F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.02.2019

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (15:00)

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

McLaren potwierdził zakończenie współpracy z Hondą

Od przyszłorocznej kampanii stajnia z Woking będzie korzystała z silników Renault.
Nataniel Piórkowski, 15 września 2017, wyświetlenia: 2752<< | lista | T- | T+ | >>

McLaren i Honda zakończą współpracę po sezonie 2017.

W trakcie trzech lat współpracy z McLarenem, Honda nie była w stanie zapewnić zespołowi konkurencyjnych jednostek napędowych. Częste awarie, które skutkowały rekordowo wysokimi karami cofnięcia na starcie za wymianę podzespołów, uniemożliwiały kierowcom walkę o punktowane pozycje. To z kolei miało wpływ na niskie lokaty zespołu w klasyfikacji konstruktorów, a co za tym obniżenie wysokości nagród finansowych, wypłacanych przez właściciela praw komercyjnych.

Sezon 2017, który miał stanowić dla McLarena pierwszą po latach okazję do walki o podia i zwycięstwa, okazał się kolejnym trudnym okresem, który niezwykle mocno nadwyrężył relacje teamu z koncernem z Tokio. Błędy konstrukcyjne popełnione przez inżynierów z Sakury sprawiły, że w trakcie ośmiu dni zimowych testów Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne pokonali w sumie zaledwie 425 okrążeń.

Na chwilę obecną McLaren znajduje się na przedostatnim, dziewiątym miejscu w klasyfikacji mistrzostw świata, z dorobkiem jedenastu punktów. Pięć oczek mniej zdobyli dotychczas kierowcy najsłabszego teamu w stawce – Saubera, którzy korzystają z jednostek napędowych Ferrari w specyfikacji 2016.

Pierwsze doniesienia o możliwym rozstaniu McLarena i Hondy pojawiły się w trakcie przedsezonowych testów w Barcelonie. Dyrektor wykonawczy McLaren Group – Zak Brown, niejednokrotnie zaznaczał, że jego zespół dysponuje alternatywnymi opcjami w zakresie dostaw jednostek napędowych. Początkowo w mediach pojawiały się doniesienia o rozmowach, jakie szefowie teamu prowadzą negocjacje z Mercedesem, latem z kolei spekulowano o prawdopodobnym mariażu McLarena z Ferrari.

Po zakończeniu wakacyjnej przerwy, na fali kolejnych problemów Hondy i presji czasu związanej z rozpoczęciem przygotowań do przyszłorocznej kampanii, McLaren rozpoczął działania zmierzające ku rozwiązaniu partnerstwa z Hondą po zakończeniu tegorocznych mistrzostw świata.

Do kluczowych rozmów doszło w ciągu dwóch ostatnich tygodni. Na mocy ustaleń wypracowanych w trakcie zakulisowych negocjacji Honda pozostanie w Formule 1 i będzie dostarczać swoje jednostki napędowe juniorskiemu zespołowi Red Bulla – Toro Rosso. Dzięki takiemu rozwojowi wydarzeń McLarenowi udało się zapewnić dostawy silników Renault do końca bieżącego cyklu regulacji, a więc sezonu 2020 włącznie. Wiadomo, iż francuski koncern był niechętny rozszerzaniu programu o dostawy jednostek napędowych dla trzeciego zespołu klienckiego. Dzięki porozumieniu STR z Hondą, fabryka w Viry-Chatillon utrzyma swoje zobowiązania w F1 na niezmiennym poziomie

Jeszcze w trakcie wyścigowego weekendu na Monzy, Zak Brown przyznawał: „Jesteśmy tu po to, aby zwyciężać, to źródło naszego sukcesu, więc podejmiemy decyzję o charakterze sportowym. Nie możemy sobie pozwolić na to, aby nadal nie liczyć się w walce o podia. To poważna decyzja, składająca się z wielu elementów. Kwestie finansowe są jednym z nich. Na szczęście mamy bardzo zaangażowanych udziałowców, którzy mogą podjąć decyzję sportową i poradzić sobie z kwestiami ekonomicznymi. Nie mamy kłopotów budżetowych, więc możemy operować w każdej sytuacji finansowej”.

Zmiana dostawcy silników powinna także w teorii pomóc McLarenowi w negocjacjach nad przedłużeniem kontraktu z Fernando Alonso. Dwukrotny mistrz świata zapewniał, że pomimo problemów z ostatnich sezonów nadal czerpie radość ze ścigania się w Formule 1. Hiszpan zaznaczał też, że jedynym problemem teamu z Woking jest silnik Hondy. „Jego decyzja będzie opierała się na perspektywie tego, czy będzie mógł dostać konkurencyjny bolid, czy nie. Fernando nie ma na względzie wyłącznie silnika. Nie podpisał jeszcze z nami kontraktu, umowy trwają, przebiegają bardzo dobrze, ale trzeba mieć Plan B i C na wypadek fiaska rozmów. Mamy takie plany ”- potwierdził Brown.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2019  Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena
15.02.2019  Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018
14.02.2019  McLaren zaprezentował bolid MCL34
14.02.2019  Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem
13.02.2019  Unia Europejska analizuje kampanie Mission Winnow i BAT w Formule 1
Tagi:
McLaren
Honda
Toro Rosso
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TimOOv, 15.09.2017 12:33[!]
I wsio
Pavlos Le Paul, 15.09.2017 12:35[!]
W końcu zaczyna się czas potwierdzania wszystkiego na przyszły sezon.
dancom, 15.09.2017 13:18[!]
Alo: Minimum 30 mln $ za sezon i umowa na rok, a będę jeździł.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca