F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Stajnia z Milton Keynes tym samym zakończy dwunastoletnie partnerstwo z Renault.
Mateusz Szymkiewicz, 19 czerwca 2018, wyświetlenia: 5749<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespół Red Bull Racing oficjalnie potwierdził przejście na jednostki napędowe Hondy od sezonu 2019, podpisując wieloletnią umowę.

Producent z Tokio został partnerem austriackiego koncernu przed sezonem 2017, kiedy to związał się z jego juniorską ekipą – Toro Rosso. Stajnia z Faenzy miała pełnić funkcję poligonu doświadczalnego dla Red Bull Racing, które rozczarowane jakością jednostek Renault chciało mieć alternatywę na lata 2019-2020 w postaci drugiego dostawcy.

Postępy wykonane przez Hondę na przestrzeni sezonu 2018 okazały się być na tyle zachęcające, że Red Bull podjął decyzję o zakończeniu dwunastoletniego partnerstwa z Renault. Wszystko wskazuje na to, iż kluczowe dla tej decyzji były wydarzenia z Grand Prix Kanady, gdzie obaj producenci przywieźli pakiety poprawek i w przypadku Hondy zysk mocy szacuje się na 24 konie mechaniczne.

Christian Horner, szef Red Bull Racing: „Wieloletnie porozumienie z Hondą jest sygnałem do startu dla nowej i ekscytującej fazy w Aston Martin Red Bull Racing, którego wysiłki mają nie tylko skupiać się na wygrywaniu wyścigów, ale na naszym podstawowym celu: mistrzowskich tytułach. Tego typu decyzje zawsze podejmowaliśmy w sposób beznamiętny z tylko jednym kryterium w głowie: czy to pozwoli nam ponownie konkurować na wyższym poziomie?”

„Po ostrożnych rozważaniach i ocenie jesteśmy pewni, że partnerstwo z Hondą jest właściwym kierunkiem dla zespołu. Jesteśmy pod wrażeniem zaangażowania Hondy w Formułę 1, a także ich dynamicznych postępów poczynionych z naszym siostrzanym zespołem Scuderia Toro Rosso. Ich własne ambicje pokrywają się z naszymi. Z niecierpliwością wyczekujemy tej współpracy w najbliższych latach, a także ścigania się o najwyższe laury w F1. Chcielibyśmy podziękować Renault za ostatnie dwanaście lat, podczas których doświadczyliśmy razem wielu niesamowitych chwil. Czasem różniliśmy się w opiniach, lecz Renault zawsze pracowało nad tym, by zapewnić nam konkurencyjną jednostkę”.

Takahiro Hachigo, prezes Honda Motor Company: „Posiadanie dwóch zespołów oznacza, że będziemy dysponowali dwa razy większą liczbą danych niż dotychczas. Wierzymy, że współpraca z Toro Rosso oraz Red Bull Racing umożliwi nam zbliżenie się do naszego celu jakim są zwycięstwa w wyścigach oraz mistrzostwach. Chcemy zbudować dwa silne partnerstwa. Rozmowy przebiegały bardzo szybko dzięki otwartemu oraz pełnego szacunku podejściu Red Bulla do Hondy. Doprowadziło to do uczciwej oraz sprawiedliwej transakcji”.

Oświadczenie Renault Sport F1 Team: „Dwa lata po powrocie Renault z fabrycznym zespołem, uznaliśmy, że jest to naturalna ewolucja zarówno dla Renault i Red Bull Racing, biorąc pod uwagę ich aspiracje. W pełni koncentrujemy się na rozwoju Renault Sport F1 Team, a także naszej świeżej relacji z McLarenem”.

Wtorkowy komunikat oznacza, że Honda po raz pierwszy od 2008 roku będzie dostarczała swoje jednostki dwóm zespołom. Wówczas japoński producent posiadał fabryczną ekipę, a także zaopatrywał Super Aguri w silniki oznaczone kodem RA.

Z kolei Red Bull podczas dwunastoletniej współpracy z Renault zdobył po cztery mistrzowskie tytuły w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów w latach 2010-2013, wygrał łącznie 57 Grand Prix, zdobył 59 pole position oraz 151 miejsc na podium.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy
08.12.2018  Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1
06.12.2018  Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1
05.12.2018  Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla
04.12.2018  TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku
Tagi:
Red Bull
Honda
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 19.06.2018 22:11[!]
@dulk Zjedz snickersa. Te cyfry skad bierzesz? Jezeli Newey przeszedl by do Renault, to dlaczego Ricciardo mialby walczyc tylko o 7 miejsce? Ten sezon ma stracony w walce o mistrza- przez osiagi. W nastepnym Max moze nie odwalac numerow jak w tym roku i jak myslisz, ktory (o ile Honda da rade) bedzie liderem w RB?
A co do twoich wyliczen, to Alonso na silniku Renault, w 4 wyscigach zdobyl wiecej punktow niz Alonso na silniku Honda przez caly poprzedni sezon. Vandorne w tym sezonie traci do Fernando wiecej niz w poprzednim, wiec nie jest punktem odniesienia.
Wrozysz z fusow...
dulk, 19.06.2018 23:08[!]
Cytat iceneon :
Tak Haas jest słaby. Spójrz na tabelę punktową i przestań gdybać. Szybsi od Renault, dobre.

na pewno mają gorszych kierowców - choć Magnussen daje w miarę radę - ja oceniam bolid a nie tylko punkty jakie dowiózł

Cytat marios76 :
Jezeli Newey przeszedl by do Renault, to dlaczego Ricciardo mialby walczyc tylko o 7 miejsce?

bo sam Newey nie zbuduje bolidu szybszego o 1 sekundę - wymagany jest budżet na poziomie top 3
Renault juz ma taki?
poza tym czy siła RedBulla to aby napewno tylko sam Newey?
no i podstawowa sprawa - czy Ricardo chce czekac na 2021 by potencjalnie walczyc o mistrza z Renault (o ile rzeczywiscie będą limity budżetowe) czy moze chcialby wczesniej - wg mnie priorytetem są 2 kolejne lata bo reszta jest juz zupełną niewiadomą

Cytat marios76 :
W nastepnym Max moze nie odwalac numerow jak w tym roku i jak myslisz, ktory (o ile Honda da rade) bedzie liderem w RB?

ten kto bedzie szybszy / regularniejszy - przecież już tak było jak Ric lał Vettela - liderem jest ten kto jest lepszy i ma więcej punktów
dla Ric dużo lepsze od Renault byłoby Ferrari - skoro martwi cie silny partner zespołowy to tam bedzie miał najłatwiej
al_bundy_tm, 20.06.2018 08:39[!]
Dzięki marios76 za cynk :) Super wiadomość!
Nadchodzą dobre czasy dla Hondy w Milton Keynes i Sakurze oraz Red Bull Racing w Milton Keynes i gdzieś tam w Austrii u Pana Prezesa :)
Burmistrz MK będzie zadowolony :D
nickolas, 20.06.2018 13:15[!]
@dulk @marios76
Mam wrażenie, że obaj przebijacie się na złe argumenty. Macie trochę racji ale nie do końca.
Patrzenie na same punkty jest fałszywe bo trzeba przyjrzeć się realnej formie, niezakłóconej wypadkami podczas wyścigów. Patrzenie na same punkty - to opieranie się na punktach to błąd.
Predykcje wyników to nie gdybanie ale urealnienie oceny zespołów.

Mimo to HAAS nie jest lepszy od Renault, bo ma za duże wahania formy. Owszem, oddali punkty tam gdzie mogli skasować ich najwięcej. Ale na wielu torach ich auto nie istnieje.
Tymczasem Renault stopniowo równa w górę.

Co do formy zawodników - cóż, jest współzależna od zaufania do auta. im jest z tym słabiej to i motywacja spada. Przykładem jest nawet Hamilton. Niejeden chciałby jego fotel a jemu tym czasem nie idzie - jego motywacja lub inaczej - radość z jazdy gdzieś pierzchła. A co by się działo w słabym aucie?! - pomyślcie tylko.
Przeciwnym przykładem może być Leclerc, bo to czysta radość gościa, który ma jeszcze wszystko do zdobycia.

I w końcu Adrian Newey - to jest umysł genialny. Rozumie i czuje działanie aero, jak mało kto. Jego pomysły działają - może być dla Renault prawdziwą katapultą do czołówki.
Zomo, 20.06.2018 15:09[!]
Swietna wiadomosc o ile Honda zrobi przyzwoity silnik bo Red Bull da sobie rade z reszta.
A 25mln to dla Renault nie jest jakis straszny cios, to swiatowy koncern. Zreszta mi Honda zawsze kojarzyla sie sportowo, pewnie z powodu motocykli - a Renault zawsze kojarzyl mi sie z frnacuskim dziadostwem, w sumie to nawet Ford ma wieksze tradycje sportowe, zeby nie wpomniec o markach niemieckich.
marios76, 22.06.2018 07:59[!]
@nickolas Za polowe numerow Verstappena, ktore zdarzyly sie Kwiattowi, zostal zdegradowany do TR. Mimo, ze pokazal, ze jest dosc szybki na tle Ricciardo. Ale Verstappen jest pupilem Marko i na pewno nie dadza walczyc Australijczykowi o tytul, gdyby mieli taki potencjal.Zobacz jak bajeczny ma kontrakt, w porownaniu do Daniela. Na dzien dobry w RB podarowano mu zwyciestwo, robi z Danielem co chce, nie przeprasza i za to nie obrywa... To nic nie tlumaczy?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca