F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

McLaren potwierdził zakończenie współpracy z Hondą

Od przyszłorocznej kampanii stajnia z Woking będzie korzystała z silników Renault.
Nataniel Piórkowski, 15 września 2017, wyświetlenia: 2724<< | lista | T- | T+ | >>

McLaren i Honda zakończą współpracę po sezonie 2017.

W trakcie trzech lat współpracy z McLarenem, Honda nie była w stanie zapewnić zespołowi konkurencyjnych jednostek napędowych. Częste awarie, które skutkowały rekordowo wysokimi karami cofnięcia na starcie za wymianę podzespołów, uniemożliwiały kierowcom walkę o punktowane pozycje. To z kolei miało wpływ na niskie lokaty zespołu w klasyfikacji konstruktorów, a co za tym obniżenie wysokości nagród finansowych, wypłacanych przez właściciela praw komercyjnych.

Sezon 2017, który miał stanowić dla McLarena pierwszą po latach okazję do walki o podia i zwycięstwa, okazał się kolejnym trudnym okresem, który niezwykle mocno nadwyrężył relacje teamu z koncernem z Tokio. Błędy konstrukcyjne popełnione przez inżynierów z Sakury sprawiły, że w trakcie ośmiu dni zimowych testów Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne pokonali w sumie zaledwie 425 okrążeń.

Na chwilę obecną McLaren znajduje się na przedostatnim, dziewiątym miejscu w klasyfikacji mistrzostw świata, z dorobkiem jedenastu punktów. Pięć oczek mniej zdobyli dotychczas kierowcy najsłabszego teamu w stawce – Saubera, którzy korzystają z jednostek napędowych Ferrari w specyfikacji 2016.

Pierwsze doniesienia o możliwym rozstaniu McLarena i Hondy pojawiły się w trakcie przedsezonowych testów w Barcelonie. Dyrektor wykonawczy McLaren Group – Zak Brown, niejednokrotnie zaznaczał, że jego zespół dysponuje alternatywnymi opcjami w zakresie dostaw jednostek napędowych. Początkowo w mediach pojawiały się doniesienia o rozmowach, jakie szefowie teamu prowadzą negocjacje z Mercedesem, latem z kolei spekulowano o prawdopodobnym mariażu McLarena z Ferrari.

Po zakończeniu wakacyjnej przerwy, na fali kolejnych problemów Hondy i presji czasu związanej z rozpoczęciem przygotowań do przyszłorocznej kampanii, McLaren rozpoczął działania zmierzające ku rozwiązaniu partnerstwa z Hondą po zakończeniu tegorocznych mistrzostw świata.

Do kluczowych rozmów doszło w ciągu dwóch ostatnich tygodni. Na mocy ustaleń wypracowanych w trakcie zakulisowych negocjacji Honda pozostanie w Formule 1 i będzie dostarczać swoje jednostki napędowe juniorskiemu zespołowi Red Bulla – Toro Rosso. Dzięki takiemu rozwojowi wydarzeń McLarenowi udało się zapewnić dostawy silników Renault do końca bieżącego cyklu regulacji, a więc sezonu 2020 włącznie. Wiadomo, iż francuski koncern był niechętny rozszerzaniu programu o dostawy jednostek napędowych dla trzeciego zespołu klienckiego. Dzięki porozumieniu STR z Hondą, fabryka w Viry-Chatillon utrzyma swoje zobowiązania w F1 na niezmiennym poziomie

Jeszcze w trakcie wyścigowego weekendu na Monzy, Zak Brown przyznawał: „Jesteśmy tu po to, aby zwyciężać, to źródło naszego sukcesu, więc podejmiemy decyzję o charakterze sportowym. Nie możemy sobie pozwolić na to, aby nadal nie liczyć się w walce o podia. To poważna decyzja, składająca się z wielu elementów. Kwestie finansowe są jednym z nich. Na szczęście mamy bardzo zaangażowanych udziałowców, którzy mogą podjąć decyzję sportową i poradzić sobie z kwestiami ekonomicznymi. Nie mamy kłopotów budżetowych, więc możemy operować w każdej sytuacji finansowej”.

Zmiana dostawcy silników powinna także w teorii pomóc McLarenowi w negocjacjach nad przedłużeniem kontraktu z Fernando Alonso. Dwukrotny mistrz świata zapewniał, że pomimo problemów z ostatnich sezonów nadal czerpie radość ze ścigania się w Formule 1. Hiszpan zaznaczał też, że jedynym problemem teamu z Woking jest silnik Hondy. „Jego decyzja będzie opierała się na perspektywie tego, czy będzie mógł dostać konkurencyjny bolid, czy nie. Fernando nie ma na względzie wyłącznie silnika. Nie podpisał jeszcze z nami kontraktu, umowy trwają, przebiegają bardzo dobrze, ale trzeba mieć Plan B i C na wypadek fiaska rozmów. Mamy takie plany ”- potwierdził Brown.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2018  Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie
12.12.2018  Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla
11.12.2018  Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena
01.12.2018  Sainz: Mam wiele do przeanalizowania po testach z McLarenem
27.11.2018  Alonso wystartuje w Daytona 24h i Indy 500 współpracując z markami GM
Tagi:
McLaren
Honda
Toro Rosso
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TimOOv, 15.09.2017 12:33[!]
I wsio
Pavlos Le Paul, 15.09.2017 12:35[!]
W końcu zaczyna się czas potwierdzania wszystkiego na przyszły sezon.
dancom, 15.09.2017 13:18[!]
Alo: Minimum 30 mln $ za sezon i umowa na rok, a będę jeździł.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca