F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Sauber rozwiązał umowę na dostawy jednostek Hondy

Według porozumienia zawartego w kwietniu, ekipa miała korzystać z japońskich silników w 2018 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 27 lipca 2017, wyświetlenia: 3351<< | lista | T- | T+ | >>

Ekipa Sauber zdecydowała się rozwiązać umowę z Hondą, według której japoński producent miał dostarczać stajni z Hinwil swoje układy napędowe w 2018 roku.

Pod koniec kwietnia ogłoszono zawarcie porozumienia, dzięki któremu Honda zyskała drugiego klienta w Formule 1 obok McLarena. Mimo to przed kilkoma tygodniami pojawiły się spekulacje, jakoby umowa zawarta z Sauberem na sezon 2018 nie została do końca sfinalizowana i zarząd ekipy rozważał wycofanie się ze współpracy.

Jak dzisiaj potwierdził szef szwajcarskiego zespołu – Frederic Vasseur, partnerstwo między Sauberem a Hondą nie będzie miało miejsca w przyszłym roku. Ponadto jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu, decyzja o umowie z nowym dostawcą zapadnie już wkrótce.

„To bardzo niefortunne, że musimy zakończyć naszą planowaną współpracę z Hondą już na tym etapie. Decyzja ta zapadła ze strategicznych względów oraz przez jak najlepsze intencje dla przyszłości Sauber F1 Team. Chcielibyśmy podziękować Hondzie za jej zaangażowanie i życzymy wszystkiego najlepszego w przyszłości w Formule 1” – powiedział Frederic Vasseur.

„Udało nam się zbudować z Sauberem dobrą relację i nie mogliśmy się już doczekać wspólnego przystąpienia do sezonu 2018. Mimo to po dyskusjach z nowym zarządem zespołu udało nam się osiągnąć porozumienie w sprawie przerwania partnerstwa, ze względu na rozbieżne wizje dotyczące przyszłości. Chcielibyśmy podziękować Sauberowi za współpracę i życzyć mu jak najlepiej. Mimo tego komunikatu, pasja Hondy do sportów motorowych oraz zaangażowanie w Formułę 1 pozostają nienaruszone” – dodał Masashi Yamamoto, dyrektor generalny Hondy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.01.2019  Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?
20.12.2018  Vasseur: Sauber wciąż powiększa personel
17.12.2018  Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018
14.12.2018  Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera
07.12.2018  Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid
Tagi:
Sauber
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mati2050, 27.07.2017 16:35[!]
Decyzja w sumie nie dziwi, a spekulacje jakie wisiały nad tą współpracą zapowiadały rozwiązanie tej umowy na długo przed dniem dzisiejszym, to zastanawia mnie teraz, z jakim silnikiem Sauber będzie jeździł w przyszłym roku. Ma ktoś jakieś informacje? Bo na razie z silnikami Ferrari daleko nie zajdą.
Mahilda111, 27.07.2017 16:49[!]
@mati2050
Podobno Ferrari w pakiecie z juniorem, faworytem ma być Charles Leclerc.
mati2050, 27.07.2017 17:01[!]
@Mahilda111
Dzięki. Rzeczywiście najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest przedłużenie umowy z Ferrari. Może zaczną im chociaż dzięki juniorowi Ferrari te silniki "aktualizować", jak robi to Mercedes ze swoimi klientami, bo w tym sezonie (z tego co wiem) jeżdżą na tych z 2016 i efekty widać.
jarof1, 27.07.2017 17:16[!]
Wreszcie ktoś w Sauberze zaczął podejmować racjonalne decyzje...
Honda wyrabia sobie taką markę, że ho, ho.
Dawno nie było wydane tyle kasy na taką klapę.
Ostatnia była chyba Toyota? Może niech Japończycy zajmą się jednak czym innym?
Arya, 27.07.2017 17:28[!]
@jarof1
Nie no, ostatnio była też Honda przecież :P Jak wydali masakryczną ilość kasy na rozwój zespołu i bolidu na 2009 rok, a potem jak już go zrobili, to się zmyli i ledwo Brawn odratował :D A z jej popiołów narodził się Mercedes. Zatem Honda to największa klapa od Hondy :D
WrobelGP, 27.07.2017 17:30[!]
Toyota przynajmniej nie miała problemów z niezawodnością, zwłaszcza od 2005. Honda dzięki ostatnim trzem sezonom i wyżej wspomnianej przygodzie z autem na 2009 rok osiągnęła chyba jeszcze wyższy poziom żenady niż Jaguar. Nic dziwnego, że trzeźwo myślący ludzie, jak pan Vasseur, nie chcą z nimi zacieśniać współpracy.
Player1, 27.07.2017 17:58[!]
@mati2050
Brak "aktualizacji" to nie kwestia Ferrari. To Sauber kupił świadomie taką jednostkę (-1 rok). HAAS dostaje aktualizacje. Tak więc jeśli wezmą kierowcę ze szkółki Ferrari to być może w pakiecie dostaną aktualny silnik (@Mahilda111).
marcelo92, 27.07.2017 18:03[!]
Toyota, żeby miala lepszych kierowcow to by lepsze wyniki miala. Bolidy robili calkiem niezłe.
Protonek, 27.07.2017 18:12[!]
@marcelo92
Ostatnio wspominałem dawne zespoły i Toyota zawsze brała średniaków. Trulli, Schumacher czy Glock to kierowcy średniacy. Nie wiem czemu nie zatrudnili kogoś z większym nazwiskiem
WojtaZ, 27.07.2017 18:18[!]
@protonek

Dobrze pamiętam, że Robert miał przejść do Toyoty po 2009 roku? 😊
marcelo92, 27.07.2017 19:47[!]
Faktycznie byl taki temat Kubicy w Toyocie. Toyota miala pokazny budzet w f1. Zdobyli kilka PP, ale jakos nigdy do scislej czolowki nie awansowali. Im ewidentnie bylo potrzeba dobrego kierowcy.Pozniej przyszedl kryzys w 2008 i japonczycy zwineli zabawki. Ale ostatnio ponownie wchodza do motoryzacji... WRC LMP1. Ostatnio tak sobie wspominalem czasy Kubicy w BMW. Niby sentyment do bmw, ze dali szanse Robertowi, ale to jak pozniej promowali Heidfelda czy jak on tam kosztem szybszego Kubicy to krew zalewa. No i popisowy sezon 2008, gdzie mozna bylo powalczyc o cos wiecej, a oni przestali to rozwijac bolid.
marios76, 27.07.2017 23:47[!]
@marcelo92 Przestali rozwijać, bo mogło się udać, ale nie wszystkim zależało. Natomiast przepisy w kolejnym sezonie bardziej by odpowiadały niskie mu i lekkie mu Niemcowi, i to on miał w 2009 być mistrzem :) Przekombinowali to po prostu! :D
Wracając do Saubera- mówiłem, że Kaltenborn poleciała za umowę z Honda...
Oni z tym silnikiem mieli by +1lap na pole position :)
dejacek, 28.07.2017 07:27[!]
Cytat marios76 :
Natomiast przepisy w kolejnym sezonie bardziej by odpowiadały niskie mu i lekkie mu Niemcowi, i to on miał w 2009 być mistrzem
co wpisuje się w głębszą ideologię Niemców: deutsche meister im deutsches auto. Najlepsi niemieccy kierowcy wygrywali w zagranicznych autach na czym niemiecka duma cierpiała
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca