F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Stajnia z Milton Keynes tym samym zakończy dwunastoletnie partnerstwo z Renault.
Mateusz Szymkiewicz, 19 czerwca 2018, wyświetlenia: 5837<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespół Red Bull Racing oficjalnie potwierdził przejście na jednostki napędowe Hondy od sezonu 2019, podpisując wieloletnią umowę.

Producent z Tokio został partnerem austriackiego koncernu przed sezonem 2017, kiedy to związał się z jego juniorską ekipą – Toro Rosso. Stajnia z Faenzy miała pełnić funkcję poligonu doświadczalnego dla Red Bull Racing, które rozczarowane jakością jednostek Renault chciało mieć alternatywę na lata 2019-2020 w postaci drugiego dostawcy.

Postępy wykonane przez Hondę na przestrzeni sezonu 2018 okazały się być na tyle zachęcające, że Red Bull podjął decyzję o zakończeniu dwunastoletniego partnerstwa z Renault. Wszystko wskazuje na to, iż kluczowe dla tej decyzji były wydarzenia z Grand Prix Kanady, gdzie obaj producenci przywieźli pakiety poprawek i w przypadku Hondy zysk mocy szacuje się na 24 konie mechaniczne.

Christian Horner, szef Red Bull Racing: „Wieloletnie porozumienie z Hondą jest sygnałem do startu dla nowej i ekscytującej fazy w Aston Martin Red Bull Racing, którego wysiłki mają nie tylko skupiać się na wygrywaniu wyścigów, ale na naszym podstawowym celu: mistrzowskich tytułach. Tego typu decyzje zawsze podejmowaliśmy w sposób beznamiętny z tylko jednym kryterium w głowie: czy to pozwoli nam ponownie konkurować na wyższym poziomie?”

„Po ostrożnych rozważaniach i ocenie jesteśmy pewni, że partnerstwo z Hondą jest właściwym kierunkiem dla zespołu. Jesteśmy pod wrażeniem zaangażowania Hondy w Formułę 1, a także ich dynamicznych postępów poczynionych z naszym siostrzanym zespołem Scuderia Toro Rosso. Ich własne ambicje pokrywają się z naszymi. Z niecierpliwością wyczekujemy tej współpracy w najbliższych latach, a także ścigania się o najwyższe laury w F1. Chcielibyśmy podziękować Renault za ostatnie dwanaście lat, podczas których doświadczyliśmy razem wielu niesamowitych chwil. Czasem różniliśmy się w opiniach, lecz Renault zawsze pracowało nad tym, by zapewnić nam konkurencyjną jednostkę”.

Takahiro Hachigo, prezes Honda Motor Company: „Posiadanie dwóch zespołów oznacza, że będziemy dysponowali dwa razy większą liczbą danych niż dotychczas. Wierzymy, że współpraca z Toro Rosso oraz Red Bull Racing umożliwi nam zbliżenie się do naszego celu jakim są zwycięstwa w wyścigach oraz mistrzostwach. Chcemy zbudować dwa silne partnerstwa. Rozmowy przebiegały bardzo szybko dzięki otwartemu oraz pełnego szacunku podejściu Red Bulla do Hondy. Doprowadziło to do uczciwej oraz sprawiedliwej transakcji”.

Oświadczenie Renault Sport F1 Team: „Dwa lata po powrocie Renault z fabrycznym zespołem, uznaliśmy, że jest to naturalna ewolucja zarówno dla Renault i Red Bull Racing, biorąc pod uwagę ich aspiracje. W pełni koncentrujemy się na rozwoju Renault Sport F1 Team, a także naszej świeżej relacji z McLarenem”.

Wtorkowy komunikat oznacza, że Honda po raz pierwszy od 2008 roku będzie dostarczała swoje jednostki dwóm zespołom. Wówczas japoński producent posiadał fabryczną ekipę, a także zaopatrywał Super Aguri w silniki oznaczone kodem RA.

Z kolei Red Bull podczas dwunastoletniej współpracy z Renault zdobył po cztery mistrzowskie tytuły w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów w latach 2010-2013, wygrał łącznie 57 Grand Prix, zdobył 59 pole position oraz 151 miejsc na podium.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy
19.02.2019  Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi
18.02.2019  Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy
18.02.2019  Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15
14.02.2019  Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki
Tagi:
Red Bull
Honda
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 19.06.2018 22:11[!]
@dulk Zjedz snickersa. Te cyfry skad bierzesz? Jezeli Newey przeszedl by do Renault, to dlaczego Ricciardo mialby walczyc tylko o 7 miejsce? Ten sezon ma stracony w walce o mistrza- przez osiagi. W nastepnym Max moze nie odwalac numerow jak w tym roku i jak myslisz, ktory (o ile Honda da rade) bedzie liderem w RB?
A co do twoich wyliczen, to Alonso na silniku Renault, w 4 wyscigach zdobyl wiecej punktow niz Alonso na silniku Honda przez caly poprzedni sezon. Vandorne w tym sezonie traci do Fernando wiecej niz w poprzednim, wiec nie jest punktem odniesienia.
Wrozysz z fusow...
dulk, 19.06.2018 23:08[!]
Cytat iceneon :
Tak Haas jest słaby. Spójrz na tabelę punktową i przestań gdybać. Szybsi od Renault, dobre.

na pewno mają gorszych kierowców - choć Magnussen daje w miarę radę - ja oceniam bolid a nie tylko punkty jakie dowiózł

Cytat marios76 :
Jezeli Newey przeszedl by do Renault, to dlaczego Ricciardo mialby walczyc tylko o 7 miejsce?

bo sam Newey nie zbuduje bolidu szybszego o 1 sekundę - wymagany jest budżet na poziomie top 3
Renault juz ma taki?
poza tym czy siła RedBulla to aby napewno tylko sam Newey?
no i podstawowa sprawa - czy Ricardo chce czekac na 2021 by potencjalnie walczyc o mistrza z Renault (o ile rzeczywiscie będą limity budżetowe) czy moze chcialby wczesniej - wg mnie priorytetem są 2 kolejne lata bo reszta jest juz zupełną niewiadomą

Cytat marios76 :
W nastepnym Max moze nie odwalac numerow jak w tym roku i jak myslisz, ktory (o ile Honda da rade) bedzie liderem w RB?

ten kto bedzie szybszy / regularniejszy - przecież już tak było jak Ric lał Vettela - liderem jest ten kto jest lepszy i ma więcej punktów
dla Ric dużo lepsze od Renault byłoby Ferrari - skoro martwi cie silny partner zespołowy to tam bedzie miał najłatwiej
al_bundy_tm, 20.06.2018 08:39[!]
Dzięki marios76 za cynk :) Super wiadomość!
Nadchodzą dobre czasy dla Hondy w Milton Keynes i Sakurze oraz Red Bull Racing w Milton Keynes i gdzieś tam w Austrii u Pana Prezesa :)
Burmistrz MK będzie zadowolony :D
nickolas, 20.06.2018 13:15[!]
@dulk @marios76
Mam wrażenie, że obaj przebijacie się na złe argumenty. Macie trochę racji ale nie do końca.
Patrzenie na same punkty jest fałszywe bo trzeba przyjrzeć się realnej formie, niezakłóconej wypadkami podczas wyścigów. Patrzenie na same punkty - to opieranie się na punktach to błąd.
Predykcje wyników to nie gdybanie ale urealnienie oceny zespołów.

Mimo to HAAS nie jest lepszy od Renault, bo ma za duże wahania formy. Owszem, oddali punkty tam gdzie mogli skasować ich najwięcej. Ale na wielu torach ich auto nie istnieje.
Tymczasem Renault stopniowo równa w górę.

Co do formy zawodników - cóż, jest współzależna od zaufania do auta. im jest z tym słabiej to i motywacja spada. Przykładem jest nawet Hamilton. Niejeden chciałby jego fotel a jemu tym czasem nie idzie - jego motywacja lub inaczej - radość z jazdy gdzieś pierzchła. A co by się działo w słabym aucie?! - pomyślcie tylko.
Przeciwnym przykładem może być Leclerc, bo to czysta radość gościa, który ma jeszcze wszystko do zdobycia.

I w końcu Adrian Newey - to jest umysł genialny. Rozumie i czuje działanie aero, jak mało kto. Jego pomysły działają - może być dla Renault prawdziwą katapultą do czołówki.
Zomo, 20.06.2018 15:09[!]
Swietna wiadomosc o ile Honda zrobi przyzwoity silnik bo Red Bull da sobie rade z reszta.
A 25mln to dla Renault nie jest jakis straszny cios, to swiatowy koncern. Zreszta mi Honda zawsze kojarzyla sie sportowo, pewnie z powodu motocykli - a Renault zawsze kojarzyl mi sie z frnacuskim dziadostwem, w sumie to nawet Ford ma wieksze tradycje sportowe, zeby nie wpomniec o markach niemieckich.
marios76, 22.06.2018 07:59[!]
@nickolas Za polowe numerow Verstappena, ktore zdarzyly sie Kwiattowi, zostal zdegradowany do TR. Mimo, ze pokazal, ze jest dosc szybki na tle Ricciardo. Ale Verstappen jest pupilem Marko i na pewno nie dadza walczyc Australijczykowi o tytul, gdyby mieli taki potencjal.Zobacz jak bajeczny ma kontrakt, w porownaniu do Daniela. Na dzien dobry w RB podarowano mu zwyciestwo, robi z Danielem co chce, nie przeprasza i za to nie obrywa... To nic nie tlumaczy?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca