F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Horner: Trzeba wyjaśnić, czy można ustawiać bolid poza polem startowym

Szef RBR jest w stanie zrozumieć powody, jakimi na starcie GP Chin kierował się Vettel.
Nataniel Piórkowski, 10 kwietnia 2017, wyświetlenia: 3291<< | lista | T- | T+ | >>


Szef Red Bull Racing – Christian Horner, zasugerował, by Międzynarodowa Federacja Samochodowa wyjaśniła kwestię tego, czy kierowca musi ustawiać swój bolid w granicach pola startowego.

W trakcie Grand Prix Chin ruszający do wyścigu z drugiego miejsca Sebastian Vettel, nie ustawił swojego Ferrari wewnątrz białych linii wyznaczających pole startowe. Chociaż sędziowie przeanalizowali zachowanie czterokrotnego mistrza świata, nie zdecydowali się nałożyć na niego żadnej kary.

Horner zaznacza jednak, że w sprawie tej potrzebne są dokładniejsze wyjaśnienia: „Mogę zrozumieć, co chciał osiągnąć Seb. Chciał ustawić bolid na mniej mokrej części toru, ale czy można tak robić? W tym obszarze powinniśmy wiedzieć, czarno na białym, co jest dozwolone, a co nie”.

Po zakończeniu wyścigu Vettel przekonywał, że sposób, w jaki ustawił swój samochód na polu startowym nie mógł stanowić naruszenia przepisów. „Nie chciałem stać na linii, na mokrym torze. W regulaminie nie ma żadnego zapisu, który by tego zabraniał”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
28.11.2018  Marko: Zmiany na sezon 2019 są bezcelowe
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
23.11.2018  Werdykt w sprawie protestu Haasa zostanie wydany najwcześniej przed FP3
23.11.2018  Hamilton rywalizuje w Abu Zabi z numerem jeden na bolidzie
Tagi:
Przepisy
Horner C.
Vettel S.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 10.04.2017 13:24[!]
Dobrze że Vettel nie wybił się na prowadzenie, bo wtedy pewnie dostał by karę.
marios76, 10.04.2017 14:44[!]
@Sasilton Nie dostalby. Dlatego ich boli :)
Swoja droga, miejsce jest wyznaczone jak byk i nikogo warunki nie obchodza, inaczej ktos postawi bolid 5 metrow dalej, bo jest kaluza, a nie moglem w niej stac! Przegiecie jak Rosberg na PP GP Wegier...
Tlumaczenie z du...y , jak Marit Bjoergen: jestem chora, to moge brac doping... Slabe to bylo.
yorg, 10.04.2017 15:20[!]
Powinni tego zabronić. Co bedzie jak ktoś przegra PP ale nie ustawi się na brudnej stronie toru, bo mu się czysta bardziej spodoba? :)
rno2, 10.04.2017 15:37[!]
Moim zdaniem kara byłaby przegięciem, ale jeszcze przed GP Bahrajnu FIA powinno uszczegółowić zasady ustawiania się na polach startowych.
Zomo, 10.04.2017 15:46[!]
Cytat yorg :
Co bedzie jak ktoś przegra PP ale nie ustawi się na brudnej stronie toru, bo mu się czysta bardziej spodoba? :)


W Monaco na bank lepiej przesunac sie na prawa strone toru. Precedens juz sie dokonal, czekamy na nasladowcow..
bartoszcze, 10.04.2017 18:47[!]
@rno2
Przepis przewiduje że samochody po okrążeniu rozgrzewkowym powinny się ustawić "within their respective grid positions", czyli "w obrębie swoich pól startowych". Przy w zasadzie identycznym przepisie, w 2015 kary za naruszenie tego obowiązku dostali Massa i Maldonado (po 5 sekund).
amplifire, 10.04.2017 19:20[!]
Mi się przypomina trochę manewr Kubicy z Q3 z Malezji 2010, wyjazd z pit lane, wszyscy stoją na głównym pasie a Robert ustawia się po prawej i wyjeżdża pierwszy na tor. Z tego co pamiętam to wtedy regulamin tego nie zabraniał a po prostu nikt o tym nie pomyślał. Podobnie z Vettelem, dlaczego miałby zostać ukarany za to, że chciał być sprytniejszy od innych bez łamania regulaminu.
mcracer1993, 10.04.2017 19:47[!]
Vettel z mojego punktu widzenia jest niesamowity. Bo jako jeden z nielicznych kierowców potrafi znaleźć jakąś lukę w przepisach. Zresztą nie pierwszy raz na torze w Szanghaju, bo w zeszłym roku też znalazł lukę w przepisach (wyprzedził 2 bolidy na zjeździe do Pit Lane kiedy na torze był SC) i też nie został ukarany (wtedy ukarany został Hulkenberg - bardzo słusznie). Z początku ja byłem za karą dla Niemca ale nie przeczytałem wpierw regulaminu - no a coś takiego zrobił Vettel. To pokazuje, że pomimo 4 tytułów MŚ jest to znakomity kierowca, który tak jak wspomniałem umie też czytać regulamin. To się rzadko zdarza.
---, 10.04.2017 21:19[!]
Vettel zdecydowanie znalazł lukę w przepisach. Ciekawi mnie teraz to, czy dozwolone jest tylko stawanie jeśli dwa koła mimo wszystko są w gridzie (tak jak wczoraj Vettel to zrobił prawymi kołami) czy teoretycznie Vettel mógł się ustawić na środku toru albo centralnie za Hamiltonem.
MairJ23, 10.04.2017 23:11[!]
@--- po cos te pozycje startowe sa... tylko przepisy niedoprecyzowane. wiec teraz bedziemy widzieli poprawki do regulaminu.
Agila, 10.04.2017 23:30[!]
@marcer1993
może i Vet umie jeździć [w dobrych bolidach] ale honoru to nie ma za grosz,
fair play i duch sportu- widać nie zna takich pojęć i nie powinien zasługiwać na szacunek kibiców,
co to za mistrz co daje taki przykład?

sędziowie powinnni chociaż go upomnieć mimo że nic nie ma w przepisach bo widocznie nikt tak chamsko nie cwaniakował - przecież kierowcy to dżentelmeni to tak elementarna zasada że startuje sie z oznaczonego miejsca nie musiała byc opisana co do przecinka - jak widać niektórzy nie zasługuja na to miano [tak jak i kibice którzy to pochwalają]
marios76, 11.04.2017 06:36[!]
@yorg Nie skończy wyścigu... Powiedział Senna, po czym rozjechał Prosta :)
rno2, 11.04.2017 07:11[!]
@bartoszcze
Dlatego uważam, ze FIA powinna dodać jeszcze kilka szczegółów - np., że poza boczną linię pola startowego nie może wykraczać więcej niż połowa szerokości przedniej opony. Wtedy nie będzie wątpliwości czy kierowcy należy się kara czy nie...
michal_7, 11.04.2017 09:17[!]
@rno2 Której przedniej opony? :)
mcracer1993, 11.04.2017 11:59[!]
@Agila A czy Michael Schumacher znał te pojęcia o których wspomniałeś? Też nie. :) Co do Vettela to jeszcze nie widziałem go w bójce z innym kierowcą, a Schumi mógł w tym uczestniczyć ale potrzymali go włodarze Ferrari. Jedynym Niemcem, który miał w sobie grosz honoru to był Nico Rosberg. Też nie był aniołkiem na torze ale doskonale wiedział kiedy z sceny zejść niepokonanym.
bartoszcze, 11.04.2017 16:27[!]
@rno2
Wtedy będzie pytanie czy to była dokładnie połowa :P
Zarzuciłem w Google zdjęcia "f1 grid" i stawanie w taki sposób, że koło wystaje częściowo za linię boczną, nie jest niczym dziwnym. Sądzę, że powinni to sprecyzować w sposób analogiczny jak track limits.
Zmiana regulaminu to niestety cała procedura Grupa Strategiczna/WMSC, ale może Charlie to wrzuci do swoich wytycznych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca