F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.10.2018

Ocon i Magnussen wykluczeni z wyników GP USA (akt.)

21.10.2018

Raikkonen: Udowodniłem, że niektórzy ludzie się mylili

Kevin Magnussen z możliwą dyskwalifikacją za zbyt duże zużycie paliwa

Alonso: W F1 ściga się więcej amatorów niż w WEC

Grosjean zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie do GP Meksyku

Horner: Ricciardo wybił dziurę w ścianie po odpadnięciu z GP USA

Stroll i Sainz otrzymali punkty karne

Kimi Raikkonen wygrywa Grand Prix USA

GP USA: najszybsze okrążenia wyścigu

GP USA: wyniki wyścigu

Verstappen wystartuje do GP Stanów Zjednoczonych z osiemnastego pola

Wolff: Jestem ostrożny w ocenie szans Ocona na posadę w Williamsie

Wolff nie wyklucza kolejnych poleceń zespołowych podczas wyścigu w Austin

Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari

Bottas i Ocon uniknęli kar za zbyt wolną jazdę po zakończeniu Q1

Szef Nissana potwierdza zaawansowane rozmowy Albona z Toro Rosso

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

GP USA: wyniki kwalifikacji

Lewis Hamilton wyruszy z pole position do wyścigu o GP USA

20.10.2018

FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom

Austriak odniósł się do decyzji o wprowadzeniu poprawek mających ułatwić wyprzedzanie.
Nataniel Piórkowski, 17 maja 2018, wyświetlenia: 4060<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Helmut Marko uważa, iż Mercedes poparł propozycje zmian w przepisach na sezon 2019, ponieważ uznał, że negatywnie wpłyną one na formę konkurencyjnych zespołów.

Świat królowej sportów motorowych został zaskoczony informacją o tym, że w ostatniej chwili Komisji F1 udało się przegłosować wprowadzenie poprawek, jakie mają ułatwić wyprzedzanie.

W skład pakietu zmian wejdą uproszczone przednie skrzydło oraz kanały wentylujące hamulce oraz większy płat tylnego skrzydła, którego zadaniem będzie zwiększenie efektu DRS.

Magazyn Auto Motor und Sport informuje, że Mercedes i Force India przesłały swoje głosy na tak piętnaście minut przed upływem wyznaczonego terminu. „Byliśmy w 60% na tak, a w 40% na nie. Później spojrzeliśmy na koncepcję i uświadomiliśmy sobie, że ma ona sens. Nie można stale zgłaszać weta” – powiedział szef działu sportów motorowych Mercedesa, Toto Wolff.

Konsultant Red Bulla – Helmut Marko sugeruje jednak, że za decyzją niemieckiego zespołu kryją się inne powody. „Mercedes chciał nowych przepisów, gdyż są na końcu ze swoją koncepcją aerodynamiczną. Pragną, aby wszystkie prace zaczęły się od czystej kartki papieru, bo nas to zaboli”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.10.2018  Wolff nie wyklucza kolejnych poleceń zespołowych podczas wyścigu w Austin
20.10.2018  Hamilton zdziwiony taktyką Ferrari z deszczowych piątkowych treningów
19.10.2018  Bottas nie obawia się utraty posady w Mercedesie na rzecz Ocona w sezonie 2020
15.10.2018  Vandoorne rozpocznie starty w Formule E
11.10.2018  Wehrlein w pełni skupia się na powrocie do F1
Tagi:
Mercedes
Marko H.
Przepisy
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
teambuktu, 17.05.2018 10:49[!]
Tak, tak. Spiseg.
marvin, 17.05.2018 10:57[!]
Mercedes jako duży zespół da sobie radę, bo ma całe bataliony aerodynamików, podobnie jak Ferrari i Red Bull. Zapewne zaczęli już prace wcześniej niż głosowanie, bo wiedzieli, że to przejdzie. A mniejsze zespoły (środek i koniec stawki) znowu będą w ogonie, bo nie mają po prostu zasobów, żeby pracować nad tymi zmianami tak wydajnie jak czołówka.
benethor, 17.05.2018 11:17[!]
Ale jak to panie Marko, przecież po to macie Adriana Neweya, nie wystarczy dać mu wolna rekę? Dlaczego w imię "solidarności z rywalami" nie podzielicie się pakietem aero z takim choćby Williamsem?
marios76, 17.05.2018 12:03[!]
@benethor Komu pomogli w latach 2010-13 ? Czerpali ile sie dalo, a jak sie nie da- to Formula be...
MairJ23, 17.05.2018 12:19[!]
Dr Marko fantazjuje. Moze wytlumaczylby dlaczego te zmiany maja faworyzowac Mercedesa a innych pograzyc ? Bo brzmi to irracjonalnie, jak Netanjahu.
rno2, 17.05.2018 12:54[!]
@benethor
Williams już sam się podzielił planami bolidu Mercedesa (bez ich wiedzy) i teraz próbują coś zrobić z tym swoim pokracznym autkiem :-)
JuJu_Hound, 17.05.2018 14:10[!]
Jakiekolwiek upraszczanie aerodynamiki jest w niesmak Red Bullowi bo nie oszukujmy sie, sa w tym najlepsi
paymey852, 17.05.2018 17:28[!]
@MairJ23
Marko sam mówi o tym że RB straci albo inaczej skoro są najlepsi to mają największe prawdopodobieństwo utraty przewagi.
"Pragną, aby wszystkie prace zaczęły się od czystej kartki papieru, bo nas to zaboli”.

Więc to puszki zachowują się słabo bo to klasyka gatunku i jeszcze płaczą bo ktoś ich znowu skrzywdził.
Nie faworyzują Mercedesa lecz wszystkich którzy nie są nr 1 aerodynamicznie.

Hipokryzja pełną gębą w Red Bullu bo jak chcą lepszych silników to w imię lepszego widowiska itp a jak są "konkretne" zmiany w tym temacie ale dotykają aero to płacz.
mich909090, 17.05.2018 19:17[!]
Kogo to obchodzi ,że RBR straci ? Każdy może głosować jak chce. Mercedes też ryzykuje bo nie jest pewne czy ich nowe aero będzie najlepsze. Helmut tak się odgraża ,a Merc mógłby niczego nie zmieniać i głosować po myśli Red Bulla i dalej mieli by to swoje wspaniałe aero ,które nic im nie daje bo Merc ich leje sezon po sezonie silnikiem.
DBR, 17.05.2018 20:04[!]
Ale po zmianie dalej może lać RBR silnikiem, a nie byłoby już takiej odpowiedzi aero - czytaj RBR spadłby do poziomu Renault. Nic dziwnego, że płaczą.
Maciek znafca, 17.05.2018 22:22[!]
Ale RBR ma ból tyłka na punkcie Nercedesa. W końcu to oni znieśli ich dominację.
xdomino996, 17.05.2018 22:48[!]
Ja uważam ze mercedes moze miec najlepsze aero, w koncu barcelona jest kuta pod auta o wysokim docisku. Ferrari ma najskuteczniejszy drs albo doladowanie z baterii. Widac to bylo w chinach. Bottas jadacy ponad 3s za vettelem nie mial mozliwosci korzystac z tunelu. A w samym s3 odrabial 0.3s, vettel w kwalifikacjach byl szybki w s3, a nagle stracili przewag3. To samo bylo w baku miedzy vettelem a hamiltonem
Kamikadze2000, 18.05.2018 16:51[!]
@marko76 - co ty pleciesz... robili wszystko, by uprzykrzyć życie RBR. Gdyby nie fakt, że opony z opletem stalowym pękały i stanowiły niebezpieczeństwo, na bank nie wróciliby do kewlarowego. ;) Zakaz "dmuchanego dyfuzora", nieustanne zaostrzenia regulaminu w kwestii uginania się przedniego skrzydła, zakaz dolnego płatu tylnego skrzydła, zakaz zmiany mappingu... FIA robiła wszystko, by ich spowolnić. Niestety wprowadzenie kosiarki w 2014 roku dopiero ich zatrzymała, ale jak wiadomo silnika nie tworzą...
kriskab, 20.05.2018 22:03[!]
Też mi nowość...Przecież każdy wie, że to co widzimy podczas niedzielnych grand prix, to tylko czubek góry lodowej... tu gra idzie o miliardy dolarów, Merc sprzedaje na świecie ponad 2.000.000 samochodów rocznie, a f1 to jedna z bardziej skutecznych platform marketingowych. Widomo, że zrobią wszystko żeby zostać na szczycie, bo to dla nich szansa na kolejne rekordy sprzedaży...trzeba odwrócić myślenie...Merc kładzie kasę na F1, bo dzięki temu rośnie sprzedaż, nie odwrotnie...to samo dotyczy Red bulla i sprzedaży energetyka, tyle tylko Helmuś udaje, że chodzi o sportową rywalizację...ach Ci Austriacy...i ich mijanie się z rzeczywistością:-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca