F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vettel: Hamilton także powinien był otrzymać karę

Niemiec nie sądzi jednak, aby incydent zaostrzył rywalizację o mistrzowski tytuł.
Nataniel Piórkowski, 25 czerwca 2017, wyświetlenia: 3097<< | lista | T- | T+ | >>


Zdaniem Sebastiana Vettela Lewis Hamilton także powinien zostać ukarany za incydent, do jakiego doszło tuż przed jednym z restartów wyścigu o Grand Prix Azerbejdżanu.

Vettel otrzymał od sędziów 10-sekundową karę stop/go za niebezpieczny manewr w stosunku do trzykrotnego mistrza świata. Chwilę wcześniej kierowca Ferrari uderzył w tył samochodu Brytyjczyka, który znacząco zredukował prędkość na wyjściu z jednego z ostatnich zakrętów w okolicach starówki.

„To całkiem oczywiste. Nie wjechałem celowo w tył bolidu Lewisa. Uszkodziłem moje przednie skrzydło, sądzę że w jego bolidzie także doszło do drobnych zniszczeń. Nie były to jednak żadne usterki, które miałyby wpływ na jego wyścig. Tak po prostu się nie robi, a on kilka razy wykonał taki manewr. Później jego restart był bardzo dobry. Zaskoczył mnie, nie sądzę, że było to konieczne”.

„Problem polega na tym, że w moim przypadku, kierowcy jadącego z tyłu i wszystkich innych samochodów, dochodzi do reakcji łańcuchowej. Kilka lat temu zrobił coś podobnego podczas wyścigu w Chinach. Tego typu sytuacje nie powinny mieć miejsca. Myślę, że to bardzo jasne. Koniec końców ścigamy się jak faceci. Nie narzekałem na niego przez radio. Sądzę jednak, że jeśli ja dostałem karę, to on także powinien był ją dostać” – tłumaczył kierowca Ferrari na antenie Channel 4.

Vettel odmawiał odpowiedzi na pytania o drugi kontakt, do którego doszło gdy zrównał się z bolidem Brytyjczyka, wyrażając swoje niezadowolenie gestykulacjami. „Jesteśmy dorosłymi facetami. W bolidzie emocje buzują. Chcemy ścigać się koło w koło, ale nie przed restartem”.

Zdaniem Vettela incydent nie doprowadzi do zaostrzenia się spokojnej jak dotąd rywalizacji o tytuł mistrzowski. „Wciąż się szanujemy. Nie mam problemu z Lewisem. Sądzę, że dzisiaj doszło do jednej złej akcji i uważam, że jeśli ja dostałem karę, to on także powinien był ją dostać. Taki jest sport. W Premier League co niedzielę są piłkarze którzy zgadzają się lub nie zgadzają się z decyzjami sędziów. Na pewno 10-sekundowa kara stop/go kosztuje olbrzymią ilość czasu. Czujesz to, gdy stoisz na stanowisku serwisowym i nie możesz nic zrobić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca
07.01.2019  Vettel: Symulator jest ważnym narzędziem w procesie rozwoju bolidu
20.12.2018  Brawn: Leclerc nie będzie tak uprzejmy wobec Vettela jak Raikkonen
19.12.2018  Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy
17.12.2018  Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów
Tagi:
Vettel S.
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Maciek znafca, 26.06.2017 03:45[!]
Zupełnie się nie zgadzam. Tylko Vettel był winny temu incydentowi, ponieważ jadąc z tyłu powinien uważać na bolid z przodu, gdyby był w tym momencie na maksa skoncentrowany nie uderzyłby w tył bolidu Hamiltona. A poza tym, jeszcze to żałosne odgrywanie się, jak stuknął się z nim kołem, to było tak niedorosłe zachowanie, pokazał tylko tym, że nadal jest crashkidem, który nie panuje nad emocjami. Ten manewr będzie pokazywany przez lata. Nie widziałem jeszcze takiego czegoś. Mógł zrujnować sobie całkowie ten wyścig, ''przy okazji'' rujnując też Lewisowi. Bezmyślne zachowanie. Ciekawe, co myśleli ludzie w Scuderii widząc to, jak ich kierowca mając szanse na zwycięstwo(jak się później okazało wygrałby gdyby nie to) uderza specjalnie, bez pardonowo w bolid rywala podczas neutralizacji...
Ktokolwiek by takie coś zrobił byłoby to durnotą, a pomyśleć że tak reaguje czterokrotny mistrz świata, lider klasyfikacji generalnej i posiadacz najbardziej prestiżowego kokpitu w stawce(n1 w Ferrari)
qqryq, 26.06.2017 08:02[!]
Vettel powinien dostać czarną i byłoby po temacie. Tylko idiota celowo wjeżdża w innego kierowcę, i nieważne przy jakiej prędkości.
monako, 26.06.2017 09:31[!]
Tylko idiota pozostawia takie zachowanie (niesportowe zagrywki) bez odpowiedzi. Vettel bardzo dobrze zrobił, że zareagował. Czy przesadził? Owszem. Puściły mu nerwu. Komu by nie puściły?
Co robił Hamilton? Hamilton specjalnie wyczulał Vettela na jego przyspieszanie i hamowanie w zakręcie. Po co? Po to by go zdezorientować, by zaraz po restarcie ten nie wiedział czy Hamilton znowu zwolni czy pojedzie już na maksa po zakręcie. Zagrywka psychologiczna ze strony Hamiltona i moim zdaniem bardzo nie fair-play.
Gdyby Vettel nie wjechał w Hamiltona to myślę, że sędziowie by go ukarali.
teambuktu, 26.06.2017 10:16[!]
ty @monako dobrze się czujesz? Hamilton robił to co robi każdy i ma do tego prawo. Vettel najpierw zaspał a potem zachował się jak dres z polskiej drogi. rozumiem, że robisz tak samo więc mam nadzieję nigdy cię nie spotkać na drodze.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca