F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.07.2018

Mercedes: Usterka hydrauliki miała miejsce przed pierwszym zakrętem

Verstappen: Czwarta lokata to wszystko na co mogliśmy liczyć

John Elkann został nowym prezesem Ferrari

Alonso: McLaren musi się uporać z samochodem Stoffela

Rosberg zaskoczony nietypowym zachowaniem Hamiltona po awarii w Q1

Hamilton: Awaria hydrauliki wystąpiła przed uderzeniem w krawężniki

GP Niemiec: wyniki kwalifikacji

Vettel wygrywa kwalifikacje, Hamilton odpada po awarii

Zespoły pozytywnie nastawione do zakazu używania koców grzewczych

Vandoorne pewny utrzymania wyścigowego fotela w McLarenie

Leclerc najszybszy w deszczowym treningu na torze Hockenheim

AMuS: GP Miami może odbyć się najwcześniej w sezonie 2020

Sauber wstrzyma rozwój tegorocznego bolidu

Zarządy FCA i Ferrari wybiorą w sobotę następców Sergio Marchionne?

20.07.2018

Vandoorne: To był najgorszy piątek w mojej karierze

Vettel: Red Bull dysponuje mocnym tempem na pojedynczym kółku

Sirotkin: Nowe przednie skrzydło to krok w dobrym kierunku

Vasseur: Giovinazzi znajduje się na liście życzeń Saubera

Ricciardo: Jestem przygotowany do odrabiania strat

Red Bull spodziewa się szybkiego wyjaśnienia przyszłości Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Verstappen: Nasza prędkość na prostych to żart

Holender porównał sytuację do ścigania się bolidem F2.
Łukasz Godula, 9 lipca 2018, wyświetlenia: 3002<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen przyznał, że strata Red Bulla na prostych w Grand Prix Wielkiej Brytanii była „tragiczna” oraz czuł się jak „jeżdżąc w innej serii”.

Verstappen wycofał się z wyścigu z powodu uszkodzenia systemu brake-by-wire, jednak był wcześniej uwikłany w walkę z Kimim Raikkonenem. Zarówno Holender jak i Daniel Ricciardo jechali za Mercedesem i Ferrari, jednak pomimo neutralizacji nie byli w stanie powalczyć z liderami.

Verstappen powiedział po wyścigu: „Musiałem dbać o opony przez cały wyścig, jednak byliśmy niewiarygodnie wolni na prostych, to był po prostu dramat. Starałem się pojechać na jeden pit stop. Ostatecznie miałem szczęście, że wyjechał samochód bezpieczeństwa, bo nie byłoby to możliwe. Po pierwszej neutralizacji walczyłem z Kimim, co było fajne, jednak niesamowite frustrujące jest to jak wolni jesteśmy na prostych. To szalone”.

Druga neutralizacja zapewniła kibicom 10 okrążeń sprintu do mety, podczas których Mercedes i Ferrari szybko odjechali od Red Bulli. „To było tragiczne” – dodał Verstappen. „Na prostych wyglądało to jakbyśmy jechali w innej serii”. Zapytany czy czuł się jak w Formule 2, Verstappen odparł: „Tak”.

W wywiadzie dla Sky Sports dodał: „Byliśmy zbyt wolni, by zrobić cokolwiek. Gdy otwieraliśmy DRS jechaliśmy z taką samą prędkością jak oni bez DRS. Nie dało się nic zrobić. Za każdym razem gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa jechaliśmy za kimś i byliśmy tak wolni. To był żart”.

Verstappen przyznał, że problem był potęgowany przez problemy z systemem odzyskiwania energii, który nie działał jak zakładali. Holender uznał, że działo się tak cały czas.

„Byliśmy niewiarygodnie wolni, a do tego ERS nie działał dobrze, zbyt szybko odcinał moc” – dodał. „Staraliśmy się to dostroić, jednak nic nie działało. Później zahamowałem w 16.zakręcie i po prostu straciłem hamulce. Tylne koła zablokowały się i obróciłem się. Starałem się jechać dalej, ale skrzynia zablokowała się na pierwszym biegu”.

Szef Red Bulla, Christian Horner potwierdził, że sprzęgło uległo awarii z powodu problemu z systemem brake-by-wire.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.07.2018  Verstappen: Czwarta lokata to wszystko na co mogliśmy liczyć
20.07.2018  Ricciardo: Jestem przygotowany do odrabiania strat
07.07.2018  Verstappen: Deficyt mocy Red Bulla na Silverstone wynosi 70-80 koni
06.07.2018  Verstappen: Za wcześnie chciałem pojechać szybko
06.07.2018  Lauda: Mercedes próbował podpisać kontrakt z Verstappenem
Tagi:
Verstappen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 09.07.2018 10:01[!]
Przecież Max nigdy nie jeździł w F2 :)
(ani nawet w GP2)
Pro-Skill, 09.07.2018 10:10[!]
Ciekawe co na to Fernando :) Cytując klasyka "GP 2 engine".
dulk, 09.07.2018 10:10[!]
no Honda - obyście wy dali radę z nowym silnikiem dla RB bo Max będzie po was jechał jeszcze mocniej niż Alonso
+AS+, 09.07.2018 11:48[!]
@dulk
Nie dadzą. Zobacz co się dzieje aktualnie w Toro Rosso, poprawili tylko odrobine niezawodność (co pozwala im co najwyżej kończyć wyścigi, bo już mają prawie po 5 komponentów silnika zużytych, a mamy polowe sezonu). IMO są na gorszym poziomie niż Renault i mogą się z nimi przez rok co najwyżej zrównać, choć nie wierze w to, bo nie po to Renault wkłada tyle w fabryczny zespół by nie mieli jak walczyć z tymi wyżej. Szkoda mi tylko w tym całym cyrku Daniela, idealnie by było gdyby przeszedł, nawet do Renault. Możliwe ze to krok wstecz, ale fabryczny zespół to fabryczny zespół i o tym ze taki ruch ma sens przekonał się sam Hamilton.
marios76, 09.07.2018 12:09[!]
@+AS+ Alonso w miare regularnie punktuje, a Toro Rosso poza dwoma fartami niewiele pokazuje. A ilu bylo takich, co krytykowali decyzje McLarena? Przy czym Gasly to nie jakis slabiak. Porownanie zeszlorocznych wynikow obu zespołów, do tego jaka mamy sytuacje w mistrzostwach, wypada dla Hondy tragicznie.
SirKamil, 09.07.2018 13:18[!]
Od czasu podjęcia decyzji o rozstaniu z Renault RB rozkręca propagandę wg. swoich najlepszych cynicznych standardów. Regularnie serwuje coraz to bardziej zdumiewające liczby i coraz bardziej radykalne wypowiedzi. Tak, jakby chcieli sobie odbić obwarowania wizerunkowe dotychczasowych umów warunkujące podpisanie kolejnych.

Żałosne ćwoki.

Silnik Renault jest jeszcze słabszy od jednostek Mercedesa i Ferrari, ale głównie w kwalifikacjach. W trybie wyścigowym poziom jest bardzo bardzo zbliżony. Daleko nie trzeba szukać- gdyby było inaczej Verstappen nie wygrałby tydzień temu na ultraszybkim, zauważalnie silnikowym i górskim A1 Ringu. Na Silverstone Hamilton mijał jak tyczki samochody ze wszystkimi silnikami w stawce, nie tylko gang Renault.

Pozostaje czekać na współpracę z Hondą. Kwiku nie będzie końca. Z resztą, kontrakt podpisany i Gasly już zaczął.
bartoszcze, 09.07.2018 13:28[!]
Cytat marios76 :
Gasly to nie jakis slabiak

Niby żaden słabiak, ale w zeszłym sezonie dla STR punktowali:
Sainz 48 pkt w 16 wyścigach
Kwiat 5 pkt w 15 wyścigach
Gasly 0 pkt w 5 wyścigach
Hartley 0 pkt w 4 wyścigach
pluto, 09.07.2018 14:05[!]
@SirKamil widzę że jesteś uprzedzony do RBR ale spójrz na fakty i wypowiedzi kierowców z całego sezonu na silnik Renault. Także kierowcy fabrycznego Renault tylko w bardziej dyplomatyczny sposób mówia że są rozczarowani poziomem konkurencyjności silnika. W RBR nie tylko Max narzeka ale Daniel także ,Alonso juz dał sobie spokój ,unika odpowiedzi. A w ogóle to gdyby kierowcy Ferrari i Merca byli w sytuacji kierowców korzystających z silnika Renault czy Hondy to byłoby takie samo narzekanie
dulk, 09.07.2018 14:42[!]
Cytat +AS+ :
Zobacz co się dzieje aktualnie w Toro Rosso, poprawili tylko odrobine niezawodność (co pozwala im co najwyżej kończyć wyścigi, bo już mają prawie po 5 komponentów silnika zużytych, a mamy polowe sezonu). IMO są na gorszym poziomie niż Renault i mogą się z nimi przez rok co najwyżej zrównać, choć nie wierze w to, bo nie po to Renault wkłada tyle w fabryczny zespół by nie mieli jak walczyć z tymi wyżej. Szkoda mi tylko w tym całym cyrku Daniela, idealnie by było gdyby przeszedł, nawet do Renault. Możliwe ze to krok wstecz, ale fabryczny zespół to fabryczny zespół i o tym ze taki ruch ma sens przekonał się sam Hamilton.


chyba nie oczekujesz że juniorska ekipa z budżetem 120baniek będzie konkurencyjna z zespołem fabrycznym o budżecie 250.
poza tym renault ma dwóch klasowych kierowców a TR dwóch juniorów z którym jeden mota się jak Stroll
i mieli tylko pół roku na adaptację do nowego silnika więc ja to się nie dziwie że odstają formą - wtym względzie wg mnie jest cudem że wyprzedzają Saubera z super silnikiem Ferrari

dziwi mnie natomiast twoja wiara w renault - są fabrycznym zespołem z super dostosowanym silnikiem i sa dublowani przez klienta (RB) - naprawde chyba źle życzysz Riccardo - on chce walczyc o mistrza w przyszłym roku a nie za kilkanaście lat - a w renault może nigdy jak te limity budżetowe nie przejdą
benethor, 09.07.2018 16:21[!]
poczekaj maksiu ino do następnego sezonu... wtedy to zobaczysz ile można tracić na prostych
iceneon, 09.07.2018 23:05[!]
Nie martw się Max, w przyszłym sezonie będzie lepiej... nie mówić :)))
dulk, 10.07.2018 00:12[!]
ale gorzej też nie będzie bo Renault jest gorsze o 1,5 sek w aero od RB i nie mają Newey'a więc straty nie zmniejszą
a może honda jednak zrobi party mode który renault tylko obiecuje ale go ciągle nie ma
marios76, 12.07.2018 07:42[!]
@iceneon Mam nadzieje, ze Red Bull zaplaci za plucie na Renault, za wszystkie ponizenia... Wtedy autentycznie zal, bedzie mi tylko Ricciardo. Jak Honda dogoni, t tez mi bedzie go zal, bo przy Maxie nie pozwola mu walczyc o najwyzsze laury...

@bartoszcze Ok, ale jak to sie ma do okreslenia obecnej formy Gasly'ego?
bartoszcze, 13.07.2018 06:56[!]
@marios76
Można z tego wnioskować, że poziomem Kwiata nie przebija, więc silnik Hondy nie pogarsza konkurencyjności zespołu.
marios76, 16.07.2018 22:25[!]
@bartoszcze Oceniasz chlopaka zaraz po debiucie w zastępstwie, a wiesz, ze to lepszym nie wychodzi. Ale jak juz tak o loziomach, to jezeli nie przebija Kwiatta, to jest gdzies na poziomie Ricciardo, ktorego Rosjanin jednak przebil? Czyli ciagle nieźle! PS Nie upraszczaj, to F1 i takie porownania sa bardzo trudne,dobrze o tym wiemy. :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca