F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag

Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera

Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?

GP Singapuru: weekend w obiektywie

GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Formuła 1 rozważa wprowadzenie nowego systemu punktowego

Pojawiła się propozycja, by rozszerzyć strefę punktową do 15. a nawet 20. miejsca.
Nataniel Piórkowski, 6 lipca 2018, wyświetlenia: 3837<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według nowej propozycji Grupy Strategicznej w Formule 1 mógłby zostać wprowadzony nowy system punktowy, premiujący nawet dwudziestu kierowców.

Vijay Mallya ujawnił, że podczas środowego posiedzenia Grupy Strategicznej odbyła się dyskusja na temat rozszerzenia premiowanej punktami strefy do pozycji piętnastej a nawet dwudziestej.

„Rozważany jest postulat, czy rozszerzyć tę strefę do dwudziestego miejsca, co oznaczałoby, że punkty mógłby zdobyć każdy bolid o ile dojechałby do mety wyścigu. Za ostatnie miejsce przyznawany byłby wtedy jeden punkt. Inny pomysł zakłada dopisywanie punktów nie dziesięciu, a piętnastu najlepszym kierowcom na mecie” – powiedział Mallya, który jest współwłaścicielem ekipy Force India.

Obecny system został wprowadzony w 2010 roku. Punkty otrzymuje w nim dziesięciu kierowców. Mallya zaznaczył jednak, że rozszerzenie strefy punktowej może pociągnąć za sobą negatywne konsekwencje dla mniejszych zespołów, które dysponują ograniczonymi budżetami. „Moja uwaga odnosiła się do faktu, że musimy płacić FIA za każdy punkt zdobyty w mistrzostwach. Trzeba mieć to na uwadze”.

Według obecnych przepisów każdy zespół musi wnieść opłatę uprawniającą do startu w mistrzostwach. Składa się ona z części bazowej wynoszącej nieco ponad 516 tysięcy dolarów oraz dodatku wyliczanego na podstawie punktów zdobytych w uprzednim sezonie. Każdy punkt wyceniony jest na 6194 dolary.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.09.2018  Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021
19.09.2018  Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020
17.09.2018  Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag
16.09.2018  Budkowski: Renault nie załamało żadnego dżentelmeńskiego porozumienia
14.09.2018  F1 oficjalnie zaprezentowała koncepcje bolidów na sezon 2021
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Mallya V.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Sgt Pepper, 07.07.2018 09:20[!]
Coś z punktacją powinno być zrobione. Nie może być tak że jeden kierowca przez cały sezon przyjeżdża regularnie na miejscu 11-12 (powiedzmy), a inny cały czas na miejscu ostatnim, ale cudem zdobywa jeden punkt, bo nastąpił zbieg okoliczności. Jest na koniec sezonu sklasyfikowany wyżej. Nie jest to fair i nie odzwierciedla rzeczywistych wyników z całego sezonu.
nickolas, 07.07.2018 09:50[!]
Jeszcze jeden argument przeciw "staremu"
Dlaczego kiedyś wystarczyło 6 miejsc punktowanych - bo tak ktoś zdecydował i już.
A teraz bardziej sensownie - mamy teraz 3 zespoły najlepsze i do tego bezawaryjne bolidy (zapominamy na chwilę o Austrii;)
Jak mógł by się wykazać Leclerck w starym systemie ???
Nijak!!!
System punktowy musi gratyfikować wysiłki małych zespołów
Ale musi być też wyzwanie więc jestem na nie rozszerzaniu miejsc punktowych. Najpierw zwiększyć trzeba ilość zespołów.
Siadly, 07.07.2018 10:35[!]
Nie rozumiem dlaczego przeciwnicy założyli, że od 10 do 20 miejsca różnice punktowe wynosiłyby 1pkt pomiędzy kolejnymi miejscami. Przecież można zrobić większe różnice punktowe, za zwycięstwo dając np. 100pkt. Zachowujemy wtedy sens walki o jak najwyższą lokatę, a jednocześnie nadajemy koloru w walce o pozycje 11-16, która sądząc po ostatnich sezonach, mogłaby by stanowić naprawdę fajną część widowiska.
sneer, 07.07.2018 11:50[!]
Popieram zdanie Sierżanta ***. Jestem za tym, żeby punktów było do 20. Argumenty o podejmowaniu ryzyka dotyczą również obecnego systemu. A stawka jest bardziej wyrównana właśnie z tyłu. Także punkty do 20 miejsca brzmią sensownie. I nie należy przesadzać z "czystością" i "ortodoksją sportu". Jeśli nie wprowadzi się sensownych, a w miarę prostych zmian, to albo F1 upadnie, albo będzie się przez facebooka dodawać mocy w KERS wybranym kierowcom. Chcecie tego?
bartoszcze, 07.07.2018 12:37[!]
Cytat Anderis :
Zespół A: 12, 13, 12, 13
Zespół B: 9, 10, 10 DNF

No.
A co jeśli masz:
A: 12,13,12,13
B: 10,17,18,DNF?
Kto powinien być wyżej?

Ja w ramach racjonalizacji proponuję pierwszą szóstkę bez zmian (25-18-15-12-10-8), za siódme 7 pkt i za każde kolejne o pół punktu mniej ;)
pluto, 07.07.2018 13:01[!]
ludzie wy zawsze patrzycie na to co jest mało ważne,kogo obchodzi czy Williams zdobędzie 1,2 czy 3 punkty. Jaki to ma wpływ na poprawę widowiska,wyrównanie stawki czy walkę o tytuły??? O czym wy w ogóle dyskutujecie? Problemem który widzi LM nie są małe punkty na końcu stawki tylko za duże różnice w czołowce które powoduja że mistrzów świata poznajemy już na kilka wyścigów przed końcem sezonu a o tytuł walczy max 2 kierowców.Praktycznie sezon można zakończyć we wrzesniu lub początku października ,bo jest pozamiatane .Różnice są tak duże ,że tylko totalny kataklizm liderów mógłby coś zmienic (np.Hamilton 2007) . A rozdawanie wszystkim kierowcom punktów wywoła efekt antyścigania,na końcu stawki nikt nie bedzie walczył ,no bo po co,punkty i tak będą .Zespoły z końca stawki pójdą drogą Williamsa i będą zatrudniac tylko paydriverów .Będą mieć kasę i od nich i za punkty bez walki ,wystarczy dojechac do mety nawet z 5 dublami-ELDORADO dla nich
paymey852, 07.07.2018 13:27[!]
Ja bym zrobił tak:
P. Pkt.
1 50
2 40
3 35
4 30
5 27
6 24
7 21
8 18
9 15
10 12
11 10
12 9
13 8
14 7
15 6
16 5
17 4
18 3
19 2
20 1
21 0
22 0
23 0
24 0
marrcus, 07.07.2018 15:32[!]
starczy 19 punktowanych, 20 to porażka
marios76, 07.07.2018 22:41[!]
Kiedyś kwalifikowalo sie 26 kierowcow, punktowalo 6. Rozumiem, ze kasa pakowana w F1 jedt olbrzymia, presja i cisnienie na wyniki ogromne, i strasznie zwiekszyla sie "dojeżdżalnosc" w ostatnich latach. Prosze mnie zrozumieć: dojeżdżalnosc, nie sciganie. Jezeli mniejsze slabsze zespoły beda mialy punkty za dojechanie do mety, to po co ryzykowac ich utrate w walce o jeden? Niewiele to zmieni, oprocz statystyk. Mozna to sobie przeliczyc na podstwie wielu poprzednich sezonow. Jestvto takaxsama glupota jak przyznawanie w ostatnim wyscigu podwojnej liczby punktów. :/
bartoszcze, 08.07.2018 09:40[!]
@marios76
Odpowiedz sobie na pytanie: czy dziś masz walkę w obrębie punktowanych miejsc 7-10, czy tylko o wejście do punktowanej 10? Oraz czy masz walkę o miejsca poza punktowaną 10?
Jeżeli taka walka ma miejsce, to w zasadzie czemu nie nagradzać jej punktami?

Poza tym punktowanie każdego miejsca ułatwia układanie kolejności - póki mieliśmy w stawce zespoły z zaciągu 2010, to one walczyły między sobą wyłącznie miejscami (przez 5 sezonów jedno jedyne punktowane miejsce Bianchiego).

Jeszcze jeden aspekt - dziś kierowcy z dalekich pozycji wycofują się pod koniec "z przyczyn technicznych" (choćby po to, żeby zyskać prawo wymiany skrzyni przed następnym wyścigiem). Punkty za "dojechanie" będą motywacją, żeby tego nie robić.
pluto, 08.07.2018 11:34[!]
@bartoszcze właśnie te celowe przyczyny techniczne pozwalają małym zespołom na podkręcenie tempa i na walke w kolejnym GP. Zobacz co by sie stało z STR Honda gdyby do tego doszło-teraz praktycznie wymieniaja silnik co wyścig ale maja tempo do walki o punkty. A tak żeby dojechać do mety na jednym silniku przez 7 GP to by musieli skręcic silnik do poziomu F2. To samo zrobiłyby Williams i ForceIndia z przyczyn finansowych żeby nie kupować kolejnych silników i naprawiać bolidów.Przeczytaj mój ostatni komentarz i zobaczysz czym to grozi
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca