianego przez ciebie kierowcy, to powód do takich prostackich wynurzeń i inwektyw, to jest z tobą gorzej, niż początkowo przypuszczałem. A to uporczywe nazywanie Verstappena dzieciakiem, jedynie dowodzi twojej infantylności. Bo co z tego, że jesteś od niego starszy, skoro miedzy uszami masz przeciąg.
MairJ23, 13.11.2016 23:36[!]
@towi jak mozesz przeczytac to koledze chodzilo o restarty.... No ale odrazu mozna zwyzywac i sie ponasmiewac prawda ?

@Peter78 chcialem taz cos napisac ale widze ze kolega mnie dosc malo elokwentnie wyprzedzil. Wiec nie widze sensu w tym wby na chamstwo reagowac chamstwem a Ty tak wlasnie zareagowales. Troche wiecej luzu i przyjazni panowie. To tylko sport ktory nie ma nawet wplywu na wasze zycia.
macieiii, 14.11.2016 00:28[!]
Verstappen który kończy na bandzie Monte Carlo - cienias, gówniarz, niedpowiedzialny niedzielny kierowca, który rok po roku daje ciała eliminując poprzednio Grosjeana.

Zbyt brawurowo wszedł w zakręt i zahamował, co niestety było błędem snajpera - który myli się tylko raz. Nie było ratunku z tej sytuacji.

Verstappen dziś to bożyszcze i przyszły mistrz wśród dziadków z Fia i podstarzałej patrząc na Holendra czołówki mistrzostw świata.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca