F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.05.2018

Raikkonen gotowy pozostać w Ferrari na sezon 2019

FIA oraz FOM proszą Pirelli o uproszczenie nazw ogumienia

Menedżerowie Alonso pracują nad jego powrotem do Ferrari?

Euronews: Rich Energy finalizuje przejęcie Force India

24.05.2018

Red Bull: Możemy być wysoko w kwalifikacjach

Zespoły F1 otrzymają w Monako szczegóły nowych regulacji

Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo

Red Bull i Mercedes ufają FIA w ocenie legalności bolidu Ferrari

Ricciardo z najlepszym czasem w pierwszym treningu w Monako

Hamilton zadowolony z powrotu grid girls przy okazji GP Monako

Stroll: Chcemy dokonać znaczących postępów przed lipcowymi wyścigami

Hartley zaskoczony plotkami na temat swojej przyszłości w Toro Rosso

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault: Po Grand Prix Monako rozpoczniemy rozmowy z Red Bullem

Francuski koncern chce omówić sprawę dostaw silników i kontraktu Carlosa Sainza.
Nataniel Piórkowski, 16 maja 2018, wyświetlenia: 2164<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault nie zamierza wyznaczać Red Bullowi żadnego konkretnego terminu na podjęcie decyzji w sprawie ewentualnego przedłużenia umowy na dostawy jednostek napędowych.

Stajnia z Milton Keynes dysponuje możliwością rozpoczęcia współpracy z Hondą, której jednostki napędzają obecnie bolidy Toro Rosso. Początkowo Renault poprosiło Red Bulla o przekazanie informacji w sprawie wyboru dostawcy silników do 15 maja, a później wydłużyło ten okres o kolejne dwa tygodnie.

Teraz dyrektor zarządzający Renault Sport F1 – Cyril Abiteboul zdradził, że rozmowy rozpoczną się dopiero po Grand Prix Monako. „Wszystko ruszy pod koniec maja, krótko po Monako. Nie zamierzamy wyznaczać terminu, bo to nie w naszym stylu, ale na pewno nie możemy odwlekać tego w nieskończoność”.

„To nieco pilna sprawa w związku ze zmianami w przepisach. Jeśli Red Bull chce naszych silników, to powinien nas o tym poinformować. W przypadku braku porozumienia będziemy dostarczać silniki własnemu zespołowi i McLarenowi. Nie musimy współpracować z trzema stajniami” – dodał.

Rozmowy z Red Bullem mogą także utrudnić Renault zatrzymanie w swoim składzie Carlosa Sainza. „Wszyscy wiemy o jego umowie z Red Bullem. Wszyscy wiemy również, że w przypadku woli wszystkich stron jest możliwość jej rozwiązania. Od dwunastu lat prowadzimy z Red Bullem rozmowy na temat różnych problemów. Jestem przekonany, że wkrótce pojawi się wiele okazji, by omówić także tę sprawę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.05.2018  Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla
21.05.2018  Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019
18.05.2018  Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych
16.05.2018  Verstappen senior sfrustrowany kwalifikacyjnymi osiągami silnika Renault
09.05.2018  Sainz: Renault chciałoby kontynuować ze mną współpracę
Tagi:
Renault
Abiteboul C.
Red Bull
Sainz C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 16.05.2018 11:43[!]
Ciekawy czy jeśli rozmowy o silnikach upadną to czy nie ucierpi na tym kariera Carlosa, jesli stanie sie również elementem przetargu, a chyba tak jest skoro o nim wspomniano
rno2, 16.05.2018 11:50[!]
Widać, że Renault trochę stonowało swoje bojowe nastawienie do Red Bulla, ponieważ mogą wiele stracić.
Zanosi się na to, że RBR chce przejść na silniki Hondy.
W takim wypadku zapewne Ricciardo będzie szukał miejsca dla siebie w innym zespole, a Red Bull będzie musiał ściągnąć Sainza.

Wniosek jest jeden: Renault musi się postarać i przekonać do siebie byki, żeby nadal pozostali ich klientami :-)
enstone, 16.05.2018 12:56[!]
@rno2
Wiele stracić ?, Chyba tylko Sainza ....
stasek44, 16.05.2018 14:49[!]
@rno2 pierwsze słysze o bojowym nastawieniu Renault do RBR. Zawsze myślałem, że było na odwórt.

Podejrzewam, że Sainz jeżeli wróci do RBR to tylko i wyłącznie do głównego zespołu. Żeby to się jednak stało, Riccardo musi podpisać kontrakt z jakimś innym zespołem. Z drugiej strony RBR powiedział jasno - Australijczyk ma czas do przerwy wakacyjnej, czyli wtedy dowiemy się co z jego kontraktem [Riccardo], Sainzem, dostawami silników do RBR, a być może dowiemy się też nieco o składzie innych ekip (po za RBR, Renault i STR).

@enstone zgadzam się. Wizerunkowo również mogą ucierpieć, ale raczej "jednorazowo" w chwili ogłoszenia zerwania współpracy. Potem może być dla nich tylko lepiej. Przecież od jakiegoś czasu RBR prowadzi nagonke na Renault i ich silniki.
quickNick, 16.05.2018 17:04[!]
Ciekawe jak Renault się pozbiera jak odejdzie od nich ten topowy kierowca...
Falarek, 16.05.2018 18:43[!]
A co z Toro Rosso jak RB wybierze Hondę. Powrót do Renault czy dalsza współpraca z Hondą. Ponoć za czasów McLarena nie mogli dostarczać silników do dwóch ekip teraz będzie to możliwe i może wyjść Hondzie na dobrze.
rakes, 17.05.2018 00:31[!]
@Falarek A co z Toro Rosso jak RB wybierze Renault ? Zostaną na Hondzie i za rok powtórka z rozrywki odnośnie wyboru silnika dla RB ?
kovalf122, 17.05.2018 09:52[!]
@Falarek Honda raczej byłaby w stanie dostarczać silniki dwóm klientom. Przecież około połowy 2017 roku podpisali porozumienie na dostawy jednostek napędowych z Sauberem. Wtedy wydawało się, że Honda w sezonie 2018 będzie obsługiwała dwa teamy - McLarena i Saubera właśnie. Dopiero zmiana szefostwa w zespole z Hinwill i późniejszy słynny deal silnikowy sprawiły, że Honda ma tylko jednego, zupełnie niespodziewanego klienta.
Wydaje się, że dostarczanie silników dwóm bliźniaczym zespołom nie powinno stanowić problemu dla Hondy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca