F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Boullier ustąpił ze stanowiska dyrektora wyścigowego McLarena

Zespół wprowadził nową strukturę zarządzającą. Dyrektorem sportowym został Gil de Ferran.
Nataniel Piórkowski, 4 lipca 2018, wyświetlenia: 4536<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Eric Boullier ustąpił ze stanowiska dyrektora wyścigowego McLarena.

Pomimo wielkich nadziei związanych z sezonem 2018 stajni z Woking nie udało się zbliżyć do realizacji ambitnych planów, jakie zakładały nawiązanie walki z trzema czołowymi zespołami.

Zespół plasuje się dopiero na szóstym miejscu w klasyfikacji konstruktorów i ma na koncie dwa bardzo rozczarowujące występy w Grand Prix Francji oraz Grand Prix Austrii.

We wtorek McLaren oficjalnie poinformował o tym, iż rezygnację z funkcji dyrektora wyścigowego złożył Eric Boullier. Dymisja Francuza została przyjęta przez dyrektora wykonawczego McLaren Group – Zaka Browna. Jednocześnie w zespole zdecydowano się na prowadzenie nowej struktury zarządzającej.

W ekipie zostanie utworzone stanowisko dyrektora sportowego, które obejmuje dwukrotny mistrz serii CART triumfator Indy 500 – Gil de Ferran. Zadaniem Brazylijczyka będzie maksymalizacja efektywności pakietu wyścigowego zespołu. Simon Roberts, dyrektor operacyjny McLaren Racing, będzie kontrolował procesy produkcji, inżynierii oraz logistyki. Andrea Stella został mianowany dyrektorem do spraw osiągów, a jego obowiązki skoncentrują się na nadzorowaniu operacji na torze.

Uzasadniając wprowadzenie zmian personalnych Brown powiedział: „Osiągi bolidu MCL33 nie pokrywały się z oczekiwaniami osób związanych z McLarenem, zwłaszcza naszych lojalnych fanów. Wina nie leży po stronie setek zaangażowanych i ciężko pracujących kobiet i mężczyzn”.

„Nasze kłopoty mają charakter systemowy i strukturalny. Uporanie się z nimi wymaga wprowadzenia poważnych zmian wewnątrz zespołu. Wraz z dzisiejszym komunikatem zaczynamy proces eliminowania tych problemów i stawiamy pierwszy krok w drodze do odbudowania formy. Chciałbym wykorzystać tę okazję, by w imieniu swoim i całego zespołu podziękować Ericowi za jego pracę i wkład w McLarena i życzyć mu pomyślności w dalszej karierze” – wyjaśniał amerykański menedżer.

Boullier dodał: „Jestem bardzo dumny z tego, że przez cztery ostatnie lata mogłem pracować z tak wspaniałym zespołem. Zdaję sobie sprawę z tego, że nadszedł właściwy czas, by ustąpić ze stanowiska. Chcę życzyć McLarenowi wszystkiego najlepszego w sezonie 2018 i kolejnych”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Ocon: Nie żałuję swoich decyzji
16.09.2018  Alonso: Powtórzenie wyniku z Singapuru będzie bardzo ciężkie
14.09.2018  Vandoorne: Nie otrzymałem wyjaśnień od McLarena
12.09.2018  Alonso: Priorytetem McLarena powinna być poprawa niezawodności
11.09.2018  Perez: To McLaren był zainteresowany moim powrotem
Tagi:
McLaren
Boullier E.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ymru, 04.07.2018 11:27[!]
Wreszcie...
marios76, 04.07.2018 11:28[!]
Dobra zmiana? Hmmm...
raafal, 04.07.2018 12:15[!]
Zak następny?
Woolf, 04.07.2018 12:58[!]
Na usta ciśnie się tylko jedno pytanie: dlaczego dopiero teraz?
Aeromis, 04.07.2018 13:55[!]
Ciekaw jestem, czy tym razem wyląduje gdzieś na czterech łapach jak to w kociej naturze bywa.
kusza, 04.07.2018 14:00[!]
Nareszcie, brawo!
sneer, 04.07.2018 14:24[!]
No, ciekawe. W Renault radził sobie całkiem dobrze, a w Maku porażka.
idylla, 04.07.2018 15:10[!]
Bo w stosunku do Lotura/Renault nikt nie miał oczekiwań, w stosunku do Maka już owszem
Aeromis, 04.07.2018 15:55[!]
@sneer
Cytat :
W Renault radził sobie całkiem dobrze
Po prostu Pirelli testowało opony na Reni w starej specyfikacji i dzięki temu Lotus/Renault nie miało problemów z zakresem okna temperatur optymalnej pracy opon. Poszczęściło mu się raczej i tak wylądował w McLarenie.
marios76, 04.07.2018 16:56[!]
@Woolf miesiac , dwa temu nic by to nie zmieniło. Bolid powstal, na testy byl gotowy... Alonso regularnie punktowal i... wszyscy mieli nadzieje, ze poprawki zaowocuja progresem. Nie wyszlo, cofneli sie wrecz; moment jest akurat. To byly wyscigi ostatniej szansy. Za poprzednie lata z Honda bylo na kogo zrzucic, teraz juz trudniej.
W, 04.07.2018 22:53[!]
Co znaczy, że "było na kogo zrzucić"? Oczywiście, że było, skoro Honda dała popis indolencji - minus 50 pozycji za starcie i cała reszta żenady. Przez Hondę McLaren błądził jak we mgle nie wiedząc ile jest wart cały pakiet. Przyszedł czas weryfikacji z silnikiem Renault, którym napędzany był samochód wygrywający ostatni wyścig.

Nigdy nie rozumiałem, dlaczego McLaren importował Boulliera.
Dobrze, że idzie w cholerę. Mercedes i Red Bull mają wprawę w ściąganiu pracowników z Woking i taki kąsek - niech go biorą. Nawet bez odstępnego! :-)
pluto, 04.07.2018 23:16[!]
do Merca go na stratega jest duża szansa, że ten etat sie zwolni
marios76, 05.07.2018 00:07[!]
@W Wlasnie przez 3lata wydawalo sie, ze bolid jest mocny (krete i krotkie, techniczne tory) a za niepowodzenia i niedostatki obwiniano silnik- moc i awaryjność. W tym sezonie uzyto silnika z ktorym da sie wygrywac wykorzystując potkniecia rywali, i chyba zdano sobie sprawę z tego ile jest wart caly pakiet .Poprawki na czesc eueuropejska i dalsze wyscigi nie zadzialaly i byl to moment na zmiany.
JuJu_Hound, 05.07.2018 09:51[!]
Ta deycjza może być powiązana z wyższym celem, czyli zwiększeniem szans możliwosci kontynowania współpracy z Alonso na 2019. De Ferran, Stella, to są ludzie powiązani z Nando.
ymru, 05.07.2018 13:10[!]
Ciekawe czy ma to coś wspólnego z plotkami o powrocie Martina W. ?
kriskab, 08.07.2018 10:12[!]
Drogi Eric, już w zeszłym roku szedł vabank, opowiadając właścicielom/udziałowcom Mclarena, że mają nadwozie na mistrza...tylko ten nieszczęsny silnik. W mediach było mnóstwo obrzucanie się na wzajem przysłowiowym "g" z Hondą. Teraz po zmianie silnika przyszło przysłowiowe sprawdzam i okazało się, że mityczne nadwozie Mclarena nie istnieje. Myślę, że Bullier się tego spodziewał.
Co do Alonso, Wielka "trójka" go nie chce...pomimo, że to jeden z najlepszych kierowców w stawce. Teraz tylko od niego zależy, jak długo będzie tkwił w tym bezproduktywnym i bardzo lukratywnym dla niego mariażu z Mclarenem. Musi jeszcze wypromować swoją markę Kimoa...więc może jeszcze chwilę w f1 zostanie...:-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca