F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA

Ricciardo: Hipermiękka mieszanka powinna być dostępna na każdym torze

17.05.2018

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom

16.05.2018

Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii

Verstappen senior sfrustrowany kwalifikacyjnymi osiągami silnika Renault

Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1

Renault: Po Grand Prix Monako rozpoczniemy rozmowy z Red Bullem

Zespoły oprotestują system baterii silnika Ferrari?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kubica: Jestem zadowolony z występu w treningu

Polak przyznał, że balans FW41 był bardzo zły, a problemów Williamsa nie da się rozwiązać szybko.
Nataniel Piórkowski, 11 maja 2018, wyświetlenia: 7573<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Robert Kubica przyznał, że jest zadowolony z występu w pierwszym piątkowym treningu przed Grand Prix Hiszpanii. Polak potwierdził jednocześnie, że Williams ma przed sobą wiele pracy, by wyeliminować fundamentalne problemy z bolidem FW41.

Rezerwowy kierowca Williamsa pokonał w trakcie FP1 24 okrążenia, uzyskując dziewiętnasty czas.

„Trudno powiedzieć, że dzisiejszy dzień był przyjemny, bo balans naszego bolidu był bardzo zły” – stwierdził krakowianin. „Samochód bardzo ciężko się prowadził, ale mimo tego jestem zadowolony z sesji, tego jak reagowałem na trudne warunki i kiepski balans. Mówienie, że jest się zadowolonym z dziewiętnastego miejsca może brzmieć dziwnie, ale ja jestem zadowolony”.

Były kierowca BMW Sauber i Renault skomentował także emocjonalne aspekty występu: „Więcej emocji towarzyszyło mi rok temu, gdy po raz pierwszy wracałem do bolidu. Nie jeżdżę nim często, ale to chyba mój szósty, siódmy występ – wszystko staje się bardziej naturalne, a to coś dobrego. Niezależnie od tego jaki sport uprawiasz zależy ci na tym, aby stawało się to coraz bardziej naturalne. To daje ci lepszy komfort, lepszy styl działania. Nie ważne czy mówimy o pierwszym treningu, czy o testach. Moja praca jest zawsze taka sama – jest nią dostarczenie dobrych informacji, wejście na wysokie tempo tak szybko, jak to tylko możliwe. Jeździłem tutaj dwa miesiące temu i nie jest łatwo – wiele rzeczy się zmieniło, mamy inne warunki, ale sądzę, że poradziłem sobie całkiem dobrze. Jestem zadowolony”.

Kubicy przypomniano, że w treningu wykręcił znacznie lepszy czas od zespołowego kolegi z Williamsa – Lance Strolla. Zapytany o to, czy zwraca na to uwagę, Polak odparł: „Nie. Bo znam swoją wartość i nie muszę patrzeć na czasy”.

Komentując problemy Williamsa powiedział: „Problemy są takie same jak trzy miesiące temu. Nie jestem odpowiednią osobą, by mówić o szczegółach. Wiemy, jaki jest najsłabszy obszar naszego bolidu. Dobre jest to, że rozpoczęliśmy projekt, który powinien nam lepiej to zrozumieć, poprawić i – mam taką nadzieję – całkowicie rozwiązać problemy. Na pewno nie jest to jednak kwestia jednego dnia lub jednego miesiąca. Prawdopodobnie potrzeba na to więcej czasu. Musimy być cierpliwi. Cuda się nie zdarzają. Udając się do Barcelony spodziewałem się trudności. Pierwszy trening był nawet bardziej wymagający niż oczekiwaliśmy. Teraz postaramy się pomóc naszym głównym kierowcom w poprawie balansu, tak by ich bolid prowadził się łatwiej. Osiągi to inna historia. Musimy uporać się z naszymi głównymi problemami by myśleć o osiągach i próbować wydobywać maksimum z pakietu jakim dysponujemy”.

„W Formule 1 wszystko może zmienić się bardzo szybko – może być lepiej, ale może być gorzej. Sądzę, że znajdujemy się w dość kiepskiej sytuacji, więc trudno, by było gorzej, ale musimy zrozumieć, że taki jest stan rzeczy. Ten bolid ma pewne braki, ale musimy pracować nad poprawą. Sprawić, by kierowcy mogli ten bolid prowadzić. Dziś rano byliśmy wolni, ale oprócz tego niemal niemożliwe było utrzymanie bolidu na torze. Musimy to zmienić” – wyjaśniał.

Kubica został zapytany o to, czy brakuje mu rywalizacji na torze. „Tak, brakuje mi rywalizacji, ale dla mnie rywalizacją nie jest pierwszy trening czy testy. Rywalizacja to bycie na starcie niedzielnego wyścigu. Brakuje mi tego, ale gdy długo czegoś nie doświadczasz, to możesz się do tego przyzwyczaić, nie musisz o tym myśleć. W przeciwnym wypadku stale siedziałoby to w twojej głowie. Teraz bardziej skupiam się na mojej pracy, na szansie. Nie myślę, że powinienem się ścigać – jestem zadowolony z tego co osiągam”.

Dopytywany, czy postrzega swoją obecną funkcję jako drogę umożliwiającą powrót do rywalizacji w F1, odparł: „Gdybym nie próbował, to by mnie tutaj nie było. Doceniam tę szansę, pozwala mi ona utrzymywać moją pasję – jestem członkiem zespołu, kierowcą wyścigowym – mimo tego, że w praktyce się nie ścigam. Czuję wielką pasję względem tego sportu. Tu nie chodzi tylko o ściganie. Mam na myśli pracę z zespołem, doświadczanie Formuły 1 z różnych perspektyw, różne techniczne punkty widzenia. Gdy jesteś kierowcą wyścigowym to czasem tego nawet nie dostrzegasz, bo skupiasz się na swoich głównych obowiązkach. Trzeba znaleźć kompromis. Tak jak w codziennym życiu. Chodzi o równowagę. Ja jestem z niej zadowolony. Nie myślę w kategoriach "Co, jeśli?", o tym co stanie się w przyszłości. To inna historia. Nie gdybamy. Mówimy o tym co jest teraz, o rzeczywistości”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.05.2018  Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa
19.05.2018  Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso
11.05.2018  Kubica: W 2006 roku prowadziłem bolid bez używania trzech palców
01.05.2018  Williams potwierdził udział Kubicy w testach po GP Hiszpanii
20.04.2018  Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy
Tagi:
Kubica R.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Maniekkloss, 11.05.2018 15:57[!]
F1 TV Pro - to było miodzio oglądać Roberta. Na taką usługę czekałem od zawsze.
Pauree, 11.05.2018 16:03[!]
Nie miałeś żadnych problemów? Żadnych lagów, ścinek?
Shaitan, 11.05.2018 16:28[!]
U mnie bardzo dużo tego typu problemów było... :/.
Maniekkloss, 11.05.2018 16:29[!]
Mam dobre łącze. Oczywiście ze dwa razy coś przycięło, ale na 2-3 sek.
Masio, 11.05.2018 17:45[!]
Jakikolwiek czas by nie był, to miło znowu zobaczyć Polaka rodaka w oficjalnej sesji w Grand Prix. :)
pablonzo, 11.05.2018 17:58[!]
Świetny i szczery wywiad.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca