F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Gasly: Straciliśmy dziś wszystkie atuty

Francuz przyznał, że zmiany dokonane w nocy przyniosły zbyt mocny efekt.
Łukasz Godula, 14 kwietnia 2018, wyświetlenia: 1896<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Pierre Gasly był rozbity po dzisiejszym „ogromnym kroku w tył” w kwalifikacjach do GP Chin. Kierowca Toro Rosso uważa, że ich samochód „stracił wszystkie atuty” w ciągu jednej nocy.

Po niesamowitej jeździe po czwartą pozycję w Bahrajnie, Gasly zakwalifikował się dzisiaj na 17. miejscu. Tor w Chinach zgodnie z oczekiwaniami nie pasuje charakterystyce napędzanego silnikiem Hondy bolidu STR13 tak dobrze jak obiekt Sakhir, jednak osiągi Gasly'ego znacznie różniły nawet w porównaniu do piątkowych treningów.

„Wiedzieliśmy, że czołowa dziesiątka będzie trudna do osiągnięcia, jednak oczekiwaliśmy 11 lub 12 lokaty i mniejszej straty” – powiedział Gasly. „Myślę, że dziś zrobiliśmy duży krok w tył w porównaniu do piątku, straciliśmy sporo osiągów i nie spodziewaliśmy się tego”.

Gasly przyznał, że zmiany, których dokonano w nocy miały „znacznie większy wpływ” niż zakładano i wyjaśniał, iż zespół nie miał już czasu do wprowadzenia znacznych poprawek przed kwalifikacjami.

„Dokonaliśmy kilku zmian i zupełnie zmienił się balans, to totalna odmiana w porównaniu do wczoraj, straciliśmy wszystkie atuty samochodu i jest po prostu bardzo trudno” – dodał Gasly. „Prawie się rozbiłem w ósmym zakręcie podczas treningu. Po prostu straciłem całą przyczepność z tyłu”.

„Wczoraj stabilność była naszą mocną stroną. Miałem bardzo dużą nadsterowność, cierpiała trakcja, nie miałem jej wcale. Ultramiękkie opony w kwalifikacjach zazwyczaj dają dużą przyczepność i czuć potencjał, jednak wszędzie się dziś ślizgały. W trzecim, szóstym, dziesiątym i trzynastym zakręcie, gdzie potrzeba trakcji”.

Gasly przyznał, że ich samochód w tym roku prezentuje nierówną formę, gdyż super forma w Bahrajnie poprzedzona była słabym występem w Australii oraz teraz w Szanghaju. Jego partner zespołowy, Brendon Hartley dotarł do Q2 w czasówce, jednak zaliczył zaledwie 15. miejsce i uważa, że wiatr oraz niższe temperatury były ważnymi czynnikami w słabych osiągach ekipy.

„Nie wydaje mi się, byśmy mieli potencjał na wyższe pozycje, nie byliśmy jakkolwiek blisko tego co prezentowaliśmy w Bahrajnie” – przyznał Hartley.

„Moja opinia jest taka, że temperatury oraz wiatr były najważniejszymi czynnikami. Nie mówię, że to odpowiada na wszystkie pytania, ale wydaje się być trendem, tak samo było w Australii. Zawsze gdy było cieplej byliśmy konkurencyjni i za każdym razem wiatr przeszkadzał nam bardziej niż innym”.

„Aerodynamika w samochodzie F1 jest bardzo skomplikowana i gdy wieje wiatr to wszystko psuje, naprawdę mieliśmy z tym problem. Dobrą wiadomością jest to, że wiemy, iż w samochodzie jest potencjał, jednak musimy go wydobyć w każdych warunkach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  Verstappen: Olej z silnika Gasly'ego zabrudził mój wizjer
16.11.2018  Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem
28.10.2018  Hartley: Gasly nie ścigał się w USA z uszkodzonym bolidem
26.10.2018  Gasly rozpocznie wyścig w Meksyku z końca stawki
19.10.2018  Gasly i Hartley wyruszą do GP Stanów Zjednoczonych z ostatniej linii
Tagi:
Szanghaj
Gasly P.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca