F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA

Ricciardo: Hipermiękka mieszanka powinna być dostępna na każdym torze

17.05.2018

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom

16.05.2018

Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii

Verstappen senior sfrustrowany kwalifikacyjnymi osiągami silnika Renault

Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1

Renault: Po Grand Prix Monako rozpoczniemy rozmowy z Red Bullem

Zespoły oprotestują system baterii silnika Ferrari?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zespoły oprotestują system baterii silnika Ferrari?

Istnieją podejrzenia, że zespół korzysta z większej energii niż pozwalają na to przepisy.
Nataniel Piórkowski, 16 maja 2018, wyświetlenia: 3412<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

W trakcie nadchodzącego Grand Prix Monako rywale Ferrari mogą oprotestować system baterii wykorzystywany w jednostce napędowej włoskiego producenta.

Na początku sezonu konkurencyjne stajnie podejrzewały Scuderię o łamanie limitu zużycia oleju, a w Barcelonie zakwestionowały projekt lusterek ze skrzydełkami umiejscowionymi na łączniku z halo.

Jak donosi Auto Motor und Sport podczas wyścigowego weekendu w Monte Carlo rywale stajni z Maranello mogą złożyć formalny protest dotyczący działania baterii w bolidach SF71H.

Według nieoficjalnych informacji Ferrari może korzystać na pojedynczym okrążeniu z energii wyższej niż regulaminowe 4 megadżule. Zespół ma używać do tego celu systemu pozwalającego na ominięcie sensora. Dzięki temu silnik może generować moc wyższą o około 20 koni mechanicznych.

„Rozwiązanie wykorzystywane przez Ferrari jest tak skomplikowane, że inżynierowie FIA mają problem z jego zrozumieniem” – informuje korespondent niemieckiego magazynu, Michael Schmidt.

Największy rywal Ferrari – Mercedes, domaga się od organu zarządzającego przyspieszenia dochodzenia mającego ustalić, czy system Ferrari jest legalny. Dyrektor niewykonawczy stajni z Brackley – Niki Lauda, powiedział: „Każdy wyścig w trakcie którego mamy do czynienia z "szarymi strefami" w regulaminach może być wyścigiem przegranym. FIA musi wyjaśnić te wątpliwości przed Monte Carlo”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.05.2018  Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019
18.05.2018  Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019
18.05.2018  Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA
17.05.2018  Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom
13.05.2018  Vettel: Ciągłe zmiany w przepisach o aerodynamice są komiczne
Tagi:
Przepisy
Ferrari
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
benethor, 17.05.2018 00:42[!]
@kumien to może Ferrari niech zacznie wymyślać zmiany zgodne z przepisami, to już nie są lata 2000-2004, Ferrari International Assistance już tak dobrze nie działa
Damos, 17.05.2018 13:16[!]
Cytat bartoszcze :
Jakim cudem zatem przekroczenie limitu ENERGII pobieranej z baterii może zwiększać MOC silnika? MGUK czy spalinowego?
Heloł...
To bardzo proste. Dostarczenie większej energii w tym samym czasie - to dostarczanie średnio większej mocy (energia to moc * czas). Założenie zarzutu jest takie, że MGUK dostaje z baterii więcej mocy niż powinno. Czy to jest prawda, czy nie - tego nie wiem :) Tego nie wiedzą nawet specjaliści z FIA, którzy są bardziej kompetentni :)
Ciekawe, czy MGUH może robić za proxy energii elektrycznej i w odpowiednim momencie pobierać ją z baterii i przekazywać do MGUK, kiedy obwody pomiarowe FIA są jedynie między baterią a MGUK?
bartoszcze, 17.05.2018 19:38[!]
Cytat Damos :
Dostarczenie większej energii w tym samym czasie - to dostarczanie średnio większej mocy

To jest, powiedziałbym, mocne uśrednienie :)
Jeżeli MGUK może pracować z regulowaną mocą, to można zrozumieć, że w czasie t przy niższej mocy bateria dostarczy energii t x Pminor, a przy podwyższonej mocy w tym samym czasie będzie to t x Pmajor, i pytanie czy w ten sposób limit 4MJ nie zostanie przekroczony.
Jeżeli jednak MGUK działa ze stałą - maksymalną - mocą, to wtedy nie ma opcji na podwyższenie mocy silnika, a tylko na wydłużenie czasu korzystania z tej mocy.

Z tego co czytałem Hughesa, to Ferrari miało rzekomo (według autorów plotki) mieć dodatkowy sterownik w obudowie baterii, pozwalający na dostarczenie podnadlimitowej energii do MGUK, ale moc limitowana regulaminem raczej wyszłaby w centralnym ECU... i znalezienie tego raczej skutkowałoby dyskwalifikacją.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca