F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.08.2018

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku

Leclerc: Po słabym starcie sezonu postępy Saubera wyglądają na jeszcze większe

13.08.2018

Tost: Niedziałające poprawki są odpowiedzialne za słabą formę

Magnussen: Formuła 1 wreszcie sprawia mi radość

Raikkonen przedłużył kontrakt z Ferrari na starty w sezonie 2019?

12.08.2018

Massa rozczarowany wypowiedzią Strolla o braku wsparcia w sezonie 2017

Sirotkin: Sauber znalazł się już poza zasięgiem Williamsa

Renault zaskoczone postępami Ferrari nad jednostką napędową

Brown: McLaren potrzebuje dobrego bolidu by zaryzykować z młodymi kierowcami

Stroll: Moje uczucie do Formuły 1 to "kocham-nienawidzę"

11.08.2018

Wywiad z e-sportowym kierowcą Mercedesa - Patrykiem Krutyjem

Wyniki oglądalności wyścigów F1 są gorsze o 4% względem sezonu 2017

10.08.2018

Verstappen nie martwi się częstymi karami nakładanymi na Toro Rosso

Perez nie wyklucza zmiany zespołu przed nadchodzącym sezonem

Massa rozumie decyzję Ricciardo o przejściu do Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel: Ciągłe zmiany w przepisach o aerodynamice są komiczne

Z opinią Niemca zgadzają się Lewis Hamilton oraz Kevin Magnussen.
Mateusz Szymkiewicz, 13 maja 2018, wyświetlenia: 1979<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel uważa, że ciągłe zmiany w przepisach dotyczących aerodynamiki są komiczne.

Przed sezonem 2017 podjęto decyzję, by wyposażyć bolidy Formuły 1 w bardziej rozbudowane pakiety aerodynamiczne. Docelowo nowe przepisy miały sprawić, by konstrukcje osiągały lepsze czasy okrążeń o kilka sekund, natomiast sama seria odzyskała miano spektakularnej.

Mimo to efektem ubocznym większego docisku jest mniejsza liczba manewrów wyprzedzania i w tym celu już na 2019 rok przegłosowano kolejne modyfikacje w regulaminie. Przyszłoroczne bolidy będą posiadały m.in. prostsze przednie skrzydła czy większą klapę DRS. Zdaniem Sebastiana Vettela, brak zdecydowania w kierunku jakim powinna zmierzać Formuła 1 zaczyna być niepoważny.

„Uważam, że to trochę komiczne” – powiedział kierowca Ferrari. „W 2009 roku uznano «Zmniejszmy znaczenie aerodynamiki i zróbmy lepsze wyścigi». Mimo to uważam, że niewiele to zmieniło. Później powiedzieliśmy «Bolidy są zbyt wolne, poszerzmy je, zwiększmy aerodynamikę i uczyńmy je bardziej spektakularnymi». Teraz chcemy znowu je spowolnić. To jak krążenie po Ameryce i zmienianie kierunku jazdy sto razy”.

Z opinią Vettela zgadza się Lewis Hamilton, którego czas pole position w Barcelonie jest lepszy od zeszłorocznego o trzy sekundy. Jak przyznał Brytyjczyk, świadomość, że przyszłoroczne bolidy będą wolniejsze o półtorej sekundy jest frustrująca. „Chcemy naciskać do limitów. Jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy w tym roku jest pobijanie rekordów. Technologia jaką dysponujemy jest niesamowita i do tego ją wykorzystujemy. Powinniśmy być co najmniej tak samo szybcy jak w tym roku lecz z lepszymi wyścigami” – stwierdził lider klasyfikacji.

Obaj kierowcy zostali od razu poinformowani, że zmiany w aerodynamice są podyktowane chęcią zwiększenia liczby manewrów wyprzedzania, na co Vettel odparł: „Uważam, że powinniście nas zapytać co jest potrzebne do wyprzedzania. Nie mówię, iż wszystko wiemy, nie mamy pojęcia o projektowaniu bolidu, ale wiemy jakie są odczucia, jak prowadzić i jakie są ograniczenia przy wyprzedzaniu. Ale nikt nas tak naprawdę nie pytał”.

Podobnego zdania jest Kevin Magnussen, który o nowych przepisach dotyczących aerodynamiki dowiedział się tuż przed startem weekendu w Barcelonie. „Zmiana regulaminu na następny rok jest niepotrzebna. Wydaje się, że to jest coś, co może wpłynąć na poprawę, a nie przyniesie żadnego efektu. Zostanie wprowadzony nowy koncept przedniego skrzydła na dwa lata przed zupełnie innymi bolidami. Ostatnie trzy wyścigi były fantastyczne, więc dlaczego nie utrzymamy tego stanu [do 2021 roku], by przez te dwa-trzy lata zrobić to właściwie?” – oznajmił Duńczyk.

Max Verstappen uważa jednak, że wolniejsze bolidy nie będą miały dla niego żadnego znaczenia, jeżeli ich wpływ na jakość wyścigów będzie pozytywny. „Dla mnie to nie jest kwestia ustanawiania nowych rekordów w każdym miejscu. Lepiej mieć dobry wyścig będąc wolniejszym o sekundę lub półtorej, niż jechać za kimś cały czas”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.08.2018  Raikkonen wciąż czeka na decyzję Ferrari w sprawie swojej przyszłości
29.07.2018  Bottas: Kolizje z Vettelem i Ricciardo były incydentami wyścigowymi
29.07.2018  Vettel: Mieliśmy tempo, aby powalczyć z Hamiltonem
28.07.2018  Vettel: Ferrari nie jest tak konkurencyjne w deszczu co Mercedes
27.07.2018  Vettel: To nie jest łatwa sytuacja, ale powrót do ścigania pomoże Ferrari
Tagi:
Vettel S.
Hamilton L.
Magnussen K.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paymey852, 13.05.2018 12:04[!]
To Hamilton najczęściej apeluje o zmiany jak za kimś utknie pamiętam jak po Meksyku wręcz wzywał do zmian bo się ścigać nie można.
Max realista rozumie że nie można zjeść ciastko i go dalej mieć.
W, 13.05.2018 12:24[!]
Dodatkowo te zmiany kosztują. Zero logiki.
bartoszcze, 13.05.2018 12:36[!]
Teraz ktoś powinien zrobić przegląd wypowiedzi kierowców z ostatniego roku na temat możliwości wyprzedzania.
marios76, 13.05.2018 21:58[!]
@bartoszcze Jakos dziś Vettelnie narzekal, ze nie moze wyprzedzic Hamiltona. Max natomiast zrobil wielblada przy VSC, przez co malo nie stracil podium. Tu sluchalbym Vettela i Hamiltona- po co ciagle zmiany, tak naprawdę loza kasa nic wiecej za soba nie pociagaja.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca