F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Whiting: Przerwałem start bo nie byłem pewny o bezpieczeństwo kierowców

Wiadomo, że jeden z porządkowych aktywował sygnał świetlny wskazujący na problem z bolidem.
Nataniel Piórkowski, 27 marca 2017, wyświetlenia: 1674<< | lista | T- | T+ | >>


Charlie Whiting wyjaśnił, że zdecydował się na przerwanie pierwszego startu wyścigu o Grand Prix Australii, gdyż nie był pewny o bezpieczeństwo kierowców po tym jak jeden z porządkowych, z niewyjaśnionych jak dotąd powodów, uruchomił żółte światło ostrzegawcze.

Pierwszy start niedzielnego wyścigu w Melbourne został przerwany przez Whitinga, który wysłał kierowców na kolejne okrążenie formujące. Dyrektor wyścigu z ramienia FIA przyznaje, że na jego decyzję miały wpływ dwa czynniki: Sergio Perez nie ustawił swego bolidu na odpowiednim polu startowym, a porządkowy znajdujący się przy bolidzie Daniiła Kwiata aktywował żółte światło ostrzegawcze.

„Przerwałem procedurę startową bo zapanowało zamieszanie. Przed naciśnięciem przycisku startu zawsze staram się mieć całkowitą pewność, bądź przynajmniej tak dużą pewność, jak tylko się da, że wszystko jest w porządku. Po pierwsze Perez ustawił swój bolid na złej pozycji i po kilku sekundach zaczął cofać”.

„W tym samym czasie porządkowy odpowiedzialny za panel świetlny obok bolidu Kwiata nacisnął żółty przycisk oznaczający wystąpienie problemu. Ani ja, ani moi koledzy na stanowisku kontroli wyścigu nie mogli dostrzec żadnego problemu, więc doszedłem do wniosku, że najbezpieczniejszą opcją będzie wysłanie kierowców na kolejne okrążenie formujące” – tłumaczył po wyścigu Brytyjczyk.

Nie wiadomo, dlaczego porządkowy przy bolidzie Kwiata uruchomił żółte światło wskazujące na wystąpienie problemu. „Materiał wideo pokazywał, że z bolidem Kwiata nie działo się nic złego. Sam kierowca również nie wydawał żadnych sygnałów, więc może wszystko sprowadzało się do nerwów”.

„To oczywiście nie wyjaśnia do końca dlaczego naciśnięto na przycisk, ale niektórym ludziom zdarza się czasem robić niezrozumiałe rzeczy, gdy znajdują się pod presją. Głównym problemem było to, że zapanowała niepewność co do tego, czy bezpiecznie będzie przeprowadzić start. Dlatego procedura została przerwana. Żaden z kierowców nie był temu winny i nikt nie musiał startować z alei serwisowej”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
13.11.2018  Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena
20.10.2018  FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie
20.10.2018  Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy
15.10.2018  Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów
Tagi:
Whiting C.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca