F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Szafnauer krytykuje filozofię Haasa odnośnie projektowania bolidu

Z kolei Nick Chester z Renault uważa, iż model VF-18 jest kopią Ferrari z końcówki 2017 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 24 marca 2018, wyświetlenia: 2748<< | lista | T- | T+ | >>

Rywale z toru postanowili skrytykować filozofię Haasa odnośnie projektowania bolidu.

Stajnia z Kannapolis jest w bardzo bliskich relacjach z Ferrari, korzystając z technologii oraz infrastruktury włoskiego producenta. Podejście amerykańskiej ekipy budzi spore kontrowersje od momentu jej debiutu w 2016 roku, lecz krytyka rywali zdecydowanie przybrała na sile w trakcie weekendu w Australii.

Podczas czasówki na Albert Park bolid Haasa okazał się być czwartym najszybszym w stawce, na co wskazuje szóste oraz siódme pole zdobyte odpowiednio przez Magnussena i Grosjeana. Po piątkowych treningach model VF-18 spotkał się z opinią „repliki Ferrari” ze strony Fernando Alonso, natomiast dzisiaj dyrektor techniczny Renault – Nick Chester, stwierdził, że bolid Haasa wygląda jak „Ferrari z końcówki 2017 roku”.

Bardzo radykalnie zaczęli wypowiadać się również przedstawiciele Force India, które w ostatnich dwóch latach zajmowało czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. „Trzymamy się naszej filozofii i pracujemy z naszym budżetem. Inne ekipy otrzymują części i wyznają filozofię swoich dostawców” – powiedział Andrew Green, dyrektor techniczny stajni z Silverstone.

Z kolei dyrektor sportowy Force India – Otmar Szafnauer, uważa, że kwestia tak bliskich relacji między dwoma zespołami, jak w przypadku Haasa i Ferrari, musi zostać przedyskutowana. „Jeżeli porównamy Haasa do normalnego nowego zespołu jak Caterham, to oni mieli dobre zasoby oraz ludzi, a nie zdobyli nawet jednego punktu. Tymczasem Haas znajduje się na tym samym poziomie co my, a w tym roku mogą być nawet przed nami. Pamiętam jednak, że ich tempo rozwoju spada w trakcie roku, być może dlatego, iż Ferrari zaczyna skupiać się na własnych problemach”.

„W tej chwili jedynym podjętym w dyskusji problemem są ograniczenia budżetów, ale uważam, że należy się przyjrzeć temu jak funkcjonuje Haas. Jeżeli nie będzie żadnej kontroli, to skończymy jak IndyCar, gdzie jedna firma robi najlepsze bolidy i każdy je od niej odkupuje. Formuła 1 nie powinna na tym polegać. Nie twierdzę, że IndyCar jest złe, ale to kompletnie inna seria” – stwierdził Amerykanin.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.02.2019  Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19
15.02.2019  Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy
11.02.2019  Haas będzie od tego roku korzystał z symulatora Dallary
10.02.2019  Grosjean chce uniknąć kolejnego słabego startu sezonu
09.02.2019  Grosjean: Do sezonu 2021 mniejsze stajnie nie mają szans na zwycięstwo
Tagi:
Haas
Szafnauer O.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
woodywoods, 24.03.2018 09:20[!]
No w sumie racja z tym, że na początku sezonu Haas jest szybki, a potem stopniowo spada w klasyfikacji. Coś mi się wydaje, że w tym roku będzie podobnie
Sasilton, 24.03.2018 09:38[!]
Lepszym porównaniem było by MotoGP, a nie widzę by ktoś tam narzekał gdy o zwycięstwo walczy 8 kierowców.
Player1, 24.03.2018 09:41[!]
Krytykuje bo jest to metoda skuteczna. Gdy HAAS pod koniec zeszłego roku miał problemy żeby się do Q2 dostać nikt nie krytykował.

Czy takie podejście jest w duchu sportu to już inna kwestia.
Gzehoo92, 24.03.2018 09:52[!]
"Co nie jest zabronione, jest dozwolone."

Poza tym jak to ktoś kiedyś powiedział - pomalujmy wszystkie bolidy na czarno i spróbujmy zgadnąć który jest który.
Yurek, 24.03.2018 14:19[!]
Cytat Otmar Szafnauer :
Jeżeli porównamy Haasa do normalnego nowego zespołu jak Caterham, to oni mieli dobre zasoby oraz ludzi, a nie zdobyli nawet jednego punktu.

I gdyby Haas miał wyniki Caterhama, to by Szafnauerowi to nie przeszkadzało.
Force India od samego początku jęczy na Haasa, kiedy tylko widzi, że Amerykanie zbliżają się do nich. W 2016 było to samo.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca