F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom

Austriak odniósł się do decyzji o wprowadzeniu poprawek mających ułatwić wyprzedzanie.
Nataniel Piórkowski, 17 maja 2018, wyświetlenia: 4082<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Helmut Marko uważa, iż Mercedes poparł propozycje zmian w przepisach na sezon 2019, ponieważ uznał, że negatywnie wpłyną one na formę konkurencyjnych zespołów.

Świat królowej sportów motorowych został zaskoczony informacją o tym, że w ostatniej chwili Komisji F1 udało się przegłosować wprowadzenie poprawek, jakie mają ułatwić wyprzedzanie.

W skład pakietu zmian wejdą uproszczone przednie skrzydło oraz kanały wentylujące hamulce oraz większy płat tylnego skrzydła, którego zadaniem będzie zwiększenie efektu DRS.

Magazyn Auto Motor und Sport informuje, że Mercedes i Force India przesłały swoje głosy na tak piętnaście minut przed upływem wyznaczonego terminu. „Byliśmy w 60% na tak, a w 40% na nie. Później spojrzeliśmy na koncepcję i uświadomiliśmy sobie, że ma ona sens. Nie można stale zgłaszać weta” – powiedział szef działu sportów motorowych Mercedesa, Toto Wolff.

Konsultant Red Bulla – Helmut Marko sugeruje jednak, że za decyzją niemieckiego zespołu kryją się inne powody. „Mercedes chciał nowych przepisów, gdyż są na końcu ze swoją koncepcją aerodynamiczną. Pragną, aby wszystkie prace zaczęły się od czystej kartki papieru, bo nas to zaboli”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.01.2019  Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty
14.01.2019  Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?
10.01.2019  Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020
08.01.2019  Hamilton: Nie chcę powtórki poleceń zespołowych z Soczi
24.12.2018  Bottas przyznał, że mocno przeżył odpadnięcie z wyścigu w Baku
Tagi:
Mercedes
Marko H.
Przepisy
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
teambuktu, 17.05.2018 10:49[!]
Tak, tak. Spiseg.
marvin, 17.05.2018 10:57[!]
Mercedes jako duży zespół da sobie radę, bo ma całe bataliony aerodynamików, podobnie jak Ferrari i Red Bull. Zapewne zaczęli już prace wcześniej niż głosowanie, bo wiedzieli, że to przejdzie. A mniejsze zespoły (środek i koniec stawki) znowu będą w ogonie, bo nie mają po prostu zasobów, żeby pracować nad tymi zmianami tak wydajnie jak czołówka.
benethor, 17.05.2018 11:17[!]
Ale jak to panie Marko, przecież po to macie Adriana Neweya, nie wystarczy dać mu wolna rekę? Dlaczego w imię "solidarności z rywalami" nie podzielicie się pakietem aero z takim choćby Williamsem?
marios76, 17.05.2018 12:03[!]
@benethor Komu pomogli w latach 2010-13 ? Czerpali ile sie dalo, a jak sie nie da- to Formula be...
MairJ23, 17.05.2018 12:19[!]
Dr Marko fantazjuje. Moze wytlumaczylby dlaczego te zmiany maja faworyzowac Mercedesa a innych pograzyc ? Bo brzmi to irracjonalnie, jak Netanjahu.
rno2, 17.05.2018 12:54[!]
@benethor
Williams już sam się podzielił planami bolidu Mercedesa (bez ich wiedzy) i teraz próbują coś zrobić z tym swoim pokracznym autkiem :-)
JuJu_Hound, 17.05.2018 14:10[!]
Jakiekolwiek upraszczanie aerodynamiki jest w niesmak Red Bullowi bo nie oszukujmy sie, sa w tym najlepsi
paymey852, 17.05.2018 17:28[!]
@MairJ23
Marko sam mówi o tym że RB straci albo inaczej skoro są najlepsi to mają największe prawdopodobieństwo utraty przewagi.
"Pragną, aby wszystkie prace zaczęły się od czystej kartki papieru, bo nas to zaboli”.

Więc to puszki zachowują się słabo bo to klasyka gatunku i jeszcze płaczą bo ktoś ich znowu skrzywdził.
Nie faworyzują Mercedesa lecz wszystkich którzy nie są nr 1 aerodynamicznie.

Hipokryzja pełną gębą w Red Bullu bo jak chcą lepszych silników to w imię lepszego widowiska itp a jak są "konkretne" zmiany w tym temacie ale dotykają aero to płacz.
mich909090, 17.05.2018 19:17[!]
Kogo to obchodzi ,że RBR straci ? Każdy może głosować jak chce. Mercedes też ryzykuje bo nie jest pewne czy ich nowe aero będzie najlepsze. Helmut tak się odgraża ,a Merc mógłby niczego nie zmieniać i głosować po myśli Red Bulla i dalej mieli by to swoje wspaniałe aero ,które nic im nie daje bo Merc ich leje sezon po sezonie silnikiem.
DBR, 17.05.2018 20:04[!]
Ale po zmianie dalej może lać RBR silnikiem, a nie byłoby już takiej odpowiedzi aero - czytaj RBR spadłby do poziomu Renault. Nic dziwnego, że płaczą.
Maciek znafca, 17.05.2018 22:22[!]
Ale RBR ma ból tyłka na punkcie Nercedesa. W końcu to oni znieśli ich dominację.
xdomino996, 17.05.2018 22:48[!]
Ja uważam ze mercedes moze miec najlepsze aero, w koncu barcelona jest kuta pod auta o wysokim docisku. Ferrari ma najskuteczniejszy drs albo doladowanie z baterii. Widac to bylo w chinach. Bottas jadacy ponad 3s za vettelem nie mial mozliwosci korzystac z tunelu. A w samym s3 odrabial 0.3s, vettel w kwalifikacjach byl szybki w s3, a nagle stracili przewag3. To samo bylo w baku miedzy vettelem a hamiltonem
Kamikadze2000, 18.05.2018 16:51[!]
@marko76 - co ty pleciesz... robili wszystko, by uprzykrzyć życie RBR. Gdyby nie fakt, że opony z opletem stalowym pękały i stanowiły niebezpieczeństwo, na bank nie wróciliby do kewlarowego. ;) Zakaz "dmuchanego dyfuzora", nieustanne zaostrzenia regulaminu w kwestii uginania się przedniego skrzydła, zakaz dolnego płatu tylnego skrzydła, zakaz zmiany mappingu... FIA robiła wszystko, by ich spowolnić. Niestety wprowadzenie kosiarki w 2014 roku dopiero ich zatrzymała, ale jak wiadomo silnika nie tworzą...
kriskab, 20.05.2018 22:03[!]
Też mi nowość...Przecież każdy wie, że to co widzimy podczas niedzielnych grand prix, to tylko czubek góry lodowej... tu gra idzie o miliardy dolarów, Merc sprzedaje na świecie ponad 2.000.000 samochodów rocznie, a f1 to jedna z bardziej skutecznych platform marketingowych. Widomo, że zrobią wszystko żeby zostać na szczycie, bo to dla nich szansa na kolejne rekordy sprzedaży...trzeba odwrócić myślenie...Merc kładzie kasę na F1, bo dzięki temu rośnie sprzedaż, nie odwrotnie...to samo dotyczy Red bulla i sprzedaży energetyka, tyle tylko Helmuś udaje, że chodzi o sportową rywalizację...ach Ci Austriacy...i ich mijanie się z rzeczywistością:-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca