F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2018

FIA rozważa zmiany mające poprawić bezpieczeństwo podczas pit stopów

23.04.2018

John Booth odszedł z Toro Rosso

Leclerc: Ericsson zasługuje na większy szacunek

Williams próbuje wyeliminować problemy z układem chłodzenia bolidu

Berger: Porsche rozważa wejście do F1 od 2021 roku

Verstappen: Red Bull może mieć problemy na długich prostych

22.04.2018

Key: Toro Rosso korzysta z doświadczenia Hartley'a z WEC

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Gasly: Straciliśmy dziś wszystkie atuty

Francuz przyznał, że zmiany dokonane w nocy przyniosły zbyt mocny efekt.
Łukasz Godula, 14 kwietnia 2018, wyświetlenia: 1611<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Pierre Gasly był rozbity po dzisiejszym „ogromnym kroku w tył” w kwalifikacjach do GP Chin. Kierowca Toro Rosso uważa, że ich samochód „stracił wszystkie atuty” w ciągu jednej nocy.

Po niesamowitej jeździe po czwartą pozycję w Bahrajnie, Gasly zakwalifikował się dzisiaj na 17. miejscu. Tor w Chinach zgodnie z oczekiwaniami nie pasuje charakterystyce napędzanego silnikiem Hondy bolidu STR13 tak dobrze jak obiekt Sakhir, jednak osiągi Gasly'ego znacznie różniły nawet w porównaniu do piątkowych treningów.

„Wiedzieliśmy, że czołowa dziesiątka będzie trudna do osiągnięcia, jednak oczekiwaliśmy 11 lub 12 lokaty i mniejszej straty” – powiedział Gasly. „Myślę, że dziś zrobiliśmy duży krok w tył w porównaniu do piątku, straciliśmy sporo osiągów i nie spodziewaliśmy się tego”.

Gasly przyznał, że zmiany, których dokonano w nocy miały „znacznie większy wpływ” niż zakładano i wyjaśniał, iż zespół nie miał już czasu do wprowadzenia znacznych poprawek przed kwalifikacjami.

„Dokonaliśmy kilku zmian i zupełnie zmienił się balans, to totalna odmiana w porównaniu do wczoraj, straciliśmy wszystkie atuty samochodu i jest po prostu bardzo trudno” – dodał Gasly. „Prawie się rozbiłem w ósmym zakręcie podczas treningu. Po prostu straciłem całą przyczepność z tyłu”.

„Wczoraj stabilność była naszą mocną stroną. Miałem bardzo dużą nadsterowność, cierpiała trakcja, nie miałem jej wcale. Ultramiękkie opony w kwalifikacjach zazwyczaj dają dużą przyczepność i czuć potencjał, jednak wszędzie się dziś ślizgały. W trzecim, szóstym, dziesiątym i trzynastym zakręcie, gdzie potrzeba trakcji”.

Gasly przyznał, że ich samochód w tym roku prezentuje nierówną formę, gdyż super forma w Bahrajnie poprzedzona była słabym występem w Australii oraz teraz w Szanghaju. Jego partner zespołowy, Brendon Hartley dotarł do Q2 w czasówce, jednak zaliczył zaledwie 15. miejsce i uważa, że wiatr oraz niższe temperatury były ważnymi czynnikami w słabych osiągach ekipy.

„Nie wydaje mi się, byśmy mieli potencjał na wyższe pozycje, nie byliśmy jakkolwiek blisko tego co prezentowaliśmy w Bahrajnie” – przyznał Hartley.

„Moja opinia jest taka, że temperatury oraz wiatr były najważniejszymi czynnikami. Nie mówię, że to odpowiada na wszystkie pytania, ale wydaje się być trendem, tak samo było w Australii. Zawsze gdy było cieplej byliśmy konkurencyjni i za każdym razem wiatr przeszkadzał nam bardziej niż innym”.

„Aerodynamika w samochodzie F1 jest bardzo skomplikowana i gdy wieje wiatr to wszystko psuje, naprawdę mieliśmy z tym problem. Dobrą wiadomością jest to, że wiemy, iż w samochodzie jest potencjał, jednak musimy go wydobyć w każdych warunkach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.04.2018  Kolizja Gasly'ego i Hartley'a w Chinach wynikiem nieporozumienia
08.04.2018  Marko: Grand Prix Bahrajnu zrobiło z Gasly'ego mężczyznę
07.04.2018  Gasly: Tor w Bahrajnie odpowiada bolidowi Toro Rosso
02.04.2018  Gasly: Honda ma duży plan do zrealizowania w sezonie 2018
25.03.2018  Kierowcy Toro Rosso rozczarowani przebiegiem GP Australii
Tagi:
Szanghaj
Gasly P.

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca