F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Władze F1 przegłosowały zmiany mające poprawić wyprzedzanie

Doszło do tego nawet pomimo sprzeciwu sześciu zespołów.
Nataniel Piórkowski, 1 maja 2018, wyświetlenia: 5884<< | lista | T- | T+ | >>

Pomimo sprzeciwu kilku zespołów Komisja F1 przegłosowała w ostatniej chwili zmiany w pakiecie aerodynamicznym bolidów, jakie zostaną po raz pierwszy zastosowane w sezonie 2019. Ich celem jest poprawa możliwości wyprzedzania.

W poniedziałek zatwierdzono wprowadzenie uproszczonych konstrukcji przedniego skrzydła oraz kanałów wentylacyjnych hamulców a także zastosowanie większych klap tylnego skrzydła w celu zmaksymalizowania efektu DRS. Nie wyrażono zgody na dodatkowe modyfikacje deflektorów.

Zmiany zaakceptowano 30 kwietnia – ostatniego dnia, gdy przepisy techniczne na kolejny sezon mogły być zmienione bez jednomyślnego poparcia. Zgodnie z zasadami pracy Komisji F1 propozycje zmian w przepisach mogą zostać zatwierdzone przy głosach na tak za płynących od czterech zespołów oraz wszystkich pozostałych stron, a więc przedstawicieli FIA, F1, sponsorów oraz promotorów.

Kilka teamów sugerowało w Baku, że wspomniane wcześniej propozycje nie zyskają wymaganego poparcia. Jedynym zespołem, który je zadeklarował był Williams. Chociaż w sprawie nie wydano oficjalnego potwierdzenia, uważa się, że maksymalnie sześć zespołów opowiadało się przeciwko planom władz F1. Źródła sugerują, że głosy na nie oddały ekipy Ferrari, Red Bulla, Renault, McLarena, Toro Rosso oraz Haasa. Pozytywnie o propozycjach wypowiedziały się Mercedes, Force India, Sauber i Williams.

Decyzje Komisji F1 wymagają zatwierdzenia przez Światową Radę Sportu Motorowego. Chociaż w teorii powinno być to formalnością, nie można wykluczyć, że Scuderia Ferrari zdecyduje się skorzystać z przysługującego jej prawa weta w kwestiach przepisów technicznych, by zablokować wprowadzenie zmian. Włoski zespół musiałby jednak udowodnić ich negatywny wpływ, na przykład powołując się na argument wzrostu kosztów – nie może jedynie zgłosić braku poparcia.

Zmiany w obszarze skrzydeł są wypadkową mało interesującego pod względem walki na torze GP Australii. Skłoniło ono FIA i Liberty do poszukiwania rozwiązań, które można byłoby wdrożyć już w sezonie 2019. W pracach wykorzystano analizy przeprowadzone pod kątem tworzenia przepisów na 2021 rok.

W Bahrajnie doszło do spotkania dyrektorów technicznych zespołów. Nie przyniosło ono jednak porozumienia. Ekipy zgodziły się jednak, że same przeprowadzą dodatkowe badania z wykorzystaniem obliczeniowej mechaniki płynów (CFD), by wypracować postępy przed 30 kwietnia. FIA wykorzystała te badania do stworzenia raportu przedstawionego przed poniedziałkowym głosowaniem.

Odrzucony punkt zmian w obszarze deflektorów został zgłoszony względnie późno i nie był analizowany przez zespoły za pomocą CFD.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
24.12.2018  Steiner: Czołowe zespoły mają szansę zbudować jeszcze większą przewagę
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 01.05.2018 19:15[!]
@bartoszcze tak myslalem...ale popsioczyc dzisiaj na FOM mozna :)
Pozdro
SweetF1, 01.05.2018 21:14[!]
czyli beda przednie skrzydla takie jak 10 lat temu??
marios76, 02.05.2018 07:54[!]
@bartoszcze Verstappen twierdzi ze nawet jak zweza przednie skrzydlo po 20cm z kazdej strony, to i tak zahaczy rywala, albo o rywala ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca