F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA

Ricciardo: Hipermiękka mieszanka powinna być dostępna na każdym torze

17.05.2018

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom

16.05.2018

Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii

Verstappen senior sfrustrowany kwalifikacyjnymi osiągami silnika Renault

Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1

Renault: Po Grand Prix Monako rozpoczniemy rozmowy z Red Bullem

Zespoły oprotestują system baterii silnika Ferrari?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Władze F1 przegłosowały zmiany mające poprawić wyprzedzanie

Doszło do tego nawet pomimo sprzeciwu sześciu zespołów.
Nataniel Piórkowski, 1 maja 2018, wyświetlenia: 5541<< | lista | T- | T+ | >>

Pomimo sprzeciwu kilku zespołów Komisja F1 przegłosowała w ostatniej chwili zmiany w pakiecie aerodynamicznym bolidów, jakie zostaną po raz pierwszy zastosowane w sezonie 2019. Ich celem jest poprawa możliwości wyprzedzania.

W poniedziałek zatwierdzono wprowadzenie uproszczonych konstrukcji przedniego skrzydła oraz kanałów wentylacyjnych hamulców a także zastosowanie większych klap tylnego skrzydła w celu zmaksymalizowania efektu DRS. Nie wyrażono zgody na dodatkowe modyfikacje deflektorów.

Zmiany zaakceptowano 30 kwietnia – ostatniego dnia, gdy przepisy techniczne na kolejny sezon mogły być zmienione bez jednomyślnego poparcia. Zgodnie z zasadami pracy Komisji F1 propozycje zmian w przepisach mogą zostać zatwierdzone przy głosach na tak za płynących od czterech zespołów oraz wszystkich pozostałych stron, a więc przedstawicieli FIA, F1, sponsorów oraz promotorów.

Kilka teamów sugerowało w Baku, że wspomniane wcześniej propozycje nie zyskają wymaganego poparcia. Jedynym zespołem, który je zadeklarował był Williams. Chociaż w sprawie nie wydano oficjalnego potwierdzenia, uważa się, że maksymalnie sześć zespołów opowiadało się przeciwko planom władz F1. Źródła sugerują, że głosy na nie oddały ekipy Ferrari, Red Bulla, Renault, McLarena, Toro Rosso oraz Haasa. Pozytywnie o propozycjach wypowiedziały się Mercedes, Force India, Sauber i Williams.

Decyzje Komisji F1 wymagają zatwierdzenia przez Światową Radę Sportu Motorowego. Chociaż w teorii powinno być to formalnością, nie można wykluczyć, że Scuderia Ferrari zdecyduje się skorzystać z przysługującego jej prawa weta w kwestiach przepisów technicznych, by zablokować wprowadzenie zmian. Włoski zespół musiałby jednak udowodnić ich negatywny wpływ, na przykład powołując się na argument wzrostu kosztów – nie może jedynie zgłosić braku poparcia.

Zmiany w obszarze skrzydeł są wypadkową mało interesującego pod względem walki na torze GP Australii. Skłoniło ono FIA i Liberty do poszukiwania rozwiązań, które można byłoby wdrożyć już w sezonie 2019. W pracach wykorzystano analizy przeprowadzone pod kątem tworzenia przepisów na 2021 rok.

W Bahrajnie doszło do spotkania dyrektorów technicznych zespołów. Nie przyniosło ono jednak porozumienia. Ekipy zgodziły się jednak, że same przeprowadzą dodatkowe badania z wykorzystaniem obliczeniowej mechaniki płynów (CFD), by wypracować postępy przed 30 kwietnia. FIA wykorzystała te badania do stworzenia raportu przedstawionego przed poniedziałkowym głosowaniem.

Odrzucony punkt zmian w obszarze deflektorów został zgłoszony względnie późno i nie był analizowany przez zespoły za pomocą CFD.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.05.2018  Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019
18.05.2018  Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019
18.05.2018  Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA
17.05.2018  Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom
16.05.2018  Zespoły oprotestują system baterii silnika Ferrari?
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 01.05.2018 19:15[!]
@bartoszcze tak myslalem...ale popsioczyc dzisiaj na FOM mozna :)
Pozdro
SweetF1, 01.05.2018 21:14[!]
czyli beda przednie skrzydla takie jak 10 lat temu??
marios76, 02.05.2018 07:54[!]
@bartoszcze Verstappen twierdzi ze nawet jak zweza przednie skrzydlo po 20cm z kazdej strony, to i tak zahaczy rywala, albo o rywala ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca