F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.05.2018

Raikkonen gotowy pozostać w Ferrari na sezon 2019

FIA oraz FOM proszą Pirelli o uproszczenie nazw ogumienia

Menedżerowie Alonso pracują nad jego powrotem do Ferrari?

Euronews: Rich Energy finalizuje przejęcie Force India

24.05.2018

Red Bull: Możemy być wysoko w kwalifikacjach

Zespoły F1 otrzymają w Monako szczegóły nowych regulacji

Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo

Red Bull i Mercedes ufają FIA w ocenie legalności bolidu Ferrari

Ricciardo z najlepszym czasem w pierwszym treningu w Monako

Hamilton zadowolony z powrotu grid girls przy okazji GP Monako

Stroll: Chcemy dokonać znaczących postępów przed lipcowymi wyścigami

Hartley zaskoczony plotkami na temat swojej przyszłości w Toro Rosso

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Grosjean został ukarany cofnięciem o 3 pozycje na starcie GP Monako

Sędziowie przeanalizowali incydent, do jakiego doszło tuż po starcie GP Hiszpanii.
Nataniel Piórkowski, 13 maja 2018, wyświetlenia: 4218<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Romain Grosjean został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie wyścigu o Grand Prix Monako za spowodowanie kolizji z Nico Hulkenbergiem i Pierre'em Gasly'ym.

Pokonując trzeci zakręt Grosjean stracił panowanie nad tyłem swojego bolidu. Ratując się z uślizgu Francuz dodał gazu. Z relacji kierowcy Haasa wynika, że w momencie gdy odzyskiwał kontrolę nad swoim Haasem VF-18 było już za późno, by uniknąć zderzenia z nadjeżdżającymi Hulkenbergiem i Gasly'ym.

Po zakończeniu wyścigu sędziowie zajęli się analizą incydentu. Po jej zakończeniu wydali decyzję o ukaraniu Grosjeana cofnięciem o trzy pozycje na starcie nadchodzącego wyścigu o Grand Prix Monako oraz dopisaniem do jego licencji dwóch punktów karnych.

Uzasadniając decyzję o nałożeniu kary sędziowie zwrócili uwagę na fakt, iż Francuz znajdował się po zewnętrznej stronie zakrętu, niemal całkowicie na poboczu. Dodając gazu jego bolid zjechał na wewnętrzną część toru, trafiając wprost pod koła bolidów konkurencyjnych kierowców.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.05.2018  FIA oraz FOM proszą Pirelli o uproszczenie nazw ogumienia
23.05.2018  Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo
16.05.2018  Zespoły oprotestują system baterii silnika Ferrari?
15.05.2018  Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle
14.05.2018  FIA przeanalizuje pierwszy wypadek z udziałem systemem Halo
Tagi:
FIA
Grosjean R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Nitros, 14.05.2018 10:57[!]
@teambuktu
Święte słowa, zachowanie godne cofnięcia o 10 miejsc lub odpoczynku na jedno GP.
Qbelek11, 14.05.2018 11:27[!]
Patrząc tutaj na zdjęcie Romaina z postu, to może on po prostu nie widzi
piwo, 14.05.2018 13:23[!]
moze telefon wpadl mu pod pedal hamulca
szajse, 14.05.2018 13:32[!]
Przy takiej przygazówce na maxa po uślizgu od razu przypomina mi się ustawka z Singapuru 2008. W rolach głównych: Piquet Jr, Fernando "Nic nie wiedziałem" Alonso oraz Piękny Flavio. Z Grosjeanem to oczywiście czysty przypadek i zbyt nerwowa reakcja na myszkowanie Magnussena ale palenie gumy mógł sobie darować bo o żadnym odzyskiwaniu kontroli nad bolidem nie było mowy. A narobił tyle dymu, że cudem tylko dwóch biednych rywali wyeliminował.
bartoszcze, 14.05.2018 14:13[!]
@RY2N
Ale jakbyś tak popatrzył uważnie, to może zauważyłbyś, że chmura poszła nie w chwili dodawania gazu na krawędzi toru, tylko kiedy zaczął się obracać na jego środku.
MairJ23, 14.05.2018 16:23[!]
@bartoszcze jaka roznica ? kazdy kierowca wie ze ani gazu ani hamulca sie nie wciska do podlogi - nie ma takiej sytuacji z ktorej mozesz wysc wciskajac jedno albo drugie w taki sposob, poprostu nie ma. Chyba ze jestes w strefie akceleracji lub hamowania i robiles to wiele razy i wiesz ze to wyjdzie.... ale nie w momencie jak twoj bolid zaczyna "szalec" wtedy tylko delikatne ruchy badz nawet wszystko puszczasz i czekasz na zlapanie trakcji. Wiec to co zrobil Grosjean to jakas pomylka malego dziecka ktore jedzie takim "smokiem" po raz pierwszy w zyciu.
dejacek, 14.05.2018 16:31[!]
popatrzcie jaki idiotyczny jest ten system kar. Jeżeli w bolidzie- nie z winy kierowcy- rozleci się skrzynia to go cofają o 5 miejsc, inne elementy silnika jeszcze więcej a za stworzenie zagrożenia życia dla innych kierowców przez kręcenie bączków w środku stawki- 3 miejsca. Według mnie powinien być ban na co najmniej 1 wyścig
MairJ23, 14.05.2018 18:32[!]
@dejacek w pełni się z Tobą zgadzam. Nawet o tym nie pomyślałem. Ale oczywiście masz 100% racji. Nie powinien jechać w następnym wyścigu....tyle że to bylby drugi raz dla Grosjean'a. Myślę że jego dni są policzone w Haas a tym samy w Formula 1.
nickolas, 14.05.2018 22:09[!]
No takie zacne grono eksperckie, że powinienem jak baran przytakiwać i klaskać. Ale trochę za stary jestem - Połowa zawodników złożona z szanownych forumowiczów jak i kierowcow wyscigowych zrobiłby to samo!
To nie Xbox - nie ma cofania! Mając uślizg i 10 kierowców na plecach zrobiło mu się ciepło. Podjął złą decyzję i tyle.
Kara słuszna, ale podkreślam-wielu z Was też by spanikowało albo chcąc się ratować pogorszyło sytuację.
bartoszcze, 14.05.2018 22:12[!]
@MairJ23
No taka różnica, że albo się trzymamy faktów i Grosjean nie "wjechał na tor w chmurze", albo fakty ważymy sobie lekce i wtedy możemy nawet pisać że jechał pod prąd na pełnym gazie...

Nie wypowiadam się, czy gdyby dał gaz nieco mniejszy, to by wyprowadził, bo zupełnie mnie to nie interesuje.
MairJ23, 14.05.2018 22:34[!]
@bartoszcze kolego to chyba powinienes sam zobaczyc powtorke - Grosjean jest jeszcze poza torem i zaczyna wciskac gaz do dechy, zaczyna chmure zenim znalazl sie calkiem na torze spowrotem. Wiec jak mamy rozmawiac o faktach to raczej oboje musielibysmy zobaczyc telemetrie zeby wiedziec co sie wydarzylo.
Aeromis, 14.05.2018 22:38[!]
@nickolas
Jakby połowa kierowców zawodowych tak robiła, to taką sytuację byśmy widzieli często, prawda? Argument o połowie użytkowników był dziecinny i nieistotny.
bartoszcze, 14.05.2018 23:04[!]
@MairJ23 @RY2N
Zwracam honor :) zostały mi w pamięci zdjęcia z onboardu i z takich powtórek, na których ścianę dymu widać dopiero w środku toru, przy innych powtórkach widać że dym idzie jeszcze podczas zdzierania gum na poboczu.
nickolas, 15.05.2018 07:09[!]
@Aeromis hmm... - czyżbyś się znalazł w niewłaściwej połówce? ;-)
potraktuj moją wypowiedź nie 'at persona' a raczej jako analiza sytuacyjna - a trudno powiedzieć dokładnie kiedy i jak bolid w poślizgu złapie przyczepność. Dlatego oceniłem, że jak już zarzuciło jego wozem spora grupa ludzi skusiła by się wcisnąć gaz. Dlaczego? a na przykład:
- może spalić gumę to mnie obróci (pech, guma najpierw złapała asfalt zamiast puścić)
- a może się uda i nie stracę tyle miejsc (to ci bardziej ambitni)
- panika, co tu robić (zamknąć oczy?)
Wystarczy argumentów - chcesz przykładu? ten sam tor, parę metrów dalej i 2 lata wstecz.
Mistrz Lewis ocenił, że jednak mu się uda (to ten typ ambitny) - na szczęście on obsługuje początek stawki więc nie zgarnął wielu.

ps.
Cytat Aeromis :
Jakby połowa kierowców zawodowych tak robiła, to taką sytuację byśmy widzieli często

...i to jest się nazywa właśnie dziecinny argument.
Bo nie o to chodzi jak często dochodzi do wypadków, tylko jak w tych wypadkach się kierowcy zachowują. Paradoksalnie - przy tak małej ilości wypadków w ostatnich latach, mam wrażenie że niektórzy nie wiedzą jak się zachować w sytuacji krytycznej!?!
I może takiemu Grojeanowi powinni dać na symulator kilka takich scenariuszy, bo biedak nie ma doświadczenia...
Popatrz na Maxa: nudny wyścig - jest na podium / coś się dzieje - no tak, pewnie Verstappen?
(tym razem mu się upiekło;)
teambuktu, 15.05.2018 09:36[!]
@nickolas ale wiesz, że wielu z nas nie jest kierowcami F1 więc wymagamy od siebie mniej ;)
oczywiście, że błędy i dziwne sytuacje się zdarzają ale ta wyglądała dla mnie wyjątkowo głupio. masz rację, że wielu by się skusiło, żeby ten gaz wcisnąć z różnych powodów. niektórym by się może udało, innym nie, jeszcze inni by odpuścili widząc, że nie ma szans na powodzenie. GRO znalazł się w tej części, która stwierdziła - zes..am się a się nie dam i najwyżej wyjdzie jak wyszło.
Aeromis, 15.05.2018 11:35[!]
@nickolas
To oczywiste że trudno przewidzieć kiedy bolid w takiej sytuacji złapie przyczepność i właśnie dlatego był to tak duży błąd - zdanie się na los byle by tylko cisnąć. Romain w ogóle nie poszanował innych, myślał tylko o sobie nie bacząc że jest zagrożeniem dla innych. Będąc w poprzek toru i mając za sobą połowę stawki dodał gazu.
Dla mnie jest niemądre odnoszenie się do "zwykłych" ludzi, to nie wnosi nic logicznego, a sprawy nielogiczne mnie nie interesują. Porównywanie kierowcy zwykłego do zawodowego nie jest logiczne a tych z F1 to już w ogóle.
Cytat :
Bo nie o to chodzi jak często dochodzi do wypadków, tylko jak w tych wypadkach się kierowcy zachowują.
Przecież to jest ze sobą nierozłącznie powiązane. Jeśli kierowca zachowa się błędnie to w pewnych warunkach dochodzi do kraksy - a takie warunki są zawsze na starcie.
RY2N, 15.05.2018 15:53[!]
Cytat Aeromis :
Romain w ogóle nie poszanował innych, myślał tylko o sobie nie bacząc że jest zagrożeniem dla innych. Będąc w poprzek toru i mając za sobą połowę stawki dodał gazu.

Dokładnie. Lepiej bym tego nie ujął.
I dlatego dostał karę bo sędziowie nie mieli wątpliwości co do jego motywacji i poziomu umiejętności (a poziom umiejętności ma wystarczający żeby wcisnąć hamulec, gdyby tylko chciał, tuż przed powrotem na tor w poprzek trasy).
MairJ23, 15.05.2018 15:59[!]
@RY2N mogl tez nic nei wciskac i sprobowac utrzymac sie tam gdzie sie znalazl... tracac pare pozycji ale by sie utrzymal w wyscigu. ALe wybral inaczej i dlatego zasluzona kara - moim zdaniem za lagodna.
nickolas, 17.05.2018 06:48[!]
@Aeromis
OK, masz dość zawężone postrzeganie powiązań logicznych. Coś jak w dziale reklamacji firmy x: "widać ślady użytkowania, więc wina Klienta" ;-)
Ja mam podejście analityczne ...takie zboczenie zawodowe.
...i szczerze mówiąc nie postrzegam was jako "zwykłych" ludzi. Ponieważ sam nie tylko oglądam F1, ale również bawię się w kierowcę na symulatorach. No więc wiem co to poślizg i zakładam że ludzie na F1WM też, w przeciwieństwie od zwykłego Kowalskiego ...i jak widać "zwykłego" Grosjeana!

Więc dla mnie kwestia wypadków nie zamyka się "do warunków" zewnętrznych jak START wyścigu.
Mówi się, że miarą dobrego kierowcy jest to jak poradzi sobie w krytycznej sytuacji.
...tyle że cechą mądrego będzie to, żeby w ogóle do takiej sytuacji nie doprowadzić!

I to są słowa instruktora do zwykłego Kowalskiego (swoją drogą powinni na kursie obowiązkowo uczyć wychodzenia z trudnych sytuacji na drodze), koniec kropka.

ps. Gorsjean to też zwykły człowiek - jego ocena sytuacji w krytycznych momentach to w gruncie rzeczy głównie instynkt, cechy psychofizyczne, potem doświadczenie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca