F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Drugi dzień testów na torze Monza

W środę tempo dyktowali Nico Rosberg i Robert Kubica.
Marek Roczniak, 30 sierpnia 2006, zmieniony 31.08.2006 14:26, wyświetlenia: 2794<< | lista | T- | T+ | >>
Trudno jednoznacznie stwierdzić, kto w środę dyktował tempo na torze Monza, jako że według F1Racing.net był to Nico Rosberg, według Williamsa – Robert Kubica, a według BMW – Ricardo Zonta. W sumie nie ma to jednak większego znaczenia, jako że są to tylko testy, a każdy zespół skupia się zwykle na innych zadaniach, dlatego nie należy przywiązywać zbytniej wagi do czasów. Dzisiaj w testach uczestniczyły już wszystkie zespoły Formuły 1, a więc na torze zrobiło się dosyć tłoczno. Nie zabrakło licznych czerwonych flag, a kilku kierowców nie zdołało nawet przejechać 50 okrążeń.

Kubica przejął w środę bolid BMW Sauber F1.06 od Sebastiana Vettela i podobnie jak młody Niemiec okazał się szybszy od Nicka Heidfelda, który swój drugi i zarazem ostatni dzień testów na Monzy ukończył na ósmej pozycji, tracąc niespełna pół sekundy do Polaka. Robert dzień rozpoczął od dostosowania ustawień bolidu do własnych upodobań, a następnie przeprowadzał testy aerodynamiczne. W tym samym czasie Nick testował opony Michelin i sprawdzał nowe elementy mechaniczne do F1.06. Po południu obaj kierowcy skupili się wyłącznie na testach opon, zaliczając w ramach przygotowań do Grand Prix Włoch krótkie i długie przejazdy. Łączny dorobek BMW wyniósł dzisiaj ponad 150 okrążeń. Jutro samochód Heidfelda przejmie Vettel.

Drugi czas uzyskał Giancarlo Fisichella, któremu do pokonania Kubicy zabrakło zaledwie 0.017 sekundy. Włoch kontynuował zapoczątkowane wczoraj testy opon Michelin na najbliższy wyścig i jako jeden z trzech kierowców przejechał ponad 100 okrążeń. Do Fisichelli dołączył tym razem drugi kierowca wyścigowy Renault Fernando Alonso, przejmując jeden z bolidów R26 od głównego testera francuskiej stajni, Heikkiego Kovalainena. Hiszpan także zmieścił się poniżej 0.1 sekundy straty do najszybszego kierowcy, co dało mu czwarte miejsce, a do jego głównych obowiązków również należały testy opon.

Podczas drugiego dnia testów na torze Monza najszybszy kierowca z wtorku, Felipe Massa, musiał zadowolić się trzecią pozycją, tracąc do Kubicy zaledwie 0.029 sekundy. Do Brazylijczyka dołączył tym razem drugi kierowca wyścigowy Ferrari, Michael Schumacher, który uplasował się na szóstej pozycji, mając blisko pół sekundy straty do swojego partnera. Obaj kierowcy przejechali stosunkowo niewiele okrążeń, bo około 120, a to za sprawą problemów z układem hydraulicznym w bolidzie siedmiokrotnego mistrza świata. Środowy program obejmował testy opon Bridgestone oraz pracę nad doskonaleniem ustawień bolidu 248 F1, a także zapowiadane testy wytrzymałościowe silnika. Jutro obaj kierowcy będą kontynuowali testy.

Rosberg (P5, +0.2s) przejął w środę bolid FW28 od kierowcy testowego Williamsa Alexa Wurza i wraz ze swoim partnerem Markiem Webberem (P17, +1.4s), dla którego był to już drugi dzień testów, łącznie przejechał 180 okrążeń. Nico testował dzisiaj chłodzenie hamulców, a także przyzwyczajał się do jazdy z niewielką siłą dociskową, by na koniec zabrać się za testowanie opon Bridgestone. Webber także testował opony, a ponadto pracował nad doskonaleniem ustawień bolidu. Jutro Australijczyka zastąpi Wurz.

W środę Hondę reprezentowali już obydwaj kierowcy wyścigowi – Jenson Button uzyskał siódmy czas i zmieścił się poniżej pół sekundy straty do Kubicy, natomiast Rubens Barrichello okazał się wolniejszy od swojego partnera o niewiele ponad 0.3 sekundy, co dało mu dziewiąte miejsce. Button po znalezieniu dobrego balansu bolidu RA106 rozpoczął intensywne testy opon Michelin i pomimo licznych czerwonych flag przejechał aż 105 okrążeń. Tymczasem Barrichello obok sprawdzania opon, pracował także nad elektroniką tegorocznego auta. Brazylijczyk dorzucił kolejne 74 kółka, tak więc łączny dorobek stajni z Brackley wyniósł dzisiaj blisko 180 okrążeń. Zespół w swoim podsumowaniu testów nie podał, czy Barrichello sprawdzał dzisiaj specyfikację silnika Hondy na sezon 2007, jednak według autosport.com tak właśnie było.

Kolejno na 11 i 12 pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, Jarno Trulli (+1.4s) i kierowca testowy Ricardo Zonta (+1.5s), który przejął w środę drugi bolid TF106B od Oliviera Panisa. Nie był to jednak zbyt udany dzień testów dla japońskiej stajni, gdyż Trulli stracił sporo czasu ze względu na awarię silnika, a Zonta z uwagi na konieczność dokonywania częstych zmian w ustawieniach auta, w czym bardzo przeszkadzały liczne przerwy w testach. W efekcie obaj kierowcy łącznie nie przejechali nawet 100 okrążeń. Zespół kontynuował dzisiaj zbieranie danych na temat pakietu aero zapewniającego małą siłę dociskową i sprawdzanie opon Bridgestone przeznaczonych do użycia w najbliższym wyścigu. Na jutro planowane są długodystansowe przejazdy, choć przy tej samej liczbie kierowców na torze (20) raczej trudno będzie to zrealizować.

Środa była także niezbyt udanym dniem dla zespołu McLaren, który rozpoczął dzisiaj dwudniowe testy na torze Monza. Pedro de la Rosa i kierowca testowy Gary Paffett uplasowali się kolejno na 15 i 16 pozycji ze stratą ponad półtorej sekund do Kubicy, a w dodatku Paffett ze względu na awarię silnika przejechał zaledwie 44 okrążenia. Stajnia z Woking sprawdzała dzisiaj nowe skrzydła do bolidu MP4-21, a także przeprowadzała testy opon Michelin w ramach przygotowań do Grand Prix Włoch. Jutro Paffetta miał zastąpić Kimi Raikkonen, jednak jak informuje autosport.com, Fin musiał zreygnować z testów z uwagi na wypadek w Turcji.

Na przedostatniej (19) pozycji uplasował się Christijan Albers, a jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad pół sekundy. Holender przejął w środę bolid M16 od kierowcy testowego Midland (Giorgio Mondini) i skoncentrował się na sprawdzaniu opon Bridgestone, testach aerodynamicznych i ogólnej pracy nad doskonaleniem ustawień auta. Podczas ostatniego dnia testów stajnię z Silverstone reprezentował będzie partner Albersa, Tiago Monteiro.

Ostatnim uczestnikiem testów było ponownie kierowca Super Aguri Sakon Yamamoto (P20, +3.3s), który po wczorajszych problemach zaliczył tym razem pełny program przygotowań do najbliższego wyścigu, łącznie przejeżdżając 65 okrążeń. Japończyk po raz pierwszy poprowadził bolid SA06 z nowym przednim zawieszeniem, a do jego obowiązków należały testy opon Bridgestone, sprawdzanie nowej specyfikacji aero dostosowanej do toru Monza i testy hamulców. Dla japońskiej stajni testy w tym tygodniu są tak naprawdę pierwszą okazją do porządnego przygotowania bolidu SA06 do startu w wyścigu. Jutro Yamamoto zastąpi Takuma Sato, kontynuując zapoczątkowane przez swojego partnera testy opon.

Pogoda
Temperatura powietrza: 19-27°C
Temperatura toru: 23-37°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w środę na torze Monza (5,793 km) - wyniki podane przez zespół Williams
P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Robert Kubica BMW Sauber F1.06 V8 1:22,245   78 
2.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:22,262 +0,017 108 
3.Felipe Massa Ferrari 248 F1 V8 1:22,274 +0,029 67 
4.Fernando Alonso Renault R26 V8 1:22,312 +0,067 90 
5.Nico Rosberg Williams Cosworth FW28 V8 1:22,451 +0,206 71 
6.Michael Schumacher Ferrari 248 F1 V8 1:22,634 +0,389 53 
7.Jenson Button Honda RA106 V8 1:22,642 +0,397 105 
8.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 V8 1:22,652 +0,407 75 
9.Rubens Barrichello Honda RA106 V8 1:22,966 +0,721 74 
10.Jarno Trulli Toyota TF106B V8 1:23,267 +1,022 42 
11.Vitantonio Liuzzi STR Cosworth STR1 V10 1:23,325 +1,080 50 
12.Ricardo Zonta Toyota TF106B V8 1:23,546 +1,301 51 
13.Scott Speed STR Cosworth STR1 V10 1:23,607 +1,362 48 
14.Christian Klien RBR Ferrari RB2 V8 1:23,796 +1,551 43 
15.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:23,909 +1,664 72 
16.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:23,937 +1,692 44 
17.Mark Webber Williams Cosworth FW28 V8 1:23,725 +1,480 109 
18.David Coulthard RBR Ferrari RB2 V8 1:24,363 +2,118 84 
19.Christijan Albers MF1 Toyota M16 V8 1:24,902 +2,657 65 
20.Sakon Yamamoto Super Aguri Honda SA06 V8 1:25,600 +3,355 67 
Źródło: Pitpass.com, Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Testy
Monza
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lukas, 30.08.2006 19:05[!]
Całkiem fajny czas :) ale testy to testy :)
Adriannn, 30.08.2006 19:19[!]
Fajnie by było jaby to był wyścig.
Lukas, 30.08.2006 19:21[!]
Jakby to byl wyscig to Rosberg by byl za Robertem :P
deeze, 30.08.2006 19:25[!]
A to fakt Lukas ;) Rosbergowi jak zwykle zamoczyłoby przewody i zbytnio by mu się przepustnica otworzyła ;)
Olek aka Wuj, 30.08.2006 19:31[!]
Czy to jest błąd w tabeli, czy Yamamoto faktycznie podróżował SA05??
MarekW, 30.08.2006 19:56[!]
Co David Coulthard robi za Christijanem Albersem???!!!
P@veL, 30.08.2006 20:06[!]
Jakto co ?? Próbuje nie da się wyprzedzic Yamamoto :) :D
buczu, 30.08.2006 21:32[!]
A na f1-live jest podane, że to Robert wykręcił dzisiaj najlepszy czas, Rosber był 5 +0,2 za Robertem. I to są czasy dzięki uprzejmości zespołu Williamsa.
Maraz, 30.08.2006 21:32[!]
Błąd oczywiście, zaraz poprawie na SA06. Czasy testów też wezme zaraz z innego źródła, bo takie jak są teraz nawet nie wiem według którego zespołu są podane. Według BMW najszybszy był Zonta...
buczu, 30.08.2006 21:38[!]
A to zespoły same mierza czasy, czy jest jakiś centralny system pomiaru?
M@ru$, 30.08.2006 23:56[!]
A Schumi ma jakąś antene na kamerze telewizyjnej?
JaJacek, 31.08.2006 07:17[!]
Dlaczego RBR pozbywa się Kliena? Przecież od kilku wyścigów bije starego Davida na łeb. Button najwyraźniej dostał skrzydeł po swojej pierwszej wygranej na Węgrzech. Rosberg lepszy od Webbera, ale nie w wyścigu. Heidfeld na ławkę rezerwowych, a na jego miejsce Vettel. Czyżby Massa miał regularnie dorównynwać Schumiemu? Jeśli tak to po co zastępować go "pechowym" Raikonenem?
kampos, 31.08.2006 08:37[!]
niespełna ponad pół sekundy:)
Mariusz, 31.08.2006 09:48[!]
Pozwolę sobie zacytować pierwsze zdanie "Trudno jednoznacznie stwierdzić, kto w środę dyktował tempo na torze Monza, jako że według F1Racing.net był to Nico Rosberg, według Williamsa – Robert Kubica, a według BMW – Ricardo Zonta." To niezły bajer, bo żaden zespół nie chciał wskazać na najlepszego kierowcy ze swojej ekipy. ;) Rację miał chyba Frank Williams & Co. ;)
Lukas, 31.08.2006 10:48[!]
Ale jaja ja nie moge.... oczywiście onet pijeje z zachwytu ze Robert jest najszybszy.... :P
marcjan86, 31.08.2006 12:05[!]
Maraz, to jak to wkoncu jest? Heidfeld był 6 czy 8?? :) Proponuję zwrócić uwagę na 3 akapit... ale może to mnie sie coś chrzani.
Maraz, 31.08.2006 12:05[!]
Wygląda na to, że Raikkonen nabawił się jednak jakiejś kontuzji w Turcji, bo nie będzie testował w tym tygodniu. A z tym Heidfeldem, to te wczorajsze zmiany czasów wprowadziły małe zamieszanie i z uwagi na późną porę nie wszystko w tekście poprawiłem :)
Piter, 07.09.2006 22:56[!]
Cholera a ja teraz skumałem że Robert był najszybszy tego dnia :PPP aaa bo Williams tak pomierzył
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca