F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Scuderia Toro Rosso odsłoniła bolid STR12

W tym roku włoski zespół zdecydował się na zastosowanie zupełnie nowego malowania.
Nataniel Piórkowski, 26 lutego 2017, wyświetlenia: 6465<< | lista | T- | T+ | >>

Scuderia Toro Rosso jako ostatni zespół z tegorocznej stawki Formuły 1 zaprezentowała swój bolid na nadchodzący sezon.

STR12 ujrzało światło dzienne przed garażem zespołu na Circuit de Barcelona-Catalunya, na którym w poniedziałek rozpoczną się zimowe testy. W ceremonii wzięli udział kierowcy: Carlos Sainz i Daniił Kwiat oraz personel zarządzający, w tym szef teamu Franz Tost oraz dyrektor techniczny James Key.

Zgodnie z plotkami po ponad dekadzie używania kolorów zbliżonych do głównej ekipy Dietricha Mateschitza, Toro Rosso zastosowało zupełnie nowy, niebiesko-srebrno-czerwony schemat kolorystyczny, nawiązujący do napoju Red Bull Cola. STR12, napędzany jednostką napędowa Renault, dysponuje powszechnie stosowaną w tym roku płetwą rekina a także tradycyjnym zakończeniem nosa.

„To olbrzymia zmiana” – skomentował nowe przepisy James Key. „Jeśli chodzi o nadwozie, zawieszenie i opony, jest to największa zmiana jakiej doświadczyłem w Formule 1 od blisko dziewiętnastu lat. Na płaszczyźnie podwozia dokonała się prawdziwa rewolucja. Nie widzieliśmy czegoś przez dwie ostatnie dekady. W tym roku doszło do poważniejszych modyfikacji niż w sezonie 2009. To ekscytujący czas”.

„Rozpoczęliśmy prace nad projektem na sezon 2017 we wrześniu 2015 roku. Od tego czasu minęło ponad czternaście miesięcy. Kiedy startowaliśmy z pierwszymi działaniami nie mieliśmy nawet jeszcze przed sobą regulaminów w ostatecznym kształcie. Ze względu na skalę zmian wiedzieliśmy jednak, że im wcześniej zabierzemy się do pracy, tym lepiej” – tłumaczył w trakcie zimowej przerwy brytyjski inżynier.

Bolid zadebiutował na torze w ubiegłym tygodniu, w trakcie dnia filmowego na torze Misano. Sesja nie poszła po myśli włoskiego zespołu, który został zmuszony do przerwania jazd ze względu na poważną awarię wchodzącego w skład zespołu napędowego systemu odzyskiwania energii.

Toro Rosso potwierdziło także rozkład jazdy kierowców na najbliższe dwa dni zimowych testów. W poniedziałek za kierownicą STR12 zasiądzie Carlos Sainz, a we wtorek okazję do sprawdzenia nowego auta otrzyma Daniił Kwiat.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.12.2018  Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1
01.12.2018  Albon: Byłem bliski porzucenia wyścigów po usunięciu z programu Red Bulla
27.11.2018  Honda dziękuje Hartley'owi za wkład w rozwój jednostki napędowej
26.11.2018  Alexander Albon będzie kierowcą Toro Rosso w sezonie 2019
26.11.2018  Albon rozwiązał umowę na starty w Formule E w zespole Nissana
Tagi:
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 26.02.2017 18:10[!]
łoo prezentuje się przebojowo :D ale przednie opony wyszły wielkie balony
Magnuson_22, 26.02.2017 18:11[!]
łosz ty
Pavlos Le Paul, 26.02.2017 18:17[!]
Nie zawiedli. Ładny nosek, ładna płetwa i ładne malowanie. Zdecydowanie na plus, w mojej osobistej czołówce w kat. wygląd.
Fate, 26.02.2017 18:34[!]
Dla mnie najładniejszy samochód ostatnich lat.
pawel92setter, 26.02.2017 19:03[!]
Wizualnie najładniejszy bolid od sezonu 2008.
ICEman, 26.02.2017 19:05[!]
Jak Suber, ale ładny
kibic sribic, 26.02.2017 19:47[!]
Wygląda na to, że się wyłamię, bo mi się to malowanie nie podoba. Wolałbym coś podobnego do zeszłorocznych barw.
kuczar, 26.02.2017 20:30[!]
te kolory... wygląda jak puszka red bulla na kółkach :) ale ładnie
Aeromis, 26.02.2017 20:35[!]
@pawel92setter
Zdecydowanie tak. Rozświetlili też tego ponuraka na którego ciężko było patrzeć, a który przez te lata moim skromnym zdaniem wyglądał jak antyreklama napoju.

Z boku w świetle reflektorów wygląda zdecydowanie najlepiej.
piro, 26.02.2017 22:38[!]
Największy plus to taki że nie będzie się już mylił z RB podczas kolizji :D A tak na serio to dziwne rozwiązanie nosa. Cały zabudowany z małym wlotem powietrza. Całość wygląda na strasznie prostą jak gdyby została wymyślona na szybko aby tylko działało bez żadnych innowacji. Trochę rozczarowujące zważywszy że projekt podobno rozpoczęli w 2015.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca