F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.11.2018

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Motorsport.com: Opcja w kontrakcie Sirotkina z Williamsem wygasła

Toto Wolff zamierza odbudować karierę Stoffela Vandoorne'a

Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku

GP Brazylii: weekend w obiektywie

Wolff: Silnik w bolidzie Lewisa był bliski awarii podczas GP Brazylii

Villeneuve: Postawa Ocona w Brazylii była żenująca

Vettel ścigał się w Brazylii z uszkodzonym sensorem

GP Brazylii: opony użyte w wyścigu

11.11.2018

Verstappen ukarany pracami publicznymi na rzecz FIA

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Hiszpan podkreśla, jak wielką wartość ma obecnie sam fakt finiszu w punktowanej strefie.
Nataniel Piórkowski, 11 lipca 2018, wyświetlenia: 2499<< | lista | T- | T+ | >>

Fernando Alonso nie jest przekonany, czy Formuła 1 potrzebuje nowego systemu punktowego.

W trakcie Grand Prix Wielkiej Brytanii wyszło na jaw, że ostatniego posiedzenia Grupy Strategicznej omawiano pomysł rozszerzenia punktowanej strefy do piętnastego a nawet dwudziestego miejsca. W obecnej formule punkty otrzymuje dziesięciu najlepszych sklasyfikowanych kierowców.

Alonso, dwukrotny mistrz świata, przyznaje, że chociaż nowy system może wydawać się korzystny z perspektywy mniejszych zespołów, to w ostatecznym rozrachunku może doprowadzić do spadku wartości, jaką od dekad jest samo zdobycie punków w Formule 1.

„Najlepsi kierowcy zawsze zdobywają punkty, więc dowiezienie do mety dwóch oczek może być wielką chwilą. Pamiętam, jak przed kilkoma laty Jules [Bianchi] wywalczył dziewiąte miejsce w Monako, zdobył punkty. Wszyscy traktowali to jako cud i wspaniały moment dla całego sportu” – powiedział Hiszpan portalowi sport.de.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.11.2018  Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1
11.11.2018  Vandoorne i Alonso ukarani za ignorowanie niebieskich falg
10.11.2018  Fernando Alonso weźmie udział w przyszłorocznym Indianapolis 500
09.11.2018  Alonso: Przyszłoroczny bolid McLarena będzie dużo lepszy
02.11.2018  Hamilton: W 2014 roku Alonso sądził, że kontroluje rynek kierowców
Tagi:
Alonso F.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dejacek, 11.07.2018 10:45[!]
Jeżeli już to bardziej sprawiedliwe byłoby przywrócenie systemu, w którym do ostatecznej klasyfikacji liczyłoby się np. 15 najlepszych rezultatów. Wtedy przypadkowe wykluczenia z wyścigu wskutek awarii lub kolizji nie miałyby aż takiego znaczenia dla ostatecznego wyniku
RY2N, 11.07.2018 11:14[!]
@dejacek
To prawda, tylko czy kibice i włodarze F1 są gotowi wrócić do przewidywalnego, nudnego przebiegu mistrzostw bez losowych zwrotów akcji, do sezonów gdzie po 2-3 wyścigach było wiadomo kto wygra.
Na pewno tego typu ruch byłby przeciwieństwem obecnego kierunku poszukiwań, w którym ciągle rozważane są coraz to bardzie losowe uatrakcyjnienia jak zraszanie torów, odwracanie kolejności startów, zmniejszanie puli komponentów, wymuszania zjazdu na pit stop, mnogość mieszanek opon, podwójne punktowanie w ostatnim wyścigu, itp itd.,
Pauree, 11.07.2018 12:19[!]
Zamiany F1 na MotoGP - ciąg dalszy. Tak czy siak - jestem na tak ;)
Aeromis, 11.07.2018 13:19[!]
W wyświechtanym już chyba "DNA" Formuły 1 są zmiany. Walka na torze i zmiany to największe atuty tego sportu. Czy Jules Bianchi nie zostałby zapamiętany tak jak dziś gdyby punktacja była inna? Nie sądzę, Alonso patrzy przez pryzmat tego co jest, bez wyobrażenia/wygdybania sobie innej sytuacji.
Gzehoo92, 11.07.2018 13:58[!]
We wcześniejszym newsie sugerowałem punktację za 12 miejsc (25-18-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1) - wciśnięte miejsca za 5 i 3 punkty.
Przeanalizowałem również starty trzech najsłabszych ekip które dołączyły w 2010r. (nie chciałem całej stawki, aczkolwiek większych zmian zapewne by nie było) i dostrzegłem że z systemem punktów o którym mówię:

1. Lotus/Caterham zebrałby 5 pkt w latach 2010-2014.
W 2010r. miałby 1 pkt za 12. miejsce, w sezonach 2012 i 2014 dwukrotnie 2 pkt, za 11. miejsce w GP Brazylii 2012 i GP Monako 2014.

2. Virgin/Marussia/Manor zebrałby 11 pkt w latach 2010-2016.
W 2012r. 2 pkt za dwukrotnie 12. miejsce (GP Singapuru i GP Brazylii), w 2014r. mieliby 4 pkt za 9. miejsce Bianchiego, ale z kolei Sauber miałby w takiej sytuacji 5 pkt wyprzedzając Marussię. W dwóch kolejnych sezonach Manor zdobywa odpowiednio 2 i 3 pkt.

3. HRT nie uzbierałoby żadnych punktów w latach 2010-2012, najlepszy wynik to 13. miejsce w GP Kanady.

Teoretycznie więc punkty by były choćby za 12. miejsce, ale czy radość Marussi za miejsce 10. byłaby podobna?
Aeromis, 11.07.2018 14:42[!]
@Gzehoo92
Pytasz z obecnego punktu widzenia. Spróbuj się przestawić i zadaj pytanie - czemu w innej punktacji miałaby być mniejsza. Efekt radości myślę byłby ten sam, libacja to libacja ;). Tyle że nie raz na jakiś czas lub w ogóle, ale częściej co pozytywnie działa na motywację ludzi.
Gzehoo92, 11.07.2018 15:00[!]
@Aeromis,
nie mówię że byłaby to mniejsza radość. Ja osobiście bym się cieszył tak samo z punktów za miejsce 12. jak i z punktów za 10. miejsce. Z tym że to pierwsze daje motywację do drugiego - już masz punkty, a teraz chcesz ich zdobywać więcej więc starasz się ukończyć w czołowej dziesiątce.
bartoszcze, 11.07.2018 17:58[!]
@RY2N
Zmniejszanie puli komponentów i podwójne punkty to były pomysły poprzedniej ekipy akurat.
derwisz, 11.07.2018 18:49[!]
Nowy system punktowania zwiekszający liczbe punktowanych miejsc moim zdaniem zadziała negatywnie na atrakcyjnosc F1.
- w takim systemie wartość punktu uległaby deprecjacji. Żeby zdobyc punkt wystarczyłoby dotoczyć się do mety. W wielu przypadkach trudno byłoby mówić o zdobywaniu punktów za ściganie. Po prostu wręczano by je za ukończenie wyścigu.

- w obecnym systemie jest autentyczna walka o 10 miejsce czyli o jeden punkcik. Kierowcy poza top 10 nie zdobywają punktów więc moga postawic wszystko na jedna kartę byle by wskoczyć do top 10 to dodaje dramaturgi. Jezeli premiowanych miejsc będzie więcej to będzie więcej kunktatorstwa by dowieźć posiadane punkty do mety a nie walczyc o wieksze punkty ryzykując utratę tego co się ma. Dziś zawodnicy spoza top 10 nie mają takich dylematów bo nie mają czego bronić muszą atakować.

Wydaje mi się, ze 10 premiowanych miejsc jest w sam raz. To jest liczba która gwarantuje, że punkty zawsze będą zdobywane, a nie otrzymywane za samo ukończenie wyścigu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca